Ja, wanneer ik mijzelf buiten de bebouwde kom begeef weet ik namelijk dat ik kan verwachten dat er honden loslopen. Dat is een andere situatie.quote:Op donderdag 2 februari 2006 08:17 schreef Robar het volgende:
[..]
Binnen de bebouwde kom zijn er uitlaatgebieden voor honden, waar ze ook los mogen lopen.
Maar stel nu eens dat ik buiten de bebouwde kom loop en jij loopt daat toevallig ook, wat nog redelijk goed voor te stellen is. Hoe reageer je dan als mijn hond speels op je af loopt?
Volgens de wet mag de hond daar los, ik bega dus geen overtreding.
Is dat dan opeens anders dan wanneer ik binnen de de bebouwde kom met mijn hond jouw pad kruis in een gebied waar de hond los mag lopen?
Binnen de bebouwde kom zijn er ook losloopgebieden waar je dit kan verwachten.quote:Op zondag 5 februari 2006 23:08 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Ja, wanneer ik mijzelf buiten de bebouwde kom begeef weet ik namelijk dat ik kan verwachten dat er honden loslopen. Dat is een andere situatie.
Ik heb het ook niet over woonerven en gewone straten.quote:Op maandag 6 februari 2006 16:25 schreef Ill-Skillz het volgende:
Die losloopgebieden zijn niet in de straten van woonerfen, waar ik me wil begeven zonder dat ik het risico loop dat er honden tegen me op gaan springen of iets dergelijks.
Inderdaad.... bekeuren die mensen die niet fatsoenlijk van het voetpad gebruik maken.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:38 schreef kamagurka het volgende:
Het blijft het punt dat veel hondenbezitters te aso zijn om zich te realiseren dat het echt een probleem kan vormen voor mensen die niet idolaat zijn van kwijlende en rondrennende blafmachines![]()
Bovendien snap ik niet dat ieder stukje groen dan maar als plee wordt gebruikt, volgens mij staat daar helemaal niet altijd "hondenuitlaatplek" bij, maar als je dus zo'n stukje gras oversteekt kan je met regelmaat door een smerige hoop hondenflats heenlopen
Hier zouden gemeentes strenger beleid op kunnen voeren..
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Inderdaad.... bekeuren die mensen die niet fatsoenlijk van het voetpad gebruik maken.
In tietstjerkstradeel heb je misschien geen omleidingen, hier in de randstad wel.. waardoor je dus toch via het gras moet.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:43 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Inderdaad.... bekeuren die mensen die niet fatsoenlijk van het voetpad gebruik maken.
Ja.... vernieling van het gras moet zeer hard bestraft worden!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:59 schreef kamagurka het volgende:
[..]
In tietstjerkstradeel heb je misschien geen omleidingen, hier in de randstad wel.. waardoor je dus toch via het gras moet.
Daarnaast, wil je alle spelende en voetballende kinderen bekeuren?
Soort zoekt soort hèquote:Op dinsdag 7 februari 2006 12:38 schreef kamagurka het volgende:
Het blijft het punt dat veel hondenbezitters te aso zijn om zich te realiseren dat het echt een probleem kan vormen voor mensen die niet idolaat zijn van kwijlende en rondrennende blafmachines![]()
Bovendien snap ik niet dat ieder stukje groen dan maar als plee wordt gebruikt, volgens mij staat daar helemaal niet altijd "hondenuitlaatplek" bij, maar als je dus zo'n stukje gras oversteekt kan je met regelmaat door een smerige hoop hondenflats heenlopen
Hier zouden gemeentes strenger beleid op kunnen voeren..
Ach mensen worden ook niet aangelijnd.......quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:06 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Soort zoekt soort hè![]()
Kutbeesten zijn het en er mag wmb zelfs een wet komen die verplicht die beesten aan te lijnen op straat.
Die wet is er toch alquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:06 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Soort zoekt soort hè![]()
Kutbeesten zijn het en er mag wmb zelfs een wet komen die verplicht die beesten aan te lijnen op straat.
Really??quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die is geloof ik alleen van kracht op specifieke rassen.
Welke stad? Bloemendaal?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:02 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja.... vernieling van het gras moet zeer hard bestraft worden!
Tja wat ze in tietstjerkstradeel doen zou ik niet weten.
Hier in de stad echter hebben ze plenty omleidingen en nog hoeft er niemand over het gras.
Groningen/Rotterdamquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:49 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Welke stad? Bloemendaal?
De steden waar ik kom (Amsterdam, Utrecht) is voortdurend van alles afgesloten/ omgeleid wegens bullshit werkzaamheden![]()
Laten we eerst die kutbeesten waar verder niemand voor heeft gekozen behalve de eigenaar maar eens bestraffen en aanpakken voordat we dat bij medemensen gaan doen
Neen, alleen de pitbull heeft een totaal aanlijngebod, maar als er nog dieren zijn die daaronder vallen dan zijn ze inmiddels stokoud, de rest is gewoon illegaal...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:18 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Die is geloof ik alleen van kracht op specifieke rassen.
En weer dat idiote trekje, wat veel hondenbezitters schijnen te hebben: Het vermenselijken van je dier. Doe dat nou eens niet!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:07 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ach mensen worden ook niet aangelijnd.......
Dus zal het met honden ook wel niet gebeuren!
Mooi zeg, dat realisme en inlevingsvermogenquote:Op dinsdag 7 februari 2006 13:52 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Groningen/Rotterdam
Ik heb ook niet gekozen voor de kinderen van andere mensen.
Daarentegen heb ik wel gekozen voor mijn hond. En van mijn hond heeft niemand last!
Niet qua stront en/of loslopen
Je snapt er ook helemaal niks van en als je al mijn reacties eens goed had gelezen, had je begrepen dat ik alleen zo reageer omdat er enkele users hier zo anti-hond zijn dat die juist generaliserend alle hond op 1 hoop gooien.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:45 schreef NiTiN het volgende:
[..]
En weer dat idiote trekje, wat veel hondenbezitters schijnen te hebben: Het vermenselijken van je dier. Doe dat nou eens niet!
Mens > Hond.
En dus is er geen sprake van deze 2 te vergelijken met elkaar. Ik begin toch ook niet dat alle tijgers uit hun kooien in de dierentuin moeten, om los op straat te lopen, omdat mensen dat ook mogen?!
Wat een dom trekje is dat zeg![]()
[..]
Mooi zeg, dat realisme en inlevingsvermogenmisschien dat je er niet bij stilstaat maar jij ziet alleen maar de leuke kanten van dat beest van je, waar andere mensen ook de nadelen ervan ondervinden. Kijk eens kritisch naar je hond en wees realistisch.
Daarnaast is het gewoon verboden om het dier onaangelijnd te hebben waar dat niet is toegestaan.
Draai je verhaal nu eens om voor de grapquote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:45 schreef NiTiN het volgende:
[..]
En weer dat idiote trekje, wat veel hondenbezitters schijnen te hebben: Het vermenselijken van je dier. Doe dat nou eens niet!
Mens > Hond.
En dus is er geen sprake van deze 2 te vergelijken met elkaar. Ik begin toch ook niet dat alle tijgers uit hun kooien in de dierentuin moeten, om los op straat te lopen, omdat mensen dat ook mogen?!
Wat een dom trekje is dat zeg![]()
[..]
Mooi zeg, dat realisme en inlevingsvermogenmisschien dat je er niet bij stilstaat maar jij ziet alleen maar de leuke kanten van dat beest van je, waar andere mensen ook de nadelen ervan ondervinden. Kijk eens kritisch naar je hond en wees realistisch.
Daarnaast is het gewoon verboden om het dier onaangelijnd te hebben waar dat niet is toegestaan.
Robar...... we zijn het eens !!quote:Op dinsdag 7 februari 2006 15:52 schreef Robar het volgende:
[..]
Draai je verhaal nu eens om voor de grap. . .
Je doet niet anders dan kritiek uiten op honden en hondenbezitters.
Je stopt Rekkie in een hokje en gebruikt daarbij vergelijkingen die werkelijk nergens op slaan.
Ik kan me heel goed voorstellen dat Rekkie tegen jouw argumenten ingaat.
En Rekkie geeft toch verder ook aan alles te doen wat de wet gebied?
Wat is dan je probleem?
Het enige probleem dat hij heeft met jou, is dat je niets anders dan negatieve kritiek uit op zijn keuze.
Tijgers uit kooien halen als vergelijking met Honden die loslopen
Dat noem ik nog eens realistisch![]()
Pentahexol als ik me niet vergis...quote:Op woensdag 1 februari 2006 09:32 schreef matthijst het volgende:
"Wilt u misschien even iets uit dit flesje in de oogjes van het hondje spuiten"![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |