abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2006 @ 19:06:10 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34589265
Een nieuwe discipline binnen de snowboardsport op de spelen van Turijn. Men board niet in Turijn zelf, maar in Bardonecchia. Daar worden alle snowboard-nummers gehouden. De piste is naar het schijnt erg breed en relatief vlak. Daar is echter bijzonder weinig over te vinden. Wie meer info heeft, graag.

Nederland heeft helaas geen deelnemers op deze discipline. Belgie heeft een bij de FIS geregistreerde boardercrosser die zich niet heeft geplaatst.

Bij boardercross rijden de boarders een parcours naar beneden, tussen de rode en blauwe slalomstokken die we kennen uit andere snowboard- en skidisciplines. Op de piste zijn echter verschillende elementen (moguls, kickers, waves, banks, spines) geplaatst die het afdalen moeilijker maken (in het nederlands staat hier dat er hobbels, kombochten en schansen in de piste zijn ingebouwd). De boarders dalen met 4 man tegelijk het parcours af, hierdoor ontstaan vaak crashes. Op dat punt is het te vergelijken met short-track schaatsen. Men gaat niet voor elkaar aan de kant... als de kortste weg door iemand heen is gaat men er doorheen. Spektakel gegarandeerd! Als de piste inderdaad vlak blijkt is dat in het voordeel van degene die niet vallen.

Er zijn eerst twee kwalificatieruns. De 32 snelste rijders nemen het tegen elkaar op in de finales. De eerste twee uit een race van vier boarders gaan verder. Het is de ultieme combinatie van Freestyle en Alpine snowboarden.

Scott Wescott is wereldkampioen (2005) op het onderdeel en een van de favorieten voor Turijn. Hij heeft alvast uitgesproken dat hij vreest voor sommige jongens op de tour, niet alleen op het sportieve vlak.
quote:
“There are guys on the tour that play dirty and you don’t want to draw them in your heats. You’re bummed out when you do and you know that it could definitely come to physical conflict during that run,”
Ook Jasey-Jay Anderson is een kanshebber op goud. Vier jaar geleden was hij dat in Salt Lake City op de reuzeslalom in Salt Lake City. Stelde daar echter zwaar teleur en haalde de finale niet eens. Nu dus voor de tweede keer op de spelen, maar in een andere discipline.

Shaun Palmer (37) is een icoon in de snowboardsport, maar ook in motorcross en mountainbiking. Palmer was Extreme sports-sportman van het jaar 2000. Heeft zijn eigen snowboardmerk (Palmer). Palmer probeert een plaats te bemachtigen in het US-team en zou direct medaille kandidaat zijn voor de sterke Amerikaanse ploeg. Frankrijk en Italie brengen ook titelkandidaten in met Xavier Delerue en Simone Malusa.

Bij de dames is Lindsey Jacobellis de torenhoge favoriet. Haar voornaamste uitdagers zijn Manuela Riegler en Doresia Krings uit Oostenrijk.

Voor boardercross geldt ook dat het sponsor-circuit net zo sterk of sterker is dan het officiele FIS-(ski)circuit.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_34590266
lijkt me wel vet dit !!
pi_34590397
Dit lijkt me een stuk leuker om te kijken dan het standaard slalommen ed.
Ben benieuwd
Terug van weggeweest!
pi_34591012
ik heb hier al wat wedstrijden van gezien tijd terug en het was echt vet , close tot aan de finish, toen er iemand crashte, en de winnaar net eruit reed doordat ze iets verder door de knieen was gezakt
pi_34591206
dit is ook al een beetje Xgames achtig
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zondag 29 januari 2006 @ 22:59:27 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34597918
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:41 schreef mixed-up het volgende:
lijkt me wel vet dit !!
Dat is het zeker.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 30 januari 2006 @ 09:31:07 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  maandag 30 januari 2006 @ 09:48:10 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34605682
Nate Holland heeft de X Games in Aspen Snowmass gewonnen op de boardercross. Marco Huser werd tweede. Maelle Ricker won er bij de dames, Jacobellis was hier afwezig om zich beter voor te bereiden op Turijn.

Veel boarders lieten het afweten op de X Games, ten faveure van 'The Olympics' en dat is de eerste keer dat het niet FIS-evenement hier last van heeft. Een omgekeerde wereld!
  maandag 30 januari 2006 @ 09:54:03 #9
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34605786

Scott Wescott wint zijn heat.

Nate Holland aan de leiding in zijn heat.

Nate Holland in de finale heat.
pi_34662741
mooie foto's ; zuur voor de X games trouwens
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:07:04 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34662919
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:03 schreef komrad het volgende:
zuur voor de X games trouwens
We worden volwassen.
pi_34663019
wat bedoel je XL?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 22:13:25 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_34663201
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 22:09 schreef komrad het volgende:
wat bedoel je XL?
In Salt Lake City wilden de boarders niet meedoen omdat de FIS (de skiers) de evenementen mochten organiseren. Alle favorieten reden de grote alternatieve wedstrijden tegelijkertijd. Nu zijn er geen alternatieve wedstrijden tijdens de spelen en zeggen boarders alternatieve wedstrijden af om bij de skiers mee te doen.
  zondag 12 februari 2006 @ 12:01:37 #14
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34993021
dit ziet er vet uit XL, wanneer komt dit op tv, kan ik mijn video inschakelen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_34995634
quote:
Op zondag 12 februari 2006 12:01 schreef greatgonzo het volgende:
dit ziet er vet uit XL, wanneer komt dit op tv, kan ik mijn video inschakelen

lijkt me erg leuk om te zien
  zondag 12 februari 2006 @ 13:25:08 #16
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_34995917
het wordt hier opgenomen. dit moet ik zien
Or maybe something I thought
  zondag 12 februari 2006 @ 16:25:55 #17
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35003200
Donderdag van 10:00 tot 14:45
  maandag 13 februari 2006 @ 15:25:25 #18
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35038329
Bijna is het zover.

Woendag nog even moguls voor heren en dan donderdag al Snowboard Cross.
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:10:47 #19
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_35089434
nog even, nog even
Or maybe something I thought
  dinsdag 14 februari 2006 @ 21:30:29 #20
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35090210
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:10 schreef Marjan_K het volgende:
nog even, nog even
Nog 2 nachtjes slapen tot de mooiste sport van de spelen.
pi_35093761
quote:
Op zondag 12 februari 2006 16:25 schreef XL het volgende:
Donderdag van 10:00 tot 14:45
tvp
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:04:47 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35143058
vandaag!
pi_35143416
Nog een half uurtje..

XL, ga je het volgen in deze thread?

Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
  donderdag 16 februari 2006 @ 09:33:42 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_35143491
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 09:29 schreef Flippe het volgende:
Nog een half uurtje..

XL, ga je het volgen in deze thread?

[afbeelding]
Als het op tv is, de streams willen niet meer bij mij.
pi_35143563
Hmm.. bij mij werken ze gelukkig nog wel!
Forrest Gump: He got me invested in some kinda fruit company.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')