abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34614250
Bij ons op school moet je overal betalen met je chipknip. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Lekker makkelijk.

Vandaag was mijn saldo wat aan de lage kant en besloot dat ding weer eens op te laden. Gelukkig hebben ze bij ons op school zo'n oplaadpunt. Ik dus dat pasje erin steken (klein gleufje, vrij moeilijk ), vul het bedrag wat ik erop wil zetten, typ m'n code in...PIEP...storing . Ik dus zo van 'WTF WHATS GOING ON'. Ik gelijk daarna opnieuw proberen. Ik haal dat ding eruit en stop 'm opnieuw in dat oplaadpunt...PIEP...pasje geblokkeerd . Nog een paar keer geprobeerd en steeds weer hetzelfde. Ik dus flippen

Daarna gelijk maar de Postbank ( ) gebeld om te vragen of ik nog het geld wat op m'n chipknip stond op één of andere terug te krijgen is. Dat schijnt dan geen probleem te zijn. Daarna ook maar gelijk om een nieuw pasje gevraagd, kost dat VIJF euro . Het was niet eens mijn schuld .

En nu komt nog het ergste: Omdat ik niet kon chippen kon ik geen broodje met brie vanmiddag halen kutzooi.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
pi_34614293
En jou school staat midden in een weiland, afgesloten van de buitenwereld?
50 Cent is mijn held!
pi_34614336
Die chipknip was vroeger bij ons op school een daverende ondergang.

Het was zelfs ZO erg dat de kantine bijna er aan ten onder ging. Het catering bedrijf besloot de chipknip/chipper in te voeren... in een tijd dat de postbank pas er iig niet bij zou werken. En bijna iedereen had een postbank pas. Kregen we een reclamefolder om maar bij de rabobank een rekening te hopen. Yeah, right.

End effect: NIEMAND kocht meer wat in de kantine, op wat verraders na, die toch ook maar snel stopten. Iedereen ging in de pauze wel naar de dekamarkt op de hoek. En na een paar maanden was het zelfs zo dat de troep in de automaten bijna over de datum was.

Plotseling mochten we weer met gewoon geld betalen.
~Dannon
  maandag 30 januari 2006 @ 15:17:50 #4
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_34614390
Die chipknip moet gewoon afgeschaft worden alles gewoon met de pinpas doen... waarom moeilijk als het makkelijk kan?

Pinnen kan mobiel... zorg er voor dat het wat goedkoper wordt zodat ook alle kleine winkels het zich kunnen veroorloven.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_34614438
postbank die hebben niet eens een chipknip op de pinpas zitten
Too much is never enough!
  maandag 30 januari 2006 @ 15:20:55 #6
47047 Herkauwer
pi_34614455
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef The6thgate het volgende:
postbank die hebben niet eens een chipknip op de pinpas zitten
Nee, die hebben er over nagedacht

zo kan je dus je chipknip uitlenen zonder je pinpas te hoeven weggeven
pi_34614604
ik vind het hele chipknip gebeuren maar bullshit...
i've got the cleanest, meanest penis you've ever seenest... :P
  Donald Duck held maandag 30 januari 2006 @ 15:27:41 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34614655
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:17 schreef Herkauwer het volgende:
Die chipknip moet gewoon afgeschaft worden alles gewoon met de pinpas doen... waarom moeilijk als het makkelijk kan?
Chippas is juist makkelijker. Er hoeft geen verbinding met de bank opgezet te worden, de betaling is binnen 1 seconde geregeld, geen code nodig.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 30 januari 2006 @ 15:28:04 #9
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_34614664
Wij hebben geluk zo'n chip-systeem op school i.p.v. Chipknip.
Maar ja aan de ene kant wees blij met Chipknip, want als onze pas kapot of geblokkeerd is kost een nieuw pasje ¤ 13,-
pi_34614677
quote:
[b]Op maandag 30 januari 2006 15:17 Pinnen kan mobiel... zorg er voor dat het wat goedkoper wordt zodat ook alle kleine winkels het zich kunnen veroorloven.
As far as I know...

Een pinapparaat moet voor elke transactie opbellen naar InterPay om alles te verifieren. Het apparaat krijgt dan informatie terug, en als alles goed is, heb jij betaald. Dit kost dus telefoonkosten, waardoor pinnen voor te kleine bedragen niet erg fijn is voor een winkel, en zeker niet voor een kantine.

Een chipautomaat belt maar 1x per dag op naar 'huis' om alle gegevens door te geven over hoeveel er is uit gegeven, omdat je saldoinformatie op de chip zelf staat, in plaats van een centrale server. Voor kleine bedragen is dit veel goedkoper, MAAR, je wilt ditzelfde systeem niet voor je pinpas, want dan moet je weer geld op je pas zetten...

Tja.
~Dannon
  maandag 30 januari 2006 @ 15:28:44 #11
47047 Herkauwer
pi_34614679
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:27 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Chippas is juist makkelijker. Er hoeft geen verbinding met de bank opgezet te worden, de betaling is binnen 1 seconde geregeld, geen code nodig.
Is wel nodig, hoe wil je dat ding anders opladen? Daarnaast duurt pinnen ook niet zolang....Ik moet meestal wachten op de cassiere, want je kan die pas er meteen doorhalen.
pi_34614712
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:12 schreef Joeriii het volgende:
klaag klaag klaag
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:12 schreef Joeriii het volgende:
Bij ons op school moet je overal betalen met je chipknip. Daar heb ik totaal geen problemen mee. Lekker makkelijk.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_34614765
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

oh nouja zo vaak leen je m ook echt uit
Too much is never enough!
  Donald Duck held maandag 30 januari 2006 @ 15:31:07 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_34614766
quote:
Is wel nodig, hoe wil je dat ding anders opladen? Daarnaast duurt pinnen ook niet zolang....Ik moet meestal wachten op de cassiere, want je kan die pas er meteen doorhalen.
om te betalen is geen code nodig bedoel ik uiteraard. Je ziet het bedrag en op Ja drukken volstaat. Voor kleine betalingen is het ideaal. En pinnen kost de winkelier geld. Daarom moet je bij kleine bedragen vaak bijbetalen. Bij een chippas is dat niet zo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 30 januari 2006 @ 15:33:33 #15
47047 Herkauwer
pi_34614841
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:31 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

om te betalen is geen code nodig bedoel ik uiteraard. Je ziet het bedrag en op Ja drukken volstaat. Voor kleine betalingen is het ideaal. En pinnen kost de winkelier geld. Daarom moet je bij kleine bedragen vaak bijbetalen. Bij een chippas is dat niet zo.
Ja, vandaar ook mijn opmerking over de kosten erbij. Ik vind het gewoon belachelijk dat het niet met één pas kan... Dát vind ik vervelend, want ik gebruik mijn chipknip wel, zeer weinig. Voor de hogeschool en soms voor parkeren. Maar ik zet er pas geld op als ik het nodig heb, want ik gebruik haast geen contantgeld en vindt het onnodig om 20 euro op mijn chipknip te zetten. Omdat ik het toch niet binnen een korte termijn zal gebruiken.
pi_34615340
Oh, die van mij is er opeens mee opgehouden en ik moet nog een nieuwe. bedankt dat je me eraan herrinert.
  maandag 30 januari 2006 @ 16:04:50 #17
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_34615778
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Ja eigenlijk best slim.
Waarom zijn er zo weinig mensen die dat snappen
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_34617572
Wij moeten een aparte betaalkaart van 5 euro kopen, om alles te kunnen betalen. Dan heb je een chipknip op je pinpas zitten, en loop je alsnog met een extra lullig pasje in je portemonnee
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_34617706
Hm. Bij mij op school hadden ze inderdaad direct na de invoering heel wat problemen, niet iedereen had nog zo'n chipding, en veel mensen boycotten het. Na een wissel van het bedrijf wat de cantine verzorgt hebben ze een tijdje zowel cash als chip (maar geen pin) geaccepteerd, tegenwoordig alleen chip. Voor mij veel irritanter is het feit dat het gewoon te duur was/is in die cantine, daarom kocht ik er bijna nooit iets.
  maandag 30 januari 2006 @ 17:08:26 #20
38039 Katana
Snoekduiker
pi_34617848
Ik had precies hetzelfde vandaag, ook geblokkeerd

Welke school zit je als ik vragen mag
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_34618590
Op de HRO hadden ze eerst ook zon kaart die je kon opladen met brief/kleingeld voordat ze over gingen op chipdingen. Ik heb postbank, en weiger te betalen voor zon apparte pas. Het scheelt ze echt veel omzet. Waar denk je dat al ons kleingeld heen ging elke dag...
Have fun...
pi_34618968
Bij mij op school heeft iedereen een eigen pas, gewoon zo'n (eigen) chipsysteem.
  maandag 30 januari 2006 @ 17:47:29 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_34619028
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:28 schreef Dannon het volgende:

[..]

As far as I know...

Een pinapparaat moet voor elke transactie opbellen naar InterPay om alles te verifieren. Het apparaat krijgt dan informatie terug, en als alles goed is, heb jij betaald. Dit kost dus telefoonkosten, waardoor pinnen voor te kleine bedragen niet erg fijn is voor een winkel, en zeker niet voor een kantine.
Die telefoonkosten hoef je niet meer te maken, tegenwoordig kan het ook via een ADSL verbinding. Voor bedrijven die veel pin transacties per dag hebben, is dat zeker aan te raden.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_34631879
wij hebben gewoon een apart passysteem waarmee je kunt inloggen, betalen, identificeren en wat al niet meer.
pi_34632984
Beetje omslachtig is het wel.
Je moet tegenwoordig contant geld bij je hebben, een pinpas en een chipknip.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')