jammer dat ze dan nooit die vrouw zelf de navelstreng laten doorknagen hequote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:00 schreef Chriz2k het volgende:
Ik krijg altijd een erectie bij het aanschouwen van een bevalling op TV, maar dat terzijde.
nee maar ik ben wel aardig serieus.quote:
Dan weet je echt niet wat een bevalling nou precies is en wat daarbij mis kan gaan.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:03 schreef P8 het volgende:
[..]
nee maar ik ben wel aardig serieus.
misschien dat het comforting is om zo'n verloskundige erbij te hebben, maar verder dan dat gaat het niet toch?
wat een geweldig idee, kunnen mannen ook gewoon op hun werk blijven als het moment daar is.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:01 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Dus eigenlijk moeten we vrouwen na 9 maanden zwangerschap het bos in sturen en de natuur z'n werk laten doen!
3000 jaar geleden wel?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:06 schreef shmoopy het volgende:
Dan weet je echt niet wat een bevalling nou precies is en wat daarbij mis kan gaan.
Het is echt een heleboel meer dan alleen maar kijken en iemand met een spandoekje aanmoedigen om te puffen, heur.
Denk je misschien dat een vrouw een wee voelt, en dan maar gewoon kan gaan persen en zuchten?
Ik heb de cijfers zo niet bij de hand (*kuch*) maar ik heb zo'n vermoeden dat 3000 jaar geleden er héél wat meer vrouwen en baby's stierven tijdens en na de bevalling dan tegenwoordig het geval is....quote:
Nee, hoor, toen waren er ook al vroedvrouwen, da's nl ook 1 van de oudste beroepen ter wereld.quote:
Tuurlijk, maar zoals hierboven al iemand zei, de kindersterfte was dan ook vele malen hoger dan nu.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:26 schreef Modus het volgende:
Nou, wat ik bedoelde, dat lang geleden de 'voorzieningen' natuurlijk allemaal veel minder waren dan nu. De natuur houd je niet tegen dus er zullen toch zat bevallingen plaatsgevonden hebben zonder enige bijstand?
moet je je eigen posts gaan lezen, ben je zo van je erectie afquote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:00 schreef Chriz2k het volgende:
Ik krijg altijd een erectie bij het aanschouwen van een bevalling op TV, maar dat terzijde.
Ik meende even te lezen dat gesteld werd dat een bevalling alleen met 'hulp' op gang gebracht kon worden, maar dat heb ik verkeerd gelezen.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:38 schreef shmoopy het volgende:
Jij spijt, krijg je meteen zo'n hele bevallingslezing op je dak.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:45 schreef Modus het volgende:
[..]
Ik meende even te lezen dat gesteld werd dat een bevalling alleen met 'hulp' op gang gebracht kon worden, maar dat heb ik verkeerd gelezen..
Nou, dat viel zwaar op de maag idd.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:51 schreef shmoopy het volgende:
Jij spijt, krijg je meteen zo'n hele bevallingslezing op je dak.
Is het daar nou echt zo donker onder die steen?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:54 schreef P8 het volgende:
Ik vroeg me af vanmiddag, waarom zijn er altijd verloskundigen bij een bevalling?
Beetje van die termen uitkramen (haha) als "pf pf pf pf, en pers, pf pf pf pf en pers!"
dit gaat allemaal vanzelf al toch? Het is niet zo dat het kind vast komt te zitten als zo'n verloskundige er niet bij is.
En de navelstreng doorknippen kan de moeder zelf wel. Of doorknagen, zoals veel dieren doen![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |