abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 januari 2006 @ 13:23:39 #1
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_34611014
Veel Nederlanders winkelen op internet

Ik dus vorige week vrijdag God of War voor de PS2 bij een welbekende mediawinkel bestellen. Levertijd 2-5 werkdagen. Eergister was ie er nog niet, dus ik naar de Kalverstraat om het maar ouderwets fysiek te kopen. Zo gezegd zo gedaan, na aankoop nummer van klantenservice gevraagd bij de bewuste winkel.

Ik bel 10 minuten geleden op.

Hij: "Klantenservice, hallo."
IK: "Hallo, ik wil graag een order annuleren omdat het te laat was en ik het spel al bij jullie in de winkel gekocht heb."
Hij: "Okee, mag ik een ordernummer?"
Ik: *geeft ordernummer*
Hij: *volle minuut stilte*
Ik: Hallo?
Hij: Ja, hallo. Uw bestelling is geannuleerd, wilt u een tegoedbon of wilt u het geld teruggestort hebben?
Ik: "Nou, stort maar terug."
Hij: Okee, mag ik een bankrekeningnummer van u?
Ik: *geeft rekeningnummer*
Hij: "Dankuwel, uw geld wordt binnen 2 weken teruggestort. Fijne dag verder meneer."
Ik: "Euw, mag ik even controleren? Het gaat om God of War voor de PS2, toch?"
Hij: "Wuhhh, nee, het gaat om *wazig boek over tennissen*!"
Ik: Oh, dan heeft u het nummer verkeerd overgenomen. Het gaat om *ordernummer*"
Hij: "Uhh, ja God of War, voor Koning uit Amsterdam? "
Ik: "Ja "
Hij: "Okee, uw geld wordt binnen 2 weken teruggestort. Fijne dag verder meneer."
Ik: "Doei "

WTF? Dan heb je op de internetsite zelf talloze beveiligingen voor het inloggen en je wachtwoord, het betalen gaat via een secure server met 128-bits encryptie en een Random Reader thuis, maar je kunt wél de klantenservice opbellen en zomaar een ordernummer geven en geld op je rekening laten storten?

Ik ga de naam van de winkel niet noemen, maar ik ben dus mooi klaar met via internet bestellen bij ze.

Wie heeft soortgelijke dingen meegemaakt?

(God of War ownt, by the way )
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
pi_34611593
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:23 schreef wadgem het volgende:
Ik ga de naam van de winkel niet noemen, maar ik ben dus mooi klaar met via internet bestellen bij ze.
Maar dit heeft helemaal niets met de de veiligheid van internetwinkelen te maken?
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  maandag 30 januari 2006 @ 13:45:54 #3
139460 -Sandstorm-
Ongenuanceerde lulhannes
pi_34611627
*** Heeft zin in een trio met 2 neger lesbiennes ***
  maandag 30 januari 2006 @ 13:48:12 #4
139452 gaai
zwarte poes
pi_34611693
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:44 schreef 700MB het volgende:

[..]

Maar dit heeft helemaal niets met de de veiligheid van internetwinkelen te maken?
Natuurlijk wel.....je bestelt iets en betaalt dat, vervolgens komt er iemand telefonisch je bestelling annuleren(middels een ordernummer op creatieve wijze verkregen) en het geld op zijn/haar rekening terug laten storten.
Lijkt mij vervelend.......
zit je eerst op je geannuleerde bestelling te wachten en krijg je daarna óók je geld niet terug, want dat ís immers al 'teruggestort'
*I just realized.....i don't care*
pi_34611968
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:48 schreef gaai het volgende:
Natuurlijk wel.....je bestelt iets en betaalt dat, vervolgens komt er iemand telefonisch je bestelling annuleren(middels een ordernummer op creatieve wijze verkregen) en het geld op zijn/haar rekening terug laten storten.
Lijkt mij vervelend.......
Vervelend of niet, er zijn 2 momenten waarbij je kan stellen dat er iets mis gaat bij de transactie.
Een is het illegaal verkrijgen van het ordernummer (ook al is dat hier niet zo relevant) aan de balie, wat dus een fout is aan de balie.
Twee is het zomaar terugstorten van het geld zonder enige controle, dat is een fout bij de telefonische klantenservice.
Beide zaken hebben dus helemaal niets met de feitelijke internettransactie te maken, die is verder gewoon goed verlopen. Wel valt te zeggen dat doordat zaken naar de balie/telefoon zijn verplaatst dat het geen volwaardige/volledige internettransactie is geweest, en/of dat het bedrijjf nogal laks omgaat met zijn orders, maar ook dat staat helemaal los van het internetwinkelen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_34612045
God of War.
  maandag 30 januari 2006 @ 14:01:13 #7
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_34612063
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:57 schreef 700MB het volgende:

[..]

Vervelend of niet, er zijn 2 momenten waarbij je kan stellen dat er iets mis gaat bij de transactie.
Een is het illegaal verkrijgen van het ordernummer (ook al is dat hier niet zo relevant) aan de balie, wat dus een fout is aan de balie.
Twee is het zomaar terugstorten van het geld zonder enige controle, dat is een fout bij de telefonische klantenservice.
Beide zaken hebben dus helemaal niets met de feitelijke internettransactie te maken, die is verder gewoon goed verlopen. Wel valt te zeggen dat doordat zaken naar de balie/telefoon zijn verplaatst dat het geen volwaardige/volledige internettransactie is geweest, en/of dat het bedrijjf nogal laks omgaat met zijn orders, maar ook dat staat helemaal los van het internetwinkelen.
Een gebrek aan verificaties bij de klantenservice die de kwaliteit van jouw internetbestelling moet waarborgen lijkt mij er toch niet helemaal los van te staan. .
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  maandag 30 januari 2006 @ 14:02:46 #8
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_34612106
Lijkt me gewoon een fout van de achterlijke klantenservice. De klant die anders wel zonder artikel komt te zitten, gaat vanzelf klagen, waarbij de webwinkel verantwoordelijk is.
censuur :O
pi_34612202
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:01 schreef wadgem het volgende:
Een gebrek aan verificaties bij de klantenservice die de kwaliteit van jouw internetbestelling moet waarborgen lijkt mij er toch niet helemaal los van te staan. .
Niet van de bestelling, wel van de internettransactie.
  maandag 30 januari 2006 @ 14:33:17 #10
139452 gaai
zwarte poes
pi_34613054
Ik zou iig. niet meer bestellen en vooraf betalen bij desbetreffende internetwinkel........deze gang van zaken wekt niet zo heel veel vertrouwen.......
*I just realized.....i don't care*
  maandag 30 januari 2006 @ 15:13:18 #11
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34614280
quote:
Op maandag 30 januari 2006 14:00 schreef most_wanted het volgende:
God of War.
  maandag 30 januari 2006 @ 15:24:40 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_34614561
quote:
Op maandag 30 januari 2006 13:45 schreef -Sandstorm- het volgende:
www.bol.com ?
Daar betaal je niet vooruit.. toch?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 30 januari 2006 @ 15:28:40 #13
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34614675
quote:
Op maandag 30 januari 2006 15:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Daar betaal je niet vooruit.. toch?
Zal heus wel kunnen. Maar ik doe liever rembours
  maandag 30 januari 2006 @ 16:05:20 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_34615794
Ik krijg zelf liever altijd een factuur in de bus.. (mede omdat ik rond die tijd nooit thuis ben )
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_34623189
Klinkt als het bedrijf dat samenwerkt met de FRS. Heb ik ook geweldige ervaringen mee..
pi_34624059
Leuk voor diegene die dat wazige boek over tennissen besteld heeft.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')