en mijn god wat heerst hij! ik hoop dat hij snel naar .nl komt voor een gigjequote:De nieuwe plaat van Richard Ashcroft staat vol met kritiek op de Amerikaanse president George Bush. Dat vertelt de voomalig zanger van The Verve aan nme.com.
Richard Ashcroft uit kritiek op Bush
'Keys tot the world' is het derde soloalbum van Ashcroft. De cd ligt 23 januari in de winkels. Volgens de Britse zanger is het zijn meest politieke album tot nu toe. Met de cd zou hij duidelijk willen maken dat Bush en andere conservatieven de wereld niet beter maken.
Ashcroft plaatst op de nieuwe cd ook vraagtekens bij het geloof. In het lied 'Why not nothing' vraagt de zanger zich af waarom de wereld zo conservatief en religieus is geworden. "Het is geen atheïstisch lied. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat er ook mensen zijn die het niet nodig vinden fanatiek in iets te geloven."
Richard Ashcroft trad 7 juli op in het Gelredome in Arnhem als voorprogramma van Coldplay. Dat was de dag van de bomaanslagen in Londen.
In de jaren '90 brak Ascroft door met The Verve. 'Bitter sweet symphony' uit 1997 is het meest bekende lied van de band. Tijdens het Live 8-concert in Hyde Park voerde Ashcroft dit nummer op met Coldplay.
Ik zal eens even [medium] aanzwengelen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:14 schreef Elusive het volgende:
ken je z'n solo albums? net iets beter dan het matriaal van The Verve!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |