mwah het hele spul moest er toch vanafquote:Op maandag 6 maart 2006 14:09 schreef Herr.Flick het volgende:
Zeg maar tegen noudje dat ie niet kan sleutelen...
Het is 100 keer gemakkelijker en sneller op de kop met spruitstukken en al van de motor af te halen!
![]()
Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).quote:Op maandag 6 maart 2006 14:29 schreef Youp het volgende:
[..]
mwah het hele spul moest er toch vanafen aangezien we gewoon zonder handleiding begonnen zijn die kop er af te slopen had ik zoiets van... laten we werkruimte creëren
oftewel alles dr vanaf wat ook maar een beetje in de weg zit
![]()
en dit was voor ons allebei ook de eerste keer dat we zo'n eupfel motor decapiteren
t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmenquote:Op maandag 6 maart 2006 14:38 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Het is veel gemakkelijker om alle kabels, slangen ed te verwijderen, en beide spruitstukken te laten zitten.Dit heeft nog een voordeel meer, het komt nogal eens voor de de kop aardig vast is gaan zitten op een pasbus, en met de spruitstukken eraan kun je beter de kop loswrikken(krach tx arm).
Vergeet niet de klepstoters leeg te persen tussen de bankschroef, anders heb je zwaar kans dat je straks tijdens het starten geen compressie hebt!!
![]()
Natuurlijk niet..quote:Op maandag 6 maart 2006 15:11 schreef Youp het volgende:
[..]
t nadeel is dan dat wanneer je de spruitstukken er af moet schroeven je de kop moet gaan inklemmenen we hadden het geluk dat onze kop lekker los zat
zonder veel wrikwerk er af dus!
de hoeveelheid tijd die we dr in stoppen is geen probleemtijd zát!
maar dat zat allemaal zo enorm vastgerotquote:Op maandag 6 maart 2006 15:54 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Natuurlijk niet..![]()
Kop op de werkbank leggen, met het uitlaatspruitstuk over de rand, uitlaatspruitstuk eraf, kop omdraaien en inlaat eraf. Klaar (wel een kartonnetje eronder tegen beschadigingen/krassen.
Leren jullie daar niet effektief werken dan
staan op mn @home webspace.... en die doet momenteel even moeilijk ja, weet ook niet waaromquote:Op maandag 6 maart 2006 16:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
jammer dat de fotos het op moment niet doen, leuk projectje.
die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebtquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:29 schreef yup het volgende:
Is het niet schadelijk voor die stoters als je ze leegperst?
En waarom zouden ze problemen kunnen opleveren als je ze terug de motor in wilt zetten
Super project bij de weg.
het budget is zo hoog als dat we het zelf maken, we hebben natuurlijk een boel spul van school gekregen (auto, rolkooi, kuipstoel, 4punts gordels, veiligheidsfolie en nog wat klein spul) maar voor de rest moeten we het doen van sponsorgeldquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:46 schreef Oksel het volgende:
Gaaf! Wat is je budget, en wat voor opleiding doe je?
5 tot 10 minutenquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:37 schreef Youp het volgende:
[..]
die dingen zuigen zich vol met olie wanneer je ze gaat demonteren... nadeel hiervan is dat ze groter worden en een beetje vast blijven staan waardoor ze de kleppen open duwen wanneer je wil gaan starten... dan heb je geen compressie en kan het wel 5 tot 10 minuten duren voordat je de auto aan de gang hebt
Omdat de dikke koude olie terug geduwd moet worden door een piep klein gaatje.quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:16 schreef Sloper het volgende:
Hoe komt 't dat dat dan zo lang duurt?
dat kan niet, maar een opel met een juweeltje welquote:Op dinsdag 7 maart 2006 20:12 schreef tupolev141 het volgende:
Dat wordt een juweeltje van een Opel als die klaar is.
u heeft ervaring hoor ik?quote:Op woensdag 8 maart 2006 11:03 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
5 tot 10 minuten
Maak er in het ergste geval maar 2 dagen van...
het blijft een beetje een budget project hequote:Op woensdag 8 maart 2006 22:05 schreef RallyAstra het volgende:
Als ik ergens mee kan helpen, ik ben een aantal jaar monteur geweest van rally teams www.jbmrallyteam.nl en www.rallyteam-borgers.nl Wil je echt mee willen komen moet je er een c20xe in leggen ( 2.0 16v ) maar omdat het een school project is denk ik dat deze c20ne goed genoeg is, een 16v is ook een heel betrouwbare motor, hij is gebaseerd op de 8v enige verschil is dat het een 16v is en er dus meer stuk kan gaan als bij een 8v. Die 8v is trouwens wel handig als je distibutie riempje knapt, c20ne is een lage conpressie motor en je zuigers raken je kleppen niet als je riem knapt. Heb je al homologatie papieren van een astra ? zo nee eerst die bemachtigen voor je iets gaan doen. Wil je er een echte rally auto van maken moet je ook gewicht besparen, dat kan op de volgende plekken
- In je deuren zitten 2 stalen balken die je in een normale auto beschermen tegen een klap, in een rally auto is dat overbodig omdat je al een rolkooi hebt.
- Er zitten ongeveer 100 draad einden op je chassis waar je isolatie mee vast zit ( met plastic moeren) ze zitten aan de onderzijde van je auto voor de bevestiging van je remleidingen.
- Tegen je dak zitten platte balken tegenaangekit en aan de zijkant zitten ze gepuntlast, die kun je ook verwijderen.
En nog wat goede tips.
- Staalgevlochten remleidingen gebruiken en DOOR de auto laten lopen, niet meer aan je bodem evenals je brandstofleiding. Is namelijk heel goed mogelijk dat als je een bocht afsnijd er anders een leiding onderweg word gerukt en dat is toch echt wel het laatste wat je wil.
- Rolkooi door laten lopen tot je veerpoten en ook een echtra verstevering aan de plaat in je schutbord lassen waar je stuurhuiszit, kan voorkomen dat je stuurhuis stuk trilt.
Voor nu zou ik me gewoon aan de groep N homologatie houden, volgend jaar issie H11 dus dan kom je in de zelfde klasse met andere dikke auto's A7/kitcars die dan ook uitgehomologeerd zijn. Volgend jaar zou je dus ook volgend de A7 richtlijnen onderdelen kunnen veranderen wan mag je ook andere nokkenassen plaatsen en grotere remmen enz. Voor dat je de auto gaat spuiten zou ik de complete achterschermen wielranden binnen en de dorpels maar vervangen, blijft toch een opel kwaaltje heVerder zijn het goede snelle auto's, beetje triest dat er mensen zijn die ze afkraken als ze zo slecht zouden zijn reed niet 70% van het nederlande rallysprint (N3) met een astra. Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |