abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34902613
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:48 schreef Koningin het volgende:
Het regent hier sollicitatie gesprekken, dat is goed

Gister ben ik bij het wervings- en selectiebureau geweest en dat gesprek heeft 1,5 uur geduurd. Niet normaal, ben helemaal binnenste buiten gekeerd.Het is dan ook een bureau die alleen maar mensen aannemen met HBO of WO niveau/opleiding.
Wel goed hoor, ik heb nog wat tips gekregen. Ze gaan me voordragen voor de functie, dus ik moet even afwachten.
Welk bureau hebben we het over? Ebbinge, YER?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34927898
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Welk bureau hebben we het over? Ebbinge, YER?
Een Limburgs: Limbourg YE
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:02:42 #78
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34933805
Hoera, ik ben vandaag al gebeld dat ik op tweede gesprek mag komen bij het bedrijf waar ik gisteren een gesprek heb gehad . Ik ga komende week op vakantie en de maandag daarop heb ik dus het tweede gesprek . Het lijkt aardig de goede kant op te gaan!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34935730
Da's tof MaLo! Gefeliciteerd!

Ik had gisteren ook gesprek, en hoor begin volgende week of ik door mag naar de tweede ronde. Ik weet het niet zo, het kan alle kanten op is mijn indruk na het gesprek van gisteren.
Ik heb het er wel aardig van afgebracht, maar ze hebben al vier mensen al eerder door laten gaan naar de 2e ronde en dat zijn, naar hun zeggen, vier erg goede kandidaten. Het hangt vermoedelijk niet zozeer af van hoe goed ik mezelf gisteren heb weten te verkopen, als wel van hoe sterk mijn concurrenten zijn. Kwam een ander ongeveer even geschikt over als ik, maar heeft hij vijf jaar ervaring in die sector -die ik niet heb-, dan kan ik het vergeten. Zijn ze allemaal qua c.v. gelijkwaardig aan mij, dan heb ik denk ik gisteren best een prima indruk gemaakt.
pi_34938708
En veel succes volgende week maandag!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:25:20 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34942109
Oh spannend Thaleia! Als je van jezelf maar weet dat je je van je beste kant hebt laten zien, kun je jezelf niks verwijten als er toch een andere kandidaat wordt aangenomen die beter in het plaatje past.
Hopelijk krijg je begin volgende week een positief bericht .

Ik vind het wel lekker hoor, eerst op vakantie, dan een tweede gesprek voor een baan die me erg leuk lijkt. Dat is overigens met de directeur . Voor mijn gevoel zit het wel goed en willen ze me wel hebben. Maar ik blijf het heel spannend vinden .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34944545
MaLo dat klinkt veel belovend. Ik ben ook uitgenodigd voor een gesprek naast een gesprek volgende week woensdag bij Sargas (detacheringsbureau). Voordeel van dit gesprek is dat het een vacature binnen de organisatie betreft.. in hetzelfde team en hetgeen wat ik nu dus ook doe maar wat ik nu op tijdelijke basis doe, ik maak wel een goede kans .. ! (dit klinkt wat vaag, maar heb geen zin om namen te noemen)
pi_34947130
Woehoe!!! Ik heb de baan!!! Ben vanmiddag gebeld. Erg relaxed; over een maand ben ik klaar met mijn studie en ik kan nu vrijwel meteen daarna aan het werk (misschien wat daagjes vrij na afstuderen, nog even kijken :-) ) Ben superblij!!!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:06:34 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34947162
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:05 schreef Marije het volgende:
Woehoe!!! Ik heb de baan!!! Ben vanmiddag gebeld. Erg relaxed; over een maand ben ik klaar met mijn studie en ik kan nu vrijwel meteen daarna aan het werk (misschien wat daagjes vrij na afstuderen, nog even kijken :-) ) Ben superblij!!!
Gefeliciteerd!! Voor jou was werk vinden dus niet zo lastig

Mereltje, het klinkt vaag, ik snap je verhaal niet helemaal . Maar uit de toon merk ik dat het positief is .
pi_34947216
Van harte!
pi_34953503
thnx! nu maar hopen dat het bij jullie ook snel gaat lukken
pi_35066804
Marije Gefeliciteerd!

Ik mag donderdagmorgen op gesprek gaan bij een bedrijf waar het wervingsbureau me heeft voorgesteld.
pi_35073846
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Te hoog opgeleid (in combinatie emt nog weinig werkervaring) was bij mij enorm vaak een reden om afgewezen te worden.
Eigenlijk is 'te hoog opgeleid' ook gewoon een smoes voor, we willen je niet zoveel betalen.
pi_35074067
Heb 2 weken geleden een gesprek gehad en dat ging erg goed, nu ff afwachten want ze namen een maand de tijd om sollicitanten langs te laten komen.

En ik heb nu ook gewoon zoiets van, ik probeer werk te vinden tot aan de vakantie (juli) en als ik dan nog geen baan heb dan ga ik weer naar school.
Moet alleen nog uitzoeken welke richting, in ieder geval iets anders dan ict.
pi_35088987
Zover ik de topics doorgelezen heb zie ik dat veel sollicitanten hier alle hoop op 1 sollicitatie vestigen. Als er wordt gezegd over een maand beslissen we, kijken jullie in de tussentijd dan niet verder naar andere banen ?

Zelf heb ik onlangs eens op internet gekeken en op een donderdag gereageerd op een bijbaantje als callcenteragent. Vrijdags werd ik al gebeld met de mededeling dat ik niet de eerstvolgende, maar de zaterdag daarop aan de slag kon. Zo is dat tot nu toe telkens gegaan wanneer ik een baan zocht. Misschien heb ik gewoon enorm veel mazzel met banen, maar ik vraag me dan toch af wát er zo moeilijk is aan het vinden van een baan ?

met alle respect hoor
pi_35089487
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:59 schreef Dwaashaas het volgende:
Zover ik de topics doorgelezen heb zie ik dat veel sollicitanten hier alle hoop op 1 sollicitatie vestigen. Als er wordt gezegd over een maand beslissen we, kijken jullie in de tussentijd dan niet verder naar andere banen ?

Zelf heb ik onlangs eens op internet gekeken en op een donderdag gereageerd op een bijbaantje als callcenteragent. Vrijdags werd ik al gebeld met de mededeling dat ik niet de eerstvolgende, maar de zaterdag daarop aan de slag kon. Zo is dat tot nu toe telkens gegaan wanneer ik een baan zocht. Misschien heb ik gewoon enorm veel mazzel met banen, maar ik vraag me dan toch af wát er zo moeilijk is aan het vinden van een baan ?

met alle respect hoor
Ik heb een jaar gezocht (in totaal), en ben nu inmiddels 3 maanden aan de slag. Maar ik kwam verder echt niet aan de bak hoor. Ik schreef minimaal 5 brieven per week, ook als ik gesprekken had gehad, of had gepland. Het is natuurlijk sowieso afhankelijk van de branch waarin je zoekt, je opleiding, je achtergrond, hoe je overkomt, etc etc. Maar ik denk dat het nog steeds niet makkelijk is (gezien de hoeveelheid afschrijvingen die ik nu doe... vreemd hoor, aan de andere kant zitten).
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_35089537
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Eigenlijk is 'te hoog opgeleid' ook gewoon een smoes voor, we willen je niet zoveel betalen.
Nou, dat denk ik toch niet. Het heeft vooral te maken met motivatie. Hoe lang blijft iemand gemotiveerd in een lagere baan? Hoe snel is iemand weg, als hij een hogere baan krijgt aangenomen?
pi_35089752
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef djenneke het volgende:

Ik heb een jaar gezocht (in totaal), en ben nu inmiddels 3 maanden aan de slag. Maar ik kwam verder echt niet aan de bak hoor. Ik schreef minimaal 5 brieven per week, ook als ik gesprekken had gehad, of had gepland. Het is natuurlijk sowieso afhankelijk van de branch waarin je zoekt, je opleiding, je achtergrond, hoe je overkomt, etc etc. Maar ik denk dat het nog steeds niet makkelijk is (gezien de hoeveelheid afschrijvingen die ik nu doe... vreemd hoor, aan de andere kant zitten).
Ik heb zelf geen opleidingen afgemaakt, wel weer bezig nu maar dat terzijde. En ik denk dan (heel zwart wit) als ik al een baan kan krijgen waarom dan anderen mét opleiding niet ?

Maar net wat je zegt, het hangt van veel dingen af natuurlijk. Ik denk dat de regio ook een hele grote rol speelt. Maar je zegt: 'branche waarin je zoekt', zijn sommige mensen niet gewoon te kieskeurig ? Ik denk dat ik als ik het echt nodig zou hebben ieder baantje zou pakken dat ik kán krijgen en daarnaast ga zoeken naar een leukere baan. Maar goed, dat is misschien ook weer makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_35089954
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen opleidingen afgemaakt, wel weer bezig nu maar dat terzijde. En ik denk dan (heel zwart wit) als ik al een baan kan krijgen waarom dan anderen mét opleiding niet ?

Maar net wat je zegt, het hangt van veel dingen af natuurlijk. Ik denk dat de regio ook een hele grote rol speelt. Maar je zegt: 'branche waarin je zoekt', zijn sommige mensen niet gewoon te kieskeurig ? Ik denk dat ik als ik het echt nodig zou hebben ieder baantje zou pakken dat ik kán krijgen en daarnaast ga zoeken naar een leukere baan. Maar goed, dat is misschien ook weer makkelijker gezegd dan gedaan.
Veel opleidingen zijn natuurlijk ook branche gevoelig. Dus dat verschilt ook weer met je opleiding en achtergrond. Als je altijd in de industrie hebt gewerkt, maak je denk ik niet zo'n kans in de zorg, om maar iets te noemen. Dat hoeft dus niets te maken te hebben met kieskeurigheid. Ik heb binnen iedere branch, op ieder niveau gezocht. Met name op P&O gerelateerde banen, maar op administratief werk heb ik ook geschreven, met even weinig succes.
Ik werd amper uitgenodigd zelfs. Ook niet als ik belde van te voren. En als ik belde daarna (om naar de reden te vragen) was ik altijd of te hoog opgeleid, of had ik te weinig ervaring.... Dus ja.... Zeg jij het dan maar, waar ligt het dan aan? Ik gok erop dat ik gewoon te hoog opgeleid ben met te weinig ervaring....
pi_35090369
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:23 schreef djenneke het volgende:
.... Dus ja.... Zeg jij het dan maar, waar ligt het dan aan? Ik gok erop dat ik gewoon te hoog opgeleid ben met te weinig ervaring....
Tja, daar doe je dan zo'n dure opleiding voor. En iedereen maar roepen: Ga studeren, is goed voor je, wordt je rijk van ! Ja, rijk in sollicitatie-ervaring

Maar goed, dat is dan in jouw geval zo. Ik hoor regematig mensen om me heen roepen dat ze geen baan kunnen vinden, terwijl ze toch wel degelijk werkervaring hebben, diploma's hebben etc. Waarschijnlijk ben ik gewoon zo iemand waarvan ze zeggen: tja.. de duivel schijt altij dop een hoop
pi_35090958
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:59 schreef Dwaashaas het volgende:

met alle respect hoor
Ik ben vanaf augustus 2004 bezig een vaste baan te vinden.
Heb een half jaar bij UPC gewerkt, 3 maanden bij Qmagic en 2 maanden bij Torenstad.
En ben nu weer op zoek, het is niet zo dat ik niet verder kijk als ik ff moet wachten maar ik krijg gewoon veel afwijzingen.
Verder ben ik al redelijk vaak gebeld voor helpdesk werk maar daar heb ik gewoon niet echt veel trek in.
pi_35091486
ik heb gisteren een sollicitatie gehad en heb vandaag gehoord dat ik ben aangenomen!
Kan morgen beginnen

Algemene Administratie van de Mondriaan College's in Den Haag
Na een maand via uitzendbureau kans op een contract bij Mondriaan zelf

Geeft mij mooi de tijd om eens rond te gaan snuffelen in HBO studies
Doei.
pi_35091708
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:01 schreef Faithy het volgende:
ik heb gisteren een sollicitatie gehad en heb vandaag gehoord dat ik ben aangenomen!
Kan morgen beginnen

Algemene Administratie van de Mondriaan College's in Den Haag
Na een maand via uitzendbureau kans op een contract bij Mondriaan zelf

Geeft mij mooi de tijd om eens rond te gaan snuffelen in HBO studies
gefeliciteerd!!!
pi_35091752
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:48 schreef SimtekF1 het volgende:
En ben nu weer op zoek, het is niet zo dat ik niet verder kijk als ik ff moet wachten maar ik krijg gewoon veel afwijzingen.
Verder ben ik al redelijk vaak gebeld voor helpdesk werk maar daar heb ik gewoon niet echt veel trek in.
UPC ! Daar heb ik anderhalf jaar vast gezeten in Nijmegen. Kan wel begrijpen dat je als je daar gezeten hebt geen zin meer hebt in helpdesk

En vaak afgewezen worden kan inderdaad ook demotiverend werken lijkt mij. Maar als de nood hoog zou zijn zou je dan niet gewoon gaan 'help-desken' ?
pi_35093620
Ik vind het geen erg hoopvol teken dat ik nog niets heb gehoord terwijl ik "begin deze week" iets zou horen. Vooral omdat ze er vorige week wel meteen op maandag als de kippen bij waren om me uit te nodigen voor het eerste gesprek. Zolang ik geen afwijzing heb gehad is er natuurlijk de hoop dat ze gewoon wat traag zijn, dat er eentje ziek is, whatever, maar ik hou er toch maar serieus rekening mee dat deze baan aan m'n neus voorbijgaat.

Nou heb ik de mazzel dat ik niet solliciteer vanuit een werkloze positie, maar vanuit een tamelijk prettige baan waarin ik het tot op zekere hoogte voorlopig nog wel naar m'n zin heb. Het is dus geen wereldramp, maar ik wil wel een keer succes hebben, want deze baan mag dan voor nu nog wel tamelijk prettig zijn, hij is wel volstrekt perspectiefloos.

Ik blijf dit topic de komende tijd dus nog wel frequenteren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')