abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:33:20 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34529050
Ik ben iig erg blij dat dit soort praktijken aan de kaak worden gesteld, ook al wordt het nu zo sensationeel in de media gebracht. Onbegrijpelijk dat mensen zoals KonnieK. zo voorbij gaan aan menselijke gevoelens. Voor een (afgestompte) arts mag een lichaam dan wellicht tot een object verworden zijn, voor een patient is het nog altijd zijn/haar eigen lichaam.
Feit dat het extra precair is omdat het het intieme delen betreft, heeft imo niet zo zeer met schaamte te maken, maar juist met het feit dat ze intiem zijn.
Werkelijk onbegrijpelijk dat daar kennelijk door sommigen geen begrip voor is.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:33:50 #152
83951 rashudo
project 2501
pi_34529062
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:32 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

jij gaat er dus automatisch vanuit dat een operatie een vaste procedure is die vooraf kan worden voorspelt en dat alle patienten dat als ze gevraagd worden ja zullen zeggen.

bovendien maakt een egocentrisch persoon met schaamte een probleem van haar kut terwijl een arts de medici een vagina als een natuurlijk normaal iets zin...
Alsof het tijdens een operatie plotseling noodzakelijk is dat 5 studenten in je kut gaan staan wroeten.
Their eyes opaque.
pi_34529070
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:32 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

jij gaat er dus automatisch vanuit dat een operatie een vaste procedure is die vooraf kan worden voorspelt en dat alle patienten dat als ze gevraagd worden ja zullen zeggen.
Je kan toch wel voorspellen of er studenten bij betrokken zijn?
quote:
bovendien maakt een egocentrisch persoon met schaamte een probleem van haar kut terwijl een arts de medici een vagina als een natuurlijk normaal iets zin...
Ja, en die arts is natuurlijk het belangrijkste. Wat denkt die arrogante patient wel niet.
pi_34529075
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:31 schreef Reya het volgende:

[..]

Volgensmij is het wel meer dan dat. Het is niet minder dan een overtreding van de wet, en eng gezien zelfs het schenden van een grondrecht en een mensenrecht. Daar zou ik niet lichtzinnig aan voorbij gaan
Volgens mij bestaat daar nog geen wetgeving over hoor.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:35:17 #155
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34529104
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:32 schreef E.T. het volgende:
Nou heb ik de afgelopen 3 jaar toch wel zo'n 50 - 100x met m'n benen in de beugels gehangen op een gyneacologische tafel. In een academisch ziekenhuis en regelmatig waren er dus ook co-assistenten aanwezig.
Er is altijd gevraagd of ik het oke vond dat de co-ass. aanwezig was en of ik het oke vond als de co-ass iets wilde doen. Zo zijn er diverse inwendige echo's dubbel gedaan omdat de gyn het nog even snel nakeek, of waarbij de gyn 'meestuurde' met de co-ass.
Ik denk dat er maar erg weinig vrouwen nee zeggen tegen zulke dingen. Zo lang het maar gewoon gevraagd wordt en er normaal over wordt gedaan.
Zie hier, exact wat ook ík al zei.
Hoezo zouden vrouwen dat niet goed vinden?
Och ja, tóestemming vragen...
pi_34529113
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:34 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

dus doe je maar wat je goeddunkt en praat het goed nee de medische wereld heeft haar punten wel op een rijtje als ik het zo hoor.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:35:27 #157
138514 1ofthefew
always on the run
pi_34529115
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:29 schreef Lienekien het volgende:
Raphidae en Konniekipke snappen de ophef niet.

De vice-voorzitter van de beroepsvereniging voor gynaecologen NVOG snapt de ophef kennelijk wel, want die noemt de bevindingen,,zeer ernstig en absoluut niet van deze tijd" en de vereniging kondigt maatregelen aan om een eind te maken aan de praktijken. (zie OP)

Leg me dat dan eens uit.
ja mega media ophef.
zeggen dat mensen zich niet moeten aanstellen is dan niet zo verstandig...

een eind maken aan deze praktijken.
zal resulteren in een clausule die ergens wordt opgenomen dat de patient automatisch instemd met het feit dat er meerdere mensen helpen/leren bij de operatie
De wereld is op hol geslagen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:35:35 #158
66825 Reya
Fier Wallon
pi_34529118
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:34 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Jawel hoor, wetgeving in algemene zin valt ook in specifieke geva;llen op te roepen
pi_34529176
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:35 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

ja mega media ophef.
zeggen dat mensen zich niet moeten aanstellen is dan niet zo verstandig...

zal resulteren in een clausule die ergens wordt opgenomen dat de patient automatisch instemd met het feit dat er meerdere mensen helpen/leren bij de operatie
je kunt wel heel stoer doen dat je het precies weet (zal resulteren... blabla) maar waar je je autoriteit vandaan haalt om voor de medische wereld te spreken

niet doen dus. spreek voor jezelf.

pi_34529198
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:33 schreef Moonah het volgende:
Ik ben iig erg blij dat dit soort praktijken aan de kaak worden gesteld, ook al wordt het nu zo sensationeel in de media gebracht. Onbegrijpelijk dat mensen zoals KonnieK. zo voorbij gaan aan menselijke gevoelens. Voor een (afgestompte) arts mag een lichaam dan wellicht tot een object verworden zijn, voor een patient is het nog altijd zijn/haar eigen lichaam.
Feit dat het extra precair is omdat het het intieme delen betreft, heeft imo niet zo zeer met schaamte te maken, maar juist met het feit dat ze intiem zijn.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen waarom je het er als patient moeilijk mee zou hebben dat een co-assistent tijdens een operatie in een opleidingsziekenhuis delen van je lichaam in het kader van onderwijs,wetenschap en behandeling beroert. Misschien moet de voorlichting verbeterd worden, dat is de enige conclusie die ik uit de ophef destilleer. Een academisch ziekenhuis is een opleidingsziekenhuis.
pi_34529207
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:29 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Als jij co-assistent was, en de gynaecoloog zou jou willen laten voelen hoe een cervixcarcinoom voelt bij mijn vrouw zou ik dat niet meer dan zelfsprekend vinden, dat jij haar vaginaal toucheerde. En wat mij betreft nog 10 anderen. Maar kennelijk is het een vrouwen-integriteits-aantastingsprobleempje.
Dit wat jij schrijft doet me denken aan een mop:
Een gevaarlijk uitziende crimineel breekt in bij een man en vrouw. De crimineel houdt ze onder schot met een pistool. De man fluistert tegen zijn vrouw: Schatje, hij kijkt zo lustig naar je. Ga met hem neuken, doe het voor ons, om onze levens te redden. Denk nu eens een keer niet aan jezelf maar aan ons!

De crimineel gaat naar de vrouw toe en fluistert wat in haar oor. De vrouw glimlacht en zegt: in de medicijnenkastje in de badkamer vind je glijmiddel. De crimineel draait zich om en gaat het zoeken, de man helemaal verrukt door de opofferingsgave van de vrouw zegt: Schat, dit zal ik nooit vergeten. De vrouw antwoord met: Nee ik ook niet, hij wilde weten of ik glijmiddel had want hij wilt JOU neuken.

Waarom dit mop? Voor een man is het zo makkelijk te zeggen dat vrouwen nie zo moeten mauwen en gwoon hupsakee benen wijd en hun verstand op nul zetten. Gaat het over ons, dan is het ineens een schande of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2006 20:38:19 ]
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:38:31 #162
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_34529248
Als ik in het ziekenhuis lig voor een operatie aan m'n foef heb ik er geen enkel probleem mee als de aanwezige co-assistenten ff voelen. Waar ik wél moeite mee heb is als vervolgens een college voor 6 man zou worden gegeven die allemaal hun best doen om hun vingers in m'n muts te frotten... Dat is toch míjn goed recht?

En als ik kom voor een ingegroeide teennagel hebben ze sowieso bij m'n foef uit de buurt te blijven...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:38:32 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34529250
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:37 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad niet voorstellen waarom je het er als patient moeilijk mee zou hebben dat een co-assistent tijdens een operatie in een opleidingsziekenhuis delen van je lichaam in het kader van onderwijs,wetenschap en behandeling beroert. Misschien moet de voorlichting verbeterd worden, dat is de enige conclusie die ik uit de ophef destilleer. Een academisch ziekenhuis is een opleidingsziekenhuis.
Je vergeet de factor waar het hier om draait:

t o e s t e m m i n g
pi_34529268
Wat niet weet, wat niet deert. Opgelost! .
pi_34529296
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:33 schreef Moonah het volgende:
Ik begrijp jullie gedachtengang wel, ik heb er alleen geen begrip voor.
pi_34529300
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:35 schreef 1ofthefew het volgende:

[..]

Het wetsvoorstel waarbij iedereen automatisch donor wordt is anders wel gestrand.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:40:22 #167
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34529303
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:37 schreef SolidasRock het volgende:
Dit wat jij schrijft doet me denken aan een mop:
Een gevaarlijk uitziende crimineel breekt in bij een man en vrouw. De crimineel houdt ze onder schot met een pistool. De man fluistert tegen zijn vrouw: Schatje, hij kijkt zo lustig naar je. Ga met hem neuken, doe het voor ons, om onze levens te redden. Denk nu eens een keer niet aan jezelf maar aan ons!

De crimineel gaat naar de vrouw toe en fluistert wat in haar oor. De vrouw glimlacht en zegt: in de medicijnenkastje in de badkamer vind je glijmiddel. De crimineel draait zich om en gaat het zoeken, de man helemaal verrukt door de opofferingsgave van de vrouw zegt: Schat, dit zal ik nooit vergeten. De vrouw antwoord met: Nee ik ook niet, hij wilde weten of ik glijmiddel had want hij wilt JOU neuken.
Nee, volgens KonnieK. betreft het een vrouwelijk integriteitsprobleempje.

Goeie mop in dit kader.
pi_34529325
quote:

[..]
Een academisch ziekenhuis is een opleidingsziekenhuis.
Van mijn oma van tegen de 80 kun je niet verwachten dat die dat snapt ...

Gewoon een procedure, even van tevoren vragen, net als E.T. ook gevraagd werd of ze bezwaren had. Dat is misschien vervelend, maar wel zo netjes.
pi_34529338
quote:

[..]

het gaat niet om een co-assistent, het zijn studenten die ff langs komen. maar ok je wilt het punt niet horen dat is duidelijk uit je replies.

pi_34529364
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je vergeet de factor waar het hier om draait:

t o e s t e m m i n g
De wet WGBO stelt dat een patient moet accoord gaan met de behandeling, en volgens mij niet dat er toestemming moet worden gegeven of er co-assistenten wel of niet bij mogen zijn.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:42:04 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34529368
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:40 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

"Ik begrijp wel... maar heb er geen begrip voor"

Uhuh!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:42:09 #172
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_34529370
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:27 schreef KonnieKipke het volgende:
Ach, iedereen kan er tegen zijn, op de operatiekamer bepaalt de operateur uiteindelijk het beleid. In een onderwijs setting moet je er gewoon rekening mee houden dat er meerdere mensen meekijken en meedoen. Meer woorden zal ik er niet vuil aanmaken.
Dan moeten de artsen er maar rekening mee houden dat volgende keer wanneer er weer een arts mishandeld is dat ze er zelf om gevraagt hebben.

Maar had jij niet eens een keer verteld dat je niet eens een arts bent... zelf niet eens in opleiding.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:42:42 #173
11682 Moonah
Jolie femme
pi_34529387
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 20:41 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

De wet WGBO stelt dat een patient moet accoord gaan met de behandeling, en volgens mij niet dat er toestemming moet worden gegeven of er co-assistenten wel of niet bij mogen zijn.
Erbij mogen zijn is wat anders dan in mijn muts zitten wroeten.
pi_34529393
quote:

[..]

Dat maakt jou naar mijn inziens dan ook een slechte arts. Begrip hebben voor een patiënt lijkt mij zeer essentieel.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:43:21 #175
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34529406
quote:

[..]

Dat lijkt me een ernstig gebrek aan empatisch vermogen, en dat voor iemand die de psychiatrie in wil.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')