Ik heb vandaag toch zoiets vreemds meegemaakt...
Ik kwam vanavond thuis van mijn werk, en toen ik stond te koken ging de deurbel. Dus ik doe open, is het mijn buurvrouw. Ik woon in een flat btw. Nou, in de 3 jaar dat ik daar woon is ze nog nooit aan de deur geweest bij me, dus ik vond het een beetje vreemd. Ik was haar wel al een paar keer tegengekomen in de hal of de gang of in het fietsenhok, en ja, het is wel een aardige meid.
Nou ja, ze vertelde me dat het net uit was met haar vriend omdat hij gokverslaafd zou zijn en hij zou al haar geld hebben vergokt en hebben gestolen en dat ze overal enorme schulden heeft. Heel lullig allemaal. Dus vroeg ze of ik haar de huur van deze maand kon voorschieten. Ik heb toen beleefd geweigerd, want ja, ik ken dat hele mens eigenlijk niet en ik ga dus niet aan een wildvreemde zomaar effe 330 euri lenen.
Maar nu komt het: ik was alweer van plan om verder te gaan koken, zegt ze opeens: ik wil je ook wel pijpen/neuken voor dat geld. Of andere dingen... Dus ik zeg tegen haar dat ze effe normaal moet doen en dat ze maar uitstel moet gaan aanvragen bij de verhuurder. Nou ja, zij loopt weg en zegt nog ziets van dat ik er maar overna moest denken.
Goed, ik na het eten nog effe naar een vriend toe. Kom ik thuis, kijk in de brievenbus en ja hoor: een briefje. Of ik haar dat geld nou kon lenen en zij me in natura kon terugbetalen. En ik geloof dat ze net weer voor de deur stond. Ik hoorde het niet goed want ik had mijn koptelefoon op (was aan het mixen) maar ik weet wel bijna zeker dat zij het was.
Wat moet ik hier nu mee? Ik ga haar echt dat geld niet lenen. Volgens mij is er meer aan de hand dan alleen schulden. Raar wijf. Eigenlijk is ze zichzelf gewoon aan het hoereren, en met dat soort dingen wil ik niks te maken hebben. Ik ga morgen eens bij de buurman aankloppen om te vragen of ze daar ook is geweest. Iemand ideeen hoe ik dit op een subtiele manier duidelijk te maken?
Graag serieuze antwoorden.