bij de narcose vond ik het meer bizar dat ik een kapje opkreeg en mijn lijf zag liggen en alleen het idee had dat het hoofd van mij wasquote:Op maandag 30 januari 2006 14:58 schreef Klonk het volgende:
andersom gevraagd hoe beviel die ruggeprik, narcose merk je geen flikker van als ie word toegediend, hij vraagt of je tot 10 wilt tellen, verder dan de 5 kom je niet
maar met narcose ben je toch geheel van de wereld? en je krijgt dan toch ook zien pijpje door je strot?quote:Op maandag 30 januari 2006 15:02 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bij de narcose vond ik het meer bizar dat ik een kapje opkreeg en mijn lijf zag liggen en alleen het idee had dat het hoofd van mij was.
ik werd wakker zoals je wakker werd tijdens slapen, alleen ik was wel heel misselijk als ik rechtop stond..quote:Op maandag 30 januari 2006 15:02 schreef BlueCurl het volgende:
Dir ruggeprik vond ik niet erg. Enkel het toedienen is een naar gevoel. Je voelt die naald je rug in glijden... en vervolgens krijg je wat stroomstoten lijkt het. Ik had twee hevige.. Maar voor de rest gewoon het ondervinden van dat als je je tenen wiebelt met dezelfde kracht dat ze toch steeds minder bewegen. Idem als je dan probeerd je been compleet op te tillen met al je kracht er geen onder gebeurd... En omgekeerd met het gevoel terug krijgen...Dat je heeeeel veel kracht moet geven voor amper wat effect tot weer complet je been optillen (het been wat dan niet geopereerd is dus) Ook vind ik het intressant om te zien wat er om je heen gebeurd als je word geopereerd dus dat kon ik ook meteen memaken enzo.
wat ik me afvraag is hoe je wakker word. is dat naar, hoe gaat dat precies etc?
ik had zon kapje toen, en dan ben je inderdaad helemaal van de wereldquote:Op maandag 30 januari 2006 15:03 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
maar met narcose ben je toch geheel van de wereld? en je krijgt dan toch ook zien pijpje door je strot?
Volgens mij ben je helemaal weg, en mis je bij het bijkomen ook het besef dat er een paar uren voorbij zijn. Een pijpje door je strot zou kunnen, want door de narcose kan je ademhaling minder worden of stil komen te liggen.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:03 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
maar met narcose ben je toch geheel van de wereld? en je krijgt dan toch ook zien pijpje door je strot?
Merk je dat dat pijpje er heeft gezeten?quote:Op maandag 30 januari 2006 15:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Volgens mij ben je helemaal weg, en mis je bij het bijkomen ook het besef dat er een paar uren voorbij zijn. Een pijpje door je strot zou kunnen, want door de narcose kan je ademhaling minder worden of stil komen te liggen.
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:02 schreef BlueCurl het volgende:
Dir ruggeprik vond ik niet erg.
Ik vond het heel vaag, je hebt totaal geen besef hoe je bent gekomen waar je bent, hoeveel tijd er voorbij is.quote:wat ik me afvraag is hoe je wakker word. is dat naar, hoe gaat dat precies etc?
quote:Op maandag 30 januari 2006 15:08 schreef Jump het volgende:
Ik wens je wel succes voor morgen
Ik ga morgen ganse dag leren, want er zal geen msn openstaan dan
Dat weet ik niet. Ik heb er geen ervaring mee. Gezien ik over niet al te lange tijd ook mag, heb ik me wel een beetje georienteerd over hoe of wat..quote:Op maandag 30 januari 2006 15:15 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
Merk je dat dat pijpje er heeft gezeten?
Als ik de keuze had zou ik sowieso voor geheel gaan. Aan de ene kant lijkt het mij interessant om bij te zijn, maar aan de andere kant zou ik best wel eens in paniek kunnen raken van een lichaam dat half verlamd is, en ik ben ook niet zo'n held als het op bloed aankomt.quote:Op maandag 30 januari 2006 15:20 schreef wendytje het volgende:
ik heb beiden gehad.
Ik geef de voorkeur aan geheel (heb alleen via spuit gehad en niet via kapje).
Bij de ruggeprik had ik zo.n last van de uitwerking.... allemaal naalden in m'n benen...... (gevoel dan he)
Doet me denken aan toen ik 15 was, en geheel ongelukkig en lomp (op school) in men vinger gesneden heb (ik zag het bot zittenquote:Op maandag 30 januari 2006 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
... en ik ben ook niet zo'n held als het op bloed aankomt.
lijkt me wel... schorre keel... tenminste dat zag je altijd bij ERquote:Op maandag 30 januari 2006 15:15 schreef BlueCurl het volgende:
[..]
Merk je dat dat pijpje er heeft gezeten?
en je hoort alles....quote:Op maandag 30 januari 2006 15:21 schreef Alicey het volgende:
Als ik de keuze had zou ik sowieso voor geheel gaan. Aan de ene kant lijkt het mij interessant om bij te zijn, maar aan de andere kant zou ik best wel eens in paniek kunnen raken van een lichaam dat half verlamd is, en ik ben ook niet zo'n held als het op bloed aankomt.
Klinkt niet al te lekker nee.. Maar had je probleem met het bloed an sich? (Ik heb overigens vooral problemen als anderen bloed bij mij veroorzaken. Als ik mezelf flink snijd heb ik er verder geen problemen mee).quote:Op maandag 30 januari 2006 15:27 schreef Jump het volgende:
[..]
Doet me denken aan toen ik 15 was, en geheel ongelukkig en lomp (op school) in men vinger gesneden heb (ik zag het bot zitten) naar ziekenhuis ben gegaan, straat oversteken was dat toen.
SIS kaartje uithalen of een klevertje van het ziekenfonds. "Gaat u maar naar wachtkamer 2, de dokter komt zo af." Na half uurtje daar te wachten me op stoelletje gezet, na nog eens kwartier me toch wel op dat bed gelegd.
Had gelukkig niks van pijn in vinger, en bloeden deed het totaal niet
Na zo'n 50 minuten was die er, kwam die af met een stagaire. Draadjes (zo'n 5-tal) deed die zelf. Maar eerst nog spuitje in topje van vinger (brrrrr) en dan vinger helemaal voelen opzwellen van de vloeistof die hij erinspoot.
Achteraf nog een tetanus prikje in de arm door de stagaire. Meer als 3 keer heeft ze moeten prikken voor het goed was.
Verveling kan inderdaad ook nog, vooral als het erg lang duurt..quote:Op maandag 30 januari 2006 15:29 schreef wendytje het volgende:
[..]
en je hoort alles....
Bij mij werden reumaknobbels weggesneden en dat ging met een zaag en een beitel. Je voelt ze duwen en trekken aan iets doods dat wel aan je lijf vast zit. Ik had wel een walkman, maar dat hielp niet echt.... En ik ging me vervelen....
een dik uur, maar dat is lang als je alleen maar mag liggenquote:Op maandag 30 januari 2006 15:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Verveling kan inderdaad ook nog, vooral als het erg lang duurt..
ik had volgens mij wel wat kalmerends gekregen. voor mijn gevoel duurde het allemaal korter dan het daardwerkelijk deed. ik had ook eigen muziek bij me.. Ik zit nu in een ander ziekenhuis dus geen idee of dat weer mag maar neem wel me mp3 speler mee!quote:Op maandag 30 januari 2006 15:29 schreef wendytje het volgende:
[..]
en je hoort alles....
Bij mij werden reumaknobbels weggesneden en dat ging met een zaag en een beitel. Je voelt ze duwen en trekken aan iets doods dat wel aan je lijf vast zit. Ik had wel een walkman, maar dat hielp niet echt.... En ik ging me vervelen....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |