abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34840204
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:48 schreef Kinz het volgende:
Gooi hier nou eens een keer een riffje (zonder akkoorden) overheen.. Lijkt me best leuk klinken dan. Vind het nu nogal kaal.

Wat vonden jullie trouwens van mijn riffje? Heb er geen reacties op gehad en ben toch wel benieuwd naar enige feedback.

http://peppels.clan-ka.net/intro.mp3
Het klinkt nu wel vet. Maar ik vraag me af wat er van over blijft als je het met een cleane gitaar speelt.
pi_34840229
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:28 schreef -Beer- het volgende:
Ik zat net een beetje te spelen en opeens had ik een klein rifje te pakken wat me wel leuk leek, heb het dus even snel opgenomen. Klinkt het leuk? En heeft het nut om het uit te bouwen? Of is het afgezaagde zooi

Klik!
Afgezaagd, maar goed.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:32:20 #203
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34840494
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:28 schreef -Beer- het volgende:
Ik zat net een beetje te spelen en opeens had ik een klein rifje te pakken wat me wel leuk leek, heb het dus even snel opgenomen. Klinkt het leuk? En heeft het nut om het uit te bouwen? Of is het afgezaagde zooi

Klik!
Mij iets te happy , maar je hebt wel een mooi geluid. Daarom kan ik het niet helpen om te vragen: welke gear ?
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_34841141
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:32 schreef NASDAQbastardo het volgende:

[..]

Mij iets te happy , maar je hebt wel een mooi geluid. Daarom kan ik het niet helpen om te vragen: welke gear ?
Een Gibson model van het merk Essex
Een Fender Frontman 15g versterker
En een laptop met Adobe Audition 1.5
pi_34841780
Gaan in de verkoop...

http://upload.server8.org/p1308.JPG
Western Body

http://upload.server8.org/p1309.JPG
Spaans Body

http://upload.server8.org/p1311.JPG
Western Head

http://upload.server8.org/p1312.JPG
Spaans Aria

http://upload.server8.org/p1313.JPG
Aria's

http://upload.server8.org/p1314.JPG
Heads

Wat kan ik hiervoor vragen? Wat is redelijk?

Ik dacht aan 175 voor western en 125 voor Spaans... (Of doe ik mezelf nu te kort?)
Ik weet nog dat ik de western voor 250 heb gekocht maar de spaanse kreeg ik van mn oom die zei dat ik er goed mee om moest gaan want hij heeft em veel geld gekost maarja hoeveel wist ie niet meer precies....
......Signature-loos......
pi_34841820
Ik ben al tijdje op zoek naar een leuk, simpel en goedkope akoestisch gitaar. Dus hou me op de hoogte svp!
pi_34842302
Muziek en Instrumenten > Snaarinstr | Gitaren | Akoestisch

2 Acoustische Gitaren, Merk: Aria, 1 Western 1 Spaans

Ze staan op marktplaats...
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:05 schreef Tobbes het volgende:
Ik ben al tijdje op zoek naar een leuk, simpel en goedkope akoestisch gitaar. Dus hou me op de hoogte svp!
Zal ik doen
pi_34843616
Ik zoek een gitaar die ik kan gebruiken om liedjes mee te schrijven, ben ik dan beter af met een westerse of een spaanse?
pi_34844020
Bwoah, wat je zelf prettiger vind spelen toch .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_34844048
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Bwoah, wat je zelf prettiger vind spelen toch .
Ik heb grote handen dus ga maar voor de spaanse
pi_34844735
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:00 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ik heb grote handen dus ga maar voor de spaanse
Spaanse gitaren hebben dikkere halsen en Nylon snaren.. Western is dunner en stalen snaren
pi_34844849
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:18 schreef Even het volgende:

[..]

Spaanse gitaren hebben dikkere halsen en Nylon snaren.. Western is dunner en stalen snaren
Je verkoopt die gitaren toch wel los he? Want das niet echt duidelijk in die advertentie.
pi_34844890
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:21 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Je verkoopt die gitaren toch wel los he? Want das niet echt duidelijk in die advertentie.
Ja hoor, maar als iemand ze allebei wilt kopen kan dat ook
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:24:04 #214
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34844932
Spaanse gitaren zijn de bom, die klinken imo veel mooier en als je op die boomstammen van nekken een tijd oefent ben je op je andere gitaren een stuk beter \m/
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_34844998
Duidelijker zo..
pi_34845526
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 19:57 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Klinkt goed nu nog een vette solo en het zit goed
Ben van plan om het geheel binnenkort overnieuw op te nemen. In één keer de gehele slagpartij opnemen. Daarna de riffjes eroverheen en evt nog een solo erbij (kan nu een beetje soleren, 't begint nu wel te komen ).
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_34845679
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:25 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Het klinkt nu wel vet. Maar ik vraag me af wat er van over blijft als je het met een cleane gitaar speelt.
Het is totaal niet de bedoeling om het clean te spelen. Er werden voor verschillende mensen in mijn omgeving vergelijkingen getrokken met Peter Pan Speedrock. 'n band die ik qua gitaarspel toch wel meesterlijk vind (niet gek dat peter van elderen verkozen was tot beste gitarist van Nederland).

Als ik de tijd heb zal ik het eens een keer clean opnemen.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:08:06 #218
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_34846760
...en terug, met een nieuw icon! Helaas zijn m'n ouwe door de downtime verloren gegaan.

Wil de TS dit even aanpassen aub!?

tvp
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_34846766
Super-beginnend gitarist hier met goedkope prutgitaar die een medebewoner omver gestoten heeft. Ding klinkt nu voor geen meter meer. Ik wilde eigenlijk over een paar maanden overstappen naar elektrisch (ondanks dat ik pas sinds kort gitaarles heb/echt beginner ben). Ik zie wel vaker Epiphone's geadviseerd worden. Zelf vind ik, het oog wil ook wat, die Les Paul std wel fraai. Is het verstandig me op zo'n ding te oriënteren?
pi_34847454
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:41 schreef Kinz het volgende:

[..]

Het is totaal niet de bedoeling om het clean te spelen. Er werden voor verschillende mensen in mijn omgeving vergelijkingen getrokken met Peter Pan Speedrock. 'n band die ik qua gitaarspel toch wel meesterlijk vind (niet gek dat peter van elderen verkozen was tot beste gitarist van Nederland).

Als ik de tijd heb zal ik het eens een keer clean opnemen.
Mwah...De echte goede (rock) muziek klinkt zelfs op een akoestische gitaar ook vet.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 23:27:56 #221
38530 Shedfire
Zwaar Metaal
pi_34847627
Even een vraagje tussendoor (ik heb namelijk sinds maanden mijn gitaartje er maar weer eens bijgepakt); ik wilde een nummer van Nick Cave gaan oefen (het simpele, doch oermooie Mercy Seat).

En in alle tabs die ik er van vond kwam ik dit tegen:
[quote]
[Em]I began to [B(addE]warm and chill
[Em]To objects [B(addE]and their fields
[E5]And in a way I'm [E5(addB]yearning to be
[D5]done with all this [D5(addA]measuring of
[D5]truth, An eye for an [D5(addA]eye and a tooth for a
[F5]tooth, And any[F5(addC]way I told the
[quote]

Wat betekenen die B(addE) en D5(addA) precies? Hoe moet ik die pakken?
Bertje en Henk
pi_34848773
Probeer wat dingen uit. Luister naar het nummer en kijk of je een E hoort.

Misschien bedoelen ze bij B(addE dat je de lage E snaar erbij moet aanslaan. En bij add A dat je de A snaar erbij moet doen? Kleine gok.
  woensdag 8 februari 2006 @ 00:44:36 #223
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34850258
http://www.ultimate-guita(...)e_mercy_seat_crd.htm

Daar staaan (helemaal onderaan) de akkoorden uitgeschreven
pi_34857202
Ben nu aan het orienteren voor een nieuwe versterker. Hij moet een goed geluid hebben (uiteraard) en genoeg vermogen hebben om in een band te kunnen spelen. Ik heb de volgende versterkers op het oog:
Marshall MG 100 DFX, 100 watt
MARSHALL MG50DFX, 50 watt (als dat genoeg is)
PEAVEY BANDIT 112, 80 watt

Iemand in het bezit van deze versterkers ?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_34857324
je kan in principe met elke aantal vermogens in een band spelen. Een beetje gig wordt uitversterkt via een PA. Ik zou als ik jou was gaan voor de 2e. 50 watt is zat, en deze is nog betaalbaar ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')