mooie foto'squote:Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef RallyAstra het volgende:
Toch beetje jammer dat de school een schroefkooi koopt, hij is misschien goed gekeurd maar met een harde klapper heb je toch liever een vaste kooi met een goed kruis achter je rug, en die door gelast in naar de voorpoten.
Heb meerdere rally astra's opgebouwd, deze nieuwe achterschermen en dorpels er aan
[afbeelding]
[afbeelding]
Spul er weer aan gepuntlast
[afbeelding]
Deze Astra is ook van mij geweest helaas was die toen nog niet zo rallyklaar
[afbeelding]
Beste wat je gewoon kunt doen is een 1.4 Astra aan schaffen, een kadett 16v er bij kopen en daar alles van overzetten op je astra.
Deze kadett heb ik toen helemaal compleet gekocht voor 450 euro, en een witte 1.4 astra voor 150 euro. 16V hoeft niet duur te zijn, wel jammer dat er een 2 liter 8 klepper in ligt daarmee kom je nooit mee, aangezien de meeste groep n auto's al met DTA en een gebleuprint blok rijden.
[afbeelding]
Astra 1.4 op de achtergrond
[afbeelding]
FF achteras en de tank er onderweg halen:D
[afbeelding]
Nog paar foto's uit de rallyschuur
Astra Groep A 210 pk 2.0 16v
[afbeelding]
6 bak van X trac kost ongeveerd 8000 euro voor een 2ehands
[afbeelding]
Dit is trouwens een EX fabrieks kadett, reed vroeger voor het Nederlande Opel dealer team ook rond de 210 pk
[afbeelding]
Nog een groep N Astra
[afbeelding]
Als je op de foto kijkt bij de bijrijder kun je de rolkooi wel door zien lopen ringting je schuitbord.
[afbeelding]
Voorbeeld van hoe belangrijk een goede kooi is
[afbeelding]
Octavia WRC met 200 een klapband gehad, tegen een brugpijler gereden toen tig maal over de kop en tot stilstand gekomen, navigator had een gebroken been bestuurder zware hersenschudding.
wanneer je mij genoeg geld en een plaats om te werken biedquote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:22 schreef Fugie het volgende:
jaap wanneer kom je mijn vectra blok uiit elkaar halen![]()
ontvetterbak + remmenreiniger en ik vond het wel goed.... komt hopelijk toch een nieuw spaghetti exemplaar opquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:10 schreef Tommeh het volgende:
Zier er leuk uit! Al had je dat spruitstukje wel wat mooier mogen maken hoor!
hij is zo gekeurd en wanneer je er aan gaat modden is hij dat niet meerquote:Op donderdag 23 maart 2006 19:21 schreef BroesWillems het volgende:
En dit is een FIA gekeurde Rally kooi?
De buizen van midden hoog, naar voor op de bodem, had ik meer naar voren gezet ivm met je benen beschermen. En tussen die 2 had ik voor het stuur langs ook buis geplaats tegen het naar mekaar 'knikken' op de zijkant.
Ook tussen de twee wielkassen achter had ik buis geplaats, je carrosserie wordt stijver en bij een klapper is die minder snel krom... ff kijken of ik foto kan vinden van m'n vriendin's crossauto.
edit:
betere foto kan ik niet vinden, maar je kunt hier iig zien wat ik bedoel met voor het stuur langs lopen. laat niet op de loshangende bumper enzo... hij kwam net uit een marge...
[afbeelding]
check die opel honingraad achter![]()
het voelt wel degelijk iets aan de stijfheid toe! hij zit vast aan de b-stijlen, aan de kokerbalk onder, aan de wielkasten achter boven het raam en aan een balk onder het dak, maar hij is idd volgensmij niet bedoeld voor frontale crashes enzoquote:Op vrijdag 24 maart 2006 10:23 schreef Kolkie het volgende:
Opmerkelijke kooi, zal wel de goedkoopste goedgekeurde kooi zijn ofzo want ik vraag me werkelijk af of dit uberhaupt nog íets aan de stijfheid toevoegd (?).
Naja, verder vordert het wel leuk natuurlijk 8)
Nou dat dacht ik nou ook! als ik die kooi vergelijk met mijn cross kooi (waar veel lagere snelheden behaaldt worden, ik heb nog niet gezien dat een kooi krom is) is mijn kooi toch een stuk veiliger... (zie foto boven)quote:Op maandag 27 maart 2006 20:59 schreef RallyAstra het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een bagger kooi, wat denk je wat er gebeurt als je een boom zijwaarts pakt met deze kooiga je echt niet fijn vinden, een goede kooi heeft minimaal een kruis in de deuren en een kruis achter de stoelen. Hij mag dan misschien wel fia gekeurd zijn, maar dat zegt ook lang niet altijd wat. Veiligheid zou ik nooit op besparen, die stang zit eigenlijk ook veel te hoog, als ik het zo zie is het een cross kooi en geen rallykooi, bij cross auto's worden de deuren ook vaak dicht gelast bij rallyauto's niet. Bovendien kom je nu ook lang niet zo lammelijk uit de auto mocht hij in brand vliegen. En nee het is niet ver gezocht, heb in de afgelopen jaren al genoeg crashes gezien in de rallysport. Twee jaar terug kennis van mij tijdens gtr rally op een boom geklapt met 120 auto was compleet plat, zelfs de kooi was half verbogen en dat was een kooi met 3x zoveelbuizen als deze. Hoevel meter is deze kooi eigenlijk ? goede kooien zijn zo ongeveer 27 tot 36 meter.
Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?quote:Op maandag 27 maart 2006 23:57 schreef Youp het volgende:
hebben jullie eigenlijk wel het topic gelezen? wij rijden alleen op een afgesloten circuit met veel bochten en hele korte rechte stukken (we rijden het meeste in de 2 en 3) waar GEEN bomen, struiken, greppels of wat dan ook zijn... het ergeste wat kan gebeuren is dat je van de baan glijdt, ongelukkig in wat gras terecht komt waardoor de wielen zijwaarts happen en waardoor je omrolt.... dus voor wat wij aan het doen zijn is de kooi veilig zat.
-edit-
[afbeelding]
klopt, maar hij krijgt toch een rally goedkeuring als ik me niet vergisquote:Op dinsdag 28 maart 2006 00:12 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?
Dan mag je trouwens de vering wel aan passen, want de standaard vering van die opel is echt =
(spreek uit ervaring heb een cross kadett GSI gehad)
Ik moet zeggen dat ik dit project echtvind, kijk dan ook altijd vol spanning als die in "my Active Topics" staat.
dat ziet er al heel wat beter uit dan op het beginquote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:
[afbeelding]
alles zit weer in elkaar
En doet hij het ook?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:
[afbeelding]
alles zit weer in elkaar
we hebben momenteel geen tank, nog niet geprobeerd dus... maar ga er maar vanuit dat hij het doetquote:
in geval van een originele tank of van zo'n klein vierkant race tankje??quote:Op woensdag 29 maart 2006 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
Goeie bijdrage!quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:19 schreef Metz het volgende:
Het blijft een slopel.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 12:28 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Goeie bijdrage!
Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
geen klasgenoot, supermoto maatje... met een kronkel in zn hoofdquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:23 schreef Cosworth het volgende:
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
maar waar moeten we die vandaan halen? want op de (zeer uitgebreide) site van Biesheuvel staat ook niks... en de standaard tank er weer onder hangen is een teringwerk...quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef Tommeh het volgende:
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.
Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:40 schreef Tommeh het volgende:
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.
Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
guys, de auto. de kooien, stoelen, gordels en nog wat spul (alles wat nodig is voor veiligheid) hebben we van school gekregenquote:Op woensdag 29 maart 2006 15:56 schreef Five_Aces het volgende:
Hm ja iddIk zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
circuitauto is een hoger doel dan een leven als afgezeikte sjonnie auto (zie de witte van onze concurrenten) of gestripte sloper....quote:Op vrijdag 31 maart 2006 13:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic![]()
Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school![]()
het is de bedoeling dat we hem zelf af gaan stellen maar de eerste circuit testdag met het AST spul er onder komt er iemand van AST ons uitleg geven over hoe we hem het beste af kunnen stellenquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:11 schreef Five_Aces het volgende:
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van IntraxLaat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?
Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
ja zo ongeveer, maar het is de bedoeling dat we er wat mee experimenterenquote:Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |