Veel Nederlanders winkelen op internetIk dus vorige week vrijdag God of War voor de PS2 bij een welbekende mediawinkel bestellen. Levertijd 2-5 werkdagen. Eergister was ie er nog niet, dus ik naar de Kalverstraat om het maar ouderwets fysiek te kopen. Zo gezegd zo gedaan, na aankoop nummer van klantenservice gevraagd bij de bewuste winkel.
Ik bel 10 minuten geleden op.
Hij: "Klantenservice, hallo."
IK: "Hallo, ik wil graag een order annuleren omdat het te laat was en ik het spel al bij jullie in de winkel gekocht heb."
Hij: "Okee, mag ik een ordernummer?"
Ik: *geeft ordernummer*
Hij: *volle minuut stilte*
Ik: Hallo?
Hij: Ja, hallo. Uw bestelling is geannuleerd, wilt u een tegoedbon of wilt u het geld teruggestort hebben?
Ik: "Nou, stort maar terug."
Hij: Okee, mag ik een bankrekeningnummer van u?
Ik: *geeft rekeningnummer*
Hij: "Dankuwel, uw geld wordt binnen 2 weken teruggestort. Fijne dag verder meneer."
Ik: "Euw, mag ik even controleren? Het gaat om God of War voor de PS2, toch?"
Hij: "Wuhhh, nee, het gaat om *wazig boek over tennissen*!"
Ik: Oh, dan heeft u het nummer verkeerd overgenomen. Het gaat om *ordernummer*"
Hij: "Uhh, ja God of War, voor Koning uit Amsterdam?
![]()
"
Ik: "Ja
![]()
"
Hij: "Okee, uw geld wordt binnen 2 weken teruggestort. Fijne dag verder meneer."
Ik: "Doei
![]()
"
![]()
WTF? Dan heb je op de internetsite zelf talloze beveiligingen voor het inloggen en je wachtwoord, het betalen gaat via een secure server met 128-bits encryptie en een Random Reader thuis, maar je kunt wél de klantenservice opbellen en zomaar een ordernummer geven en geld op je rekening laten storten?
Ik ga de naam van de winkel niet noemen, maar ik ben dus mooi klaar met via internet bestellen bij ze.
Wie heeft soortgelijke dingen meegemaakt?
(God of War ownt, by the way
![]()
)