Had ik drie jaar gelden het krediet aangevraagd ja, dan had ik 'm inderdaad nu nog kunnen gebruiken. Gelukkig had ik 'm toen nog niet nodig en zodoende ook niet aangevraagd. Nu is het dus blijkbaar te laat, grrrr.
Opnieuw aanvragen en dan zeggen dat ik geen lening heb: leuk geprobeerd, maar ze controleren het dus wel, je moet namelijk je IBG-papieren mee sturen voor de aanvraag. Daar ben ik ook op afgewezen...
Openen bij de rabobank o.i.d. zou leuk zijn, maar dan moet je wel je stufi op die rekening laten storten. Ik heb het nadeel dat ik nog wat verzekeringen ed aan mijn poastbankrekening heb hangen, die ik dan ook moet overzetten.
Geen probleem, ware het niet dat al dit geregel in ultieme haast moet, omdat ik over 9 dagen al naar het buitenland vertrek, ivm last-minute stage. Ik heb iegenlijk geen tijd om allerlei dingen te verplaatsen, want ik heb al genoeg om te regelen.
Ik heb lenen.nl eens gebeld, nou dat valt vies tegen, de klantenservice trouwens ook. "Oh, u bent student? Daar doen wij niet aan." "Borg? Nee, dat kan allemaal niet. Wij doen ook niet aan mensen die dan garant staan." Vervolgens kreeg ik te horen: "Ik kan het allemaal wel voor u gaan berekenen hoor, maar dat heeft geen zin, want u krijgt toch geen lening."
Nou jaaaaaaah! Zelfs de postbank zegt 't nog aardiger!
Toen mevrouw echter in de gaten kreeg dat ik bedoelde dat niet ik, maar mijn vriend (met wel een goed inkomen uit vaste baan) dan de lening aan zou vragen, werd ze poeslief! Ja, sorry hoor, ik heb toen meteen opgehangen, zo pissig als ik was.
Juist omdat ik naar het buitenland ga, heb ik mijn bijban opgezegd. Geen inkomsten daaruit dus, dus ook geen financieringsmogelijkheden.
De enige optie die ik zie is lenen op naam van mijn vriend, tenzij iemand anders nog suggesties heeft? In ieder geval ga ik het dan niet doen bij Postbank (ernstig in mijn achtig gezakt) of bij lenen.nl (Afschuwelijk onbeleefd!)
** Hey, I don't make the rules. I just twist them to my purposes. **
**Run, my delicious little chunks of XP, Run! **