Dat laatste denk ik anders maar al te vaak. Ik had beter stucadoor kunnen worden, of secretaresse.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:35 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik zou nooit een hoge opleiding achterwege laten.
Dan zoek je toch op een andere manier werk. Die hoge opleiding heb je niet voor niets gedaan.
Dat heb ik ooit ook gedacht, maar er zal een tijd komen dat je voordeel kunt halen uit die HBO of universitaire studie.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik anders maar al te vaak. Ik had beter stucadoor kunnen worden, of secretaresse.
Dan moet je in DIE tijd, je opleiding vermelden en voor die tijd niet...quote:Op maandag 6 februari 2006 14:38 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit ook gedacht, maar er zal een tijd komen dat je voordeel kunt halen uit die HBO of universitaire studie.![]()
he he he alleen jammer dat je niks met die diploma kan hequote:Op dinsdag 7 februari 2006 20:37 schreef MaLo het volgende:
Het voelde trouwens verschrikkelijk goed om mijn cv aan te passen:
HBO Bedrijfskundige Informatica: verwachte diplomadatum 02-2006
HBO Bedrijfskundige Informatica: diploma behaald in 02-2006![]()
Inderdaad heel vreemd Mereltje, ik ben blij dat ik de boot heb afgehouden. Voor zo'n raar bedrijf wil ik niet werken, zo'n rare baan wil ik trouwens ook niet. Die mensen zien me aankomen: Goedemiddag, mag ik ff kijken of uw huis wel veilig is?
![]()
Welk bureau hebben we het over? Ebbinge, YER?quote:Op donderdag 9 februari 2006 08:48 schreef Koningin het volgende:
Het regent hier sollicitatie gesprekken, dat is goed
Gister ben ik bij het wervings- en selectiebureau geweest en dat gesprek heeft 1,5 uur geduurd. Niet normaal, ben helemaal binnenste buiten gekeerd.Het is dan ook een bureau die alleen maar mensen aannemen met HBO of WO niveau/opleiding.
Wel goed hoor, ik heb nog wat tips gekregen. Ze gaan me voordragen voor de functie, dus ik moet even afwachten.
Een Limburgs: Limbourg YEquote:Op donderdag 9 februari 2006 15:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Welk bureau hebben we het over? Ebbinge, YER?
Gefeliciteerd!! Voor jou was werk vinden dus niet zo lastigquote:Op vrijdag 10 februari 2006 20:05 schreef Marije het volgende:
Woehoe!!! Ik heb de baan!!! Ben vanmiddag gebeld. Erg relaxed; over een maand ben ik klaar met mijn studie en ik kan nu vrijwel meteen daarna aan het werk (misschien wat daagjes vrij na afstuderen, nog even kijken :-) ) Ben superblij!!!
Eigenlijk is 'te hoog opgeleid' ook gewoon een smoes voor, we willen je niet zoveel betalen.quote:Op maandag 6 februari 2006 14:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Te hoog opgeleid (in combinatie emt nog weinig werkervaring) was bij mij enorm vaak een reden om afgewezen te worden.
Ik heb een jaar gezocht (in totaal), en ben nu inmiddels 3 maanden aan de slag. Maar ik kwam verder echt niet aan de bak hoor. Ik schreef minimaal 5 brieven per week, ook als ik gesprekken had gehad, of had gepland. Het is natuurlijk sowieso afhankelijk van de branch waarin je zoekt, je opleiding, je achtergrond, hoe je overkomt, etc etc. Maar ik denk dat het nog steeds niet makkelijk is (gezien de hoeveelheid afschrijvingen die ik nu doe... vreemd hoor, aan de andere kant zitten).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:59 schreef Dwaashaas het volgende:
Zover ik de topics doorgelezen heb zie ik dat veel sollicitanten hier alle hoop op 1 sollicitatie vestigen. Als er wordt gezegd over een maand beslissen we, kijken jullie in de tussentijd dan niet verder naar andere banen ?
Zelf heb ik onlangs eens op internet gekeken en op een donderdag gereageerd op een bijbaantje als callcenteragent. Vrijdags werd ik al gebeld met de mededeling dat ik niet de eerstvolgende, maar de zaterdag daarop aan de slag kon. Zo is dat tot nu toe telkens gegaan wanneer ik een baan zocht. Misschien heb ik gewoon enorm veel mazzel met banen, maar ik vraag me dan toch af wát er zo moeilijk is aan het vinden van een baan ?
met alle respect hoor
Nou, dat denk ik toch niet. Het heeft vooral te maken met motivatie. Hoe lang blijft iemand gemotiveerd in een lagere baan? Hoe snel is iemand weg, als hij een hogere baan krijgt aangenomen?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:38 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Eigenlijk is 'te hoog opgeleid' ook gewoon een smoes voor, we willen je niet zoveel betalen.
Ik heb zelf geen opleidingen afgemaakt, wel weer bezig nu maar dat terzijde. En ik denk dan (heel zwart wit) als ik al een baan kan krijgen waarom dan anderen mét opleiding niet ?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef djenneke het volgende:
Ik heb een jaar gezocht (in totaal), en ben nu inmiddels 3 maanden aan de slag. Maar ik kwam verder echt niet aan de bak hoor. Ik schreef minimaal 5 brieven per week, ook als ik gesprekken had gehad, of had gepland. Het is natuurlijk sowieso afhankelijk van de branch waarin je zoekt, je opleiding, je achtergrond, hoe je overkomt, etc etc. Maar ik denk dat het nog steeds niet makkelijk is (gezien de hoeveelheid afschrijvingen die ik nu doe... vreemd hoor, aan de andere kant zitten).
Veel opleidingen zijn natuurlijk ook branche gevoelig. Dus dat verschilt ook weer met je opleiding en achtergrond. Als je altijd in de industrie hebt gewerkt, maak je denk ik niet zo'n kans in de zorg, om maar iets te noemen. Dat hoeft dus niets te maken te hebben met kieskeurigheid. Ik heb binnen iedere branch, op ieder niveau gezocht. Met name op P&O gerelateerde banen, maar op administratief werk heb ik ook geschreven, met even weinig succes.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen opleidingen afgemaakt, wel weer bezig nu maar dat terzijde. En ik denk dan (heel zwart wit) als ik al een baan kan krijgen waarom dan anderen mét opleiding niet ?
Maar net wat je zegt, het hangt van veel dingen af natuurlijk. Ik denk dat de regio ook een hele grote rol speelt. Maar je zegt: 'branche waarin je zoekt', zijn sommige mensen niet gewoon te kieskeurig ? Ik denk dat ik als ik het echt nodig zou hebben ieder baantje zou pakken dat ik kán krijgen en daarnaast ga zoeken naar een leukere baan. Maar goed, dat is misschien ook weer makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:23 schreef djenneke het volgende:
.... Dus ja.... Zeg jij het dan maar, waar ligt het dan aan? Ik gok erop dat ik gewoon te hoog opgeleid ben met te weinig ervaring....
Ik ben vanaf augustus 2004 bezig een vaste baan te vinden.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 20:59 schreef Dwaashaas het volgende:
Zover ik de topics doorgelezen heb zie ik dat veel sollicitanten hier alle hoop op 1 sollicitatie vestigen. Als er wordt gezegd over een maand beslissen we, kijken jullie in de tussentijd dan niet verder naar andere banen ?
Zelf heb ik onlangs eens op internet gekeken en op een donderdag gereageerd op een bijbaantje als callcenteragent. Vrijdags werd ik al gebeld met de mededeling dat ik niet de eerstvolgende, maar de zaterdag daarop aan de slag kon. Zo is dat tot nu toe telkens gegaan wanneer ik een baan zocht. Misschien heb ik gewoon enorm veel mazzel met banen, maar ik vraag me dan toch af wát er zo moeilijk is aan het vinden van een baan ?
met alle respect hoor
gefeliciteerd!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2006 22:01 schreef Faithy het volgende:
ik heb gisteren een sollicitatie gehad en heb vandaag gehoord dat ik ben aangenomen!
Kan morgen beginnen
Algemene Administratie van de Mondriaan College's in Den Haag
Na een maand via uitzendbureau kans op een contract bij Mondriaan zelf
Geeft mij mooi de tijd om eens rond te gaan snuffelen in HBO studies
UPC ! Daar heb ik anderhalf jaar vast gezeten in Nijmegen. Kan wel begrijpen dat je als je daar gezeten hebt geen zin meer hebt in helpdeskquote:Op dinsdag 14 februari 2006 21:48 schreef SimtekF1 het volgende:
En ben nu weer op zoek, het is niet zo dat ik niet verder kijk als ik ff moet wachten maar ik krijg gewoon veel afwijzingen.
Verder ben ik al redelijk vaak gebeld voor helpdesk werk maar daar heb ik gewoon niet echt veel trek in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |