Dat is bij gentoo niet nodig, mijn grub.conf ziet er zo uit:quote:Op zondag 29 januari 2006 22:53 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Wat probeer je te doen? Ik heb die foutmelding een keer gehad toen ik op Kubuntu m'n eigen kernel moest compilen (om een patch voor een bug te testen). Dat kwam er toen door dat er in m'n grub.conf geen initrd meegegeven stond bij de betreffende bootoptie. Long shot, maar misschien is 't zoiets?
1 2 3 4 5 6 7 | timeout 5 splashimage=(hd0,0)/boot/grub/splash.xpm.gz title=Gentoo Linux 2.6.15-r1 root (hd0,0) kernel /boot/kernel-2.6.15-gentoo-r1 root=/dev/sda3 |
De resultaten van de -tT test zijn best okay. Maar als ik een bestandje kopieeer van de ene naar de andere disk, dan vliegt m'n CPU-use naar 100%. Dat klopt echt niet.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:51 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Zoek eens op hdparm
Je kan bijvoorbeeld je snelheid checken met "hdparm -tT /dev/hda" of een andere schijf natuurlijk. Je kan er ook DMA mee aanzetten voor ATA schijven en CD-roms. Voor SATA schijven hoef je niets te doen, dat is standaard al goed.
-edit-
Ik zie dat je Ubuntu gebruikt, die heeft hdparm standaard al geinstalleerd.
Ik heb het zelf inmiddels al opgelost. Na een keer of 10 proberen is het me eindelijk gelukt een fatsoenlijke kernel te compilen.quote:Op zondag 29 januari 2006 22:53 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Wat probeer je te doen? Ik heb die foutmelding een keer gehad toen ik op Kubuntu m'n eigen kernel moest compilen (om een patch voor een bug te testen). Dat kwam er toen door dat er in m'n grub.conf geen initrd meegegeven stond bij de betreffende bootoptie. Long shot, maar misschien is 't zoiets?
Probeer FreeNX eens. De server versie is voo rLinux gratis te downloaden en Clients zijn beschikbaar voor ~elk OS. Stukken sneller dan VNC en 't start inderdaad ook een compleet nieuwe sessie. Klinkt precies als wat je nodig hebt, niet?quote:Op zondag 29 januari 2006 23:25 schreef Tijn het volgende:
Nou, de harde schijven troubles lijken opgelost.
Nu het volgende: ik wil via internet m'n Linux-computer grafisch kunnen besturen. Ik heb VNC even geprobeerd, maar dat is al traag over m'n lokale netwerk, laat staan internet. Bovendien kan ik dan alleen de computer overnemen wanneer er een user is ingelogd.
Is er geen manier om echt remote een nieuwe sessie te beginnen, in plaats van een bestaande over te nemen? En is er wellicht een sneller alternatief?
Deze staat echter nog open.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:38 schreef thabit het volgende:
Ik heb Gentoo en ik wil gcc 2.95 installeren. Wat moet ik doen?
1 2 3 4 5 6 7 8 | using_dma = 1 (on) /dev/hdb: using_dma = 1 (on) /dev/hdc: using_dma = 1 (on) |
Ja dat klinkt wel goed. Ff proberenquote:Op zondag 29 januari 2006 23:29 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Probeer FreeNX eens. De server versie is voo rLinux gratis te downloaden en Clients zijn beschikbaar voor ~elk OS. Stukken sneller dan VNC en 't start inderdaad ook een compleet nieuwe sessie. Klinkt precies als wat je nodig hebt, niet?
Gewoon emergen met 't versienummer erbij (dus iets in de richting van emerge -av sys-devel/gcc-2.95 ) zou 't volgens mij gewoon moeten kunnen doen. Ben alleen alweer een tijdje weg van Gentoo dus ben niet helemaal zeker meer van m'n zaak..quote:
https://wiki.ubuntu.com/FreeNXquote:
Dat gaat alweer goedquote:Op zondag 29 januari 2006 23:35 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
https://wiki.ubuntu.com/FreeNX
Leef je uit
quote:W: Couldn't stat source package list http://free.linux.hp.com ubuntu-seveas/freenx Packages (/var/lib/apt/lists/free.linux.hp.com_%7ebrett_seveas_freenx_dists_ubuntu-seveas_freenx_binary-i386_Packages) - stat (2 No such file or directory)
Mja verouderde repositories, staat freenx niet standaard in de backports tegenwoordig?quote:
Sudo is in dit geval niet erg nodig.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:53 schreef Dubbeldrank het volgende:
Probeer eens "sudo apt-cache search freenx"
LOLquote:Op zondag 29 januari 2006 23:53 schreef Tijn het volgende:
Oh wacht, ik was "apt-get update" vergeten
Whehehehe.
Ah wist niet dat dat als user ook konquote:Op zondag 29 januari 2006 23:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Sudo is in dit geval niet erg nodig.
Die versies willen enkele programma's die ik zelf gemaakt heb niet compilen.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:49 schreef smesjz het volgende:
[..]
GCC 2.95 is stuk. Wat is er mis met gcc 3.4, 3.3 of 4.0?
ah mooi dus ik kan er wel wát mee. Ben benieuwd, ook naar hoe sunbird van mozilla zich op dit vlak gaat ontwikkelen.quote:Op zondag 29 januari 2006 18:46 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Ik heb een SDA, en daar kan ik nu mee syncen, alleen niet met Kontact/KOrganiser maar alleen met Evolution. Moet er wel meteen even bijvermelden dat er vanuit het KDE kamp op het moment hard gewerkt wordt aan een universeel sync-systeem, waarvan toch vrij snel een eerste release verwacht wordt.
Dit terzijde, zoals ik het nu heb gedaan is door het gebruik van Synce en Multisync. Synce verzorgt de communicatie met de SDA (en op die site staat ook het programma Raki, een KDE-programma dat er voor zorgt dat je je telefoon in je filemanager kan browsen zoals elk ander filesystem) en multisync, waarmee ik 'm kan synchronizeren met Evolution. Prima werkende oplossing, maar ik kijk toch uit naar het nieuwe KDE Framework hiervoor (wat gedaan wordt in samenwerking met OpenSync), voornamelijk omdat ik Kontact veel lekkerder vind werken dan Evolution.
Ik was ondertussen trouwens ook via die synce-kde site een bericht tegengekomen waarin een Imate Jam (precies dezelfde telefoon als de MDA) succesvol met KOrganiser gesynct werd. Nog wel aardig wat gerotzooi zo te zien, maar ik ga 't een dezer dagen nog wel even proberen denk ikquote:Op maandag 30 januari 2006 00:02 schreef Dandelion het volgende:
[..]
ah mooi dus ik kan er wel wát mee. Ben benieuwd, ook naar hoe sunbird van mozilla zich op dit vlak gaat ontwikkelen.
Ik snap nu nog steeds niet helemaal wat ik nu precies moet intikken.quote:Op zondag 29 januari 2006 23:33 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Gewoon emergen met 't versienummer erbij (dus iets in de richting van emerge -av sys-devel/gcc-2.95 ) zou 't volgens mij gewoon moeten kunnen doen. Ben alleen alweer een tijdje weg van Gentoo dus ben niet helemaal zeker meer van m'n zaak..
Op packages.gentoo.org kan je alle beshikbare versies van alle packages zien.
Er zijn ook grafische package managers voor Gentoo he, volgens mij heet er eentje Kuroo of iets dergelijks. Daarin zal je vast wel gewoon gcc 2.95 kunnen kiezen en installeren. Anders moet je even wachten op iemand die wat meer Gentoo in z'n vingers heeft dan ikquote:Op maandag 30 januari 2006 00:12 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik snap nu nog steeds niet helemaal wat ik nu precies moet intikken..
Ik krijg de mda ws morgen al, maar ja ivm tentames enzo ga ik er donderdag pas echt mee aan de slag, dus ik ben benieuwd. Morgen eerst maar een windowsbak bevuilen met de inhoud van mijn huidige toestel...quote:Op maandag 30 januari 2006 00:10 schreef SpuitElf het volgende:
[..]
Ik was ondertussen trouwens ook via die synce-kde site een bericht tegengekomen waarin een Imate Jam (precies dezelfde telefoon als de MDA) succesvol met KOrganiser gesynct werd. Nog wel aardig wat gerotzooi zo te zien, maar ik ga 't een dezer dagen nog wel even proberen denk ik. Mocht 't lukken zal ik t even posten hier
Gefeliciteerdquote:Op maandag 30 januari 2006 00:20 schreef Dubbeldrank het volgende:
Zo m'n nieuwe gentoo lamp server is eindelijk up
Dat is wel ff wat meer configwerk dan ik gewend was van Debian
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |