Ik heb ook een logitech toetsenbord. Mijn mute, volume en shortcut knoppen zijn gewoon in te stellen in Gnome.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik gebruik ook Gnome. Ik gebruikte een XMMS plugin om ze te gebruiken, maar die laat tegenwoordig XMMS crashen. Ik heb trouwens een Logitech toetsenbord, dus iTouch gebeuren.
Laptop Dell 9300 multimedia keys:quote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:27 schreef Markster het volgende:
[..]
In Gnome werken ze, KDE niet volgens mij.
Ik doelde ook juist op die toetsen. Voor XMMS is daar een plugin voor. Je zou het eens kunnen proberen, als je ze wilt gebruiken, ik vind ze best handig.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:10 schreef Markster het volgende:
[..]
Ik heb ook een logitech toetsenbord. Mijn mute, volume en shortcut knoppen zijn gewoon in te stellen in Gnome.
De play/fwd/rwd knoppen heb ik nog niet geprobeerd.
Omdat je in FF hebt ingesteld dat er een bepaald font gebruikt moet worden misschien?quote:Op woensdag 8 februari 2006 18:39 schreef Markster het volgende:
Okay nog een vraagje
Waarom zijn mijn letters overal mooi ge-antialiased, maar internetpagina's nooit. Zowel in FF als ephiphany (kutnaam)
voldoende om wine en eventuele dependencies te installeren. Dat moet zelfs jij kunnen.quote:emerge wine
is voldoende om grafisch geweld op je Gentoo bak te kunnen krijgen.quote:emerge nvidia-kernel nvidia-glx
Heb het idee dat het met encoding te maken, niet met het lettertype. Maar welke ik ook kies, het blijft zoquote:Op woensdag 8 februari 2006 18:44 schreef wdn het volgende:
[..]
Omdat je in FF hebt ingesteld dat er een bepaald font gebruikt moet worden misschien?
(edit/preferences/content/fonts+colors(/advanced)
Wine werkt ook onder freebsd, het zit zelfs standaard in de ports collectie. Installeren is een eitje, cd /usr/ports/emulators/wine, make install clean, ff wachten, en klaar. Daarna kun je met "wine programma.exe" windows apps opstarten. Of photoshop onder wine werkt heb ik nooit uitgetest maar eigenlijk zou ik niet weten waarom het niet zou werken.quote:Op woensdag 8 februari 2006 19:20 schreef vintrax het volgende:
Nadat het niet was gelukt heb ik besloten om FreeBSD erop te zetten - Ja, mijn vader is een BSD aanhangeren toen ging ik dus kijken hoe ik Wine erop kon zetten, maar ik had toen echt werkelijk geen flauw idee en mijn vader kon me er ook niet mee helpen.. Mijn vader is sowieso niet desktop based dus het was voor hem ook de eerste keer dat hij Gnome had gezien etc. (Ik wilde een keer iets anders dan KDE
) Iedereen zegt dat Wine heel makkelijk is, maar is dat echt zo heel makkelijk? Of snapte ik er gewoon de ballen er niet van omdat het eigenlijk toen niet voor BSD was?
Je kunt in een terminal met 'free -m' zien hoeveel megabytes er aan geheugen wordt gebruikt, zowel inclusief als exclusief de cachequote:Op woensdag 8 februari 2006 21:54 schreef Markster het volgende:
Aha, dus je bedoelt eigenlijk dat KDE het bijvoorbeeld anders liet zien dan Gnome dat doet. En het gebruik van linux gewoon altijd hetzelfde is geweest.
Goeie vraag, heb ik af en toe ook terwijl ik vaak op zo'n 50 MB van de 1 GB aan geheugen werk. Ben benieuwd of iemand dit weetquote:Ik zie overigens wel dat hij 2,6mb aan swap gebruikt![]()
Waarom zit hij aan de swap als hij mijn geheugen niet volop gebruikt?qq
Bij mij komt het zelfs voor als ik niet eens in de buurt van mijn geheugenlimiet ben geweest, oftewel, geen enkel nut voor swapquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:58 schreef thabit het volgende:
Swapruimte wordt niet meteen vrijgemaakt op het moment dat er weer wat terug wordt gezet naar het geheugen, maar pas als de swap zelf helemaal vol zit. Daar was een reden voor maar die weet ik niet meer. Dus waarschijnlijk gebruikt het systeem veel minder dan 2.6mb.
Dus dat het programmageheugen ondergeschikt gaat maken aan cachegeheugen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:02 schreef thabit het volgende:
Hmm, dan weet ik het ook niet. Zou het systeem inactieve delen geheugen naar de swap gooien om maar meer cache te kunnen gebruiken?
Geheugen dat toch inactief is, waarom niet?quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:05 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dus dat het programmageheugen ondergeschikt gaat maken aan cachegeheugen?
Lijkt me sterk, maar tot nu toe wel de enige verklaring
Aha, ik zie dat ie nu nog steeds op 2,6mb staat, en hij heeft de hele nacht zitten compilen. (kreeg een error dus issie nog steeds niet klaarquote:Op woensdag 8 februari 2006 21:58 schreef thabit het volgende:
Swapruimte wordt niet meteen vrijgemaakt op het moment dat er weer wat terug wordt gezet naar het geheugen, maar pas als de swap zelf helemaal vol zit. Daar was een reden voor maar die weet ik niet meer. Dus waarschijnlijk gebruikt het systeem veel minder dan 2.6mb.
jepquote:Op woensdag 8 februari 2006 22:02 schreef thabit het volgende:
Hmm, dan weet ik het ook niet. Zou het systeem inactieve delen geheugen naar de swap gooien om maar meer cache te kunnen gebruiken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |