abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:35:07 #26
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_34974277
oeioeieoei...Where you been das voor mij echt zo"n foute puber plaat...op je zolderkamertje moeilijke boekren bij kaarlicht lezen en DinosaurJr als achtergrond muziek. Durf die plaat nauwelijks meer te draaien.
= there is a light that never goes out =
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 18:35:44 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_34974299

Is een klassieker man.Tijdloos.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34975276
Ik vind Out There een geniaal mooi liedje, maar de andere liedjes die ik ken (Freak Scene & Get Me) zijn heel anders, veel meer grunge... zijn jullie het daar mee eens? Zo ja, hebben ze meer liedjes zoals Out There?
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 19:17:07 #29
7889 tong80
Spleenheup
pi_34975523
Freak scene is uit hun latere periode.Ik vind het geweldig maar iets te clean en mist het obscure van Out there b.v.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_34975563
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:17 schreef tong80 het volgende:
Freak scene is uit hun latere periode.Ik vind het geweldig maar iets te clean en mist het obscure van Out there b.v.

dus ik moet een van hun eerste platen hebben?
pi_34975652
als je Out there goed vind, moet je gewoon heel 'where you been' aanschaffen (daar staat ook 'get me' op) En 'liedjes'... das niet echt een benaming voor het vette gitaargeweld op ontelbare sporen. Album: 'Without a sound', de opvolger ervan is ook zo vet aangezet, maar behalve het toegankelijke doch briljante Feel the pain' vind ik dit een wat meer druilerige eentonige plaat. Wat J Mascis verder met de Fog gedaan heeft is wat wisselvalliger imho... Juist hun eerdere werk is ook meesterlijk, geen track zo vaak gedraaid als freak scene!! die song (van album 'bug', heeft alles!
pi_34975688
freak scene is way back terug in vergelijking met out there!! Ken uw klassiekers!!!
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 19:23:41 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_34975739
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:22 schreef getikte_rik het volgende:
freak scene is way back terug in vergelijking met out there!! Ken uw klassiekers!!!
Dat weet ik maar Out there klink meer naar hun vroegere werk.

pi_34976042
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat weet ik maar Out there klink meer naar hun vroegere werk.

vind je?

zonder de geschiedenisleraar uit te willen hangen, en te lam om mn collectie erbij te halen onderscheid ik een aantal periodes:

debuut/titelloos: Dinosaur (klinkt zeeeeeer lo-fi!)
Dan globaal de periode Youre living all over me, Bug, Fossils etc. (beetje grunge avant la lettre, als je dat zo mag noemen, waaronder songs als Freak scene

In bovenstaande periode is de invloed van bassist lou barlow nog goed hoorbaar

daarna kwam Green Mind uit, wat gladder, gepolijster
en vervolgens ondermeer platen als Where you been, Without a sound. Dat is echt het vette bombastische gitaargebeuren a la Out there, Get me etc... Niet bepaald lo-fi, ...zanger J Mascis nam hier vaak alle instrumenten voor zijn rekening, en schroomde niet om 3 gitaarpartijen tegelijk te laten klinken.
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 19:39:47 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_34976203
Green Mind vond ik al minder. Te gepolijst voor Dinosaur.

Bug en You're living.... is voor mij Dinosaur. Hun debuut was wel erg Lo-Fi.

pi_34976675
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:39 schreef tong80 het volgende:
Green Mind vond ik al minder. Te gepolijst voor Dinosaur.

Bug en You're living.... is voor mij Dinosaur. Hun debuut was wel erg Lo-Fi.

klopt, al heb ik Green mind evenwel grijs gedraaid. Ik heb t oeuvre van Dinosaur Jr bijna geheel in omgekeerde volgorde gekocht. Bijna, want ik begon dus met Where you been, een goede instap overigens en daarna werd ik zo'n fan dat als J Mascis een hele cd had volgeboerd m ook had gekocht. 'Hand it over' was ik zowaar vergeten, de laatste echte Dinosaur Jr.-plaat. 'Take a run at the sun' stond daar bij mij oook op, als onderdeel van die ene film. 'Hand it over' is stukken beter dan without a sound, dus Googoodoll, als je 'out there' n goed nummer vind, 'Hand it over' ook aanschaffe!!!
pi_34980618
On Fire van Sebadoh vind ik een van de mooiste nummers ooit gemaakt. Met Dinosaur Jr. ben ik wat minder bekend, maar Lou Barlow is zonder twijfel een groot muzikaal talent
  Trouwste user 2022 zaterdag 11 februari 2006 @ 21:52:43 #38
7889 tong80
Spleenheup
pi_34981115
Hij zou niet door de voorronde van Idols komen

pi_34992485
Precies, vandaar dat het een groot muzikaal talent is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34993366
quote:
Op zondag 12 februari 2006 11:38 schreef methodmich het volgende:
Precies, vandaar dat het een groot muzikaal talent is.
'Ocean' (van Harmacy) heeft Barlow nog aan J Mascis opgedragen, trouwens... Beetje cynische tekst, waar Mascis ook geen seconde wakker van gelegen heeft, wat Barlow alleen maar meer irriteerde Maar nu tolereren ze elkaar weer en gingen ze weer samen on tour of zoiets?
pi_34995630
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:17 schreef tong80 het volgende:

Latere periode? Het album "Bug" is uit 1988, dat noem ik niet hun latere periode. Overigens is "Youre living all over me" (1987) een indie-klassieker van het eerste uur. Erg invloedrijk album met briljant gitaarspel. Ik kan het iedereen aanraden die nieuw is met de muziek van Dinosaur Jr.

"Where you been" is trouwens ook een erg puike plaat. Vooral het eerste nummer "Out there"
Dat gitaarspel.....
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  zondag 12 februari 2006 @ 14:37:19 #42
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_34998579
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:13 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

'Ocean' (van Harmacy) heeft Barlow nog aan J Mascis opgedragen, trouwens... Beetje cynische tekst, waar Mascis ook geen seconde wakker van gelegen heeft, wat Barlow alleen maar meer irriteerde Maar nu tolereren ze elkaar weer en gingen ze weer samen on tour of zoiets?
Je bedoeld die tour van vorig jaar?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_34999573
quote:
Op zondag 12 februari 2006 14:37 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Je bedoeld die tour van vorig jaar?
had ze toch wat fanatieker moeten volgen...
  maandag 20 februari 2006 @ 19:45:39 #44
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35299343
quote:
Dinosaur Jr.'s Murph Talks Reunion, Recording

Matthew Solarski and Amy Phillips report:
Years ago, when college rock heroes Dinosaur Jr. went the way of the, uh, Passenger Pigeon, virtually no one expected they'd ever hear from the monolithic trio again. Flash forward to 2006: you're all wrong.

Not only are J Mascis, Lou Barlow, and the lovable Murph back on the live circuit as Dinosaur Jr., them boys is cookin' up some news tunes right now at Mascis's Massachusetts pad.

Pitchfork caught up with Murph recently, who revealed that he and his bandmates "have some frameworks and outlines [for songs] going". The primary focus for these lumbering giants right now is preparation for their world tour, announced a couple weeks back, but Murph kindly told us that the cogs are slowly coming into place at last for new Dinosaur Jr. material.

"We're playing together," said Murph. "We're at J's, just kind of hanging out, getting ready, jamming around...we're keeping our summer pretty open, so we're going to try to work on [new] stuff then."

He went on: "We're trying, but I can't really say it's concrete enough that we have this many songs and there's going to be a release date now. You have to remember that we haven't worked in this capacity in fifteen years or more, so it takes a little time to kind of gel and see how things go. It's not as easy as just like, 'Oh, let's get in there and bang out another record.'"

Fans shouldn't count on hearing these fledgling tunes on Dino's spring tour, however: "I don't know if we're ready for that. That might be a train wreck if we tried to pull that out."

Rapport's the word 'round J's place these days. "It's been pretty cool [with] Lou and his wife and the baby. We're actually staying at J's a little while this week which is pretty unprecedented...it was definitely a big family vibe. We all went out to dinner a couple of times and it was really cool."

The prehistoric power-trio are also putting together a DVD, documenting several of last fall's reunion gigs, which Murph hopes will arrive in late summer. Moreover, Dinosaur Jr. were chosen to curate a day of this May's All Tomorrow's Parties extravaganza, tapping Broken Social Scene, Mission of Burma, and Dead Meadow, among others. "J has been really keen on that," says Murph.
pi_35312924
quote:
Op maandag 20 februari 2006 19:45 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]
dus toch, van wanneer is deze bron precies?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 09:09:08 #46
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35318065
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 00:10 schreef getikte_rik het volgende:

[..]

dus toch, van wanneer is deze bron precies?
Pitchfork, eind vorige week geloof ik.
  maandag 27 maart 2006 @ 12:50:59 #47
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_36401603
24 mei Tivoli!
pi_36406836
quote:
Op maandag 27 maart 2006 12:50 schreef DaisyDuke het volgende:
24 mei Tivoli!
  maandag 27 maart 2006 @ 18:24:04 #49
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_36411384
vet! ga ik heen!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_36418427
Ben vorig jaar naar concert in Paradiso geweest, kan iedereen die naar Tivoli gaat aanraden om oordoppen mee te nemen (als je tenminste vanplan bent een beetje vooraan te gaan staan). Het was oorverdovend hard, drie dagen later nog een piep in m'n oor.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')