abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2000 @ 11:24:00 #1
4327 candy
live is sweet
pi_170974
Het volgende vroeg ik mij af:
Mijn ervaring is dat een vriendschap tussen twee mensen van the opposite sex (hetero)
niet puur platonisch kan zijn/ (blijven)
bestaat een puur platonische relatie???
wat zijn de meningen hierover?

ben benieuwd!

-R-

donderdag 8 juni 2000 @ 11:30:00 #2
2738 Knut
Loyal Dog
pi_170975
Niet mee eens.
Ik heb een puur platonische relatie met een paar meiden.
Ja ok ik ben een vent de gedachte schiet wel eens door mijn hoofd. Maar er ook echt wat mee doen. Nee dank je. Heb bij een paar vriendinnen een beetje het zusje-dat-ik-nooit-heb-gehad gevoel

Wat op zich wel apart is omdat ik wel een zusje heb maar dat terzijde.
(en nou niet denken dat ik ook wel eens aan het feit denk dat ik iets met mijn zusje zou kunnen doen. Nee dank je )

[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_170976
Het kan wel degelijk.
Ik heb ook een vriendin die ik meer als zusje beschouw dan als wat anders. Dat wil niet zeggen dat de gedachte aan iets anders dan vriendschap nooit door m'n hoofd heeft gespookt, maar als je wat langer nadenkt weetje dat dit nog veel mooier kan zijn dan vriendje-vriendinnetje.

Maar vaak wordt dit door de buitenwereld niet begrepen als wij samen uit eten gaan, gaan stappen of shoppen. Kennelijk mag een meisje dat alleen OF met vriendinnen of met haar vriendje...

Mijn beste vriend is een vriendin

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 8 juni 2000 @ 11:37:00 #4
2738 Knut
Loyal Dog
pi_170977
quote:
op 06-08-2000 om 11:33 AM schreef Jarno het volgende:
Het kan wel degelijk.
dat dit nog veel mooier kan zijn dan vriendje-vriendinnetje.

En toch ben je stiekum een klein beetje jaloers als zij een nieuwe vriend krijgt
Maar die gevoelens ben je ook snel weer kwijt.
Tenminste dat heb ik
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  donderdag 8 juni 2000 @ 11:39:00 #5
3351 Taco@home
Liefst zichzelf
pi_170978
Dat kan (voor mij) prima!
Dat zou er iets mee te maken kunnen hebben dat ik bi ben en daardoor niet zo'n scherpe scheidslijn heb tussen wel/niet sexueel interessant, dus misschien is deze hele post wel irrelevant
Je moet alles kunnen relativeren om in leven te blijven

donderdag 8 juni 2000 @ 11:54:00 #6
4327 candy
live is sweet
pi_170979
ok meisjes zijn daarin misschien wel veel gevoeliger.
Ben overtuigd (hum)
Maar goed bij kan het ook hoor, ga vanaf nu mijn gedachte verleggen!

ps. opmerking bij veel van jullie heeft de gedachte wel door jullie hoofden gespeelt?!
geeft te denken.

-R-

pi_170980
Ikzelf heb altijd beter om kunnen gaan met jongens dan meisjes... Ik heb nu echt een heel hoop vrienden die zo'n dingetje tussen hun beentjes hebben bunglen :O En bij mij is er nooit een relatie ontstaan vanuit een vriendschap...

hoewel dat best wel fijn en rustgevend kan zijn, denk ik...

annyways...
pi_170981
quote:
En toch ben je stiekum een klein beetje jaloers als zij een nieuwe vriend krijgt

Knut, je weet niet hoezeer je gelijk hebt.
Is niet altijd zo trouwens, alleen als ik het een eikel vind Lief: ze zegt altijd eerst tegen een nieuw vriendje dat ik nummer 1 ben en als ie dat niks vind dat ie gelijk weer kan vertrekken...aaaaahwaaaalieeeeef!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 8 juni 2000 @ 12:33:00 #9
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_170982
Interessante vraag...

Ik heb ook een aantal goede vriendinnen om me heen die bij mij uithuilen (vreemd genoeg nooit andersom, maar dat ligt aan mij ik heb nooit troubles, denk ik).

En toch denk ik dat ik af en toe een beetje verliefd op ze ben. En ben ik jaloers als ze een vriendje krijgen, als het een goeie gozer is, dan is dat zo over en anders erger ik me aan die gozer.

pi_170983
Ook ik heb liever een vriendschap met mannen als met vrouwen. Mannen zijn gewoon makkelijker om mee om te gaan als vrouwen.

Een van mijn beste vrienden is een tijdje verliefd op mij geweest. In die tijd ging het ook gelijk slecht met de vriendschap. Blij dat alles weer is opgelost en dat we weer goede vrienden kunnen zijn.

Maar goed, mijn visie is dat het wel degelijk kan, vriendschap tussen verschillende seksen zonder seks!

Wel ben ik van mening dat het vertrouwd is om iets met iemand te beginnen die eerst een vriend was. Je bent dan al maatjes en weet heel veel van elkaar. Maar wel denk ik dat je toch vaak een idee hebt dat je het dan met je broer/zus doet!!!! BAH... incest

donderdag 8 juni 2000 @ 16:12:00 #11
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_170984
Ik heb een heleboel meisjes gekend die nit smeer waren dan gewone vriendinnen. Het meer de niet-platonische relatie waar ik een beetje moeite mee heb
  donderdag 8 juni 2000 @ 16:13:00 #12
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_170985
quote:
op 06-08-2000 om 11:37 AM schreef Knut het volgende:
Maar die gevoelens ben je ook snel weer kwijt.
Tenminste dat heb ik

Jah, das toch ook wel een beetje herkenbaar.
  vrijdag 9 juni 2000 @ 11:37:00 #13
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_170986
Schop!!!! Omhoog!!!!
  zondag 23 juli 2000 @ 22:00:28 #14
4535 Aginor
Your best nightmare
pi_276728
ik geloof toch dat hier relaties en vriendschappen een beetje door elkaar gegooid worden.. (een beetje de 'when harry met sally'-film?)
een platonische relatie is heel wat anders dan een gewone vriendschap.
Je hebt dan gewoon ECHT een relatie, maar geen sex met elkaar.

Het kan zeker wel; ik heb het twee keer meegemaakt (tegen wil en dank) dus het antwoord is niet anders

maandag 24 juli 2000 @ 12:16:52 #15
2209 puntloos
Gij zult niet JeWeetWellen!
pi_277326
pla·īto·nisch (bn.)
1 van, zoals bij Plato
2 (wensen) waarvan men niet verwacht dat ze vervuld kunnen worden

- Ik lees hieruit dat de woordenboek definitie van platonisch is dat de wens (tot meer) er wel is maar dat je om welke reden dan ook niet verwacht dat het ooit wat wordt.

Denk maar aan 'Disco 2000' van Pulp.

Anyway de meer algemeen geaccepteerde uitleg van het woord is hier dat de wens er niet eens is, dat de gedachte niet eens opkomt.

We hebben het trouwens over sexuele dingen he? Ik persoonlijk word sowieso weinig verliefd, dus komt het gewoon niet vaak voor dat ik er over nadenk of ik met vriendin X ooit wel eens samen in het bejaardentehuis naar de sterke verhalen van de goudvissen zou kunnen zitten te luisteren.

Hier gaat het over het Harry&Sally effect, namelijk de vraag of twee mensen van de 'relevante' sexe een relatie kunnen hebben waar geen sexuele spanning in de lucht hangt. (met als zij-gegeven dat de twee partners elkaar niet fysiek afstotelijk vinden)

En wie kan dat eerlijk van zichzelf zeggen? Wie kent zijn eigen innerlijk goed genoeg, wie kan het goed genoeg interpreteren om dat eerlijk voor zichzelf aan te geven, en wie gelooft hem/haar als je met die 'verklaring van je innerlijk' naar buiten komt?

Mensen hebben er een enorm handje van om gedragingen die ze hebben laten zien achteraf te gaan verklaren terwijl ze er op het moment dat het gebeurde er echt niet over dachten. Denk maar aan de miljoenen gevallen van ruzie waarin de betrokkenen eigenlijk gewoon iemand wilden aanpakken en achteraf belangrijke rechtvaardige redenen ervoor hadden...

Dat op platonische relaties betrekkend is het dus best leuk: Ik verdenk iedereen ervan dat ze *claimen* dat ze de niet-woordenboek-definitie van 'platonisch' hebben bij een bepaald persoon, terwijl het gewoon de echt-woordenboek-definitie is. Ze willen wel, maar maken blijkbaar geen kans, en daarom gaan ze achteraf die teleurstelling/afwijzing goedpraten voor hun kwetsbare ego door te zeggen dat het puur platonisch is en dat ze niet eens wilden.

Er zijn maar heel weinig mensen, en de meesten zijn vrouwen, die een relatie echt puur sexloos zien, dus met name mannen die het roepen geef ik niet het voordeel van de twijfel. Sorry Knut - nothing personal.

Ik zal niet eens de moeite doen om te gaan claimen dat IK het wel kan, dat ik relaties heb met vrouwen waar ik (voorlopig) echt geen sexuele bijbedoelingen heb. Ik hou het erop dat ik wel nastreef om relaties met mensen te hebben waarbij we elkaar zo goed kennen dat we elkaars bedoelingen weten, ze accepteren voor wat ze zijn, en ook eerlijk aangeven of, en dat de bedoelingen veranderen. En dat is mij gelukt.

Komt u maar

[Dit bericht is gewijzigd door puntloos op 24-07-2000 12:18]

Life (n), Something that goes 'squish' when you step on it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')