Wij konden de eerste nacht ons appartement al niet terugvinden.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:14 schreef HuHu het volgende:
Alhoewel... als je dronken bent moet je nog wel terug.
Zoals Dr.Nikita ook zegt is er een heel goed OV en goedkoop OV. Da's vooral overdag handig, want de metro's scheiden er al redelijk vroeg mee uit. Het scheelt je enorm veel lopen als je een kaart koop voor de metro die je een aantal dagen kunt gebruiken.quote:Op zondag 25 februari 2007 14:51 schreef HuHu het volgende:
Veel lopen is geen probleem, we zijn wel wat gewent. Ik zag dat er aardig wat metro-stations waren, dus dat is mooi. Lekker makkelijk naar mooie plaatsen toe reizen.
Dat is ongeveer 2 uur met de trein. Kijk van te voren wel vanaf welk station je moet vertrekken. Síofok is de dichtsbijzijnde plek aan het meer. Balatonfüred wellicht de interessantstequote:Op zondag 25 februari 2007 14:51 schreef HuHu het volgende:
Ik lees ook dat het Balaton meer vlakbij Budapest is. Is het een beetje te doen om daar een keer naar toe te gaan met de bus of trein?
Nee, ik woon niet in Budapest zelf maar 35 km zuidelijk daarvan in een dorpje met veel rust en ruimte.quote:Op vrijdag 2 maart 2007 22:36 schreef n8 het volgende:
Nikita, je woont in budapest?
Ik ook, mag ik vragen wat je doet? ben je aan t studeren iod?
ennuh voor degene die nog heen gaan: zeker 's nachts de citadella beklimmen (bij de Szabadsag-szobor) het uitzicht dat je daar hebt is ultiem!!
en niet het 8ste district in gaan!! de stad is veilig op dat district na. veel plezier!!
Want?quote:Op maandag 22 oktober 2007 21:37 schreef misteriks het volgende:
Hurayzzz, ik ben geen ezel; 2 keer geweest ; maar die 3e keer zal er hopelijk nooit van komen ! imo meest irritante hoofdstad in centraal/oost-europa
hongaren zijn een eigenzinnig onvriendelijk eiland in hun regio; de taal, hyper onvriendelijke mensen, geen bal te doen; vuile en onveilige districten, bedelaars, alcohol en aggresieve sfeer in de nacht, lange afstanden, prostitutie, dure prijzen in het centrum en , al bij al; een rotsfeer te vergelijken met de vele leukere hoofdsteden in ALLE aangrenzende landen.quote:
Ik neem aan dat het nog niet tijdens aankomende zomer is? Tijdens de zomer periode ken ik er wel eentje waar je goedkoop met zo veel mensen kunt overnachten. Verder heb ik eigenlijk altijd alleen maar in kleinere backpackers hostels gezeten, ik neem aan dat je met z'n allen op 1 locatie wilt zitten? Er zijn vast wel grotere hostels die het hele jaar open zijn maar daar heb ik geen ervaring mee.quote:Op maandag 22 oktober 2007 11:24 schreef Scylla het volgende:
Schopje voor dit topic
Ik moet een reis organiseren voor plus minus 45 man, en we doen onder andere Budapest aan. Kent iemand nog een goed en goedkoop hostel aldaar?
Je rijdt gewoon door van die buitenwijken, daar is niet zo veel aan, je ziet vooral wegen, maar je zit er gelukkig niet zo heel lang in, afhankelijk welke lijn je pakt, 10 of 20 minuten. Met het openbaar vervoer is wel een stuk goedkoper dan met zo'n transfer. Het kost je maar 2 ov kaartjes heen en weer 2 terug (of iets meer kaartjes als je nog wilt overstappen) en die kosten nog geen euro per stuk en je kunt ze ook met 10 of 20 tegelijk kopen dan is het goedkoper maar je kunt ook een kaartje voor 1 of meerdere dagen kopen, zie ook: http://www.bkv.hu/english/jegyek/index.htmlquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 22:52 schreef Gert het volgende:
is het "leuk" om met de bus vanaf het vliegveld naar dat metrostation te rijden?
Wizzair, waar wij mee vliegen, biedt een retourtransfer naar Budapest-centrum aan voor 17,5 euro p.p.
Tips mbt leuke dingen in Budapest zijn ook welkom. Niet de burcht en de baden, maar bijv: een tof restaurant, of iets anders wat je niet direct in een reisgids vindt maar wčl erg tof is.
Waarschijnlijk is dat bedrag wat jij noemde van 17,50, wel retour. Je hebt tenmiste van die Airportminibusjes, die kosten zoiets voor een retour, dat kun je terplekke boeken op het vliegveld, je kunt altijd nog kijken als je daar bent of je lekker makkelijk doet en zo'n minibusje regelt (die zet je af voor deur waar je wezen moet) of toch met het ov gaat, niet dat dat ingewikkeld is trouwens.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 00:04 schreef Gert het volgende:
Hmm.. dat scheelt inderdaad wel érg veel geld, 4 euro of 35 euro.
Bedankt voor de tip!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |