abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_35773548
Tof!
pi_35773846
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:09 schreef Herr.Flick het volgende:
Zeg maar tegen noudje dat ie niet kan sleutelen...
Het is 100 keer gemakkelijker en sneller op de kop met spruitstukken en al van de motor af te halen!


mwah het hele spul moest er toch vanaf en aangezien we gewoon zonder handleiding begonnen zijn die kop er af te slopen had ik zoiets van... laten we werkruimte creëren oftewel alles dr vanaf wat ook maar een beetje in de weg zit

en dit was voor ons allebei ook de eerste keer dat we zo'n eupfel motor decapiteren
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 maart 2006 @ 14:38:30 #103
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35774125
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:29 schreef Youp het volgende:

[..]

mwah het hele spul moest er toch vanaf en aangezien we gewoon zonder handleiding begonnen zijn die kop er af te slopen had ik zoiets van... laten we werkruimte creëren oftewel alles dr vanaf wat ook maar een beetje in de weg zit

en dit was voor ons allebei ook de eerste keer dat we zo'n eupfel motor decapiteren
Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).

Vergeet niet de klepstoters leeg te persen tussen de bankschroef, anders heb je zwaar kans dat je straks tijdens het starten geen compressie hebt!!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35775192
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:38 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).

Vergeet niet de klepstoters leeg te persen tussen de bankschroef, anders heb je zwaar kans dat je straks tijdens het starten geen compressie hebt!!

t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmen en we hadden het geluk dat onze kop lekker los zat zonder veel wrikwerk er af dus!

de hoeveelheid tijd die we dr in stoppen is geen probleem tijd zát!
Hopeloos benzine verslaafd
  maandag 6 maart 2006 @ 15:54:47 #105
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35776651
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:11 schreef Youp het volgende:

[..]

t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmen en we hadden het geluk dat onze kop lekker los zat zonder veel wrikwerk er af dus!

de hoeveelheid tijd die we dr in stoppen is geen probleem tijd zát!
Natuurlijk niet..

Kop op de werkbank leggen, met het uitlaatspruitstuk over de rand, uitlaatspruitstuk eraf, kop omdraaien en inlaat eraf. Klaar (wel een kartonnetje eronder tegen beschadigingen/krassen.

Leren jullie daar niet effektief werken dan
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35777667
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:54 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Natuurlijk niet..

Kop op de werkbank leggen, met het uitlaatspruitstuk over de rand, uitlaatspruitstuk eraf, kop omdraaien en inlaat eraf. Klaar (wel een kartonnetje eronder tegen beschadigingen/krassen.

Leren jullie daar niet effektief werken dan
maar dat zat allemaal zo enorm vastgerot t maakt ook niks uit die paar minuten extra werk tuurlijk wanneer ik alleen een koppakking zou moeten vervangen had ik ook niet de spruitstukken er af geschroefd, maar de hele zeut moet toch uit elkaar....
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35778133
jammer dat de fotos het op moment niet doen, leuk projectje.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_35779090
quote:
Op maandag 6 maart 2006 16:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
jammer dat de fotos het op moment niet doen, leuk projectje.
staan op mn @home webspace.... en die doet momenteel even moeilijk ja, weet ook niet waarom zal straks wel weer in orde zijn
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35818281
vandaag weer even aan het hok gewerkt zie hier de foto's...

zo hebben we de boel achter gelaten voor de vakantie... (t hele spul ligt in een bak met ontvetter) 't nokkenashuis ligt nu bovenop de bak (zo ziet het er dus uit na de ontvetter)


ik en mn sleutelgenoot hoefden niet erg veel te doen vandaag, nog even de klepmassa wegen en de massa van de klepspietjes en de schoteltjes en de tuimelaars etc. om straks de hele handel te kunnen omrekenen in een maximum toerental

daarna hebben we de klepstotertjes leeggeperst zodat dat geen problemen oplevert wanneer we de motor weer gaan monteren straks...



ook hebben we voor de fun even een klepstotertje van een andere opel (lag nog ergens op school weg te rotten) uit elkaar getrokken om te kijken hoe het nou precies in elkaar zit


daarna zijn we maar begonnen met het klaarmaken van de kop om gezandstraald te worden
stof ipv een pakking aangezien je de pakking stuk kan stralen:


even later :

overal stof, karton of tape in/op/tussen




klaar om te stralen! als alles mee zit gebeurt dit donderdag

ook onze klasgenoten hebben zich nog een beetje nuttig gemaakt......

t interieur wordt er uit gesloopt!


heeeeele mooie pose Leo....






wat een puin komt er toch uit zo'n auto!!


nog 2 andere groepsgenoten hebben zich ontfermd over het wegen van een zuiger en een drijfstang...

zuiger & carterpan en nog wat troep


zuiger dr uit:


en dat was het weer voor vandaag!
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35820436
Dat wordt een juweeltje van een Opel als die klaar is.
pi_35821221
Is het niet schadelijk voor die stoters als je ze leegperst?

En waarom zouden ze problemen kunnen opleveren als je ze terug de motor in wilt zetten

Super project bij de weg.
pi_35821555
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:29 schreef yup het volgende:
Is het niet schadelijk voor die stoters als je ze leegperst?

En waarom zouden ze problemen kunnen opleveren als je ze terug de motor in wilt zetten

Super project bij de weg.
die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebt
Hopeloos benzine verslaafd
  dinsdag 7 maart 2006 @ 20:46:43 #113
58560 Oksel
Gezellig.
pi_35821896
Gaaf! Wat is je budget, en wat voor opleiding doe je?
pi_35822549
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:46 schreef Oksel het volgende:
Gaaf! Wat is je budget, en wat voor opleiding doe je?
het budget is zo hoog als dat we het zelf maken, we hebben natuurlijk een boel spul van school gekregen (auto, rolkooi, kuipstoel, 4punts gordels, veiligheidsfolie en nog wat klein spul) maar voor de rest moeten we het doen van sponsorgeld

een van onze hoofdsponsoren is de Nedam Opel dealer hier in roermond, deze levert ons werkelijk alles voor niks! alles wat we nodig hebben voor t blok (luchtfilter, oliefilter, v-snaren, alle pakkingen, klepsteelrubbertjes etc.) hebben we voor niks

ook hebben we als het goed is al een sponsor die ons het onderstel cadeau doet en natuurlijk zijn er ook sponsoren die wat geld geven

-edit-

de opleiding is een MBO niveau 4 opleiding.. TIND Motovoertuigentechniek genaamd ondernemersdiploma en dat soort spul zit er ook bij
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:03:38 #115
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35838219
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:37 schreef Youp het volgende:

[..]

die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebt
5 tot 10 minuten

Maak er in het ergste geval maar 2 dagen van...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35838516
Hoe komt 't dat dat dan zo lang duurt?
  woensdag 8 maart 2006 @ 11:25:04 #117
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_35838740
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:16 schreef Sloper het volgende:
Hoe komt 't dat dat dan zo lang duurt?
Omdat de dikke koude olie terug geduwd moet worden door een piep klein gaatje.
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_35840461
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 20:12 schreef tupolev141 het volgende:
Dat wordt een juweeltje van een Opel als die klaar is.
dat kan niet, maar een opel met een juweeltje wel
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_35844936
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 11:03 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

5 tot 10 minuten

Maak er in het ergste geval maar 2 dagen van...
u heeft ervaring hoor ik? leuk he
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35845173
trouwens we zijn vandaag ook nog aardig bezig geweest, het hele interieur is nu verwijderd inclusief dashboard enzo. ook de kachelradiateur hebben we verwijderd en zelfs de achterklep lifters en het slot

ik ben zelf bezig geweest met het maken van een steuntje voor onze "nood massa onderbrekings schakelaar" deze komt in het interieur te zitten maar moet van buitenaf ook te bedienen zijn (dmv een kabel)


het interieur staat ook te koop btw mooi netjes en als nieuw... sportinterieur uiteraard
Hopeloos benzine verslaafd
pi_35861029
Als ik ergens mee kan helpen, ik ben een aantal jaar monteur geweest van rally teams www.jbmrallyteam.nl en www.rallyteam-borgers.nl Wil je echt mee willen komen moet je er een c20xe in leggen ( 2.0 16v ) maar omdat het een school project is denk ik dat deze c20ne goed genoeg is, een 16v is ook een heel betrouwbare motor, hij is gebaseerd op de 8v enige verschil is dat het een 16v is en er dus meer stuk kan gaan als bij een 8v. Die 8v is trouwens wel handig als je distibutie riempje knapt, c20ne is een lage conpressie motor en je zuigers raken je kleppen niet als je riem knapt. Heb je al homologatie papieren van een astra ? zo nee eerst die bemachtigen voor je iets gaan doen. Wil je er een echte rally auto van maken moet je ook gewicht besparen, dat kan op de volgende plekken

- In je deuren zitten 2 stalen balken die je in een normale auto beschermen tegen een klap, in een rally auto is dat overbodig omdat je al een rolkooi hebt.
- Er zitten ongeveer 100 draad einden op je chassis waar je isolatie mee vast zit ( met plastic moeren) ze zitten aan de onderzijde van je auto voor de bevestiging van je remleidingen.
- Tegen je dak zitten platte balken tegenaangekit en aan de zijkant zitten ze gepuntlast, die kun je ook verwijderen.

En nog wat goede tips.

- Staalgevlochten remleidingen gebruiken en DOOR de auto laten lopen, niet meer aan je bodem evenals je brandstofleiding. Is namelijk heel goed mogelijk dat als je een bocht afsnijd er anders een leiding onderweg word gerukt en dat is toch echt wel het laatste wat je wil.
- Rolkooi door laten lopen tot je veerpoten en ook een echtra verstevering aan de plaat in je schutbord lassen waar je stuurhuiszit, kan voorkomen dat je stuurhuis stuk trilt.

