abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34660883
Beste mensen,

Ik heb een simpel bureaublad, maar ik wil die even mooi schilderen, het lijkt simpel..... Maar het is dus de bedoeling dat wanneer het geschilderd en of gelakt is, dat mijn bureau nog lekker glad aanvoelt (ik wil dus met me armen relaxt kunnen muizen enzo zonder dat ik met mijn armen 'vast plak'(door de stroefheid van de verf en of lak) aan mijn bureau....

Hoe kan ik het beste te werk gaan en welke verf en lak moet ik kopen? En ik moet eerst me bureau schuren neem ik aan?

Greetz,

J.D.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Redactie Frontpage dinsdag 31 januari 2006 @ 21:24:53 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_34661025
schuren en beitsen. Beits trekt namelijk in het hout, zodat het hout zijn eigen structuur houdt.

Als je bureau gemaakt is van geperst hout moet ik je teleurstellen. Die kunstoflaag die 'm 'mooi' maakte, is niet te behandelen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_34661225
wooow beitsen ook? (of is dat ook een kwestie van smeren?)

Het is een simpel puur plankie(geen kunstof), ik denk een centimeter of 1,3 dik. Kan ik het niet gewoon even schuren, een beetje verf er op en dan lakken?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:35:55 #4
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34661514
fotootje?

Eerst altijd goed ontvetten.
Daarna schuren met Jif ben je alle narigheid kwijt.
Daarna afhankelijk van het materiaal droog of nat schuren.
Met een fluweelrolletje in de grondverf zetten,netjes laten drogen,aftoppen en met een fluweelrollettje aflakken.
Plakbandje om het fluweelrolletje draaien voor je gaat schilderen en er weer af trekken zorgt ervoor dat je de losse haartjes kwijt bent.
Koop een Sigma of een Sikkens lak,die is vele malen beter dan een Gammaatje .
Schud maar eens een Gammablijk en een merkblik dan hoor je dat het merkblik dikker is.

Wil je echt gek doen maak dan een opstellingtje dat je je bureau kan kantelen tijdens het drogen.
Valt er veel minder stof in,wil je echt gek doen hang hem op zijn kop om te drogen ,heb je geen stof.

Nog meer vragen?

P.S Niet te grof schuren de krassen krijg je niet weg.

Voor geplastificeerd materiaal heb je hechtprimers (wel schuren vooraf.
Daarna kan je met elke synthetische aflak aflakken.
Klaar?
Ik niet!
pi_34661853
tnx voor de nfo

en aftoppen is een kleur op de grondverf doen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:43:25 #6
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34661876
P.S Wil je echt een spiegelglad oppervlak,vier keer lakken (week droogtijd tussen de lagen houden .
Schuren met 800>1000>1200 en poetsen .
Auto van de buren glimt minder
Klaar?
Ik niet!
pi_34661949
4 keer lakken(zonder tussen door te schuren)?
en wat bedoel je met 800>100>1200 zijn dat schuureenheden en poetsen, hoe doe je dat? Een opzet stukje doen op een bormachine en daarmee poetsen?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:48:11 #8
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34662095
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:42 schreef JohnDope het volgende:
tnx voor de nfo

en aftoppen is een kleur op de grondverf doen?
Aftoppen is de structuur uit je grondverf schuren.Altijd goed voelen met een vlakke hand of je nog wat voelt.
Nat is het mooiste.
Ter controle kan je met een panty als je helemaal klaar ben nog eens over het oppervlak gaan.
Zit er nog een stoffie of een zandje trek je een ladder in depanty .
Moet je daar nog even aandacht aan besteden.

Ga je erdunnen nooit meer dan 10 % en gebruik wasbenzine inplaats van terpetine ,droogt sneller door en je hebt minder kands op stop doordat hij sneller droog is.

Wasbenzine in de supermarkt kopen ¤ 1,19 tegen ¤ 2,85 bij de Gamma of verfboer
Kwalitatief is het hetzelfde ,

welke kleur wil je gaan doen ?
.
Klaar?
Ik niet!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:53:06 #9
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34662288
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:45 schreef JohnDope het volgende:
4 keer lakken(zonder tussen door te schuren)?
en wat bedoel je met 800>100>1200 zijn dat schuureenheden en poetsen, hoe doe je dat? Een opzet stukje doen op een bormachine en daarmee poetsen?
Vier keer lakken zonder schuren ,de lak is zo vers dat je geen last van onthechting tussen de lagen zult hebben.

800>1000>1200 zijn de gradaties van schuurpapier.
Het aantal korrels per vierkante inch,hoe hoger de waarde hoe fijner het schuurpapier.
Poetsen gewoon met de hand,zie je wat je doet ,oud T-Shirt gaat het beste en haaks op de richting van je vingertoppen poetsen (schuren ook ) anders druk je je vingertoppen in de verflaag en dat ga je terigzien.
\Je kan ook (voorzichtig) een schuurkurkj gebriken om je schuurpapier om te wikkeln werk je altijd het vlakste.

Tot slot niet hard duwen tijdens het schuren,de grit van het schuurpapier moet het werk doen.niet jou spierballen
Klaar?
Ik niet!
pi_34662367
indrukwekkend allemaal. Er komt meer bij kijken dan ik had verwacht. Ik denk dat jij een pro bent, ik ben al tevreden als het oppervlak glad is, ik had namelijk ervaring vroeger met lakken, dat het erg stroef aanvoelde ipv glad en dat is het enige wat ik 100% moet voor komen, hier en daar een klein plekje vind ik niet erg.....

Ik ga em denk ik zwart verven. Het beste zou zijn dat er nog een bruut logo/tekening op komt.... maar dat ga ik in de toekomst nog wel een keer met een andere tafel/bureau proberen te realiseren.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 21:57:46 #11
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34662497
Als je zwart verft zou ik grijze grondverf nemen ,zit je al aardig in de richting van je eindkleur en bij beschadiging valt het minder op dan witte grondverf.

Zou hem echt op zijn kant zetten ,je ziet alles op zwart qua stof .
\als je drie keer aflakt en je schuurt/poest hem daarna ben je ook dat laatste stofje kwijt.

Piano''s worden ook op die manier afgelakt.

Strofheid komt door slechte vloeiing door

!.Verf te dik
2.temperatuur te hoog
ondergrond niet glad genoeg voor het aflakken.

Als je met een rolletje aflakt moet hij moeiteloos over het oppervlak rollen.
je mag dus best wat verf gebruiken ,hoe minder weerstand tijdens het rollen je voelt hoe gladder hij zal opdrogen.

Schuimrolletjes sluiten luchtbelletjes indaardat krijg je ook geen glad oppervlak,met een fluweelrolletje geen last van en het verschil is dubbeljes werk
Klaar?
Ik niet!
pi_34662595
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 21:57 schreef Foo_niks het volgende:
Als je zwart verft zou ik grijze grondverf nemen ,zit je al aardig in de richting van je eindkleur en bij beschadiging valt het minder op dan witte grondverf.

Zou hem echt op zijn kant zetten ,je ziet alles op zwart qua stof .
\als je drie keer aflakt en je schuurt/poest hem daarna ben je ook dat laatste stofje kwijt.

Piano''s worden ook op die manier afgelakt.
ok dan.

Maar moet ik dan ook schuren tussen het lakken, of alleen wanneer die tafel klaar is?
edit: Zie het al.... ik moet met de hand schuren toch?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:05:53 #13
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34662874
Schuren voor je grondverf
Schuren voor je aflak >je grondverf dus (fijn)
Als je drie of vier lagen aflak opbrengt met droogtijden ertussen niet schuren enkel de laatste laag ,het liefst nat met de hand.

Trillende roterende schuurmachine gaat veel te snel ,met de hand zie en voel je wat je doet.

Wil je het echt vlak krijgen schuurkurkje gebruiken en uitkijken bij de randen

Altijd met de hand schuren ,liefst nat lekker muziekje erbij >biertje in de schuuremmer en kijken wat je doet
Klaar?
Ik niet!
pi_34662978
nat schuren is dus letterlijk die tafel een beetje nat maken met water en dan schuren?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:12:16 #15
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_34663149
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:08 schreef JohnDope het volgende:
nat schuren is dus letterlijk die tafel een beetje nat maken met water en dan schuren?
Ja sponsje en waterproof schuurpapier geeft ook geen stof in huis,en het water zorgt ervoor dat je je schuurstof afvoert.
Als je schuurpapier volloopt met schuurstof gebruik je te weinig water.

Gebruik je een fluweelrolletje voor je grond- en aflak zal je maar heel weinig hoeven schuren.

En een goed verffie gebruiken natuurlijk ,geen Gamma bocht of een waterig Flexaatje Neem een wat groter potje voor je verf en gooi het rolletje in de verf tussen het lakken door om te bewaren.(Dekseltje erop of een plastic zakje met elastiekje zorgt ervoor dat je verf niet indikt of je rolletje hard wordt.
Op die manier kost het je maar twee rolletjes en bij je tweede of derde laag is je rolletje al zijn losse haartjes wel kwijt.
Word er alleen maar mooier op.
Je kan met 1 rolletje ongeveer een week schilderen van veertig uur voor hij versleten is,je hoeft dus niet elke keer een nieuwe te nemen.
Raad het zelfs af.

[ Bericht 13% gewijzigd door Foo_niks op 01-02-2006 15:41:47 ]
Klaar?
Ik niet!
pi_34683988
bedankt voor the nfo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')