RIP , hoet moet hard komen voor de nabestaandenquote:De vriendenkring van de 13-jarige Vinnie Reedijk uit het Zuid-Hollandse Ter Heijde is woedend over de tragische dood van de jongen. Als de politie niet achter hem aan had gezeten dan had het ongeval nooit plaatsgevonden, denken de Westlandse jongeren. "Vinnie werd achterna gezeten door de politie. Even daarvoor was hij samen met een paar vrienden weggestuurd toen ze ergens stonden te praten. Vinnie is toen weggefietst, maar werd door de politie gevolgd omdat hij geen licht op zijn fiets had."
Doordat de jongen harder ging fietsen en meer op de politie dan op het verkeer lette, werd hij vrijdagavond op een kruispunt geschept door een auto die van rechts kwam. Vinnie werd in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later op de avond overleed. Een woordvoerder van de politie ontkent dat de 13-jarige op de hielen werd gezeten door agenten. "Maar als er mensen zijn die hier meer over kunnen vertellen, laten ze dan naar de politie gaan. We willen getuigen van het ongeval graag spreken." Een onderzoek naar de juiste toedracht loopt nog.
Niet alleen de mogelijke toedracht verhit de gemoederen bij de jeugd in het Westland, ook het feit dat de politie hen verbood kaarsen aan te steken op de plek van het ongeval leidde tot onbegrip. Het hele weekeinde kwamen bekenden van het jonge slachtoffer er bijeen om bloemen en knuffeldieren neer te leggen. Op muren en op het wegdek werden graffititeksten gespoten ter nagedachtenis aan Vinnie. Zaterdagavond werd de sfeer grimmig, toen de politie de jongeren verbood om kaarsen aan te steken. Ook mocht er geen vuurwerk worden afgestoken.
Tja als de jongen zijn licht had gevoerd, had de politie hem niet achterna gezeten.quote:Als de politie niet achter hem aan had gezeten dan had het ongeval nooit plaatsgevonden, denken de Westlandse jongeren.
* Koepert agreesquote:Op maandag 30 januari 2006 22:45 schreef Captain_Chaos het volgende:
Hij had ook even kunnen stoppen.
Iedere achtervolgde heeft de keuze te stoppen óf te vluchten.
Kies je voor de vlucht dan draag je zelf de verantwoording voor de gevolgen.
Vinnie gokte en verloor.
Het is hartverscheurend voor het ventje en zijn ouders maar het is niet anders.
Laten we de politie maar niet verantwoordelijk gaan houden voor het idiote gedrag van haar 'klanten'.
Mwah, de reacties onder het stuk in het AD zeggen genoeg...quote:Op maandag 30 januari 2006 23:02 schreef Gebleekte het volgende:
Ik sprak dus net een meisje die me vertelde wat er ECHT gebeurd is. Dat meisje kent Vinnie goed, en ook het vriendje van Vinnie genaamd Clint die met Vinnie fietste toen hij werd aangereden.
Zij zei me dat het AD dit veels te erg heeft opgeblazen, en dat het allemaal wel meeviel wat deze vriendjes van Vinnie zeiden. Het is gewoon een onwijs slecht stukje journalistiek dit. Ze betreuren nu allemaal dat dit zo in de krant staat, want de enige die ( in hun ogen ) de meeste schuld hoort te krijgen is de vrouw omdat zij te hard reed, en niet de politie.
Tuurlijk is het triest dat zo'n jongen overlijdt, maar ga de schuld niet elders leggen.quote:Het is gewoon een grote trieste zaak vinnie kan er niks aan doen, vinnie was13 en zal niet ouder worden omat de politie hem zonodig achterna wou zitten,omdat ze niks beters te doen hadden want, wanneer komen ze als je ze nodig hebt...( ik heb zelf een agent gevraagt warom hij niet in Den Haag mensen gaat oppaken op iligaal bezit van iets hij antwoorde '. Omdat hun wapens hebbn dat is gevaarlijk voor ons leven) waarom nemen jullie dan een leven van een 13 jarige jongen..en al kwam de auto van rechts of of had vinnie geen licht als eerste had de politie hem niet achterna moeten zitten en de auto wat zachter kunne rijden bijv. 30km zoals het aangegeven was en geen 60 of zelfs meer. het is gwn een fout van de overheid, de boete voor geen licht is ruim lager dan de boete voor te hard rijden, dus wie was er fouter ik weet het antwoord vinnie niet... duwss vin we zijn er voor je en sterkte iedereen vrienden en familie
==========
*en voor al die stuudjes die gaan uitleggen wrom de politie niet schuldig is, hou je gewoon je bek en ga naar universiteit joh mogole
============
Het is niet vinnie szijn schuld se moeten neit egter hem aan gaan maa ager egte bieven ofsow vin we houden van je we vergeten je nooit meer love you
============
ik vind het belachelijk dat mensen gelijk zeggen dat de politie er wel niks mee te maken zal hebben.. hij zal zichzelf echt niet voor de lol doodgereden hebben maar omdat we op de politie moeten "vertrouwen" kan de politie niet verkeerd zijn geweest.. ik vind het echt stom als mensen denken dat het zijn eigen schuld is geweest.. en misschien is er een andere reden maar het kan ook echt makkelijk zijn dat de politie hem daadwerkelijk op de hielen heeft gezeten.. het word niet voor niks gezegd en de politie zal hoe dan ook de schuld niet op zich nemen want dan hebben de burgers er geen vertrouwen meer in.. maar het leven van een mens is waardevoller dan het vertrouwen in de politie.. ik vind dat als de politie daadwerkelijk schuldig is dat ze er ook verantwoording voor afleggen.. dat moeten wij toch ook als we een fout maken?? verder wens ik de familie en vrienden van vincent erg veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!!
==========
etc.
http://www.ad.nl/denhaag/stad/article123267.ece
Chr. Bs. De Voorhof, Ignatius college, PPi in amsterdam en De Ruytengurg Purmerend.quote:Op maandag 30 januari 2006 23:32 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Waar de FUCK heb jij op school gezeten dat je zo slim bent??
OT : het was geen drugsdeal ofzo, hij had geen licht.
Je praat trouwens als een neger. Een beetje ABN zou je goed doen.
de politie heeft (hopelijk) met het uitdelen van die boetes toch een doel? (behalve dan het halen van hun maandquotum aan boetes)quote:Op maandag 30 januari 2006 23:36 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Waarschijnlijk leer je wel iets van een boete, anders neem je niet zoveel moeite om het te voorkomen.... als jij door een stuk trajectcontrole gaat rijden, rij je dan ook 50km/u te hard of pas je dan je snelheid aan omdat je niet honderden euro's wilt betalen?
Als mensen niet doorhebben dat zonder licht rijden de verkeersveiligheid in gevaar brengt dan moet je ze maar treffen waar je ze het hardst kan raken; in de portemonnee. En bij iemand lampjes op de fiets monteren gaat nergens over IMHO, je hebt ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid.
Iemand die bij het AD reageert d.m.v. VMBO-breezah-taal neem ik op voorhand al niet bijster serieus.quote:Op maandag 30 januari 2006 23:08 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Mwah, de reacties onder het stuk in het AD zeggen genoeg...
[..]
Tuurlijk is het triest dat zo'n jongen overlijdt, maar ga de schuld niet elders leggen.
Ik vind jouw reacties ongenuanceerd. Lui als jij zijn toekomstige delinquenten die op onze belasting centen brommen... Dus hou die grote bek voor je en ga weer met de Lego spelenquote:Op maandag 30 januari 2006 23:48 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Pauper gast
Ik zou geen moeite hebben sukkels zaols jij door het hoofd te schieten als ik de kans had.
Schijnheilige klootzakken.
(ja verwijder maar, of niet . moet je maar zelf weten mod.)
Niet als het gebeurt. Je bent net zo bang als ik.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |