abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34617796
Ik heb een gruwelijke hekel aan werken. Af en toe hou ik het wel uit, maar het idee dat ik straks echt fulltime aan de slag moet tot mijn 65ste en waarschijnlijk nog wel langer is echt een ware nachtmerrie :0! Aan de andere kant vind ik eigenlijk dat ik het niet kan maken om misbruik te maken van het sociale stelsel.
pi_34617857
Ach, dat soort momenten hebben we allemaal wel eens... Tip: zoek een baan die je leuk vindt .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34617867
Geschikt / Niet geschikt
pi_34617904
En waar ligt het aan dat je een gruwelijke hekel hebt aan werken? Het type werkzaamheden dat je momenteel (waarschijnlijk parttime) verricht? Het tijdig opstaan/beginnen? Iets anders?
Krekker is de bom!
pi_34617915
werken
Al ben ik wel van plan om dit jaar met pensioen te gaan
pi_34617926
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ach, dat soort momenten hebben we allemaal wel eens... Tip: zoek een baan die je leuk vindt .
Nou, het is niet eens zozeer het werken an sich. Maar meer het feit dat je werkt VOOR iemand. Dus meer het slaaf-idee, het idee van iets moeten doen omdat een ander het zegt en wil. Ik wil VRIJ zijn, snappie?
pi_34617947
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:09 schreef KreKkeR het volgende:
En waar ligt het aan dat je een gruwelijke hekel hebt aan werken? Het type werkzaamheden dat je momenteel (waarschijnlijk parttime) verricht? Het tijdig opstaan/beginnen? Iets anders?
Het verplichtende aspect, niet de werkzaamheden (daar kun je immers ook wat aan doen als je er flauw van bent).
pi_34617985
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:10 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nou, het is niet eens zozeer het werken an sich. Maar meer het feit dat je werkt VOOR iemand. Dus meer het slaaf-idee, het idee van iets moeten doen omdat een ander het zegt en wil. Ik wil VRIJ zijn, snappie?
Zelfstandig ondernemer?
One of us is ugly, One of us is cute, One of us you'd like to see in her birthday suit
pi_34617991
quote:

[..]

Dan ga je voor jezelf beginnen. Niet dat je dan "vrij" bent, want om je eigen zaak een succes te laten worden zal je je helemaal het schompes moeten werken en heel je leven in teken van je bedrijf zetten .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_34618004
quote:

[..]

Dat wil iedereen wel. Maar als jij graag een auto wilt of op vakantie wilt, moet je toch echt je luie reet in beweging laten komen. Hoe oud ben je? Je kan altijd nog studeren en voor een goede baan zorgen.
pi_34618006
Begin je eigen bedrijf, dan ben je helemaal vrij !
pi_34618048
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan ga je voor jezelf beginnen. Niet dat je dan "vrij" bent, want om je eigen zaak een succes te laten worden zal je je helemaal het schompes moeten werken en heel je leven in teken van je bedrijf zetten .
Ja, dus dat is ook geen optie. Kijk, wat ik wil is het volgende: lekker actief blijven op het gebied van arbeid, maar wel wanneer en hoe ik het zelf wil. Als ik bijvoorbeeld zoiets heb van: bah, ik heb geen zin om op te staan en blijf nog ff een uur liggen, dan moet ik dat zelf weten.

Met andere woorden: ik ben op zoek naar het realiseren van volledige financiėle onafhankelijkheid.
pi_34618051
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Das wel waar, maar je hebt wel je eigen indeling en je hebt het zelf voor het zeggen. Dat scheelt toch alweer dan voor iemand werken. En dat geeft toch een vrijheidsgevoel denk ik zo.
pi_34618069
quote:

[..]

Nee je beredeneert verkeertesom.
Je baas is afhankelijk van jou, en omdat jij ergens goed in bent heeft hij jou aangenomen om dat klusje te doen.
Je zou kunnen gaan staken als je wilt, dus je bent niet gedwongen om te werken, maar aangezien de meeste mensen wel werk vinden dat ze leuk vinden, _willen_ ze nieteens opstappen
pi_34618083
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:12 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

Dat wil iedereen wel. Maar als jij graag een auto wilt of op vakantie wilt, moet je toch echt je luie reet in beweging laten komen. Hoe oud ben je? Je kan altijd nog studeren en voor een goede baan zorgen.
Ik studeer nog, maar het einde nadert en ik krijg het nu al spaans benauwd dat ik uiteindelijk hard moet werken.
pi_34618098
Drie 'begin voor jezelf' reacties in 1 minuut! We zitten op een lijn jongens
  maandag 30 januari 2006 @ 17:15:09 #17
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34618114
quote:

[..]

het hebben van een inkomen verschaft je ook een zekere vrijheid natuurlijk. En idd: ga iets doen wat je leuk vindt, dat scheelt een stuk.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34618132
middenstands diploma halen.
  maandag 30 januari 2006 @ 17:15:44 #19
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_34618136
quote:

[..]

Je moet helemaal niet voor iemand werken. Je hebt de vrijheid om voor jezelf te beginnen mits je OF een eigen startkapitaal hebt, OF een goed plan hebt om de financiering rond te krijgen.

Wil je dat risico niet nemen kun je bij een werkgever in dienst gaan.

Los daarvan heb je met een redelijk tot goede baan / werkgever meestal niet de "DOE DIT, NU!!" "OK OK BAAS *kniel*kniel*" situaties. Dat is bullshit.

Maar jij denkt dat je als eigen baas zo heel veel meer vrijheid hebt? Of gaat het jou alleen om dat 'slaaf-idee in dat koppie van je?
Krekker is de bom!
pi_34618139
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:14 schreef Departak het volgende:
Drie 'begin voor jezelf' reacties in 1 minuut! We zitten op een lijn jongens
Heb je enig idee wat dat inhoudt? Als je echt iets wilt maken van je eigen onderneming zul je de eerste jaren toch echt tot de late uurtjes moeten doorwerken.
  maandag 30 januari 2006 @ 17:16:11 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_34618150
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:07 schreef FuifDuif het volgende:
Ik heb een gruwelijke hekel aan werken. Af en toe hou ik het wel uit, maar het idee dat ik straks echt fulltime aan de slag moet tot mijn 65ste en waarschijnlijk nog wel langer is echt een ware nachtmerrie :0! Aan de andere kant vind ik eigenlijk dat ik het niet kan maken om misbruik te maken van het sociale stelsel.
Dan is vast de baan die je op het oog hebt niet leuk genoeg.
pi_34618188
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:15 schreef KreKkeR het volgende:
Maar jij denkt dat je als eigen baas zo heel veel meer vrijheid hebt? Of gaat het jou alleen om dat 'slaaf-idee in dat koppie van je?
IK kom toch niet aanzetten met het eigen baas idee? Dat doen anderen. Het gaat mij om het idee dat je per se in dienst bent van anderen en dus afhankelijk van anderen. Of dat nu is van je baas (loon) of je klanten (omzet), dat maakt niet uit.
  maandag 30 januari 2006 @ 17:18:14 #23
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_34618210
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:15 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat dat inhoudt? Als je echt iets wilt maken van je eigen onderneming zul je de eerste jaren toch echt tot de late uurtjes moeten doorwerken.
en vaak nog voor een matig loon ook. En hoeveel procent van startende ondernemers is er binnen 3 jaar al failliet?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_34618232
mischien tip om een andere baan te gaan zoeken kan veel schelen heb ik ook gedaan nu ga ik met plezier naar me werk en heb er zin in om te werken ja soms heb je ook van die momenten is het al tijd wil niet meer kan niet meer ben helemaal kapot
pi_34618236
Ach ja, hoeveel mensen denken wel niet zo...
Als het maar gezellig is op de werkvloer denk ik altijd, dan hoor je mij niet zeuren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')