abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 16:30:33 #1
115666 Nouk82
Nananananananana, Batman!
pi_34616619
Ik baal enorm. Ik heb namelijk een studentenkrediet angevraagd bij de Postbank, maar ben afgewezen.
De reden: Ik ontvang geen basisbeurs meer van de IB-groep, maar leen alleen nog maar bij hen. Daar verschaft de postbank geen leningen aan.

Tja, ergens klinkt dat wel logisch. Wie verschaft er een student die al leent nou nog een extra lening?

Dan even een kanttekening: Ik ben een studente die ervoor heeft gekozen om, op eigen kosten dus, een WO-Master te volgen na het behalen van een hbo-opleiding. Ik heb dus netjes mijn 4 jaar HBO gedaan en daar ook mijn studiebeurs voor gekregen. Om verder te studeren en dat te kunnen betalen, moest ik wel gaan lenen bij het IBG.
Juist mensen in mijn situatie hebben nogal eens extra geld nodig om hun studie toch af te kunnen ronden. In mijn geval had ik het krediet aangevraagd om zo onvoorziene kosten tegemoet te komen in verband met mijn afstuderen in het buitenland. Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar het frustreert me toch.

Wat ik daarentegen veel erger vind is het volgende:
Ik had al een vermoeden dat mijn IB-lening een probleem zou zijn bij de aanvraag. Daarom heb ik ook netjes gebeld met zowel de studentenlijn als met de leenlijn van dePpostbank. Geen enkel probleem, zeiden ze daar. Ik rkeeg vervolgens netjes de formulieren thuis voor de aanvraag en heb die ingevuld weer terug gestuurd.
Ik was dan ook erg verbaasd dat ik een afwijzing terug kreeg. Toch nog maar eens bellen dan. Wederom werd mij via de studentenlijn verzekerd dat het geen porbleem was dat ik een lening had, ipv een basisbeurs. Pas bij de tweede keer naar de leenlijn bellen werd me verteld dat juist dat toch wel de reden was van mijn afwijzing. Staat in de voorwaarden, werd me gezegd.
Enigzins verbaasd ben ik die voorwaarden eens gaan nakijken.
Nergens, maar dan ook nergens staat dat je niet in aanmerking komt voor krediet als je geen basis-beurs ontvangt. Op de website stond het niet (Inmiddels is, vreemd genoeg, het hele onderwerp op de website van postbank.nl verdwenen..) en er staat ook niets in de informatiefolders van de postbank. En zelf de telefonistes van de informatieafdelingen weten het dus niet.

Tja... da's toch geen service?
** Hey, I don't make the rules. I just twist them to my purposes. **
**Run, my delicious little chunks of XP, Run! **
  maandag 30 januari 2006 @ 16:35:01 #2
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_34616747
Postbank
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_34616816
kan je niet gewoon een doorlopend krediet aanvragen? toen ik klaar was met studeren werd mijn studentenlening namelijk omgezet in een dk.
pi_34617010
En als je nou de formulieren opnieuw opstuurd, en aangeeft dat je géén extra lening hebt, ergens anders? Ze controleren het namelijk niet..
  maandag 30 januari 2006 @ 16:43:48 #5
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_34617035
Probeer anders eens bij de Rabo. Daar krijg je hem wel.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_34617166
Bij alle fatsoenlijke banken (hieruit blijkt dus weer wat een flutbank de postbank is) kan je gewoon op vertoon van je P 10.000 euro ofzo lenen, basisbeurs of niet. Later als je geld hebt willen ze je namelijk maar al te graag hebben, en zo blijft de postbank een bank voor sloebers.
pi_34617383
postbank is ook een postkantoor
pi_34617487
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:48 schreef MarkPeterse het volgende:
Bij alle fatsoenlijke banken (hieruit blijkt dus weer wat een flutbank de postbank is) kan je gewoon op vertoon van je P 10.000 euro ofzo lenen, basisbeurs of niet. Later als je geld hebt willen ze je namelijk maar al te graag hebben, en zo blijft de postbank een bank voor sloebers.
dat slaat nergens op want als je student bent heb je geen vast inkomen. en dat is essentieel voor een krediet....
Ik i.p.v van zo gewoon, zo bijzonder gebleven...
  maandag 30 januari 2006 @ 16:59:31 #9
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_34617535
Lenen.nl
Als je je geen verzekering etc. laat aansmeren evt. een goed alternatief.
Of Frisia of Becam etc.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_34618562
quote:
Op maandag 30 januari 2006 16:58 schreef jouw_naam het volgende:

[..]

dat slaat nergens op want als je student bent heb je geen vast inkomen. en dat is essentieel voor een krediet....
Niet voor een studentenkrediet, dan is je P/bachelor onderpand genoeg. Doe research voordat je blaat. En het is nog goedkoper dan een gewoon krediet ook......
pi_34618723
Lenen .
pi_34618792
Zonder basisbeurs kun je überhaupt geen studentenrekening openen, en dus ook niet het bijbehorende krediet krijgen.

Als je de rekening al eerder had, en het krediet eerder had aangevraag, had je het nu nog wel kunnen gebruiken.

Mocht je nog voldoende inkomsten hebben uit een bijbaan, kun je hiermee misschien terecht bij een andere bank.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_34620209
Iedereen met alleen IBG-lening kan er een krijgen bij de Rabo:
http://www.rabobank.nl/info/execute/node?node_id=258

Daar snappen ze tenminste dat studenten de goede klanten van morgen zijn. Ophonden met die postbank dus...
  maandag 30 januari 2006 @ 19:30:25 #14
108508 haagse_elfje
give me a l word
pi_34622522
quote:
Op maandag 30 januari 2006 17:39 schreef heiden6 het volgende:
Zonder basisbeurs kun je überhaupt geen studentenrekening openen, en dus ook niet het bijbehorende krediet krijgen.

Als je de rekening al eerder had, en het krediet eerder had aangevraag, had je het nu nog wel kunnen gebruiken.

Mocht je nog voldoende inkomsten hebben uit een bijbaan, kun je hiermee misschien terecht bij een andere bank.
don't give me that fucking bullshit
  maandag 30 januari 2006 @ 21:52:36 #15
115666 Nouk82
pi_34629005
Had ik drie jaar gelden het krediet aangevraagd ja, dan had ik 'm inderdaad nu nog kunnen gebruiken. Gelukkig had ik 'm toen nog niet nodig en zodoende ook niet aangevraagd. Nu is het dus blijkbaar te laat, grrrr.
Opnieuw aanvragen en dan zeggen dat ik geen lening heb: leuk geprobeerd, maar ze controleren het dus wel, je moet namelijk je IBG-papieren mee sturen voor de aanvraag. Daar ben ik ook op afgewezen...

Openen bij de rabobank o.i.d. zou leuk zijn, maar dan moet je wel je stufi op die rekening laten storten. Ik heb het nadeel dat ik nog wat verzekeringen ed aan mijn poastbankrekening heb hangen, die ik dan ook moet overzetten.
Geen probleem, ware het niet dat al dit geregel in ultieme haast moet, omdat ik over 9 dagen al naar het buitenland vertrek, ivm last-minute stage. Ik heb iegenlijk geen tijd om allerlei dingen te verplaatsen, want ik heb al genoeg om te regelen.

Ik heb lenen.nl eens gebeld, nou dat valt vies tegen, de klantenservice trouwens ook. "Oh, u bent student? Daar doen wij niet aan." "Borg? Nee, dat kan allemaal niet. Wij doen ook niet aan mensen die dan garant staan." Vervolgens kreeg ik te horen: "Ik kan het allemaal wel voor u gaan berekenen hoor, maar dat heeft geen zin, want u krijgt toch geen lening."
Nou jaaaaaaah! Zelfs de postbank zegt 't nog aardiger!
Toen mevrouw echter in de gaten kreeg dat ik bedoelde dat niet ik, maar mijn vriend (met wel een goed inkomen uit vaste baan) dan de lening aan zou vragen, werd ze poeslief! Ja, sorry hoor, ik heb toen meteen opgehangen, zo pissig als ik was.

Juist omdat ik naar het buitenland ga, heb ik mijn bijban opgezegd. Geen inkomsten daaruit dus, dus ook geen financieringsmogelijkheden.

De enige optie die ik zie is lenen op naam van mijn vriend, tenzij iemand anders nog suggesties heeft? In ieder geval ga ik het dan niet doen bij Postbank (ernstig in mijn achtig gezakt) of bij lenen.nl (Afschuwelijk onbeleefd!)
  maandag 30 januari 2006 @ 22:43:04 #16
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_34631384
Hoeveel heb je nodig?

http://lenen.pagina.nl/
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  maandag 30 januari 2006 @ 23:07:09 #17
115666 Nouk82
pi_34632522
Ik ga trouwens toch eens kijken bij de rabobank morgen, hoeveel moeite het kost om over te schakelen...
pi_34632591
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:07 schreef Nouk82 het volgende:
Ik ga trouwens toch eens kijken bij de rabobank morgen, hoeveel moeite het kost om over te schakelen...
Je hoeft je andere rekening toch niet op te zeggen of überhaupt over te schakelen, je kunt gewoon een tweede rekening openen.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 09:55:56 #19
115666 Nouk82
pi_34640484
Ik zou dan mijn studentenrekening moeten omzetten naar een gewone giro-rekening. Daar betaal je toch weer wat euro's voor per jaar qua pasje e.d. Aangezien ik deze rekening vervolgens niet ga gebruiken, kost het me dus alleen geld. Lijkt me beter om 'm op te zeggen dan, toch?
Bovendien valt het service-niveau van de postbank me momenteel even zwaar tegen. Toen ik vanochtend belde om te vragen hoe opzeggen evt. in z'n werk zou gaan deden ze geen enkele moeite om mij te klant te houden.
pi_34641264
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:55 schreef Nouk82 het volgende:
Ik zou dan mijn studentenrekening moeten omzetten naar een gewone giro-rekening. Daar betaal je toch weer wat euro's voor per jaar qua pasje e.d. Aangezien ik deze rekening vervolgens niet ga gebruiken, kost het me dus alleen geld.
10 euro per jaar voor het gebruik ervan.
pi_34651511
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 09:55 schreef Nouk82 het volgende:
Ik zou dan mijn studentenrekening moeten omzetten naar een gewone giro-rekening. Daar betaal je toch weer wat euro's voor per jaar qua pasje e.d. Aangezien ik deze rekening vervolgens niet ga gebruiken, kost het me dus alleen geld. Lijkt me beter om 'm op te zeggen dan, toch?
Bovendien valt het service-niveau van de postbank me momenteel even zwaar tegen. Toen ik vanochtend belde om te vragen hoe opzeggen evt. in z'n werk zou gaan deden ze geen enkele moeite om mij te klant te houden.
Dat hoeft niet.
pi_34651677
Postbank
“Islam is a backward culture.”
“You can’t base a society on religion. The bible is no cookery book.”
www.supportdenmark.com
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties