abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38888479
ik heb op 4 juli nog een afspraak met de KNO, want voor die tijd moet ik nog ECG en longfoto en bloedtest laten doen, en dan alle resultaten meenemen voor hem.

Brrr. Voor jullie komt het al nóg dichterbij
pi_38889187
echt, zo veel?

ik heb daar allemaal niets over gehoord.. welk ziekenhuis ga je?

nou, ik ga naar huis, tot morgen!
  donderdag 15 juni 2006 @ 18:29:36 #213
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_38891401
Sterkte voor de mensen die binnenkort onder het mes gaan.
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
pi_38892353
Ja nou, ik woon in Spanje dus het gebeurt hier. Zijn op zich standaard dingen volgens mij die gedaan worden voor een operatie, ik weet niet heb er geen verstand van
  donderdag 15 juni 2006 @ 21:40:19 #215
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_38898978
Succes mensen die nog moeten... Ben er nogsteeds niet helemaal bovenon (4 weken nu) ... Dagelijks leven gaat natuurlijk al wel weer goed, maar de conditie is nog niks, en de keel doet na veel activiteit (praten,sporten)ook wat zeer (hebben andere geopereerden daar ook last van?).
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 15 juni 2006 @ 23:38:49 #216
87878 M.Ram
ik ben 2 meter 4
pi_38904419
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:40 schreef Damzkieee het volgende:
Succes mensen die nog moeten... Ben er nogsteeds niet helemaal bovenon (4 weken nu) ... Dagelijks leven gaat natuurlijk al wel weer goed, maar de conditie is nog niks, en de keel doet na veel activiteit (praten,sporten)ook wat zeer (hebben andere geopereerden daar ook last van?).
ik heb 6weken bijna geen stem gehad

en ik ging pas na 11weken weer te werk

*callcenter*
Ik zeg graag wat ik denk, en ik doe wat ik zeg.
pi_38909161
rooskleurig vooruitzicht... haha, ik heb maar 3 weken de tijd om beter te worden, daarna ga ik op uitwisseling naar estland... dus maar hopen dat het beter gaat als bij jullie :-)
pi_38909744
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:40 schreef Damzkieee het volgende:
Op zich gaat het prima. Alleen gapen doet nog wel pijn en idd, na veel praten/inspanning doet mijn keel een beetje pijn. Ik wilde net eigenlijk gaan hardlopen, maar stiekem durf ik het niet, want ik ben bang dat dat beetje conditie wat ik had, helemaal weg is .

En voor alle mensen die nog moeten: de eerste dagen zijn het ergst. Als je daarna gewoon probeert het een en ander te eten, dan herstel je heel snel. Je lijf heeft voedingsstoffen nodig om te herstellen en die zitten nu eenmaal niet in ijsjes en water . Dus eten! Pasta, brood zonder korstjes etc. Ik had de dag na het eten aanzienlijk minder pijn en de dag daarna was het over!
pi_38909798
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:14 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Op zich gaat het prima. Alleen gapen doet nog wel pijn en idd, na veel praten/inspanning doet mijn keel een beetje pijn. Ik wilde net eigenlijk gaan hardlopen, maar stiekem durf ik het niet, want ik ben bang dat dat beetje conditie wat ik had, helemaal weg is .

En voor alle mensen die nog moeten: de eerste dagen zijn het ergst. Als je daarna gewoon probeert het een en ander te eten, dan herstel je heel snel. Je lijf heeft voedingsstoffen nodig om te herstellen en die zitten nu eenmaal niet in ijsjes en water . Dus eten! Pasta, brood zonder korstjes etc. Ik had de dag na het eten aanzienlijk minder pijn en de dag daarna was het over!
en na hoeveel dagen na de operatie kon je die dingen dan weer enigszins wegkrijgen...??
pi_38909946
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

en na hoeveel dagen na de operatie kon je die dingen dan weer enigszins wegkrijgen...??
Ik at na 4 dagen lasagne. Jankend boven mijn bord gezeten. Maar je moet gewoon eten. Op dat moment doet het veel pijn, maar na een paar dagen merk je dat je heel snel hersteld. Ik was na zes dagen van de pijn bij het slikken af. En ik heb totaal geen pijngrens, moet je nagaan.
pi_38911721
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:25 schreef Foxxy het volgende:

[..]

Ik at na 4 dagen lasagne. Jankend boven mijn bord gezeten. Maar je moet gewoon eten. Op dat moment doet het veel pijn, maar na een paar dagen merk je dat je heel snel hersteld. Ik was na zes dagen van de pijn bij het slikken af. En ik heb totaal geen pijngrens, moet je nagaan.
hm dan valt het mee

ik heb ook 5 keer zo erg mijn keel ontstoken gehad dat ik ook moest janken bij alleen water drinken, dus ik kan me nauwelijke voorstellen dat het erger is. Misschien (waarschijnlijk!) wel een andere pijn, maar erger..?

Maar wie weet vergis ik me wel ontzettend
pi_38911919
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:42 schreef Perruche het volgende:

[..]

hm dan valt het mee

ik heb ook 5 keer zo erg mijn keel ontstoken gehad dat ik ook moest janken bij alleen water drinken, dus ik kan me nauwelijke voorstellen dat het erger is. Misschien (waarschijnlijk!) wel een andere pijn, maar erger..?

Maar wie weet vergis ik me wel ontzettend
Wil je niet bang maken, alles is per persoon verschillend, maar ik heb 10 x liever keelontsteking dan de pijn die in heb gevoeld na de verwijdering van mijn amandelen. Het is mij best tegengevallen.
Kon na 9 dagen pas een beetje zachte dingen eten Het is nu 2 weken en 2 dagen geleden. Ik kan nu alles weer eten. Het sporten gaat prima, in het begin voel je je keel een beetje maar dat ging vanzelf weer weg.

Ik gebruik alleen nog geen koolzuurhoudende drankjes en geen alcohol en geen jus d'organge. Maar dat zal wel tussen mijn oren zitten. En het is bovendien niet echt noodzakelijk om die dingen te gebruiken.

Maareh, voor diegene die nog geopereed moet worden: Veel succes, niet té druk maken voor de operatie, heeft geen enkel nut. Laat alles maar over je heen komen. Ga wel uit van erge pijn, dan kan het alleen maar meevallen. Succes
pi_38911969
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:50 schreef justin73 het volgende:

[..]

Wil je niet bang maken, alles is per persoon verschillend, -knip-
doe je wel

haha maar ja, inderdaad, k laat het gewoon over me heen komne, dood zal ik er niet aan gaan, en al zoveel mensen hebben het overleefd... dus komt vast wel goed!

maar bedankt voor de bemoedigende woorden
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:12:55 #224
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_38913914
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 10:53 schreef Perruche het volgende:

[..]

doe je wel

haha maar ja, inderdaad, k laat het gewoon over me heen komne, dood zal ik er niet aan gaan, en al zoveel mensen hebben het overleefd... dus komt vast wel goed!

maar bedankt voor de bemoedigende woorden
Denk maar zo: als ze eruit zijn ben je als het goed is snel van de pijn af! En dood zal je er inderdaad niet aan gaan.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zondag 18 juni 2006 @ 13:18:59 #225
117107 MarcoD
.........
pi_38968811
Hoe land duurde het bij jullie voordat jullie geopereerd werden?
Ik ga morgen naar de dokter omdat ik weer snurk, toen ik 5 was zijn ze er al een keer uitgehaald maar ze zijn weer aangegroeid. (krijg klachten van dat ik weer snurk)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_38969575
ben ik blij dat ik dat al heb gehad toen ik 5 ofzo was damn paar dagen ijsjes eten en het was voorbij.
vond het zelfs nog leuk toen
pi_38973004
quote:
Op zondag 18 juni 2006 13:18 schreef MarcoD het volgende:
Hoe land duurde het bij jullie voordat jullie geopereerd werden?
Ik ga morgen naar de dokter omdat ik weer snurk, toen ik 5 was zijn ze er al een keer uitgehaald maar ze zijn weer aangegroeid. (krijg klachten van dat ik weer snurk)
Zijn dat amandelen of polypen/adenomen/neusamandelen of hoe ze die dingen ook noemen? Want volgens mij ga je niet snurken van amandelen en groeien die dingen ook niet aan, en die neusdingen wel. Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord dat keelamandelen weer aangroeiden en dat ze snurken veroorzaakten, en over keelamandelen hadden we het hier dus.
Keelamandelen raken ontstoken en zo.
  zondag 18 juni 2006 @ 16:46:52 #228
117107 MarcoD
.........
pi_38974393
Oh ja sorry waren inderdaad die polypen, mijn keelamandelen zijn trouwens op het moment wel ontstoken.
Maar heel misschien dat iemand toch stiekem een antwoord heeft?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_38988643
hmm ik zie nog niet op tegen de operatie alleen de narcose en de dagen erna
ik las alleen dat de meeste mensen 3 dagen moesten blijven?
in et ziekenhuis hier blijft iedereen standaard maar 1 nacht..
pi_38989590
Ook volwassenen?
pi_38993036
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:53 schreef toetsel het volgende:
volgens mij, als je bij ons smorgens wordt geopereerd, mag je dezelfde avond al naar huis

ik zie ook op tegen de narcose, en ik mietje ben bang voor naalden dus ik wil een andere manier

maar ja... ze doen nu alweer zeer omdat het tochtte vannacht, dus beter gaan ze er gewoon uit
pi_38993297
quote:
Op maandag 19 juni 2006 08:33 schreef Perruche het volgende:

[..]

volgens mij, als je bij ons smorgens wordt geopereerd, mag je dezelfde avond al naar huis

ik zie ook op tegen de narcose, en ik mietje ben bang voor naalden dus ik wil een andere manier

maar ja... ze doen nu alweer zeer omdat het tochtte vannacht, dus beter gaan ze er gewoon uit
Ik ben niet bang voor naalden, maar voor zo'n infuusnaald wel . Gelukkig viel het bij mij wel mee dit keer.
pi_38995285
quote:
Op zondag 18 juni 2006 23:53 schreef toetsel het volgende:
Ik zie ook precies op tegen die dingen die jij zegt..

Ik moet 24 uur blijven in het ziekenhuis en dan mag ik naar huis op de voorwaarde dat er geen complicaties zijn geweest en dat er een 'responsible adult' is die met me mee gaat.
pi_38995593
Mensen, voor zo'n infuusnaald hoef je echt niet bang te zijn, hij wordt meestal aan de bovenkant van je pols ingebracht, je voelt een klein prikje en klaar is het. Over het naar huis gaan; de kans bij volwassenen op komplikaties na de operatie is de eerste 12 uur het grootst (nabloeding) maar komt gelukkig niet heel veel voor. Daarom houden ze je meestal 1 nachtje, als je naar huis mag moet de KNO arts je dat zelf meedelen, en vaak zijn die 's avonds al naar huis. Dus meestal zul je de volgende dag al vroeg naar huis mogen!

Narcose gaat snel, voor dat je het weet wordt je wakker op de uitslaapkamer! Voor mij was het de eerste keer, ik wist niet wat ik er van moest denken. Ik voelde de vloeistof mijn arm binnengaan en zo de baan naar je hart volgen..... kapje met een beetje zuurstof, en er werd: 'Welterusten' gezegd. Dat was het laatste wat ik me er van kan herinneren.

Ik ben nu bijna 3 weken verder, eet alles weer, voel m'n keel nog wel, maar is niet pijnlijk. Maar het belangrijkste: die amandelen zijn eruit!

Succes
pi_38998023
hmm mijn werkgever gemaild over dat ik 5 juli geopereerd moet worden
stelt hij voor dat ik 10 juli weer om 8 uur klaar sta..
lukt dat?
pi_38998536
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:17 schreef toetsel het volgende:
lukt dat?
wat voor werk doe je?

praten zal niet echt gaan zou ik zo denken, maar als je alleen typt ofzo kan het misschien nog wel. Kan je niet thusiwerken als et niet gaat denk je?
pi_38999679
studieboeken centrale

met boeken slepen ed
pi_39000122
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:17 schreef toetsel het volgende:
studieboeken centrale

met boeken slepen ed
Tillen en bukken is niet aan te raden .
pi_39024749
Ugh, dat bukken, begin me er niet van... Nee de eerste week zou ik inderdaad alleen maar typen ja. Zelfs koffie drinken is niet aan te raden.
pi_39025982
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:17 schreef toetsel het volgende:
lukt dat?
Ik denk dat je werkgever dat beter aan je zelf kan overlaten i.p.v. zelf bepalen wanneer jij weer aan het werk kan gaan. In je profiel zag ik dat je 18 jaar bent. Ga dan wel uit van een (dikke) week herstel, en neem die rust ook. Je krijgt narcose en kunt waarschijnlijk een tijdje niet eten. Informeer je werkgever dat een week rust wordt aanbevolen. Je kunt het altijd eerst aanzien natuurlijk, en je bent vast onmisbaar op je werk, en je werkgever staat er natuurlijk niet om te springen dat je ziek thuis bent, MAAR denk aan jezelf en ga NIET té vroeg aan het werk.

Succes met de operatie.

Justin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')