Nee, die hebben er over nagedachtquote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef The6thgate het volgende:
postbankdie hebben niet eens een chipknip op de pinpas zitten
Chippas is juist makkelijker. Er hoeft geen verbinding met de bank opgezet te worden, de betaling is binnen 1 seconde geregeld, geen code nodig.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:17 schreef Herkauwer het volgende:
Die chipknip moet gewoon afgeschaft worden alles gewoon met de pinpas doen... waarom moeilijk als het makkelijk kan?
As far as I know...quote:[b]Op maandag 30 januari 2006 15:17 Pinnen kan mobiel... zorg er voor dat het wat goedkoper wordt zodat ook alle kleine winkels het zich kunnen veroorloven.
Is wel nodig, hoe wil je dat ding anders opladen?quote:Op maandag 30 januari 2006 15:27 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Chippas is juist makkelijker. Er hoeft geen verbinding met de bank opgezet te worden, de betaling is binnen 1 seconde geregeld, geen code nodig.
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:12 schreef Joeriii het volgende:
klaag klaag klaag
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:12 schreef Joeriii het volgende:
Bij ons op school moet je overal betalen met je chipknip. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Lekker makkelijk.
ohquote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, die hebben er over nagedacht
zo kan je dus je chipknip uitlenen zonder je pinpas te hoeven weggeven
om te betalen is geen code nodig bedoel ik uiteraard. Je ziet het bedrag en op Ja drukken volstaat. Voor kleine betalingen is het ideaal. En pinnen kost de winkelier geld. Daarom moet je bij kleine bedragen vaak bijbetalen. Bij een chippas is dat niet zo.quote:Is wel nodig, hoe wil je dat ding anders opladen? Daarnaast duurt pinnen ook niet zolang....Ik moet meestal wachten op de cassiere, want je kan die pas er meteen doorhalen.
Ja, vandaar ook mijn opmerking over de kosten erbij. Ik vind het gewoon belachelijk dat het niet met één pas kan... Dát vind ik vervelend, want ik gebruik mijn chipknip wel, zeer weinig. Voor de hogeschool en soms voor parkeren. Maar ik zet er pas geld op als ik het nodig heb, want ik gebruik haast geen contantgeld en vindt het onnodig om 20 euro op mijn chipknip te zetten. Omdat ik het toch niet binnen een korte termijn zal gebruiken.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:31 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
om te betalen is geen code nodig bedoel ik uiteraard. Je ziet het bedrag en op Ja drukken volstaat. Voor kleine betalingen is het ideaal. En pinnen kost de winkelier geld. Daarom moet je bij kleine bedragen vaak bijbetalen. Bij een chippas is dat niet zo.
Ja eigenlijk best slim.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Nee, die hebben er over nagedacht
zo kan je dus je chipknip uitlenen zonder je pinpas te hoeven weggeven
Die telefoonkosten hoef je niet meer te maken, tegenwoordig kan het ook via een ADSL verbinding. Voor bedrijven die veel pin transacties per dag hebben, is dat zeker aan te raden.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:28 schreef Dannon het volgende:
[..]
As far as I know...
Een pinapparaat moet voor elke transactie opbellen naar InterPay om alles te verifieren. Het apparaat krijgt dan informatie terug, en als alles goed is, heb jij betaald. Dit kost dus telefoonkosten, waardoor pinnen voor te kleine bedragen niet erg fijn is voor een winkel, en zeker niet voor een kantine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |