Voorburg, 2 februari 2006.
Het eerste dat ik kwijt wil is dat dit niet bedoeld is als clichematig geslijm. Mocht dit wel zo overkomen, dan heb je dat geheel en alleen aan je schoonheid te danken. Ten tweede en laatste volgt de volgende lap tekst, gericht aan jou en alleen aan jou.
Lieve Duderinnetje,
Als je wilt oversteken moet je goed kijken. Links, rechts, links; leerde mijn moeder mij. Er zijn wel eens van die momenten dat moeders wijsheid je hart jaren later nog sneller kan doen laten kloppen. Je kijkt links, je kijkt rechts: recht in de ogen van een mooie vrouw. Op zo'n moment is mijn dag weer goed.
Zoiets overkwam mij ook hier, op dit forum. Ik keek links, ik klikte rechts en daar zag ik twee prachtige ogen van mijn scherm af spetteren. Onbewust nam ik de herpes-ogende, kapotte mondhoeken, voor lief en ik was verkocht.
Het zou natuurlijk van de zotte zijn om deze brief het karakter van een liefdesbrief te geven; daar ik nooit de eer heb gehad je in het echt te ontmoeten. Ik ben er toch van overtuigd dat mij, wanneer dat wel het geval zal zijn, hetzelfde gevoel zal bekruipen, maar dan tientallen malen erger.
Lieve Duderinnetje, ik noem jou lief, maar ken je niet. Tóch weet ik dat je lief bent, die ogen spreken boekdelen.
Ook 'in het echt' zal jij een prachtige vrouw zijn. Ik kijk dan ook hopend uit naar de dag dat wij een terrasje delen.
Liefs en gegroet,
een bewonderaar,
Tobbes.