abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36136503
wat een klachten over de nieuwe gilmour cd. ik draai hem regelmatig en ik moet zeggen dat ik on an island een prima plaat vind. ja het is erg dromerig en zweverig enzo maar dat kan je verwachten bij gilmour. hij heeft altijd al dat dromerige gehad. het doet mij allemaal erg denken aan de sfeer van fat old sun. dat is ook geen hard edge rock. en dat verwacht ik ook helemaal niet van gilmour. het klinkt ook niet als een poging om flink te rocken en dat siert de nummers. het is zeker niet de beste plaat die ik in mijn kast heb staan maar toch een bijzonder sfeervol dingetje waar ik met plezier naar luister en vermoedelijk vaker naar zal luisteren dan de twee andere gilmour solo platen.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 10:39:56 #27
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36137252
Ik vind het ook best een mooie cd

Ik vind hem ook zeker niet te soft , een man van 60 mag best klinken als een man van 60 vind ik.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_36137367
Had een tijdje terug die dvd gekocht van hem In Concert en echt helemaal grijsgedraaid. Die gozer is gewoon nog steeds even goed als bij Pink Floyd!
Was helaas te laat met kaarten
  Licht Ontvlambaar zaterdag 18 maart 2006 @ 13:07:47 #29
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36163667
Nog een paar uurtjes en dan is 't zover
pi_36166613
quote:
Op zondag 19 maart 2006 11:51 schreef webfreak het volgende:
Nog een paar uurtjes en dan is 't zover
oh ja das waar, vanavond is er ook een show.
pi_36186761
Hoppa, metro en weer thuis.

Zo dat was echt héél goed. Diegene die morgen gaan, krijgen echt een super concert.

Echoes rocks!
"oh u cut your hair??"
"yea..it was gettin in the way of my drinking"
pi_36186896
"I just had a senior moment!"
"oh u cut your hair??"
pi_36187209
Nu hopen dat hij wel Echoes speelt morgen.
Kan je wat meer vertellen? Hoe was Rick?
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
pi_36188873
Rick had even niet in de gaten dat ze Dominoes gingen doen, hij liep een paar maten achter .

Voor de rest was het concert in twee delen van beide ruim een uur. Voor de pauze 'nieuw'spul en na de pauze alleen good old Pink Floyd nummers.
Publiek was ook perfect, iedereen lekker stil tijdens de nummers en alleen maar genieten.
"oh u cut your hair??"
  maandag 20 maart 2006 @ 13:11:22 #36
143868 thepb83
Ouwe knalpijp!
pi_36197617
Was idd een mooi concert, lichtshow was weer op floyd-niveau.

En echoes was gewoon botergeil

Edit: Overigens was Take a breath van het nieuwe album toch ook wel erg goed..in tegenstelling tot wat andere nieuwe nummers die beetje te soft zijn..
pi_36202048
ik ben benieuwd.
pi_36205252
Zééér gave show.
Met name de 2e helft (met het Floyd-materiaal dus) was meesterlijk.

Hoogtepunten:
Echoes (met stip)
Shine on you crazy diamond
Comfortably Numb
  maandag 20 maart 2006 @ 18:07:31 #39
121217 Soli
Still I am...
pi_36206402
ik vind Gilmours nieuwe album niet zo goed

gaat er trouwens iemand naar Roger Waters & friends op het Arrow classic rock festival?
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_36216320
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:07 schreef Soli het volgende:
gaat er trouwens iemand naar Roger Waters & friends op het Arrow classic rock festival?
zit er aan te denken aan een dagkaart, vind Waters solo werk ook wel gaaf en de Pink Floyd platen waar zijn stempel op staat ook de beste dus denk niet dat het een slecht optreden voor mij zal zijn
pi_36219991
quote:
Op maandag 20 maart 2006 17:29 schreef webfreak het volgende:
Zééér gave show.
Met name de 2e helft (met het Floyd-materiaal dus) was meesterlijk.

Hoogtepunten:
Echoes (met stip)
Shine on you crazy diamond
Comfortably Numb
echoes idd met stip, wat een sfeer. ik vond ook fat old sun te gek. voor de pauze vond ik het wat matjes, maar er zat wel een opbouw in de avond. dat vond ik ook wel weer prettig. on an island en take breath vond ik voor de pauze wel de leukere nummers. blij dat ik gegaan ben, want echoes live dat was wel een van de dingen die ik nooit meer had gedacht ooit mee te kunnen pikken.

arrow staat ook op het programma.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:40:38 #42
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36222568
Op de BBC website kun je een concert van Gilmour zien :
http://www.bbc.co.uk/radio2/events/davidgilmour/index.shtml

Tracklisting:

Castellorizon
On An Island
The Blue
Take A Breath
Smile
Shine On You Crazy Diamond
Wearing The Inside Out
Comfortably Numb

Musicians performing: David Gilmour: guitar & vocals, Rick Wright; Keyboards, Guy Pratt: Bass, Phil Manzanera: Guitar, Dick Parry: Saxophone, Jon Carlin: Keyboards and Steve DiStanislao: Drums.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 10:45:16 #43
42397 Mr.Shankly
I do not mean to be so rude
pi_36224996
Gisteravond ook geweest. Was erg goed. De eerste set bevatte dan misschien wel een aantal nummers die ie live beter niet kan spelen (terwijl de opener weer briljant is), maar de tweede set maakte dat ruimschoots goed.

Absoluut hoogtepunt was inderdaad Echoes. Wow!
Eerder op de tour speelde hij Wearing The Inside Out, gisteren Coming Back to Life. Betere keuze naar mijn idee.
pi_36228528
Ik wist niet dat David Gilmour kwam. Liep giserenavond naar de Pepsi-Stage voor Heather Nova en op mijn iPod speelde 'Pulse', de laatste maten van 'Run like Hell'. Vroeg mij af waar al die oudere jongeren voor kwamen, keek omhog naar het spandoek op de HMH en zag dat David Gilmour speelde, wat een enorm toeval zeg....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_36231502
dat kan geen toeval zijn.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 17:14:18 #46
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_36333701
Recentie van OOR :
quote:
WEINIG FRANJE VOOR DROMERIGE DAVID GILMOUR (CONCERTVERSLAG) :: 21-3-2006

Wat werd aangekondigd als een soloconcert van DAVID GILMOUR bleek in werkelijkheid een avondje Pink Floyd ‘light’: naast de zanger/gitarist zelf is ook toetsenist Richard Wright van de partij, evenals bassist Guy Pratt, saxofonist Dick Parry en duizendpoot Jon Carin uit de vaste touring band van de Floyd.

Het visuele spektakel dat we van deze muzikanten gewend zijn, blijft in de uitverkochte Heineken Music Hall echter uit. Niet dat de 5.500 aanwezigen vooraf in de illusie verkeerden een stadionact met alle toeters en bellen aan het werk te gaan zien, maar de aankleding en presentatie van de show is ronduit sober en summier.
Geen opblaasbare varkens, lasereffecten, achtergrondprojecties of andere fratsen, gewoon een aantal gerespecteerde muzikanten op leeftijd op een podium. Op zich geen enkel probleem, maar door de opbouw van de voorstelling wordt het een buitengewoon lange zit. Gilmour is in Amsterdam om zijn nieuwe soloplaat On An Island te promoten en dat neemt hij wel heel letterlijk: de hele eerste helft van het concert speelt hij louter materiaal van dit album.

Nu is On An Island een heerlijke plaat om thuis of in de auto lekker bij weg te mijmeren, maar de ingetogen, dromerige sound en het uitgesponnen karakter van de songs laten zich moeilijk vertalen naar een sfeerloze hal als de HMH. De publieksreactie is het eerste uur dan ook ronduit tam; slechts een mager applausje kan er na elk nummer vanaf. Je wordt haast ongemakkelijk van de lange stiltes tussen de bedrijven door, zeker omdat het hier een toch vrij uniek optreden van de doorgaans zeer teruggetrokken Gilmour betreft. Pas bij het stevige Take A Breath, met eindelijk een vage hint van een lichtshow, zitten de aanwezigen weer rechtop – iets dat Gilmour niet ontgaat, getuige zijn commentaar ‘hope that woke you up’. Maar na deze korte opleving vervalt de band weer in de soundscapes en gitaarsolo van On An Island.

Op muzikaal-technisch vlak valt er weinig te klagen, al moet Gilmour duidelijk een paar solo’s warm lopen en blijft zijn stem de hele avond op het randje van schor. Naast bovengenoemde Floyd-veteranen krijgt hij steun van Roxy Music’s Phil Manzanera en drummer Steve DiStanislao uit de band van Crosby & Nash. Het gebrek aan ambiance plus het feit dat het gros van de aanwezigen simpelweg nog niet bekend is met het nieuwe materiaal, maken het gedeelte voor de pauze echter tot een misser.

Gelukkig wordt de revanche direct na de pauze ingezet: Shine On You Crazy Diamond staat in haar licht aangepaste arrangement als een huis, Wot’s Uhh... The Deal van de soundtrack Obscured By Clouds maakt een goedkeurend applaus los, het door Wright gezongen Wearing The Inside Out van The Division Bell kan ook op enige herkenning rekenen, maar bij het intro van Breathe lijken de bezoekers eindelijk pas echt blij om er bij te zijn. Time klinkt daarna ouderwets fel, om vervolgens als vertrouwd naadloos over te lopen in de reprise van Breathe.

De Syd Barrett-cover Dominoes zwabbert een beetje, omdat Wright vijfendertig jaar na dato alsnog van de wijs wordt gebracht door de bizarre timing van het nummer. High Hopes, opnieuw van The Division Bell, is nauwelijks van de Pulse-versie te onderscheiden en dan is het tijd voor het echte hoogtepunt: Echoes, het sleutelstuk van Meddle, in haar volle, twintig minuten durende glorie. De samenzang van Gilmour en Wright, beiden gevangen in een gespiegelde spotlight, blijkt ondanks het verstrijken der jaren nog steeds sporen van de oude magie te vertonen en vooral Gilmour leeft zich uit in gierende solo’s en ronkende power chords – alsof hij definitief wil afrekenen met het gekabbel van voor de pauze.

De toegiften Wish You Were Here en Comfortably Numb zetten de Heineken Music Hall, na een lange zit, eindelijk in beweging; met stramme botten, een stijve nek en pijnlijk zitvlak stormen enkele honderden, vooral oudere, mannen richting podium, waar Gilmour er de laatste soli van de avond uit perst. Dezelfde man die zijn gitaar geselde in de brandende zon van Pompeii, hemelse klanken zong bovenop The Wall en bij de laatste Floyd-concerten in ons land niet meer was dan een stipje in de verte staat ineens drie meter voor je neus, in een eenvoudig zwart t-shirt, beleefd te zwaaien naar zijn fans. Hij kan na tweeënhalf uur eindelijk even gaan zitten. Wij zijn blij dat we eindelijk weer kunnen staan... WILLEM BEMBOOM

Gezien: HEINEKEN MUSIC HALL, AMSTERDAM (19 MAART 2006)
pi_36357964
Nou ik ben maandag 20 maart geweest en ik vond het in een word geweldig, zowel voor als na de break. Wat een geweldige gitarist, paar jaar geleden naar concert van Roger Waters geweest en dan mis je toch wel David gilmour voor het gitaar werk. Snowy White is ook niet slecht maar ja het is natuurlijk geen David.

Nou ze zijn weer lekker ouderwets positief bij Oor, blij dat ik geen lid meer ben.
Money, get away.
Get a good job with good pay and you're okay.
Money, it's a gas.
Grab that cash with both hands and make a stash.
pi_36430078
tja, lekker laten zeuren daar bij de oor. alles wat ik leuk vind door de jaren heen word in de oor altijd afgekraakt. en als ik de oor moet geloven dan moet ik al die hype bandjes leuk vinden die niemand een jaar later nog kent.

btw er circuleren opnames van de heineken music hall op internet.....slsk.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 maart 2006 @ 12:27:01 #49
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_36430294
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:19 schreef rheingold het volgende:
tja, lekker laten zeuren daar bij de oor. alles wat ik leuk vind door de jaren heen word in de oor altijd afgekraakt. en als ik de oor moet geloven dan moet ik al die hype bandjes leuk vinden die niemand een jaar later nog kent.

btw er circuleren opnames van de heineken music hall op internet.....slsk.

heb jij ze?

anders neem je even contact met me op slsk,je kunt me altijd vinden in de
psychadelic/acid rock room
dan post ik ze op m'n blog,zo dat niemand lang in de wachtrij hoeft te staan
pi_36431119
nee heb opname van de hmh nog niet binnen, er zijn meerdere gegadigden voor me. als ik hem binnen heb zoek ik je wel even op in slsk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')