*Telefoon gaat (nummer blijkt afgeschermd)*
* neemt opIk: "Met Arjan"
Ruud: "Ja goedenavond meneer Arjan, mijn naam is Ruud, van het geldinstituut. Klopt het dat u.."
Ik: "Ha, dat rijmt!
![]()
"
Ruud: "
![]()
. Klopt het dat u een koopwoning heeft? Wij kunnen namelijk een goedkopere hypotheek aanbieden voor x% jaarrente en x% voor tien jaar."
Ik: "Ja."
Ruud: "Dank u. Dan wil ik graag uw gegevens noteren want dan kan volgende week iemand langskomen om.."
Ik: "Nee, wij gaan volgende week passeren, dus dat is niet nodig".
Ruud: "..door te nemen. Wat zegt u?"
Ik: "Nee, we passeren volgende week."
Ruud: "Wat is dat, passeren?"
Ik:
![]()
WTF? "U weet niet wat passeren is? U biedt mij een hypotheek aan en u vraagt aan mij wat passeren is."
Ruud: "Ehm. Maar wij kunnen nog altijd goedkoper dan uw huidige hypotheek. Als er iemand langskomt gaat-ie er gegarandeerd onder zitten."
Ik: "Moet-ie doen, zal ik hem een stoel geven? Dat zit wat lekkerder. Goedenavond Ruud".
Ruud: "Kan..."
* heeft telefoon weggedrukt.Waarom krijgen callcentermedewerkers niet in ieder geval eventjes een korte cursus jargon op het gebied waarin ze wat willen verkopen? Op zich vond ik dit wel een vermakelijk gesprek, maar soms wordt de verkoper boos op mij, dat kunnen ze toch niet maken?