abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:59:54 #226
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34857359
En watt zegt niet alles... Mijn Fender Performer kan loeihard met zijn 65 watt, terwijl andere versterkers met hetzelfde aantal watt achter blijven... probeer ze uit!
pi_34857891
Das waar maar ik heb nu al zo'n 10 jaar een Axtech 35 watt versterker waar ik niet meer zo veel mee kan. Gaat wel hard maar is er een drummer bij (wel vaker in een band) dan ben ik niet meer te horen. Zal in ieder geval wat versterkers uitproberen.
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_34858022
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:08 schreef Gitarist het volgende:
...en terug, met een nieuw icon! Helaas zijn m'n ouwe door de downtime verloren gegaan.

Wil de TS dit even aanpassen aub!?

tvp
nope niet de ts wel maar ik wel
PS4 online: micro_nl
pi_34858073
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 10:53 schreef MrCrowley het volgende:
Ben nu aan het orienteren voor een nieuwe versterker. Hij moet een goed geluid hebben (uiteraard) en genoeg vermogen hebben om in een band te kunnen spelen. Ik heb de volgende versterkers op het oog:
Marshall MG 100 DFX, 100 watt
MARSHALL MG50DFX, 50 watt (als dat genoeg is)
PEAVEY BANDIT 112, 80 watt

Iemand in het bezit van deze versterkers ?
*zucht* moet je ff in ehm volgens mij begin van dit topic kijken, heb ik het allemaal ff uitgelegd, ik was in het bezit van een marshall 100 hdfx, en heb ook een vox ad50vt gehad, en in de ad50vt zit een beter geluid duzz
pi_34858111
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:26 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

*zucht* moet je ff in ehm volgens mij begin van dit topic kijken, heb ik het allemaal ff uitgelegd, ik was in het bezit van een marshall 100 hdfx, en heb ook een vox ad50vt gehad, en in de ad50vt zit een beter geluid duzz
vorige deeltje dus Het Gitaristentopic #38!
pi_34858115
Het gaat niet om het Volume, maar om de geluidskwaliteit. En het is vaak zo dat bij de betere kwaliteits versterkers, het aantal watts ook hoog ligt. Desondanks zijn er fantastisch goede versterkers verkrijgbaar met een vermogen van 30 watt.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
pi_34858286
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:28 schreef Kinz het volgende:
Het gaat niet om het Volume, maar om de geluidskwaliteit. En het is vaak zo dat bij de betere kwaliteits versterkers, het aantal watts ook hoog ligt. Desondanks zijn er fantastisch goede versterkers verkrijgbaar met een vermogen van 30 watt.
de geluidskwaliteit van de vox is beter !!
pi_34858302
Ik speel metal. Is Vox ook dan wat ?
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_34858459
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:33 schreef MrCrowley het volgende:
Ik speel metal. Is Vox ook dan wat ?
ja hoor, er zit een stukje modeling in de vox waardoor je een behoorlijk vet metal geluid kan krijgen!! maar dan zou ik wel voor de 100 watt gaan
en volgens mij is de 100 watt vox nog iets goedkoper dan de 100 watt marshall
pi_34858783
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 11:33 schreef guitarist.nl het volgende:

[..]

de geluidskwaliteit van de vox is beter !!
Gedrufde uitspraak, geluidskwaliteit is iets wat iedereen anders zal interpreteren. De een vindt een echt snerpende metal distortion mooier. Terwijl de ander meer houdt van de iets minder krijsende distortion.
Een begrip dat iedereen anders interpreteerd, en waar ieder een eigen draai aan kan geven.
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:03:43 #236
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34859356
de vox heeft 11 verschillende versterkers in zich als het ware, en door het buisje in de voorversterker geeft het meer het gevoel van een buizenversterker, en klinken bijvoorbeeld fuzz pedaaltjes ook beter!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34859467
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:03 schreef Jorikjet het volgende:
de vox heeft 11 verschillende versterkers in zich als het ware, en door het buisje in de voorversterker geeft het meer het gevoel van een buizenversterker, en klinken bijvoorbeeld fuzz pedaaltjes ook beter!
En hoe goed hij ook klinkt, als je ้้n specifiek geluid wilt dan kan je ongetwijfeld een betere koop doen dan die Vox. Veelzijdigheid merk je nog steeds terug in het eindgeluid.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 8 februari 2006 @ 12:18:51 #238
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_34859891
dat is waar, maar toch klinktie beter als een marshall mg
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_34860095
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:18 schreef Jorikjet het volgende:
dat is waar, maar toch klinktie beter als een marshall mg
Duh .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:29:48 #240
115209 NASDAQbastardo
Slaafzwepende blasfemie
pi_34863935
Dood en verderf, die weeping demon is nergens meer te krijgen. Is er nog een goed alternatief voor? Anders bestel ik hem wel bij Thomann ofzo.

Wel eindelijk een explorer gigbag geregeld

Edit: ik lees goeie dingen over de Dimebag Crybaby from hell (dunlop dacht ik). Ook een stuk duurder. Schooiers. Nu is het Morley bad horsie 2 of die dimebag wah. Morgen nog maar eens langs de feedback..

[ Bericht 22% gewijzigd door NASDAQbastardo op 08-02-2006 15:41:25 ]
|: Emadd9 | Am6 :|
An amateur practices something until he can play it right, a pro practices it until he can't play it wrong
pi_34869079
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 23:08 schreef Tfz het volgende:
Super-beginnend gitarist hier met goedkope prutgitaar die een medebewoner omver gestoten heeft. Ding klinkt nu voor geen meter meer. Ik wilde eigenlijk over een paar maanden overstappen naar elektrisch (ondanks dat ik pas sinds kort gitaarles heb/echt beginner ben). Ik zie wel vaker Epiphone's geadviseerd worden. Zelf vind ik, het oog wil ook wat, die Les Paul std wel fraai. Is het verstandig me op zo'n ding te ori๋nteren?
Ga naar de plaatselijke gitarenboer, en vraag of je wat (simpele) gitaren kan uitproberen.. welke het lekkerst speelt, moet je uiteindelijk nemen.. Ik ben ook wel is een met een hele andere gitaar thuis gekomen dan ik had verwacht, omdat deze veel lekkerder speelde..

mag mijn avatar ook tussen het lijstje (dankje!)
pi_34870226
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 16:46 schreef Fentoozler het volgende:

[..]
mag mijn avatar ook tussen het lijstje (dankje!)
op.txt aangepast, volgende keer sta je d'r tussen
pi_34872656
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort te starten met het leren van gitaarspelen.
Ik kwam op internet een aanbieding van een gitaar tegen.
Nu vraag ik mij af, of dit een goede gitaar is om het op te leren.

Nashville westerngitaar met:
- Stalen snaren en oliebad stemmechanieken
- Verkrijgbaar in zwart, naturel, rood of blauw
- Incl. bevestiging voor gitaar draagband
- Naast de fabrieksgarantie van 1 jaar krijg je ook onze unieke 2 jaar inruilgarantie (lees meer op onze website)

van 109,00 NU VOOR 59,00

http://www.thehouseofmusic.nl/hoofdeindejaars2005.htm#3

Alle reacties zijn welkom
bij voorbaat dank
  woensdag 8 februari 2006 @ 21:43:20 #244
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_34880272
Weet iemand nog een goede tabsite? De site die ik eerste gebruikte is niet meer gratis
Niet voor de poes...neuhh
pi_34880600
911tabs.com
pi_34883993
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 21:43 schreef W8ezel het volgende:
Weet iemand nog een goede tabsite? De site die ik eerste gebruikte is niet meer gratis
www.ultimate-guitar.com
www.mxtabs.net
www.olga.net
www.911tabs.com
www.google.com

Succes!
pi_34884153
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 18:43 schreef The_Lizard_King het volgende:
Hallo,

Ik ben van plan binnenkort te starten met het leren van gitaarspelen.
Ik kwam op internet een aanbieding van een gitaar tegen.
Nu vraag ik mij af, of dit een goede gitaar is om het op te leren.

Nashville westerngitaar met:
- Stalen snaren en oliebad stemmechanieken
- Verkrijgbaar in zwart, naturel, rood of blauw
- Incl. bevestiging voor gitaar draagband
- Naast de fabrieksgarantie van 1 jaar krijg je ook onze unieke 2 jaar inruilgarantie (lees meer op onze website)

van 109,00 NU VOOR 59,00

http://www.thehouseofmusic.nl/hoofdeindejaars2005.htm#3

Alle reacties zijn welkom
bij voorbaat dank
voor een stalen snaren gitaar is dit opzich niet duur, leuke beginners gitaar,
maar om accoorden te leren is misschien een spaanse gitaar beter, heeft een iets bredere hals!
  donderdag 9 februari 2006 @ 10:15:00 #249
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_34892528
Na een dag TLC ziet zo'n gitaartje er toch een stuk beter uit!
Leuk als avatar, maar vloekt natuurlijk wel bij mijn naam!

donderdag 9 februari 2006 @ 10:51:02 #250
71333 BUG80
Stop making sense
pi_34893297
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 10:15 schreef TeleluvR het volgende:
Na een dag TLC ziet zo'n gitaartje er toch een stuk beter uit!
Leuk als avatar, maar vloekt natuurlijk wel bij mijn naam!

[afbeelding]
Echt heel fraai.

Is de klank van de Ibanez ook een goede imitatie van Gibson of zit er verschil in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')