Er is wel wat over te vinden op het web, maar alleen van professionele bedrijven die dat voor je kunnen doen voor 5000 euro ofzo. Maar het is maar een simpel studieopdrachtje. En het betreft niet mijn site, maar die van easyJet.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 12:49 schreef mrbombastic het volgende:
Ik had nog nooit van het woord gehoord. Maar als het om een site van jezelf gaat, zou je alle links die een gebruiker aanklikt kunnen opslaan in een database, evt met de tijd erbij.
Verder heb ik er weinig zinnigs over te zeggen.
Is dat niet meer vanaf de kant van de website? Daar heb ik uiteraard geen toegang tot. Ik meen dat het iets moet zijn van: Klant wil vliegreis boeken, welke stappen/sites ("clicks") moet hij door voor hij dit bereikt heeft, en dan zo een aantal doelen met bijbehorenden clickstream analyse. Alleen ik weet dit niet zeker en kan het nergens terugvindenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:00 schreef Dave het volgende:
Heb je al gezocht naar freeware clickstream data mining tools?
http://www.kdnuggets.com/software/web.html (zie onderaan).
betekend het niet gewoon dat je zelf de klant bent en dan kijkt hoevaak je moet klikken en wat je allemaal tegenkomt?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:04 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Is dat niet meer vanaf de kant van de website? Daar heb ik uiteraard geen toegang tot. Ik meen dat het iets moet zijn van: Klant wil vliegreis boeken, welke stappen/sites ("clicks") moet hij door voor hij dit bereikt heeft, en dan zo een aantal doelen met bijbehorenden clickstream analyse. Alleen ik weet dit niet zeker en kan het nergens terugvinden
Euh, ja, dacht ook dat je dat bedoelde, da's wat volgens mij normaal gesproken onder een clickstream analyse verstaan wordt: hoe komt een bezoeker tot een bepaalde pagina? In hoeveel clicks komt een gebruiker gemiddeld op de pagina, volgt hij de weg die wij denken dat ie volgt? Etc.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:04 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Is dat niet meer vanaf de kant van de website?
Eendags studieopdracht?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:18 schreef marina_Bkom het volgende:
En is 't nog gelukt met deze studieopdracht?!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |