abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 maart 2006 @ 21:19:00 #151
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_36098099
Nou is het tenminste weer leuk om ff vlug in je topic te kijken...
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  donderdag 16 maart 2006 @ 22:54:43 #152
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36101426
Wanneer worden de kriksteunpunten erin gezet?
Life is too short don't stress every day
pi_36103208
Toch beetje jammer dat de school een schroefkooi koopt, hij is misschien goed gekeurd maar met een harde klapper heb je toch liever een vaste kooi met een goed kruis achter je rug, en die door gelast in naar de voorpoten.

Heb meerdere rally astra's opgebouwd, deze nieuwe achterschermen en dorpels er aan

Spul er weer aan gepuntlast

Deze Astra is ook van mij geweest helaas was die toen nog niet zo rallyklaar

Beste wat je gewoon kunt doen is een 1.4 Astra aan schaffen, een kadett 16v er bij kopen en daar alles van overzetten op je astra.

Deze kadett heb ik toen helemaal compleet gekocht voor 450 euro, en een witte 1.4 astra voor 150 euro. 16V hoeft niet duur te zijn, wel jammer dat er een 2 liter 8 klepper in ligt daarmee kom je nooit mee, aangezien de meeste groep n auto's al met DTA en een gebleuprint blok rijden.

Astra 1.4 op de achtergrond

FF achteras en de tank er onderweg halen :D

Nog paar foto's uit de rallyschuur

Astra Groep A 210 pk 2.0 16v

6 bak van X trac kost ongeveerd 8000 euro voor een 2ehands

Dit is trouwens een EX fabrieks kadett, reed vroeger voor het Nederlande Opel dealer team ook rond de 210 pk

Nog een groep N Astra

Als je op de foto kijkt bij de bijrijder kun je de rolkooi wel door zien lopen ringting je schuitbord.

Voorbeeld van hoe belangrijk een goede kooi is

Octavia WRC met 200 een klapband gehad, tegen een brugpijler gereden toen tig maal over de kop en tot stilstand gekomen, navigator had een gebroken been bestuurder zware hersenschudding.
pi_36103802
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 23:45 schreef RallyAstra het volgende:
Toch beetje jammer dat de school een schroefkooi koopt, hij is misschien goed gekeurd maar met een harde klapper heb je toch liever een vaste kooi met een goed kruis achter je rug, en die door gelast in naar de voorpoten.

Heb meerdere rally astra's opgebouwd, deze nieuwe achterschermen en dorpels er aan

[afbeelding]

[afbeelding]

Spul er weer aan gepuntlast

[afbeelding]

Deze Astra is ook van mij geweest helaas was die toen nog niet zo rallyklaar

[afbeelding]

Beste wat je gewoon kunt doen is een 1.4 Astra aan schaffen, een kadett 16v er bij kopen en daar alles van overzetten op je astra.

Deze kadett heb ik toen helemaal compleet gekocht voor 450 euro, en een witte 1.4 astra voor 150 euro. 16V hoeft niet duur te zijn, wel jammer dat er een 2 liter 8 klepper in ligt daarmee kom je nooit mee, aangezien de meeste groep n auto's al met DTA en een gebleuprint blok rijden.

[afbeelding]

Astra 1.4 op de achtergrond

[afbeelding]

FF achteras en de tank er onderweg halen :D

[afbeelding]

Nog paar foto's uit de rallyschuur

Astra Groep A 210 pk 2.0 16v

[afbeelding]

6 bak van X trac kost ongeveerd 8000 euro voor een 2ehands

[afbeelding]

Dit is trouwens een EX fabrieks kadett, reed vroeger voor het Nederlande Opel dealer team ook rond de 210 pk

[afbeelding]

Nog een groep N Astra

[afbeelding]

Als je op de foto kijkt bij de bijrijder kun je de rolkooi wel door zien lopen ringting je schuitbord.

[afbeelding]

Voorbeeld van hoe belangrijk een goede kooi is

[afbeelding]

Octavia WRC met 200 een klapband gehad, tegen een brugpijler gereden toen tig maal over de kop en tot stilstand gekomen, navigator had een gebroken been bestuurder zware hersenschudding.
mooie foto's

maar bij ons gaat het er maar om dat we onze tegenstanders verslaan dus dat zijn de 2 teams van venlo en het andere team van roermond.... op het circuit waar we rijden halen we ook niet heel hoge snelheden dus boeit die 8v ook niet aangezien je het vermogen toch al niet goed op de weg krijgt zonder sper
Hopeloos benzine verslaafd
pi_36197462
de cilinderkop is dan nu eindelijk gezandstraald (vrijdag) en gespoten (vandaag)....

mooi rood is niet lelijk
pi_36237156
vandaag, een dag later, de verf is droog en nu kunnen we beginnen de cilinderkop op te bouwen

het resultaat:

de lijnen en de letters op het klepdeksel worden nog met een penseeltje zwart geverfd door onze "friemelwerk koning"

hier wordt het voorste bevestigingsstuk voor de rolkooi in gelast

lassen dus

het frame waar de stoel op gemonteerd kan worden

nokkenas in het huis, pasvlakken schoon gemaakt

kleppen opnieuw inslijpen

klepsteelrubbertjes monteren

kleppen monteren

kleppen en hydraulische klepstoters gemonteerd

klepdeksel tijdelijk losjes op het nokkenashuis gemonteerd

sorry dat sommige foto's van wat mindere kwaliteit zijn maar het zijn (geresizede) telefoonfoto's en ik heb een ontzettende trilhand altijd

dit maakt het surfen wel wat makkelijker voor de modemmers onder ons
  dinsdag 21 maart 2006 @ 17:22:46 #157
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_36237387
jaap wanneer kom je mijn vectra blok uiit elkaar halen
pi_36237749
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:22 schreef Fugie het volgende:
jaap wanneer kom je mijn vectra blok uiit elkaar halen
wanneer je mij genoeg geld en een plaats om te werken bied
pi_36261501
mini update

er zijn er 2 jarig hoera hoera....!!!

racy remschijfje + remblokken

uitlaatspruitstukje alvast er op geschroefd

penseel power!

verder nog een beetje gerotzooid, niet echt veel nuttigs gedaan vandaag
pi_36261604
Zier er leuk uit! Al had je dat spruitstukje wel wat mooier mogen maken hoor!
pi_36261658
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:10 schreef Tommeh het volgende:
Zier er leuk uit! Al had je dat spruitstukje wel wat mooier mogen maken hoor!
ontvetterbak + remmenreiniger en ik vond het wel goed.... komt hopelijk toch een nieuw spaghetti exemplaar op
pi_36305239
update!

omdat onze toerenteller stuk was hebben we een nieuwe combi opgesnord, hier zijn we er wat mee aan het rotzooien... (teller terugdraaien enzo)

zeer belangrijke literatuur

het thermostaathuis en de carterontluchting + pijlstokhouden gezandstraald

overigens blijft de thermostaat er uit aangezien deze wanneer de motor warm is toch constant volledig open gaat... allen wij gaan straks continu rond de 5000rpm draaien bij vrij lage snelheden (2e, 3e versnelling...) waardoor het motorblok enorm heet wordt... nou is de doorgan van de thermostaat vrij klein... wanneer deze vol open staat blijft het gewoon een enorme blokkade in het circulatiesysteem... het enige voordeel voor ons is dat de motor wat eerder op temperatuur is maargoed dat dat 2 minuten langer duurt nemen we dan maar voor lief en als het goed is maken we ook een knop in de auto waarmee we de ventilator in en uit kunnen schakelen

net gespoten..

droog

de rolkooi is helemaal af

kuipje er in!

gordels

kuipje zit erg lekker
pi_36305766
En dit is een FIA gekeurde Rally kooi?
De buizen van midden hoog, naar voor op de bodem, had ik meer naar voren gezet ivm met je benen beschermen. En tussen die 2 had ik voor het stuur langs ook buis geplaats tegen het naar mekaar 'knikken' op de zijkant.

Ook tussen de twee wielkassen achter had ik buis geplaats, je carrosserie wordt stijver en bij een klapper is die minder snel krom... ff kijken of ik foto kan vinden van m'n vriendin's crossauto.

edit:
betere foto kan ik niet vinden, maar je kunt hier iig zien wat ik bedoel met voor het stuur langs lopen. laat niet op de loshangende bumper enzo... hij kwam net uit een marge...

check die opel honingraad achter

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2006 19:29:29 ]
pi_36311045
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 19:21 schreef BroesWillems het volgende:
En dit is een FIA gekeurde Rally kooi?
De buizen van midden hoog, naar voor op de bodem, had ik meer naar voren gezet ivm met je benen beschermen. En tussen die 2 had ik voor het stuur langs ook buis geplaats tegen het naar mekaar 'knikken' op de zijkant.

Ook tussen de twee wielkassen achter had ik buis geplaats, je carrosserie wordt stijver en bij een klapper is die minder snel krom... ff kijken of ik foto kan vinden van m'n vriendin's crossauto.

edit:
betere foto kan ik niet vinden, maar je kunt hier iig zien wat ik bedoel met voor het stuur langs lopen. laat niet op de loshangende bumper enzo... hij kwam net uit een marge...
[afbeelding]
check die opel honingraad achter
hij is zo gekeurd en wanneer je er aan gaat modden is hij dat niet meer

coole velg ja
  vrijdag 24 maart 2006 @ 10:23:10 #165
56074 Kolkie
in a state of trance
pi_36320846
Opmerkelijke kooi, zal wel de goedkoopste goedgekeurde kooi zijn ofzo want ik vraag me werkelijk af of dit uberhaupt nog íets aan de stijfheid toevoegd (?).

Naja, verder vordert het wel leuk natuurlijk 8)
Life is too short don't stress every day
pi_36326286
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 10:23 schreef Kolkie het volgende:
Opmerkelijke kooi, zal wel de goedkoopste goedgekeurde kooi zijn ofzo want ik vraag me werkelijk af of dit uberhaupt nog íets aan de stijfheid toevoegd (?).

Naja, verder vordert het wel leuk natuurlijk 8)
het voelt wel degelijk iets aan de stijfheid toe! hij zit vast aan de b-stijlen, aan de kokerbalk onder, aan de wielkasten achter boven het raam en aan een balk onder het dak, maar hij is idd volgensmij niet bedoeld voor frontale crashes enzo het is echt letterlijk een rolkooi...

overigens zit de cilinderkop er al op foto's moet ik nog ff online knallen...
pi_36416479
Sorry dat ik het zeg, maar wat een bagger kooi, wat denk je wat er gebeurt als je een boom zijwaarts pakt met deze kooi ga je echt niet fijn vinden, een goede kooi heeft minimaal een kruis in de deuren en een kruis achter de stoelen. Hij mag dan misschien wel fia gekeurd zijn, maar dat zegt ook lang niet altijd wat. Veiligheid zou ik nooit op besparen, die stang zit eigenlijk ook veel te hoog, als ik het zo zie is het een cross kooi en geen rallykooi, bij cross auto's worden de deuren ook vaak dicht gelast bij rallyauto's niet. Bovendien kom je nu ook lang niet zo lammelijk uit de auto mocht hij in brand vliegen. En nee het is niet ver gezocht, heb in de afgelopen jaren al genoeg crashes gezien in de rallysport. Twee jaar terug kennis van mij tijdens gtr rally op een boom geklapt met 120 auto was compleet plat, zelfs de kooi was half verbogen en dat was een kooi met 3x zoveelbuizen als deze. Hoevel meter is deze kooi eigenlijk ? goede kooien zijn zo ongeveer 27 tot 36 meter.
pi_36422276
quote:
Op maandag 27 maart 2006 20:59 schreef RallyAstra het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar wat een bagger kooi, wat denk je wat er gebeurt als je een boom zijwaarts pakt met deze kooi ga je echt niet fijn vinden, een goede kooi heeft minimaal een kruis in de deuren en een kruis achter de stoelen. Hij mag dan misschien wel fia gekeurd zijn, maar dat zegt ook lang niet altijd wat. Veiligheid zou ik nooit op besparen, die stang zit eigenlijk ook veel te hoog, als ik het zo zie is het een cross kooi en geen rallykooi, bij cross auto's worden de deuren ook vaak dicht gelast bij rallyauto's niet. Bovendien kom je nu ook lang niet zo lammelijk uit de auto mocht hij in brand vliegen. En nee het is niet ver gezocht, heb in de afgelopen jaren al genoeg crashes gezien in de rallysport. Twee jaar terug kennis van mij tijdens gtr rally op een boom geklapt met 120 auto was compleet plat, zelfs de kooi was half verbogen en dat was een kooi met 3x zoveelbuizen als deze. Hoevel meter is deze kooi eigenlijk ? goede kooien zijn zo ongeveer 27 tot 36 meter.
Nou dat dacht ik nou ook! als ik die kooi vergelijk met mijn cross kooi (waar veel lagere snelheden behaaldt worden, ik heb nog niet gezien dat een kooi krom is) is mijn kooi toch een stuk veiliger... (zie foto boven)
pi_36422514
hebben jullie eigenlijk wel het topic gelezen? wij rijden alleen op een afgesloten circuit met veel bochten en hele korte rechte stukken (we rijden het meeste in de 2 en 3) waar GEEN bomen, struiken, greppels of wat dan ook zijn... het ergeste wat kan gebeuren is dat je van de baan glijdt, ongelukkig in wat gras terecht komt waardoor de wielen zijwaarts happen en waardoor je omrolt.... dus voor wat wij aan het doen zijn is de kooi veilig zat.

-edit-

pi_36422964
quote:
Op maandag 27 maart 2006 23:57 schreef Youp het volgende:
hebben jullie eigenlijk wel het topic gelezen? wij rijden alleen op een afgesloten circuit met veel bochten en hele korte rechte stukken (we rijden het meeste in de 2 en 3) waar GEEN bomen, struiken, greppels of wat dan ook zijn... het ergeste wat kan gebeuren is dat je van de baan glijdt, ongelukkig in wat gras terecht komt waardoor de wielen zijwaarts happen en waardoor je omrolt.... dus voor wat wij aan het doen zijn is de kooi veilig zat.

-edit-

[afbeelding]
Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?

Dan mag je trouwens de vering wel aan passen, want de standaard vering van die opel is echt =

(spreek uit ervaring heb een cross kadett GSI gehad )

Ik moet zeggen dat ik dit project echt vind, kijk dan ook altijd vol spanning als die in "my Active Topics" staat.
pi_36425641
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 00:12 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ok, dan is het begrijpelijk, ik dacht dat jullie er een Rally mee moesten rijden. Maar het is dus eigenlijk mee een Circuit dan een Rally auto?

Dan mag je trouwens de vering wel aan passen, want de standaard vering van die opel is echt =

(spreek uit ervaring heb een cross kadett GSI gehad )

Ik moet zeggen dat ik dit project echt vind, kijk dan ook altijd vol spanning als die in "my Active Topics" staat.
klopt, maar hij krijgt toch een rally goedkeuring als ik me niet vergis en de kans bestaat dat er ook enkele rally-cross racejes mee gereden worden, dus op een circuit, stukje verhard, stukje onverhard

overigens gaan we de eerste keer met opzet testen met de standaard vering zodat we de volgende keer het verschil kunnen zien, maar we krijgen van een vande sponsoren een AST 3-weg instelbaar onderstel (schokdempers veren) en nog veerpootbruggen enkele klasgenoten van me zijn momenteel onderweg naar nijmegen om een achteras met schijfremmen op te halen, want we hebben momenteel trommelremmen en dat is natuurlijk ook vrij kansloos
pi_36445399
mini update:

alles zit weer in elkaar

pi_36446207
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:

[afbeelding]

alles zit weer in elkaar

dat ziet er al heel wat beter uit dan op het begin
pi_36446374
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 20:44 schreef Youp het volgende:
mini update:

[afbeelding]

alles zit weer in elkaar
En doet hij het ook?
pi_36446446
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 21:21 schreef Impry het volgende:

[..]

En doet hij het ook?
we hebben momenteel geen tank, nog niet geprobeerd dus... maar ga er maar vanuit dat hij het doet

het blijkt dat de tankjes van de OMP catalogus niet FIA gekeurd zijn (en dan 175 euro voor een 7 liter tank ) dus nu moet de originele tank er weer onder.... of we moeten een hele boel van ons kostbare sponsorgeld steken in een gekeurde tank.......
pi_36455444
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_36455968
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 09:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je veel bochten hebt is dat wel zo handig. ik lees verhalen van auto's op circuitdag die door de bocht geen vermogen hebben, de benzine loopt naar een kant zodat er vacuum gezogen wordt
in geval van een originele tank of van zo'n klein vierkant race tankje??
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:19:13 #178
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36458842
Het blijft een slopel.
Fear is not an option.
pi_36459076
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:19 schreef Metz het volgende:
Het blijft een slopel.
Goeie bijdrage!

Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:31:06 #180
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36459140
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 12:28 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Goeie bijdrage!

Wat rij je zelf en kun je de olie zelf peilen?
Fear is not an option.
pi_36459432
guido! dit topic is niet om onzin te spammen, kappen aub!
pi_36459712
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:33:57 #183
140612 Metz
SuperMotard 4 life.
pi_36460042
Joep is mijn aller aller aller áller beste vriendje

Ik hou me hoofd al
Fear is not an option.
pi_36460172
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:23 schreef Cosworth het volgende:
Ah, ik gok een klasgenoot of vriend...
geen klasgenoot, supermoto maatje... met een kronkel in zn hoofd
pi_36460535
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.

Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
pi_36460734
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:49 schreef Tommeh het volgende:
Standaard tank zou in principe weinig problemen moeten opleveren al verschilt dat per auto. Kan goed zijn dat hij is ingedeeld in schotten wat al een deel kan schelen.

Met een complete safety cell heb je dat probleem zowieso niet aangezien je tank dan gevult is met schuim en je een kleinere tank erbij hebt die altijd vol is. Dan heb je al helemaal geen last meer van bochten wat betreft aanzuiging.
maar waar moeten we die vandaan halen? want op de (zeer uitgebreide) site van Biesheuvel staat ook niks... en de standaard tank er weer onder hangen is een teringwerk... plus dat ding is loodzwaar...
pi_36461210
trouwens nog wat moois, die lui van OMP hebben geen tekening of beschrijving bij de rolkooi geleverd... dus toen kwam die kerel langs om de kooi voor het andere team te leveren en toe zei hij doodleuk dat de balken in de deur te hoog zaten (dat idee had ik ook al) maargoed die aan de bestuurderskant is er inmiddels alweer uitgeslepen en opnieuw in gelast.... zelfde verhaal met de gordel bevestigingspunten.... is een Sparco 6-punts gordel dus... bevestigings ogen zitten er bij en die zou je dan zogenaamd in de originele gordel bevestigings punten kunnen draaien... maar dan haal je de hoek van 20 graden niet waaronder de gordel moet staan ten opzichte van je schouders ofzo... dus dan moet je ze ergens anders bevestigen maar moeren of plaatjes die passen er bij leveren? ho maar... (en het is M11 fijne draad met een hoge treksterkte wat je niet zomaar even bij een ijzerwaren handel of autogarage kan kopen....) en dan kost zo'n gordeltje 440 euro
pi_36464402
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.

Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
  woensdag 29 maart 2006 @ 15:56:41 #189
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36464997
Hm ja idd Ik zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36465437
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:40 schreef Tommeh het volgende:
Goeiendag waarom heb je in godsvredesnaam gordels voor 440 euro gekocht?! Voor veel minder dan de helft heb je al een Fia goedgekeurde 6 punts gordel met bevestigingsplaatjes. Mocht je die nog nodig hebben, bij Biesheuvel verkopen ze die voor 2,5 euro per stuk ongeveer. Die plaatjes erin lassen kost echt geen moeite.

Zo'n complete tank kun je op meerdere plaatsen kopen, o.a. Biesheuvel en remola. Let wel dat je voor zo'n tank makkelijk een paar duizend euro kwijt bent. Met alleen de safety cell ben je er nog lang niet.
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:56 schreef Five_Aces het volgende:
Hm ja idd Ik zie niet waarom je wel een 6 punt van Sparco haalt en vervolgens zo'n gammele kooi neemt. Een op maat in de auto gelaste is niet heel erg veel duurder als het bolt-in spul van OMP. Ook in zijn 3 kan je aardig hard van een circuit af spinnen. Zo'n Sparco stoel had je ook bij Sandtler kunnen halen, zelfde stoel, ook FIA keurmerk alleen met Sandtler op er ipv Sparco en aardig wat centjes goedkoper
guys, de auto. de kooien, stoelen, gordels en nog wat spul (alles wat nodig is voor veiligheid) hebben we van school gekregen niet zelf hoeven kopen dus... zelf moeten we zorgen voor het onderstel, motoronderdelen en dat soort spul...

als ik alles zelf had gedaan had ik als eerste al geen astra gekocht maar waarschijnlijk ook een E30 of E36 ofzo en dan deed ik alles ook een beetje anders

maargoed het is een schoolproject nota bene! en een gegeven paard moet je niet in de bek kijken

-edit-

en een rolkooi die door een bedrijf er in gemaakt word... daar leren we zelf niks van
pi_36471349
Ja maar je had het eerder over een budget, vandaar dat ik dat zei. Maar inderdaad, zo'n schoolproject is super !
pi_36521401
zo, een van de sponsoren:

en we krijgen een heel fijn compleet AST Race kitje:

pi_36521651
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic

Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school
De status 'bagger-user' voorbij
pi_36522222
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:17 schreef Sterke_Yerke het volgende:
RIP voor alle opeltjes die sneuvelen in dit topic

Maar wat voor gave opleiding doet TS wel niet? Wil ik ook doen op school
circuitauto is een hoger doel dan een leven als afgezeikte sjonnie auto (zie de witte van onze concurrenten) of gestripte sloper....

en ik doe een opleiding motorvoertuigen en management ofzo (TIND MVT noemen ze het) op het MBO niveau 4
pi_36548894
Ik dacht jar jullie rally gingen rijden omdat jullie get steeds een rally auto noemde, maar goed het word dus een circuit auto. Een geven paard mag je niet in de bek kijken dara heb je gelijk in maar het moet wel veilig zijn. Als jullie geen rally rijden hebben jullie ook niks te maken met de groep n homologatie, ik zou jullie dan wat andere remmen aanraden atandaard remmen van een astra zijn helemaal kut na 4 bochten beginnen ze zwaar te faden. Ik heb op mijn straat auto 300x28mm remmen zitten van een Mercedes E500 V8 en de remklauwen van een Omega 3.0 24v is echt een goedkope oplossing voor de remmen, als je kijkt dat een AP racing set zo rond de 1500 tot 2000 euro kost. Die omega klauwen kosten je ongeveer 100 euro 2ehands zijn van het merk girling of lucas die schijven wat ik heb heb ik bij hennie boomkamp gekocht www.calibraonderdelen.nl en kosten 200 euro blokken zijn ongeveer 120 euro van ferodoracing in jullie geval zou ik dan voor de DS 2500 gaan ik geloof dat er ook DS3000 voor te krigjen zijn die zijn meer voor circuit gebruik. Hennie kan ook die grote schijven leveren in 4 gaats, ik hem mijn auto omgebouwd naar 5 gaats. Het remt echt ziekelijk hard vooral als ze warm zijn

Je moet alleen wel minimaal 16"velgen rijden

nog ff een off topic foto van mn auto

zaterdag 1 april 2006 @ 18:11:55 #196
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_36556277
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van Intrax Laat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?

Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_36556387
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 18:11 schreef Five_Aces het volgende:
AST is mooi spul, eigenlijk kopie van Intrax Laat je het afstellen of gaan jullie zelf wat expirimenteren?

Als je het zelf doet even de fabrikant om testdata vragen over hoogtes etc, kan heel nuttig zijn.
het is de bedoeling dat we hem zelf af gaan stellen maar de eerste circuit testdag met het AST spul er onder komt er iemand van AST ons uitleg geven over hoe we hem het beste af kunnen stellen
pi_36564828
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
pi_36571663
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 23:56 schreef RallyAstra het volgende:
Is zelf simpel af te stellen als je de gegevens hebt, gewoon schroenedraaier er in en klikjes tellen, teminste ik neem aan dat het net zo werkt als proflex
ja zo ongeveer, maar het is de bedoeling dat we er wat mee experimenteren
  zondag 2 april 2006 @ 14:35:05 #200
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_36577243
youp echt een geweldig project man!
ik wil dit ook wel , zo ga ik graag naar school hoor echt vet, heel erg leuk hoe je alles aanpakt enzo.. maar hadden jullie niet beter een honda civicje van 91 kunnen pakken dan ofzo ? Ik weet dat hij door school gegeven is maar een opel astra had ik niet gedacht, niet dat er iets mis is met opel

die hydralische klepstoters zijn wel makkelijk, nooit meer kleppen stellen , maar 't nadeel ervan was dat ze nooit goed kunnen fingeren bij motoren die hogere rev's draaien? of heb ik het nu fout.

hoeveel pk heeft dat blokkie straks eigelijk ( wat is het doel ) en bij welk rpmheeft ie izjn meeste vermogen ?
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')