Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaanquote:Op zondag 5 februari 2006 12:53 schreef kollie het volgende:
[..]
vergelijk het met het Openbaar Ministerie dat stelt dat ze teleurgesteld is in de uitspraak van de rechter. Dit mag, zolang zij de uitspraak maar respecteert.
De zaak is onder de rechter. Die zaken die jij hier opnoemt zijn zaken die de IND kan inbrengen, voor zover ze relevant zijn voor de zaak.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:52 schreef rutger05 het volgende:
Zo, er zit dus een andere kant aan het verhaal. Even alles op een rijtje:
- Taïda is vorig jaar met haar familie teruggegaan naar Kosovo. Uitgeprocedeerd? De familie heeft een vertrekpremie meegekregen van 7.000,-- euro om daar een nieuw leven op te bouwen. Daarnaast heeft de IND de tickets van de familie betaald.
- Taïda heeft haar paspoort vernietigd om de uitzetting te frusteren.
- Er is onderzoek gedaan (volgens Verdonk) of Taïda daar ook haar school kon afmaken op een gelijkwaardig niveau en dat zou het geval zijn.
- Taïda heeft tweemaal vanuit Kosovo een verzoek ingediend om een voorlopige verblijfsvergunning om het VWO in Nederland af te kunnen maken, maar deze zijn afgewezen.
- Vervolgens is Taïda ondanks de afwijzingen op deze verzoeken op een Frans toeristenvisum weer naar Nederland gekomen om het VWO af te maken. Inderdaad fraude.
- Taïda heeft steeds beweerd dat zij niet nar Belgrado kon gaan om daar een voorlopige verblijfsvergunning aan te vragen, terwijl het haar wel is gelukt om in Belgrado een nieuw paspoort aan te vragen.
- Taïda zou van Stichting Vluchtelingenwerk (belangenorganisatie voor vluchtelingen) de toezegging hebben gekregen dat zij in Nederland kon blijven om het VWO af te maken. Het ministerie zegt dat alleen de IND daar uitspraken over had kunnen doen. De vader van het gastgezin waar Taïda verblijft, is van mening dat dat belachelijk is.
Zo ontstaat er een compleet ander beeld van de situatie. Ook de andere kant van het verhaal mag verteld worden. Vervolgens worden mensen echter kwaad op Verdonk, omdat zij de andere kant onder de aandacht brengt.
Mag ik vragen hoe jij weet dat deze info niet door de rechter is getoetst?quote:Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaan![]()
je moet het oordeel ook respecteren. deze zaak is echter wel een duidelijk signaal aan de samenleving dat er geen fuck klopt van de uitvoering van het beleid.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:56 schreef Reya het volgende:
[..]
Verdonk komt echter achteraf met nieuwe informatie om haar gelijk te halen. Die informatie is echter nooit door een rechter getoetst, terwijl ze hiermee feitelijk probeert het ongelijk van de rechter aan te tonen. Dat is niet wat onder het respecteren van een uitspraak wordt verstaan![]()
Als de rechter dit een plausibel argument had bevonden, had hij de verweerder - de minister - wel daarover in het gelijk gesteld. Primo valt deze informatie in het vonnis van de voorzieningenrechter niet compleet te vinden, en secundo geeft de voorzieningenrechter er geen blijk van enige informatie hiertoe dermate zwaarwegend te vinden dat het vonnis daartoe gewijzigd behoefd te worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:59 schreef kollie het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe jij weet dat deze info niet door de rechter is getoetst?
Dus het kan best zijn dat de rechter deze info wel getoetst heeft. dat was m'n punt.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Als de rechter dit een plausibel argument had bevonden, had hij de verweerder - de minister - wel daarover in het gelijk gesteld. Primo valt deze informatie in het vonnis van de voorzieningenrechter niet compleet te vinden, en secundo geeft de voorzieningenrechter er geen blijk van enige informatie hiertoe dermate zwaarwegend te vinden dat het vonnis daartoe gewijzigd behoefd te worden.![]()
In het vonnis van de voorzieningenrechter - en daar gaat het hier over - komt deze informatie niet op de manier waarop Verdonk het heeft gebracht terug. Er wordt slechts gerept van een 'terugkeer naar Belgrado'quote:Op zondag 5 februari 2006 13:07 schreef kollie het volgende:
[..]
Dus het kan best zijn dat de rechter deze info wel getoetst heeft. dat was m\'n punt.
Het gaat erom dat er grote publieke verontwaardiging is ontstaan over het geval Taïda. Zij heeft haar kant van het verhaal in de pers kunnen laten horen en beweringen kunnen doen. De andere kant van het verhaal mag echter net zo goed verteld worden in de media. Anders ontstaat er wel een zeer eenzijdig beeld van het verhaal. Of deze feiten wel of niet relevant zijn voor een rechter is niet het enige criterium of deze van belang zijn of niet. Mensen krijgen nu een kans om zich een beeld te vormen van deze zaak op basis van beide kanten van het verhaal.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:58 schreef sigme het volgende:
[..]
De zaak is onder de rechter. Die zaken die jij hier opnoemt zijn zaken die de IND kan inbrengen, voor zover ze relevant zijn voor de zaak.
Een minister die haar gezag gebruikt om zaken die totnogtoe niet als vaststaand beschouwd kunnen worden als \\\'feit\\\' in de krant laat zetten misbruikt de status van rechter om een meisje te verpletteren. Nog los van het feit dat de rechter zojuist een uitspraak heeft gedaan die bovengenoemde \\\'feiten\\\' niet steunt. En Verdonk niet haar positie heeft om rechterlijke uitspraken als onjuist af te schilderen. Ze heeft budget & mensen & regels om de rechter van haar visie te overtuigen. Als ze gelijk heeft, heeft ze vast geen moeite haar gelijk ook te halen.
Nogmaals: Zolang Verdonk die uitspraak respecteert, mag zij hier uitspraken over doen. Dat is gewoon een feit.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:09 schreef Reya het volgende:
[..]
In het vonnis van de voorzieningenrechter - en daar gaat het hier over - komt deze informatie niet op de manier waarop Verdonk het heeft gebracht terug. Er wordt slechts gerept van een \'terugkeer naar Belgrado\'![]()
heb jij al de kant van bin laden uitgebreid voorbij zien komen op tv? nee? zegt genoeg of niet :')quote:Op zondag 5 februari 2006 13:14 schreef typtypo het volgende:
Hiermee wordt aangetoond hoe fucking SLECHT de journalisten in Nederland zijn.
Ze belichten maar een kant van het verhaal zonder ook maar een weerwoord van de andere zijde.
Een DOODZONDE voor elke zichzelf respecterende journalist.
![]()
![]()
![]()
Ik zie niks anders.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:16 schreef Aarde het volgende:
[..]
heb jij al de kant van bin laden uitgebreid voorbij zien komen op tv? nee? zegt genoeg of niet :\')
90 % van wat je ziet is wat de amerikanen je willen laten zien. enfin erg genuanceerde berichtgeving ontbreekt wel op meerdere fronten.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:18 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik zie niks anders.
Als hij nou eens wat vaker een bandje zou in spreken dan zou je het ongetwijfeld vaker horen.
90% is politiek correct geleuter om vooral niemand voor zijn hoofd te stoten.quote:Op zondag 5 februari 2006 13:20 schreef Aarde het volgende:
[..]
90 % van wat je ziet is wat de amerikanen je willen laten zien. enfin erg genuanceerde berichtgeving ontbreekt wel op meerdere fronten.
Doe normaal. De rechter heeft toch bepaald dat ze voorlopig mag blijven?quote:Op zondag 5 februari 2006 13:25 schreef TranceAction het volgende:
Nu weet ik weer waarom ik die parasieten haat. Geld aannemen en daarna zielig doen he.
Natuurlijk wil zij hier bljiven. Duhuh. Maar dat is geen reden en al helemaal niet als je de boel belazert. Opzouten dus.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:00 schreef dewd het volgende:
Blijkbaar wil ze graag hier blijven? Is dat nou zo onduidelijk voor Verdonk??
Ik vind het prima. Dat soort tuig moet gewoon worden aangepakt.quote:Op zondag 5 februari 2006 10:14 schreef Kozzmic het volgende:
Wat een kutwijf is die Verdonk toch ook. Een rechtszaak verliezen en vervolgens via de media over de rug van een 18-jarige scholiere je gelijk proberen te halen. Gadverdamme, een minister onwaardig gewoon.
Dat doet ze helemaal niet. Ze brengt een nieuw feit boven tafel. Dat mag iedereen doen. Verdonk moet haar beleid verantwoorden tegenover de burgers en dat doet ze op deze manier goed.quote:Op zondag 5 februari 2006 12:29 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat Verdonk hier doet is inderdaad de rechter aan de kant schuiven, en zelf op diens stoel gaan zitten. Een minister onwaardig![]()
Taida een lekker wijfquote:Op zondag 5 februari 2006 13:13 schreef Vitalogy het volgende:
Van mij mag ze blijven
maar alleen omdat ze wel een lekker wijf is.
Wat raar dat dat nieuwe feit blijkbaar niet belangrijk genoeg was om bij de rechtszaak te gebruiken. Of misschien heeft Verdonk niets zwart op wit staan? En wat is ze dan?quote:Op zondag 5 februari 2006 14:22 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat doet ze helemaal niet. Ze brengt een nieuw feit boven tafel. Dat mag iedereen doen. Verdonk moet haar beleid verantwoorden tegenover de burgers en dat doet ze op deze manier goed.
Tuig dat wil leren? Je hebt gelijk, daar kunnen we niet lomp genoeg tegen ageren!quote:Op zondag 5 februari 2006 14:20 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik vind het prima. Dat soort tuig moet gewoon worden aangepakt.
Ik ga er vanuit dat ze hard kan maken wat ze beweert. Ik neem ook aan dat dit feit wordt (is?) onderzocht. Als het waar is mag ze (Taida) inderdaad, zoals ik al zei, uit het land gegooid worden.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:24 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat raar dat dat nieuwe feit blijkbaar niet belangrijk genoeg was om bij de rechtszaak te gebruiken. Of misschien heeft Verdonk niets zwart op wit staan? En wat is ze dan?
De rechters in Nederland zijn vuile geitewollensokken. Als je weet dat pedofielen die kinderen misbruiken wordene veroordeeld tot taakstraffen die ze niet hoeven uit te voeren weet je wel met wat voor \"mensen\"je te maken hebt.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:02 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Doe normaal. De rechter heeft toch bepaald dat ze voorlopig mag blijven?![]()
Zo erg zal het dus niet geweest zijn.
Natuurlijk wil ze leren. Ze wil leren in haar eigen belang, maar wel op onze kosten. Als het dan allemaal nog volgens de regels zou zijn gegaan, oke, maar ze heeft de zaak bedonderd. Geen enkel respect daarvoor. Dit is een hardnekkige, dus grondig aanpakken is mijn advies.quote:Op zondag 5 februari 2006 14:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Tuig dat wil leren? Je hebt gelijk, daar kunnen we niet lomp genoeg tegen ageren!
Ik zou zeggen, ga rechten studeren, dan mag je later zelf de boel bepalen. Maar met het iq van een doperwt zal dat wel te hoog gegrepen zijn...quote:Op zondag 5 februari 2006 14:27 schreef TranceAction het volgende:
De rechters in Nederland zijn vuile geitewollensokken. Als je weet dat pedofielen die kinderen misbruiken wordene veroordeeld tot taakstraffen die ze niet hoeven uit te voeren weet je wel met wat voor \\\\\\\\\\\\\\\"mensen\\\\\\\\\\\\\\\"je te maken hebt.
Rechters![]()
Verdonk gaat echt te verquote:Op zondag 5 februari 2006 10:14 schreef Kozzmic het volgende:
Wat een kutwijf is die Verdonk toch ook. Een rechtszaak verliezen en vervolgens via de media over de rug van een 18-jarige scholiere je gelijk proberen te halen. Gadverdamme, een minister onwaardig gewoon.
Maar het blijft kinderachtig om na een rechtzaak zo iemand zwart proberen te maken.quote:Op zondag 5 februari 2006 11:02 schreef schatje het volgende:
[..]
Het is niet alleen dat hoor. Volgens een woordvoerder van Verdonk heeft het meisje ook haar uitzetting gefrustreerd door haar paspoort te vernietigen. Ook wordt er met klem bestrijdt dat de IND de scholiere heeft beloofd dat ze hoe dan ook in ons land het VWO diploma mocht halen. Dat staat ook in de Telegraaf. Haar pleeg vader die Verdonk\'s uitlatingen en aantijgingen schandalig noemt.
Ja natuurlijk, want het is leuk om in een wereldvreemd land te gaan zitten wachten totdat je wordt teruggestuurd naar je eigen land waar je zo graag uit wilt vluchten. Ook is het leuk terug te komen in dat land met 7000 euro; mocht dat bekend worden heb je gelijk een zooi criminelen achter je aan. Ook is het leuk voor die kinderen die hier een leven hebben opgebouwd, terug te worden gestuurd; daar gaat je leven zoals je die kende. Wát een vakantie zeg, zo'n eentje wilt iedereen wel.quote:Op zondag 5 februari 2006 09:56 schreef RemcoDelft het volgende:
Rita heeft gelijk.
Het wordt tijd dat ze vertrekpremies afschaffen! Best raar: ze kopen een vliegticket, komen lange tijd gratis op geheel verzorgde vakantie naar Nederland, en krijgen geld toe!! Als ze dat daar vertellen, komt de hele stad toch ook hierheen?!
Ja goh, je hebt het hier ook zo slecht hè... al die allochtonen die hier komen procederen, levensbedreigend gewoon voor jouw persoontje. Hoe kom je erbij je eigen situatie te vergelijken met die van een vluchteling?quote:En dat die lui maar kunnen procederen en procederen... Je moet het lef maar hebben!! Het zou niet in me opkomen om naar Italie te gaan, en daar net zo lang naar de rechter te stappen en zielig te doen tot ik mag blijven.
Had er ook al een discussie over op mijn eigen weblog met een vriend..quote:Ik vind dat Verdonk 100% gelijk heeft dat ze zichzelf verdedigd.
En ik heb nog liever gister dan vandaag dat Taida oprot, mensen die frauderen en de wet overtreden mogen lekker in hun eigen sop gaar koken in hun eigen thuisland
Wat is er inhumaan aan om te vechten dat jouw kinderen ook een goede toekomst krijgen. Kijk je kunt wel iedereene toelaten maar de ervaring leert dat import meer dan gemiddeld gebruik gaan maken van de socialen voorzieningen, vaker de criminaliteit in gaan etc etc. Is het inhumaan om voor je eigen rechten op te komen? Je bent echt weer zon geitewollensok he.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:30 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Had er ook al een discussie over op mijn eigen weblog met een vriend..
maar wat ik me dan afvraag: Wanneer gaan mensen nou eens inzien, dat ondanks dat masker van religie, afkomst, politieke voorkeur etc. iedereen gelijk is?
Ik vind het namelijk een prachtig ontwetende reactie van je, DiegoArmandoMaradona
Dit is gewoon de andere kant van het verhaal, van Verdonk in dit geval. En dat dit beter in je straatje past.. naja prima.. En als je dan 2 reacties eronder leest, lees je precies de andere kant van het verhaal (van SCH)..
er is niet een goed of slecht in dit verhaal, het gaat hier om humaniteit versus regelgeving. En dat Verdonk nu met fraude komt, vind ik verdacht. Waarom moeten er eerst 2 zittingen zijn geweest, en komt er nu opeens fraude naar boven. Spreekt wel heel erg voor Verdonk, op een mooi moment.
Ik snap ook wel dat we niet in 1 keer die 26.000 gezichten kunnen laten naturaliseren, maar daar de wereld alleen maar ongelijker wordt, wordt de wereld steeds meer een plek van EGO\\\'s en steeds minder van menselijkheid. Het is al gek genoeg dat we regelgeving hebben gemaakt door mensen om er voor te zorgen dat andere mensen niet zo als wij mensen kunnen gaan leven maar in hun eigen land maar met hun mensen moeten gaan uitvechten wie wat krijgt...
Kortom: de EU is inhumaan, maar wel gerechtvaardigt.. en daar doet het mij het meeste pijn..
Je bedoelt zeker: hoe rechtvaardig kan een mens zijn?quote:Op zondag 5 februari 2006 17:21 schreef SCH het volgende:
Wat een tering kutwijf is die Verdonk toch.
* kleurijke beschrijving van een ongelukje *
Hoe slecht kan een mens zijn?
De rillingen lopen me over de rug.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Boswachtertje het volgende:
http://weblog.moetkunnen.com/index.php?itemid=413
De middelste is Taida..
En, misschien politiek gezien wel erger, toont Verdonk hier een ongelooflijke incompetentie door een blijkbaar frauderende immigrant niet tegen te kunnen houden.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Monidique het volgende:
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden. Om nu achteraf haar in het publiek ervan te beschuldigen, dat is diep- en dieptriest. Het is heel laag. Zo\'n hufterige handeling zou tot aftreden moeten leiden, me dunkt.
Mee eens, maar dat is geen reden om de fraudeur niet te straffen. Beter laat en goed straffen dan helemaal niet straffen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En, misschien politiek gezien wel erger, toont Verdonk hier een ongelooflijke incompetentie door een blijkbaar frauderende immigrant niet tegen te kunnen houden.
dit slaat nergens op.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik vind dat Verdonk 100% gelijk heeft dat ze zichzelf verdedigd.
En ik heb nog liever gister dan vandaag dat Taida oprot, mensen die frauderen en de wet overtreden mogen lekker in hun eigen sop gaar koken in hun eigen thuisland
Het is wel duidelijk dat de IND zo slecht functioneert dat dat blijkbaar helemaal niet is opgevallen.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:32 schreef Monidique het volgende:
Als dit meisje fraude heeft gepleegd, dan kon ze aangepakt worden.
Hoe duidelijk moet het jou gemaakt worden? Ze heeft gefraudeerd! Op welke manier het ook gebracht wordt, het is een feit. Dat kan simpelweg niet worden toegestaan. Ik was al meteen een voorstander van terugsturen. Toen raakte ik wat meer overtuigd van de andere kant, maar nu ik dit weer lees weet ik het zeker: het land uit met die Taida.quote:Op zondag 5 februari 2006 17:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dit slaat nergens op.
Ze zijn naar de rechter gegaan en Verdonk heeft verloren. wees dan een echte minister en neem je verlies, maar ga niet zaielig lopen doen na de tijd in de krant.
Ow nu geld dat de gang naar de rechter de weg is niet meer? Nu mogen we ze zomaar hjet land uitzetten. Nee, lekkere vrijheid sta je voor. Zo selectief als de pest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |