Heb het idee dat het met encoding te maken, niet met het lettertype. Maar welke ik ook kies, het blijft zoquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Omdat je in FF hebt ingesteld dat er een bepaald font gebruikt moet worden misschien?
(edit/preferences/content/fonts+colors(/advanced)
Wine werkt ook onder freebsd, het zit zelfs standaard in de ports collectie. Installeren is een eitje, cd /usr/ports/emulators/wine, make install clean, ff wachten, en klaar. Daarna kun je met "wine programma.exe" windows apps opstarten. Of photoshop onder wine werkt heb ik nooit uitgetest maar eigenlijk zou ik niet weten waarom het niet zou werken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:20 schreef vintrax het volgende:
Nadat het niet was gelukt heb ik besloten om FreeBSD erop te zetten - Ja, mijn vader is een BSD aanhangeren toen ging ik dus kijken hoe ik Wine erop kon zetten, maar ik had toen echt werkelijk geen flauw idee en mijn vader kon me er ook niet mee helpen.. Mijn vader is sowieso niet desktop based dus het was voor hem ook de eerste keer dat hij Gnome had gezien etc. (Ik wilde een keer iets anders dan KDE
) Iedereen zegt dat Wine heel makkelijk is, maar is dat echt zo heel makkelijk? Of snapte ik er gewoon de ballen er niet van omdat het eigenlijk toen niet voor BSD was?
Je kunt in een terminal met 'free -m' zien hoeveel megabytes er aan geheugen wordt gebruikt, zowel inclusief als exclusief de cachequote:Op woensdag 8 februari 2006 21:54 schreef Markster het volgende:
Aha, dus je bedoelt eigenlijk dat KDE het bijvoorbeeld anders liet zien dan Gnome dat doet. En het gebruik van linux gewoon altijd hetzelfde is geweest.
Goeie vraag, heb ik af en toe ook terwijl ik vaak op zo'n 50 MB van de 1 GB aan geheugen werk. Ben benieuwd of iemand dit weetquote:Ik zie overigens wel dat hij 2,6mb aan swap gebruikt![]()
Waarom zit hij aan de swap als hij mijn geheugen niet volop gebruikt?qq
Bij mij komt het zelfs voor als ik niet eens in de buurt van mijn geheugenlimiet ben geweest, oftewel, geen enkel nut voor swapquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:58 schreef thabit het volgende:
Swapruimte wordt niet meteen vrijgemaakt op het moment dat er weer wat terug wordt gezet naar het geheugen, maar pas als de swap zelf helemaal vol zit. Daar was een reden voor maar die weet ik niet meer. Dus waarschijnlijk gebruikt het systeem veel minder dan 2.6mb.
Dus dat het programmageheugen ondergeschikt gaat maken aan cachegeheugen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:02 schreef thabit het volgende:
Hmm, dan weet ik het ook niet. Zou het systeem inactieve delen geheugen naar de swap gooien om maar meer cache te kunnen gebruiken?
Geheugen dat toch inactief is, waarom niet?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:05 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dus dat het programmageheugen ondergeschikt gaat maken aan cachegeheugen?
Lijkt me sterk, maar tot nu toe wel de enige verklaring
Aha, ik zie dat ie nu nog steeds op 2,6mb staat, en hij heeft de hele nacht zitten compilen. (kreeg een error dus issie nog steeds niet klaarquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:58 schreef thabit het volgende:
Swapruimte wordt niet meteen vrijgemaakt op het moment dat er weer wat terug wordt gezet naar het geheugen, maar pas als de swap zelf helemaal vol zit. Daar was een reden voor maar die weet ik niet meer. Dus waarschijnlijk gebruikt het systeem veel minder dan 2.6mb.
jepquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:02 schreef thabit het volgende:
Hmm, dan weet ik het ook niet. Zou het systeem inactieve delen geheugen naar de swap gooien om maar meer cache te kunnen gebruiken?
Dan heb ik niks meer te doen. Maar wat die melding betekent, dat zou ik dan weer niet weten. Google weet het ook niet?quote:
(gokje...)quote:Op donderdag 9 februari 2006 18:37 schreef Markster het volgende:waarom kom ik daar zelf niet op:
/home/markster/.themes/Milke 2.3/gtk-2.0/gtkrc:17: Unable to find include file: "icons/iconrc"
vlc: pcm_plug.c:384: snd_pcm_plug_change_channels: Assertion `snd_pcm_format_linear(slv->format)' failed.
Killed
Hmmm dan weet ik het ook nietquote:Op woensdag 8 februari 2006 19:31 schreef Markster het volgende:
[..]
Heb het idee dat het met encoding te maken, niet met het lettertype. Maar welke ik ook kies, het blijft zo
Iemand een idee? Ik weet dus niet wat het huidige IP is van de machine, en heb geen flauw idee hoe ik deze machine kan benaderen om er een nieuwe distro op te zetten.quote:Op maandag 6 februari 2006 22:12 schreef Swetsenegger het volgende:Ik heb een 19" Sun Netra X1 met UltraSparc IIe 400Mhz en 1 GB geheugen op de kop getikt.
En die ga ik co-locaten en een eigen webserver draaien voor m'n domeintjes.
Nu nog bekijken hoe ik er een stabiele linux distro opkrijg, want er zit dus geen enkele aansluiting op dat apparaat behalve console en ethernet
Hoe kom ik in de CL?quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:18 schreef wdn het volgende:
Kun je vanaf commandline up2date uitvoeren?
Misschien dat je een melding krijgt
quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:17 schreef Swetsenegger het volgende:
heb geen flauw idee hoe ik deze machine kan benaderen om er een nieuwe distro op te zetten.
Dat was een reactie op een post boven die van jou, denk ik.quote:
Zeg nou niet voorkruipen he.quote:
Sorry ik liep op de zaken vooruitquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:25 schreef wdn het volgende:
Swetsenegger:
Staat er al iets op?
Zit daar een floppy drive of CD drive in?
Heb je de beschikking over een CD speler uit een ander systeem?quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sorry ik liep op de zaken vooruit
Nee, er zit een serieel RJ-45 op en gewoon ethernet RJ-45 en twee USB poorten op.
Geen aansluiting voor een monitor of iets dergelijks. Ik heb een USB harddrive, maar ik weet dus niet of het systeem kan booten van USB.
Volgens mij onboard, en er is volgens mij IDE beschikbaar in dat ding.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:39 schreef wdn het volgende:
[..]
Heb je de beschikking over een CD speler uit een ander systeem?
Er moeten nl 2 aansluitingen voor schijven/cd's in zitten en dan los je een hoop problemen op.
Hier een topic over een FTP install van debian:
OH enne! sommige linuxen kun je ook van USB stick starten. Misschien een idee om te proberen?
Is de USB een PCI kaart of onboard? Laatste zou -altijd- bootable moeten zijn.
Nou niet moeilijker maken dan nodig hequote:Op donderdag 9 februari 2006 19:56 schreef JeRa het volgende:
Kan hij dan al op die bootprompt komen? En het #je geeft aan dat je root bent, niet dat je in single user mode zit
Het hoeft niet hoor. Binnenkort ga ik toch langs bij de webhoster waar hij anderhalf jaar in het rack heeft gehangen. Dus die komt er sowieso wel in, maar ik wilde vat wat voorwerk doenquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:54 schreef wdn het volgende:
En mij maar laten zoeken hmm?
Ik dacht debianquote:Welke linux?
Welke bootprompt. Remember, er hangt geen monitor aan dit apparaat.quote:Ok het wordt dus:
Vanaf de : bootprompt kun je naar single user mode (het #je).
En vanaf daar is het slechts ifconfig om het IP te vinden.
Als ik erin ben, wordt het een appeltje eitje jaquote:Daarna via een kabel een verbinding maken en Linux installeren (sparc64 versie) via een netwerk install.
Dat zal ik morgen eens proberen, het duurt trouwens minstens 10 minuten dat er niks gebeurt, langer heb ik niet gewacht. Vanuit de command line is het gewoon su Up2date invullen en gaan? of moet ik nog parameters megeven?quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:18 schreef wdn het volgende:
Kun je vanaf commandline up2date uitvoeren?
Misschien dat je een melding krijgt
Ik heb het vage vermoeden dat dat apparaat standaard geen VGA out heeftquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:02 schreef wdn het volgende:
Swets: regel eens een scherm. Zonder zou ik niet weten hoe je dit voor elkaar gaat krijgen
Ik kan inderdaad wel ff packets sniffen inderdaad. Goeiequote:Op donderdag 9 februari 2006 20:01 schreef JeRa het volgende:
@Swetsenegger
Als je de machine aanzet en aan een switch hangt, begint hij dan pakketten te versturen (die nergens naartoe gaan wrs)? Je zou met een linux machine een 'tcpdump' commando uit kunnen voeren om te zien wat er zich allemaal afspeelt op een netwerk
Er zitten twee USB poorte, 2 serial poorten en 2 UPT poorten op... That's itquote:Op donderdag 9 februari 2006 20:02 schreef wdn het volgende:
Swets: regel eens een scherm. Zonder zou ik niet weten hoe je dit voor elkaar gaat krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |