abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71286673
Op woensdag moet je zowiezo in de Corvinteto zijn, mits daar de Rewind-party's nog zijn.
pi_83211450
Even een goede 2010 kick, Over 2 weken gaan we met een groep vrienden naar Budapest. Mijn vraag is dan ook of er in budapest ook de gelegenheid is om een kratten bier te kopen, en hoe is de prijs in de bijv supermarkt t.o.v Nederland? Nog niet genoemde (uitgaans tips) en don'ts zijn altijd welkom!
pi_83224262
Voor uitgaan kan je ook even in het blaadje 'est' of op est.hu kijken. Wel in het Hongaars, maar met een beetje gokwerk kom je er wel redelijk uit. Moet je alleen wel weten dat je onder het kopje 'zene' (muziek) moet kijken.

(voor de onlineversie zijn de woordjes 'ma' (vandaag) en 'holnap' (morgen) ook wel handig)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2010 23:48:54 ]
  donderdag 24 juni 2010 @ 19:50:29 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_83257239
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 20:47 schreef jovink het volgende:
Even een goede 2010 kick, Over 2 weken gaan we met een groep vrienden naar Budapest. Mijn vraag is dan ook of er in budapest ook de gelegenheid is om een kratten bier te kopen, en hoe is de prijs in de bijv supermarkt t.o.v Nederland? Nog niet genoemde (uitgaans tips) en don'ts zijn altijd welkom!
Hongarije is over het algemeen goedkoper, bier wordt in mijn beleving vooral in blik verkocht,. een kratje bier meenemen zoals in Nederland is wat minder logisch, de Hongaar gooit het blikje na gebruik weg, in plaats van het weer te moeten inleveren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_83266623
www.pestiside.hu/nightlife/
www.funzine.hu

En je neemt inderdaad eerder een traytje bier (Dreher, Arany, Soproni) mee dan een kratje.
Stop rockin' the boat.
pi_83965612
ik ben al een aantal keren in budapest geweest, maar het is alweer een paar jaren geleden. Ben nu opzoek naar een leuk hostel, dichtbij het centrum natuurlijk, waar ze redelijk goedkope double rooms hebben. Ik heb wel een leuk hotel gevonden a 37 euro per nacht, maar een hostel brengt altijd wat meer gezelligheid.

Daarnaast omdat ik er al een paar keer ben geweest, heb ik de standaard bezienswaardigheden natuurlijk gezien. Weet iemand iets leuks/moois wat iets minder lonely planet is?
pi_83965828
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:34 schreef _explosions_ het volgende:
ik ben al een aantal keren in budapest geweest, maar het is alweer een paar jaren geleden. Ben nu opzoek naar een leuk hostel, dichtbij het centrum natuurlijk, waar ze redelijk goedkope double rooms hebben. Ik heb wel een leuk hotel gevonden a 37 euro per nacht, maar een hostel brengt altijd wat meer gezelligheid.
Mij is het Red Bus hostel wel goed bevallen, maar ik zie dat een double daar bijna 40 euro is.
pi_83967970
quote:
Op maandag 12 juli 2010 17:40 schreef Igen het volgende:

[..]

Mij is het Red Bus hostel wel goed bevallen, maar ik zie dat een double daar bijna 40 euro is.
dank je voor de tip, die prijs vind ik prima, alleen volgens hostelworld hebben ze alleen twin kamers en dat vind ik dan weer niet zo leuk voor een eerste vakantie met vriendje.
pi_103896263
Sorry voor de kick :@
Ga begin december voor vier dagen. Ben erg benieuwd!
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zaterdag 5 november 2011 @ 22:07:46 #135
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_104012710
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2007 21:37 schreef misteriks het volgende:
Hurayzzz, ik ben geen ezel; 2 keer geweest ; maar die 3e keer zal er hopelijk nooit van komen ! imo meest irritante hoofdstad in centraal/oost-europa
ben er onlangs weer geweest en vond het al een ietsje leuker :')
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_104032642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2011 22:12 schreef Skv het volgende:
Sorry voor de kick :@
Ga begin december voor vier dagen. Ben erg benieuwd!
Me to (begin januari) dus heb maar een paar dagen tijd om iets van de stad te zien en om flink op stap te gaan.
Dit lijstje zag er aardig uit, maar komt uit 2009. Is het nog actueel? (met name de nightlife)

Uitgaan:
- Corvintetö (op het dak van de supermarkt)
- Rompkert (Buitenbar)
- Chachacha (Margrit Hid, buitenbar)
- A38 (oud vrachtschip, tegenover Zold Pardon)
- Zold Pardon (buiten bar, naast Club Rio)

Overdag:
- House of Terror
- Hero Square
- Gellert Hill
- Castle Area
- Thermaal bad (Gellert, Szecheni)
- LuMu
- Parlament
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_104069993
Over het uitgaansleven kan ik niet zoveel zeggen, maar de rest van het lijstje is nog actueel. House of Terror: de één vindt het fanstastisch, de ander vindt het niks. Ik behoor zelf meer tot die laatste groep als ik eerlijk ben, voornamelijk omdat de meeste informatie alleen in Hongaars beschikbaar is. De hele vormgeving van dit museum/experience is overigens wel fantastisch; bepaald geen stoffig museum.

Tip: het Hospital in the Rock:

www.sziklakorhaz.hu
pi_140774467
Zo... is er al drie jaar niemand meer in Boedapest geweest? :P

Ik overweeg een weekendje te gaan aan het eind van de zomer.

Kan iemand me vertellen hoe makkelijk dat beeldenpark te bereiken is? Ik bedoel het park waar alle communistische beelden (Lenin, Marx, Engels, etc.) terecht gekomen zijn.

Ik lees dat je eerst de metro moet nemen en dan een bus. Kun je de buschauffeur een beetje duidelijk maken waar je moet zijn? Of worden de haltes duidelijk aangegeven? En hoe langt duurt de reis erheen zo ongeveer?
pi_140774795
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:24 schreef k_man het volgende:
Zo... is er al drie jaar niemand meer in Boedapest geweest? :P

Ik overweeg een weekendje te gaan aan het eind van de zomer.

Kan iemand me vertellen hoe makkelijk dat beeldenpark te bereiken is? Ik bedoel het park waar alle communistische beelden (Lenin, Marx, Engels, etc.) terecht gekomen zijn.

Ik lees dat je eerst de metro moet nemen en dan een bus. Kun je de buschauffeur een beetje duidelijk maken waar je moet zijn? Of worden de haltes duidelijk aangegeven? En hoe langt duurt de reis erheen zo ongeveer?
Ik kan mij herinneren met de tram naar het eindpunt van een bepaalde lijn gegaan te zijn, waar een busstation is (maar metro moet wellicht ook lukken :) ). In de bus hing gewoon een lichtkrant waar de haltes op werden aangegeven dus dat was makkelijk. Zou wel gelijk kijken als je uitstapt of je kunt vinden hoe laat de bus terug gaat, want dat was niet heel frequent. Al met al kostte de reis denk ik een uurtje (tram + bus).
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator vrijdag 6 juni 2014 @ 11:36:56 #140
45833 crew  Fogel
pi_140774800
Het is inderdaad alweer wat jaren geleden...

Met de taxi kom je er makkelijk, en zo duur zijn de taxis niet daar.
OV heb ik weinig ervaring mee eigenlijk, dat beeldenpark heb ik bezocht met een Hongaarse collega die als privechauffeur dienstdeed.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')