abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34778582
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 08:17 schreef Robar het volgende:

[..]

Binnen de bebouwde kom zijn er uitlaatgebieden voor honden, waar ze ook los mogen lopen.
Maar stel nu eens dat ik buiten de bebouwde kom loop en jij loopt daat toevallig ook, wat nog redelijk goed voor te stellen is. Hoe reageer je dan als mijn hond speels op je af loopt?

Volgens de wet mag de hond daar los, ik bega dus geen overtreding.
Is dat dan opeens anders dan wanneer ik binnen de de bebouwde kom met mijn hond jouw pad kruis in een gebied waar de hond los mag lopen?
Ja, wanneer ik mijzelf buiten de bebouwde kom begeef weet ik namelijk dat ik kan verwachten dat er honden loslopen. Dat is een andere situatie.
pi_34785284
quote:
Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef Ill-Skillz het volgende:

[..]

Ja, wanneer ik mijzelf buiten de bebouwde kom begeef weet ik namelijk dat ik kan verwachten dat er honden loslopen. Dat is een andere situatie.
Binnen de bebouwde kom zijn er ook losloopgebieden waar je dit kan verwachten.
Dan heb ik het over wettelijk aangewezen plekken waar honden los mogen lopen.
Dus wat is het verschil???
pi_34797848
Die losloopgebieden zijn niet in de straten van woonerfen, waar ik me wil begeven zonder dat ik het risico loop dat er honden tegen me op gaan springen of iets dergelijks.
pi_34819282
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:25 schreef Ill-Skillz het volgende:
Die losloopgebieden zijn niet in de straten van woonerfen, waar ik me wil begeven zonder dat ik het risico loop dat er honden tegen me op gaan springen of iets dergelijks.
Ik heb het ook niet over woonerven en gewone straten.
Ik zelf vind het dan zelfs in meerdere opzichten onverantwoord om je hond los te laten lopen in een gewone straat.

- Gevaar voor de hond zelf
- Spelende kinderen, die omver gelopen worden door een spelende hond
- Gevaar voor mogelijk automobilisten die moeten uitwijken voor een rennende hond

Neuh, ik heb het niet over gewone straten, in dat opzicht ben en was ik het al met je eens. Ik heb het nog steeds over losloopgebieden binnen de bebouwde kom

Wat een woonerf betreft zie ik pas gevaar als je hond niet goed luistert, maar wettelijk gezien moet de hond ook daar vast, dus daar moet naar geluisterd worden. Zoals al gezegd was ik het daar ook al mee eens hoor.
pi_34824963
Het blijft het punt dat veel hondenbezitters te aso zijn om zich te realiseren dat het echt een probleem kan vormen voor mensen die niet idolaat zijn van kwijlende en rondrennende blafmachines
Bovendien snap ik niet dat ieder stukje groen dan maar als plee wordt gebruikt, volgens mij staat daar helemaal niet altijd "hondenuitlaatplek" bij, maar als je dus zo'n stukje gras oversteekt kan je met regelmaat door een smerige hoop hondenflats heenlopen
Hier zouden gemeentes strenger beleid op kunnen voeren..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34825087
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:38 schreef kamagurka het volgende:
Het blijft het punt dat veel hondenbezitters te aso zijn om zich te realiseren dat het echt een probleem kan vormen voor mensen die niet idolaat zijn van kwijlende en rondrennende blafmachines
Bovendien snap ik niet dat ieder stukje groen dan maar als plee wordt gebruikt, volgens mij staat daar helemaal niet altijd "hondenuitlaatplek" bij, maar als je dus zo'n stukje gras oversteekt kan je met regelmaat door een smerige hoop hondenflats heenlopen
Inderdaad.... bekeuren die mensen die niet fatsoenlijk van het voetpad gebruik maken.
pi_34825247
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Inderdaad.... bekeuren die mensen die niet fatsoenlijk van het voetpad gebruik maken.

Maar ik ben het daar ook gewoon mee eens.
pi_34825600
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef Rekkie het volgende:

[..]

In tietstjerkstradeel heb je misschien geen omleidingen, hier in de randstad wel.. waardoor je dus toch via het gras moet.
Daarnaast, wil je alle spelende en voetballende kinderen bekeuren?
pi_34825700
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:59 schreef kamagurka het volgende:

[..]

In tietstjerkstradeel heb je misschien geen omleidingen, hier in de randstad wel.. waardoor je dus toch via het gras moet.
Daarnaast, wil je alle spelende en voetballende kinderen bekeuren?
Ja.... vernieling van het gras moet zeer hard bestraft worden!

Tja wat ze in tietstjerkstradeel doen zou ik niet weten.
Hier in de stad echter hebben ze plenty omleidingen en nog hoeft er niemand over het gras.
pi_34825789
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 12:38 schreef kamagurka het volgende:
Soort zoekt soort hè

Kutbeesten zijn het en er mag wmb zelfs een wet komen die verplicht die beesten aan te lijnen op straat.
pi_34825827
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:06 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Soort zoekt soort hè

Kutbeesten zijn het en er mag wmb zelfs een wet komen die verplicht die beesten aan te lijnen op straat.
Ach mensen worden ook niet aangelijnd.......
Dus zal het met honden ook wel niet gebeuren!
pi_34825887
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:06 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Soort zoekt soort hè

Die wet is er toch al
pi_34826166
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:09 schreef Robar het volgende:

[..]

Die wet is er toch al
Die is geloof ik alleen van kracht op specifieke rassen.
pi_34826265
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Really??

Wat ik begrepen heb is dat je een aanlijnplicht heb binnen de gehele bebouwde kom.
En dat is dus volgens mij niet rasspecifiek??

Ik gaat het toch eens opzoeken
pi_34827069
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ja.... vernieling van het gras moet zeer hard bestraft worden!

Tja wat ze in tietstjerkstradeel doen zou ik niet weten.
Hier in de stad echter hebben ze plenty omleidingen en nog hoeft er niemand over het gras.
Welke stad? Bloemendaal?

De steden waar ik kom (Amsterdam, Utrecht) is voortdurend van alles afgesloten/ omgeleid wegens bullshit werkzaamheden

Laten we eerst die kutbeesten waar verder niemand voor heeft gekozen behalve de eigenaar maar eens bestraffen en aanpakken voordat we dat bij medemensen gaan doen
pi_34827190
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:49 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Welke stad? Bloemendaal?

De steden waar ik kom (Amsterdam, Utrecht) is voortdurend van alles afgesloten/ omgeleid wegens bullshit werkzaamheden

Laten we eerst die kutbeesten waar verder niemand voor heeft gekozen behalve de eigenaar maar eens bestraffen en aanpakken voordat we dat bij medemensen gaan doen
Groningen/Rotterdam

Ik heb ook niet gekozen voor de kinderen van andere mensen.
Daarentegen heb ik wel gekozen voor mijn hond. En van mijn hond heeft niemand last!
Niet qua stront en/of loslopen
pi_34827592
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Neen, alleen de pitbull heeft een totaal aanlijngebod, maar als er nog dieren zijn die daaronder vallen dan zijn ze inmiddels stokoud, de rest is gewoon illegaal...

Alle andere honden hebben een aanlijngebod, op de daarvoor aangegeven plekken na, de zogenaamde losloopgebieden.

Dus een hond die in een dorp losloopt doet dit illegaal, een hond die op een strand waar niet speciaal aangegeven staat dat de honden erop mogen en los loopt daar illegaal los...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34829254
Waar mensen bij zijn zou ik 'm gewoon aanlijnen. Veel mensen zijn nu eenmaal bang voor honden en het geeft een veiliger gevoel een hond aangelijnd te zien.
Maar in het bos of op de hei met in de wijde omtrek geen kip te bekennen zou ik 'm wel los laten lopen, af en toe moet zo'n beestje ook even uit z'n bol kunnen gaan.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 15:45:16 #144
77575 NiTiN
Move On Up
pi_34830705
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:07 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ach mensen worden ook niet aangelijnd.......
Dus zal het met honden ook wel niet gebeuren!
En weer dat idiote trekje, wat veel hondenbezitters schijnen te hebben: Het vermenselijken van je dier. Doe dat nou eens niet!

Mens > Hond.

En dus is er geen sprake van deze 2 te vergelijken met elkaar. Ik begin toch ook niet dat alle tijgers uit hun kooien in de dierentuin moeten, om los op straat te lopen, omdat mensen dat ook mogen?!

Wat een dom trekje is dat zeg
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 13:52 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Groningen/Rotterdam

Ik heb ook niet gekozen voor de kinderen van andere mensen.
Daarentegen heb ik wel gekozen voor mijn hond. En van mijn hond heeft niemand last!
Niet qua stront en/of loslopen
Mooi zeg, dat realisme en inlevingsvermogen misschien dat je er niet bij stilstaat maar jij ziet alleen maar de leuke kanten van dat beest van je, waar andere mensen ook de nadelen ervan ondervinden. Kijk eens kritisch naar je hond en wees realistisch.

Daarnaast is het gewoon verboden om het dier onaangelijnd te hebben waar dat niet is toegestaan.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34830913
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:45 schreef NiTiN het volgende:

[..]

En weer dat idiote trekje, wat veel hondenbezitters schijnen te hebben: Het vermenselijken van je dier. Doe dat nou eens niet!

Mens > Hond.

En dus is er geen sprake van deze 2 te vergelijken met elkaar. Ik begin toch ook niet dat alle tijgers uit hun kooien in de dierentuin moeten, om los op straat te lopen, omdat mensen dat ook mogen?!

[..]

Mooi zeg, dat realisme en inlevingsvermogen misschien dat je er niet bij stilstaat maar jij ziet alleen maar de leuke kanten van dat beest van je, waar andere mensen ook de nadelen ervan ondervinden. Kijk eens kritisch naar je hond en wees realistisch.

Daarnaast is het gewoon verboden om het dier onaangelijnd te hebben waar dat niet is toegestaan.
Je snapt er ook helemaal niks van en als je al mijn reacties eens goed had gelezen, had je begrepen dat ik alleen zo reageer omdat er enkele users hier zo anti-hond zijn dat die juist generaliserend alle hond op 1 hoop gooien.

Maar fijn dat je zo overtuigd bent van je gelijk!
Ik weet beter!
pi_34830976
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:45 schreef NiTiN het volgende:

[..]

Mens > Hond.

[..]

Draai je verhaal nu eens om voor de grap . . .
Je doet niet anders dan kritiek uiten op honden en hondenbezitters.
Je stopt Rekkie in een hokje en gebruikt daarbij vergelijkingen die werkelijk nergens op slaan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat Rekkie tegen jouw argumenten ingaat.
En Rekkie geeft toch verder ook aan alles te doen wat de wet gebied?
Wat is dan je probleem?

Het enige probleem dat hij heeft met jou, is dat je niets anders dan negatieve kritiek uit op zijn keuze.

Tijgers uit kooien halen als vergelijking met Honden die loslopen
Dat noem ik nog eens realistisch
pi_34831015
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:52 schreef Robar het volgende:

[..]

Draai je verhaal nu eens om voor de grap . . .
Je doet niet anders dan kritiek uiten op honden en hondenbezitters.
Je stopt Rekkie in een hokje en gebruikt daarbij vergelijkingen die werkelijk nergens op slaan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat Rekkie tegen jouw argumenten ingaat.
En Rekkie geeft toch verder ook aan alles te doen wat de wet gebied?
Wat is dan je probleem?

Het enige probleem dat hij heeft met jou, is dat je niets anders dan negatieve kritiek uit op zijn keuze.

Tijgers uit kooien halen als vergelijking met Honden die loslopen
Dat noem ik nog eens realistisch
Robar...... we zijn het eens !!
pi_34831155
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 15:53 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Robar...... we zijn het eens !!

Eindredactie Games dinsdag 7 februari 2006 @ 16:03:32 #149
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_34831379
alle honden in de pot, of zoals in de at5 reclame in de afvalbak!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 7 februari 2006 @ 16:04:29 #150
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_34831419
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:32 schreef matthijst het volgende:

"Wilt u misschien even iets uit dit flesje in de oogjes van het hondje spuiten"
Pentahexol als ik me niet vergis...