Gezellig!quote:Op zondag 5 februari 2006 12:42 schreef Tha_Erik het volgende:
Het is een mooie bewolkte dag. De vogels verschijnen langzamerhand uit hun winterse schuilplaatsen. Vandaag een feestje bij mij thuis..
Laat me raden.... je bent een vrouwquote:Op zondag 5 februari 2006 15:31 schreef Biancavia het volgende:
Wat ik me nou afvraag, hè.
Waarom gebruikt men in Nederland het woord weekend om het weekeinde mee aan te duiden?
Waarom niet gewoon weekeind?
Wanneer is men daarmee begonnen?
En waarom?
En wie?
En waar?
En hoe?
Ja!quote:Op zondag 5 februari 2006 15:34 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Laat me raden.... je bent een vrouw
Straks ga je ook nog mijn geboortedatum zomaar raden!quote:Op zondag 5 februari 2006 15:40 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik ben erg goed...![]()
Maaruh, laat me verder raden: je hebt iets met een conflicterende FoKker?![]()
22-12-1980?quote:Op zondag 5 februari 2006 15:49 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Straks ga je ook nog mijn geboortedatum zomaar raden!
Van Dale meldt dat 'weekend' tussen 1901 en 1925 hier in zwang is geraakt.quote:Op zondag 5 februari 2006 15:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Gezellig!
Wat ik me nou afvraag, hè.
Waarom gebruikt men in Nederland het woord \\\'weekend\\\' om het weekeinde mee aan te duiden?
Waarom niet gewoon weekeind?
Wanneer is men daarmee begonnen?
En waarom?
En wie?
En waar?
En hoe?
Wat een vragen.![]()
Hm, daarmee is in elk geval de vraag 'wanneer' beantwoord.quote:Op zondag 5 februari 2006 16:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Van Dale meldt dat \'weekend\' tussen 1901 en 1925 hier in zwang is geraakt.
Overigens is Nederlandse variant \'weekeinde\', dus met een \'e\' op het eind.
Ja, je bent geweldig!quote:Op zondag 5 februari 2006 15:51 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
22-12-1980?![]()
Damned, wat ben ik goed zeg....*voelt ego groeien*
Ik heb wel een vermoeden. 't Was de tijd dat Amerika populair werd. De grote oceaanstomers. Opkomst van de film. F. Scott Fitzgerald. Roaring twenties. Dan is het niet vreemd dat men ook woorden uit het Engels ging overnemen. Dat werd 'bon ton' (pun intended).quote:Op zondag 5 februari 2006 16:06 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hm, daarmee is in elk geval de vraag \'wanneer\' beantwoord.![]()
Nu nog waarom, door wie, waarom en hoe.![]()
Vind je het niet eens tijd worden om je signature aan te passen?quote:Op woensdag 8 februari 2006 23:35 schreef De-oneven-2 het volgende:
En toch is dit een mooi topic.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |