ik moet die lilo.conf aanpassen alvorens ik lilo opnieuw kan draaien.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
En mighty_mite je zou kunnen kijken of je lilo opnieuw kan installeren. Met een live cd of door te booten van de cd van je distro met een repairfunctie, indien aanwezig.
Zien wie er is ingelogd:quote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef Tijn het volgende:
Hoe kan ik trouwens zien welke users er op dit moment zijn ingelogd op m\'n Linux-machine? En hoe kan ik er dan eventueel iemand afschoppen?
whoquote:Op zondag 5 februari 2006 01:21 schreef Tijn het volgende:
Hoe kan ik trouwens zien welke users er op dit moment zijn ingelogd op m\'n Linux-machine? En hoe kan ik er dan eventueel iemand afschoppen?
Je kunt als root vanuit Knoppix lilo.conf toch aanpassen? Als je daarna lilo draait, moet je niet vergeten de juiste rootdirectory mee te geven.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 21:05 schreef mighty_myte het volgende:
ik moet die lilo.conf aanpassen alvorens ik lilo opnieuw kan draaien.
maar die file kan ik niet aanpassen vanuit knoppix (ik ben niet de root die bij die file hoort).
Tis geen windows heur, je kan de meeste zaken zonder reboot wel verhelpen. Je kan bijvoorbeeld kijken of de server nog een hangend proces had dmv "ps -u <gebruiker>", zo kan je per gebruiker zien welke processen er draaien die je de nek wil omdraaien. Met netstat had je kunnen zien wat er nog in gebruik is qua poorten aangezien de melding weergaf dat het adres nog in gebruik was.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 20:11 schreef Tijn het volgende:
Ah, inmiddels werkt m\'n FTP-server dankzij een reboot :\')
Geen idee, maar ik heb exact hetzelfde... Suse 10.0 btwquote:Op zondag 5 februari 2006 11:07 schreef Dandelion het volgende:
Voor de mensen die Synce, Rapip en Raki gebruiken.
Ik kom er niet helemaal uit: Ik krijg mijn toestel doorgaans wel geconeect met Synce, ik heb deze howto van synce zelf gebruikt en dan lukt dat wel.
Wanneer ik de verbinding gestart heb door eerst als user dccm te starten en daarna als root synce-serial-start te doen kan ik in konsole gewoon bestanden copieren, en in konqueror kan ik met rapip:/ door mijn ppc browsen.
Maar Raki, dat krijg ik niet aan het draaien. Ik krijg steeds de melding \"Could not start dccm or dccm has exited. Maybe there is allready a dccm running\". Dat klopt natuurlijk wanneer ik de ppc al geconnect heb met synce in console, maar ook wanneer ik dccm in console afschiet of raki als eerst gebruik krijg ik deze melding.
Enig idee wat dit kan zijn? Moet ik Raki rechten geven om dccm te gebruiken ofzo (en hoe doe ik dat dan)?
Yup, grub console is ERG fijn. Het heeft me eerder gered van een foute kernelbenaming in m'n grub.conf, simpel weer even aanpassen en je kan booten, niet vergeten je grub.conf even aan te passen als je eenmaal in het systeem zitquote:Op zondag 5 februari 2006 11:08 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je kunt als root vanuit Knoppix lilo.conf toch aanpassen? Als je daarna lilo draait, moet je niet vergeten de juiste rootdirectory mee te geven.
Overigens is dit een van de redenen om voor grub te kiezen i.p.v. lilo. Bij grub kun je altijd tijdens de boot bij de kernelimages.
Ik heb dat probleem met Mplayer ook, je kan ze wel fullscreen afspelen, maar dan moet je ff in de opties met de codecs en videosettings enzo ouwehoeren.quote:Op zondag 5 februari 2006 20:29 schreef CarpeNoctem het volgende:
In Mplayer werken ze gewoon, maar ik wil persee in VLC aangezien die de film in fullscreen kan afspelen en mplayer niet.
Help
wat moet ik dan aanpassen in die file?quote:Op zondag 5 februari 2006 11:08 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je kunt als root vanuit Knoppix lilo.conf toch aanpassen? Als je daarna lilo draait, moet je niet vergeten de juiste rootdirectory mee te geven.
Overigens is dit een van de redenen om voor grub te kiezen i.p.v. lilo. Bij grub kun je altijd tijdens de boot bij de kernelimages.
Dit zijn de eerste 2 stappen maar waar zou ik dat moeten schrijven?quote:The simplest way to compile this package is:
1. `cd' to the directory containing the package's source code and type
`./configure' to configure the package for your system. If you're
using `csh' on an old version of System V, you might need to type
`sh ./configure' instead to prevent `csh' from trying to execute
`configure' itself.
Running `configure' takes awhile. While running, it prints some
messages telling which features it is checking for.
2. Type `make' to compile the package.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |