abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:39:18 #1
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34515355
quote:
* De Vliegende Panters

De Vliegende Panters zijn Rutger de Bekker, Diederik Ebbinge & Remko Vrijdag.

In 1995, het jaar dat ze afstudeerden op de Akademie voor Kleinkunst in Amsterdam, wonnen zij de Wim Sonneveldprijs. Hekwerk Theaterprodukties nodigde De Vliegende Panters uit om bij dit impresariaat te komen.

Vervolgens gingen ze aan hun eerste avondvullende voorstelling werken onder regie van Ruut Weissman. 'SEX' was het resultaat en sloeg, bij zowel pers als publiek, in als een bom. Twee seizoenen lang werd met dit programma met succes door het drietal langs de diverse theaters gereisd. De tournee werd besloten met een tv-registratie door de VARA in maart ’98.

Opvolger HYPE (regie Ruut Weissman) was op alle fronten zo mogelijk nog succesvoller. Première in oktober 1998 in het Nieuwe de la Martheater in Amsterdam. Een uitverkochte tournee langs de grote zalen gevolgd door een integrale tv-registratie. En, na zo’n tweehonderdzeventig shows, een voorlopig hoogtepunt middels een optreden in het Koninklijk theater Carré in december 2000. Twee avonden tot de nok toe gevuld met een uitzinnig publiek.

In september 2002 heeft uitgeverij Thomas Rap een boekje met de teksten van SEX & HYPE uitgeven.

Tijd om op de lauweren te rusten namen de heren niet want er werd alweer driftig geschreven aan een TV-serie. Van maart t/m juli 2001 waren de opnames van ‘Daar Vliegende Panters’in volle gang. De negendelige serie is vanaf oktober van dat jaar wekelijks uitgezonden bij de VARA en in 2002 alweer herhaald. Een CD met de liedjes uit deze serie is in november 2001 uitgekomen. De gehele TV-serie is tevens op video en DVD verkrijgbaar.
Door de TV-serie is er een hitsingle uitgekomen. "Houdoe" scoorde zeer hoog op de Nederlandse hitlijsten.

Na al deze TV-avonturen werd het weer tijd voor een nieuw theaterprogramma. Vanaf voorjaar 2002 zijn de mannen begonnen met try-outs voor hun nieuwe theatervoorstelling "De Grote Drie" (regie Ruut Weissman)
Deze voorstelling is op donderdag 26 september 2002, wederom in het Nieuwe de la Martheater in Amsterdam, in première gegaan. Dachten wij dat na 'HYPE' de recensies niet succesvoller konden zijn; blijken de dames en heren recensenten toch nog meer supperlatieven gevonden te hebben. Krantenkoppen - met o.a. 'Vliegende Panters: griezelig goed' en 'Vliegende Panters denderen door'- liegen er niet om. De voorstellingen zijn gespeeld in de seizoenen 2002-2003-2004.

Rustig zitten, daar doen de jongens niet aan. Ze zijn in november 2004 voor de VARA weer begonnen met het schrijven van een tweede TV-serie 'Daar Vliegende Panters'. Zomer 2005 zijn de opnames gemaakt, met daarop volgend de nodige composities en montage van de serie. De regie lag in handen van Albert Jan van Rees.
De kassameisjes hebben na het succes van Houdoe, weer een CD-single opgenomen. Ze zijn op vakantie naar Salou geweest. De titel van de single is dan ook 'Houdios'.
De 9-delige serie zal bij de VARA uitgezonden worden vanaf eind oktober 2005

Vanaf januari 2006 gaan Rutger de Bekker, Diederik Ebbinge en Remko Vrijdag weer het theater in. Ze beginnen dan met de try-outs van hun 4e programma 'The Main Event'.
DE VLIEGENDE PANTERS - DE GROTE DRIE

TVGids.nl
quote:
Na de zegetochten van de afgelopen jaren werd het voor De Vliegende Panters welhaast ondoenlijk om met Hun verheven status nog langer tussen de gewone stervelingen te verblijven. Dus wentelden Zij zich in een behaaglijk zijn, ergens, boven het dak van het menselijk denken. Daar vandaan aanschouwen Zij het aandoenlijk gewoel op aarde. Ach ja, die vermakelijke speeltuin.
Twee recensies:
quote:
De drie boerenkinkels met een jachtgeweer die moeten voorkomen dat er een aanslag op De Vliegende Panters wordt gepleegd, vatten aan het begin van het programma de inhoud van De Grote Drie kernachtig samen met de frase `die bonte aaneenschakeling van gekscherende kwinkslagen met íets te veel seks` en voegen daar meteen aan toe dat `die seks eigenlijk toch wel héél erg leuk is`.
Het feit dat deze zinnetjes de inhoud van De Grote Drie mooi weergeven , is het zoveelste bewijs dat Rutger de Bekker, Diederik Ebbinge en Remko Vrijdag héél goed weten waar ze mee bezig zijn. Want dat de De Vliegende Panters muzikaal zijn, weten we al sinds het programm7a`s Sex en Hype.
Maar in De Grote Drie begint ook hun vakmanschap bijna griezelige vormen aan te nemen. Als acteurs snijden zij het publiek tot het diepst van de ziel. Als zangers dwingen zij de luisteraars bijna om, ter voorkoming van de totale betovering, de oren maar dicht te stoppen met was. En tot slot hebben zij een timing die je alleen maar tegenkomt bij allergrootsten van het vak.
Vroeger had je Wim Kan, Toon Hermans en Wim Sonneveld. Zij vormden tezamen de grote drie. De Vliegende Panters zijn dat, bij wijze van spreke in hun eentje. Bij hen is De Grote Drie een term vol dubbele bodems.
quote:
Feit is dat De Vliegende Panters het publiek met De Grote Drie een briljant programma presenteert, waarmee ze zich zonder schroom tot de allergrootste in het cabaret mogen rekenen.
De Grote Drie laat zich het best beschrijven als een ketting van geslaagde parodieën. Het trio neemt zichzelf op de hak en persifleert klassiek toneel, het televisieprogramma Het Lagerhuis, een vergadering van de top van Dutchbat, een Bond-film, diverse muziekstijlen, een musical-liedje, een boy-band en stand-up comedy.
ZATERDAGAVOND, 19:40-21:00, NEDERLAND 3

Oude TTK-topics:
Vliegende panters "De Grote Drie"
vliegende panters - de grote drie
Clementine: Are you nuts?
Joel: It's been suggested...
  vrijdag 27 januari 2006 @ 13:40:34 #2
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34515397
Vorig jaar, op nieuwjaarsdag, was de show ook al een keer op tv en toen had ik het voor de eerste keer gezien. Hoewel het m.i. niet hun beste show is, vond ik het toch vermakelijk.
pi_34515833
Jammer dat het niet Hype is

Maar goed, toch wel leuk om te kijken natuurlijk! Ik weet er nog maar weinig van alleen een stukje over kindernamen..
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_34530547
Gaaf Gaaf Gaaf.

Ga denk ik de herhaling op maandag kijken.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:47:17 #5
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34558132
Schopje.

Nu bezig.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:54:48 #6
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34558373
De Lagerhuis-imitatie.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 19:59:42 #7
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34558521
Waar zijn jullie? Ik ga niet in mijn eentje dit topic volkwatsen!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:05:16 #8
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34558719
Hoop, geloof en liefde

zaterdag 28 januari 2006 @ 20:29:53 #9
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34559526
Pak me bij mijn scrotum, lieve schat.
Zuig maar aan mijn kloten, maak ze nat.
Jongleer wat met mijn ballen, maar lief, laat ze niet vallen.

zaterdag 28 januari 2006 @ 20:35:46 #10
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34559700
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 13:51 schreef MissBliss het volgende:
alleen een stukje over kindernamen..
Dat is *nu* bezig.
pi_34559820
vette show, had m toen in de meervaart gezien. Vooral die vibo imitatie is grappig
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_34559856
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 20:29 schreef Bupatih het volgende:
Pak me bij mijn scrotum, lieve schat.
Zuig maar aan mijn kloten, maak ze nat.
Jongleer wat met mijn ballen, maar lief, laat ze niet vallen.

geweldig gedaan, dat a capella
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:40:28 #13
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34559858
Hehe, volk.

Hoe vaker ik de show zie, hoe beter ik hem vind.
pi_34632970
Nu weer bezig. Vind deze show echt gaaf
pi_34633749
Dat stukje over kanker
  maandag 30 januari 2006 @ 23:33:33 #16
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34633773
ik zit der ook weer voor, mn zusje moest zaterdag idols kijken
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_34633815
Ik heb de show deze keer niet gezien, maar heb het wel opgenomen. Ik had ze met deze show in het Circustheater gezien.

Wie weet er al wat over hun nieuwe plannen?
  maandag 30 januari 2006 @ 23:35:30 #18
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34633873
niets toch, ze hebben net die serie programma's weer gedaan. zal nu wel even rustig worden...
  maandag 30 januari 2006 @ 23:42:03 #19
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34634171
di's ook wel geniaal. Echt typisch Amerikaans
pi_34634179
Dit is zo'n cool stuk
  maandag 30 januari 2006 @ 23:43:21 #21
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34634227
The Fuck What!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:02:05 #22
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34634985
Amaliaaaaa
  dinsdag 31 januari 2006 @ 00:11:34 #23
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_34635355
Goeie show. Hun beste na SEX
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:50:51 #24
72347 Bupatih
Meet me in Montauk.
pi_34639495
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:34 schreef hose het volgende:
Ik heb de show deze keer niet gezien, maar heb het wel opgenomen. Ik had ze met deze show in het Circustheater gezien.

Wie weet er al wat over hun nieuwe plannen?
quote:
Op maandag 30 januari 2006 23:35 schreef One_conundrum het volgende:
niets toch, ze hebben net die serie programma's weer gedaan. zal nu wel even rustig worden...
quote:
Vanaf januari 2006 gaan Rutger de Bekker, Diederik Ebbinge en Remko Vrijdag weer het theater in. Ze beginnen dan met de try-outs van hun 4e programma 'The Main Event'.
BRON
  dinsdag 31 januari 2006 @ 08:54:37 #25
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_34639546
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: