abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34794164
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:35 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik zou nooit een hoge opleiding achterwege laten.
Dan zoek je toch op een andere manier werk. Die hoge opleiding heb je niet voor niets gedaan.
Dat laatste denk ik anders maar al te vaak. Ik had beter stucadoor kunnen worden, of secretaresse.
pi_34794189
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:37 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik anders maar al te vaak. Ik had beter stucadoor kunnen worden, of secretaresse.
Dat heb ik ooit ook gedacht, maar er zal een tijd komen dat je voordeel kunt halen uit die HBO of universitaire studie.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:16:10 #53
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34795416
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:38 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat heb ik ooit ook gedacht, maar er zal een tijd komen dat je voordeel kunt halen uit die HBO of universitaire studie.
Dan moet je in DIE tijd, je opleiding vermelden en voor die tijd niet...

Ik ben nog bezig met mijn opleiding, dus eigenlijk heb ik nog 'niets'. Maar ondertussen wel anderhalf jaar voltijd werkervaring die ik tijdens mijn opleiding heb opgedaan. Het kost me wel extra collegegeld, maar straks heb ik én een diploma én werkervaring...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34797270
Ik heb de mazzel dat ik een opleiding heb gedaan die bijna niemand heeft gedaan, en dus zijn er op zich weinig vacatures voor mij, maar ALS er een vacature is, heb ik weinig concurrenten. Gevolg: mijn brief + cv waren kennelijk genoeg reden mij uit te nodigen voor een gesprek

Spannendspannendspannend. Ik moet als een idioot naar de winkel, want mijn god, ik heb helemaal geen kleren!
pi_34797276
Ik heb altijd mijn opleidingen gemeld, zelfs die wat ik niet heb afgemaakt.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:34:04 #56
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34804378
Ik ben vandaag geslaagd met een 8
Nu ben ik officieel in bezit van 2 HBO diploma's en tevens officieel werkloos
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34819680
GEFELICITEERD!!
2 HBO diploma's, dat kan niet iedereen zeggen.
pi_34836128
Ik heb volgende week een gesprek bij Sargas (detacheringsbureau) ik hoop dat ze iets voor me hebben...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:57:49 #59
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34839057
Ik werd vandaag gebeld door een bedrijf, dat mijn cv had gezien op Monsterboard. Ze wilde aan de telefoon niet precies uitleggen wat het bedrijf deed en ook niet wat de functie precies in zou houden. Alleen maar dat ze een groeiend bedrijf waren die veel nieuwe "commerciëel medewerkers" zochten.
Ik: het gaat toch niet om telefonische verkoop he? Nee, dat zou het niet zijn, maar wat het wel was wilde ze me alleen vertellen in een bedrijfspresentatie waar ik dan naartoe zou moeten gaan. Verder wilde ze inhoudelijk aan de telefoon niks kwijt.
Ik vond het dus heel vaag allemaal, het klonk niet zuiver.

Na wat gesurf op internet kwam ik erachter dat het bedrijf medewerkers op pad stuurt, om huis aan huis langs te gaan en aan de bewoners te vragen of ze mogen kijken of hun huis wel veilig is. En dan moeten ze dus proberen een beveiligingspakket aan te smeren.

Dank je de koekkoek

Verder heb ik weer een open sollicitatie de deur uitgedaan naar een ICT bedrijf in de regio. Wie niet waagt, wie niet wint .

Mereltje, ik zal voor je duimen
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34840066
Wat een rotstreek door niet te zeggen wat voor bedrijf ze zijn, lijkt me inderdaad een verschikkelijke baan !
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:37:57 #61
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34840688
Het voelde trouwens verschrikkelijk goed om mijn cv aan te passen:
HBO Bedrijfskundige Informatica: verwachte diplomadatum 02-2006
HBO Bedrijfskundige Informatica: diploma behaald in 02-2006

Inderdaad heel vreemd Mereltje, ik ben blij dat ik de boot heb afgehouden. Voor zo'n raar bedrijf wil ik niet werken, zo'n rare baan wil ik trouwens ook niet. Die mensen zien me aankomen: Goedemiddag, mag ik ff kijken of uw huis wel veilig is?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:04:18 #62
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34841761
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:37 schreef MaLo het volgende:
Het voelde trouwens verschrikkelijk goed om mijn cv aan te passen:
HBO Bedrijfskundige Informatica: verwachte diplomadatum 02-2006
HBO Bedrijfskundige Informatica: diploma behaald in 02-2006

Inderdaad heel vreemd Mereltje, ik ben blij dat ik de boot heb afgehouden. Voor zo'n raar bedrijf wil ik niet werken, zo'n rare baan wil ik trouwens ook niet. Die mensen zien me aankomen: Goedemiddag, mag ik ff kijken of uw huis wel veilig is?
he he he alleen jammer dat je niks met die diploma kan he
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_34849822
Zo, ik sluit me bij deze ook bij dit topic aan Momenteel studeer ik nog (Onderwijskunde, universiteit) maar als het goed is ben ik over een maand klaar! Aangezien ik, zoals velen, geen zin heb om werkloos te zijn ben ik alvast begonnen met solliciteren...3 brieven gestuurd en bij alledrie de bedrijven op gesprek geweest. Bij 1 bedrijf ben ik na het eerste gesprek afgewezen (was reorganisatie geweest en alle ontslagen oud-werknemers hadden voorrang op mij), bij een ander bedrijf heb ik het 2e gesprek gehad, maar denk niet dat dat iets is geworden. Vandaag heb ik een derde gesprek bij het laatste bedrijf gehad en ik hoor vrijdag of ik daar mag gaan werken!!! Deze baan was meteen al mijn eerste keus. Het bedrijf lijkt me leuk, het werk gaat inhoudelijk dieper in op mijn studierichting en de functie lijkt me zowieso veel leuker dan de andere twee dus hoop er echt heel erg op!! *is zenuwachtig*
pi_34855516
Mereltje en Marije, heel veel succes allebei.

Ik moet vanmiddag naar het uitzendbureau die werk voor me hadden voor een oriëntatiegesprek. Zal wel in een half uurtje gedaan zijn, maar goed. Ben benieuwd.
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:12:32 #65
140970 Neef
zeg broer...
pi_34856190
valt mee lijkt me, ligt eraan hoe je jezelf verkoopt,
was gestopt met school werkte in de haven als uitzendkracht, verdiende goed maar wist ook wel dat ik dit werk niet tot me 60 zou gaan volhouden,

zocht op werk.nl naar kantoor banen waar school verlaters werden gevraagt, vond een advertentie en ging persoonlijk naar het uitzendburaeu toe, vette smile op me gezicht en vol passie naar die baan vragen..
gewoon zwaar overdreven gemotiveerd doen...

hoppa na een week mocht ik op gesprek en nu zit ik er al weer 8 maanden met contract!
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
after that you won't have any sick or hungry people"
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:45:46 #66
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34872754
Koningin, hoe ging het vandaag op het uitzendbureau?

Ik ben vandaag gebeld door het ICT bedrijf waar ik gisteren een sollicitatie naartoe had gestuurd. Ik mag morgen op gesprek komen .
Ik ben heel benieuwd of ze gewoon alle sollicitanten uitnodigen of dat ik een van de "uitverkorenen" ben. Na de verhalen over mensen die voor niks op gesprekken hebben moeten verschijnen, ben ik een beetje huiverig .
pi_34884192
Succes MaLo!
Ik heb er morgen ook een, en mijn collega's zaten me allemaal te bestoken met mogelijke vragen die ik zou kunnen krijgen en waar ik me op dien voor te bereiden, en of ik me nog ging inlezen en informatie opzoeken over het bedrijf enz. Maar daar heb ik de afgelopen week helemaal geen tijd voor gehad en nu wil ik gewoon gaan slapen! Volgens mij leidt het alleen maar tot wakkerliggen als ik daar nu over ga peinzen. Ik heb morgen nog een treinreis van een uur waarin ik kan gaan denken over alle vragen die ik kan krijgen en wat ik dan ga antwoorden, en wat ik zelf wil vragen enzo. Ik ga er maar gewoon wat onbevangen op af, noodgedwongen

Heb jij hierna ook nog eventueel een tweede ronde of weet je dat niet?
pi_34891056
Het regent hier sollicitatie gesprekken, dat is goed

Gister ben ik bij het wervings- en selectiebureau geweest en dat gesprek heeft 1,5 uur geduurd. Niet normaal, ben helemaal binnenste buiten gekeerd.Het is dan ook een bureau die alleen maar mensen aannemen met HBO of WO niveau/opleiding.
Wel goed hoor, ik heb nog wat tips gekregen. Ze gaan me voordragen voor de functie, dus ik moet even afwachten.
pi_34894386
Gisteren te horen gekregen dat ik per direct mijn spullen kon pakken.

Ik zou niet op de functie passen, terwijl ik prima functioneer.

Net een gesprek met P&O gehad, maar die houdt de hand boven het hoofd van de interim manager die me ontslagen heeft.
Kern van het ontslag is dat ik te duur ben, en de afdeling toch opgeheven wordt, dus liever eerder kwijt dan later..

Ik ben 20, VWO afgerond, maar ging liever werken dan studeren.
Zijn er mensen met tips voor overheidsinstanties/landelijk bekende bedrijven/woningbouwverenigingen omgeving Den Haag/randstad?

Ik ben in het bezit van rijbewijs B, een auto en wil 40 uur per week werken..
Werkgebied: administratief/secretarieel

Zit ook te denken aan een iets 'opwindendere baan' zoals een van de land/lucht machten, luchtverkeersleiding, alarmcentrale (heb bij Reddingsbrigade ook centrale-werk gedaan, en dat bevalt prima, dat regelen).

Kortom: ik weet niet wat ik wil, alles is goed, zolang ik netto maar vanaf 1200 verdien, omdat ik anders mn huis en vaste lasten niet meer kan betalen...
Doei.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:49:55 #70
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34894694
Mijn gesprek vanmorgen verliep goed! Het lijkt een leuke functie. Iets onder mijn niveau, maar wel in mijn richting en goede doorgroeimogelijkheden en toch genoeg uitdagingen. Ik zou hem voor 3 dagen in de week kunnen invullen en sowieso niet op de vrijdag . Volgende week hoor ik meer.
Zou ik dan al zo snel mijn gewenste parttime ICT baan vinden ?

Faithy, wat balen dat je zomaar ontslagen bent. Ik hoop dat je gauw wat ander vindt, maar ik ben bang dat je met 1200 netto jezelf wel wat hoog inschaalt.

Koningin, fijn dat je gesprek goed verliep! En hopelijk mag je op gesprek komen bij het bedrijf dat de functie aanbiedt.

Thaleia, ben jij al op gesprek geweest? Zo ja, hoe ging het? Zo nee, dan veel succes vanmiddag
pi_34895029
Faithy, mag dat ontslag zo maar??
Ik adviseer je trouwens om met alleen VWO echt nog wat door te leren, je kansen zijn dan een stuk groter, nu moeten werkgevers afgaan op je ervaring. Je bent nog jong, dus waarom niet?

MaLo, spannend. Gelukkig is het gesprek al goed gegaan.
pi_34895312
als ik wilde studeren en het gekund had, dan had ik dat gedaan

ik heb een jaar gestudeerd, maar ik vind het niet leuk, ik doe geen flikker daardoor, en wil gewoon lekker burgerlijk werken..

iig de komende 3 jaar niet studeren

En ja, het is moeilijk, maar bij deze baas was ik ook binnengekomen, alleen jammer van de reorganisatie..

*zucht*

en ja, dat ontslag mocht zomaar.. ze houden allemaal handen boven elkaars hoofd..
Doei.
pi_34895739
Misschien heb je dan nog niet de studie gevonden die je echt leuk vindt.
Trouwens voor die 'opwindende' banen, zul je ook moeten leren.

Veel succes in ieder geval.
dat ontslag zou ik nog eens nakijken ergens of dat wel echt klopt
pi_34895811
ik heb geen problemen met al werkend leren

dat vind ik allemaal wel prima, alleen weet ik nog niet precies op welk gebied ik dat wil.

ik wil iig geen droge studie doen, in ieder geval niet universitair meer... HBO wellicht, maar iig niet de komende tijd..
Doei.
pi_34896288
Had je die baan via een uzb of was het gewoon vast? I.i.g. zou ik niets tekenen en ook niet akkoord gaan met het ontslag want dan heb je namelijk recht op een ww-uitkering. En dat is een stuk soepeler dan een bijstandsuitkering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')