Voor nu zou ik me gewoon aan de groep N homologatie houden, volgend jaar issie H11 dus dan kom je in de zelfde klasse met andere dikke auto's A7/kitcars die dan ook uitgehomologeerd zijn. Volgend jaar zou je dus ook volgend de A7 richtlijnen onderdelen kunnen veranderen wan mag je ook andere nokkenassen plaatsen en grotere remmen enz. Voor dat je de auto gaat spuiten zou ik de complete achterschermen wielranden binnen en de dorpels maar vervangen, blijft toch een opel kwaaltje he Verder zijn het goede snelle auto's, beetje triest dat er mensen zijn die ze afkraken als ze zo slecht zouden zijn reed niet 70% van het nederlande rallysprint (N3) met een astra. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
pi_35861697
Ik heb trouwens nog nieuwe klepstoters liggen voor een 8v motor als je nog belang hebt



[ Bericht 54% gewijzigd door RallyAstra op 08-03-2006 22:32:11 ]
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:24:47 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_35863965
C20NE roeleert

Wordt bij mij al 2 jaar mishandeld, en hij geeft geen krimp, een XE was bij mij al aan de 3e kop bezig geweest
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_35864587
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 22:05 schreef RallyAstra het volgende:
Als ik ergens mee kan helpen, ik ben een aantal jaar monteur geweest van rally teams www.jbmrallyteam.nl en www.rallyteam-borgers.nl Wil je echt mee willen komen moet je er een c20xe in leggen ( 2.0 16v ) maar omdat het een school project is denk ik dat deze c20ne goed genoeg is, een 16v is ook een heel betrouwbare motor, hij is gebaseerd op de 8v enige verschil is dat het een 16v is en er dus meer stuk kan gaan als bij een 8v. Die 8v is trouwens wel handig als je distibutie riempje knapt, c20ne is een lage conpressie motor en je zuigers raken je kleppen niet als je riem knapt. Heb je al homologatie papieren van een astra ? zo nee eerst die bemachtigen voor je iets gaan doen. Wil je er een echte rally auto van maken moet je ook gewicht besparen, dat kan op de volgende plekken

- In je deuren zitten 2 stalen balken die je in een normale auto beschermen tegen een klap, in een rally auto is dat overbodig omdat je al een rolkooi hebt.
- Er zitten ongeveer 100 draad einden op je chassis waar je isolatie mee vast zit ( met plastic moeren) ze zitten aan de onderzijde van je auto voor de bevestiging van je remleidingen.
- Tegen je dak zitten platte balken tegenaangekit en aan de zijkant zitten ze gepuntlast, die kun je ook verwijderen.

En nog wat goede tips.

- Staalgevlochten remleidingen gebruiken en DOOR de auto laten lopen, niet meer aan je bodem evenals je brandstofleiding. Is namelijk heel goed mogelijk dat als je een bocht afsnijd er anders een leiding onderweg word gerukt en dat is toch echt wel het laatste wat je wil.
- Rolkooi door laten lopen tot je veerpoten en ook een echtra verstevering aan de plaat in je schutbord lassen waar je stuurhuiszit, kan voorkomen dat je stuurhuis stuk trilt.

Voor nu zou ik me gewoon aan de groep N homologatie houden, volgend jaar issie H11 dus dan kom je in de zelfde klasse met andere dikke auto's A7/kitcars die dan ook uitgehomologeerd zijn. Volgend jaar zou je dus ook volgend de A7 richtlijnen onderdelen kunnen veranderen wan mag je ook andere nokkenassen plaatsen en grotere remmen enz. Voor dat je de auto gaat spuiten zou ik de complete achterschermen wielranden binnen en de dorpels maar vervangen, blijft toch een opel kwaaltje he Verder zijn het goede snelle auto's, beetje triest dat er mensen zijn die ze afkraken als ze zo slecht zouden zijn reed niet 70% van het nederlande rallysprint (N3) met een astra. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
het blijft een beetje een budget project he die gewichtsbesparingen zal ik in ieder geval zeker bij mn teamgenoten voorleggen!

wij moeten ons overigens gewoon aan de standaard KNAF regelementen houden voor circuitgebruik

en de hele auto spuiten gaat niet gebeuren kost veel te veel geld, geld dat we veel beter in een degelijk onderstel kunnen steken overigens zijn de complete spatranden en binnenschermen enzo al een keer vervangen

die klepstotertjes, wat moeten ze kosten? (maar waarschijnlijk hebben we ze niet nodig) en kan je misschien aan een gebruikt sperdiffje komen voor onze astra? dat hebben we eigenlijk echt nodig willen we onze concurrenten (locatie Venlo met 2x astra C20NE en onze directe concurrent, het andere team uit de klas ook met een C20NE astra) het leven zuur maken
Hopeloos benzine verslaafd
  woensdag 8 maart 2006 @ 23:56:14 #125
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_35864959
Je moet nog de vraag mbt homologatiepapieren beantwoorden . Leuk project, zeker een veelgeziene auto op de nederlandse rally(sprint)paden en da's niet voor niks ! Laat de rest maar lullen (hoewel het natuurlijk een lelijk hok blijft, maar het gaat bij rally meer om het rijden dan om de looks). Wordt de carrosserie nog doorgelast eigenlijk?
Life is too short don't stress every day
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')