quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:54 schreef Lucille het volgende:
Gooi je ook meteen alle andere spullen de deur uit van bedrijven die heulen met de Chinese overheid? Dan hou je weinig over hoor.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:54 schreef twisteddlogic het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of die kerel nou wordt doodgereden ofzo.
Nee, hij is niet doodgereden. Hij is wel opgepakt en enige tijd later om het leven gebracht. Tanks zijn we over andere mensen heengegaan toendertijd.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:54 schreef twisteddlogic het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of die kerel nou wordt doodgereden ofzo.
Ow dacht ook over die kerel op deze foto, maar ok weer wat geleerd.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:56 schreef Lucille het volgende:
[..]
Nee, hij is niet doodgereden. Hij is wel opgepakt en enige tijd later om het leven gebracht. Tanks zijn we over andere mensen heengegaan toendertijd.
Dank jequote:Op donderdag 26 januari 2006 15:56 schreef Lucille het volgende:
[..]
Nee, hij is niet doodgereden. Hij is wel opgepakt en enige tijd later om het leven gebracht. Tanks zijn we over andere mensen heengegaan toendertijd.
Wat is er erger voor de gemiddelde Chinees denk je:quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:52 schreef MrBean het volgende:
Waarom heult deze zoekhoer met het censuurbeleid van de Chinese regering?
Dquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:00 schreef Parabola het volgende:
[..]
Wat is er erger voor de gemiddelde Chinees denk je:
a) Google, gecensureerd, en met de vermelding dat het gecensureerd is
b) Een zoekmasjien van de Sjinese overheid, die niet alleen censureert, maar ook je zoektermen door geeft aan de inlichtingendienst
c) helemaal geen zoekmasjien
d) rot op met je stomme multiple choice vragen, halve gare!
De Chinese overheid is al jaren bezig om bepaalde zaken die 'schadelijk zijn voor de bevolking' van het internet te houden. Om die reden zijn zelfs hele sites (vooral de kritische media) volledig geblokked. En worden alle emails gescanned op woorden die gevaarlijk kunnen zijn voor de chinese maatschappij.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
» POL.
Vanwaar die censuur eigenlijk?![]()
.
Ik dacht dat mijn vraag misschien een heel klein beetje stom was, maar die van jou is wel heel ergquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
» POL.
.
quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
» POL.
.
Ja,quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:04 schreef twisteddlogic het volgende:
[..]
Ik dacht dat mijn vraag misschien een heel klein beetje stom was, maar die van jou is wel heel erg
Dat wist ik wel, maar wáárom, da's toch nutteloos ende zielig manquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
De Chinese overheid is al jaren bezig om bepaalde zaken die 'schadelijk zijn voor de bevolking' van het internet te houden. Om die reden zijn zelfs hele sites (vooral de kritische media) volledig geblokked. En worden alle emails gescanned op woorden die gevaarlijk kunnen zijn voor de chinese maatschappij.
Woorden als "Tibet" en "human rights" geven niet de sites die wij krijgen, maar sites van de Chinese communistische partij.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:01 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
» POL.
.
De Chinese Google wordt sowieso wel gemonitord, dus veel verschil zal het niet maken.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:00 schreef Parabola het volgende:
[..]
b) Een zoekmasjien van de Sjinese overheid, die niet alleen censureert, maar ook je zoektermen door geeft aan de inlichtingendienst
Nee maar dit is wel heel direct.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:54 schreef Lucille het volgende:
Gooi je ook meteen alle andere spullen de deur uit van bedrijven die heulen met de Chinese overheid? Dan hou je weinig over hoor.
Juist het feit dat Westerse bedrijven daar zitten en op dit moment er voor zorgen dat China marktleider is op bepaalde gebieden (textiel en electronica) zorgt er wel voor dat het Chinese beleid nauwelijks onder vuur komt te liggen. Sterker nog, het lijkt zelfs een steun in de rug te geven. Zodra je China economisch lam kan leggen, dan kan je druk uitoefenen om het beleid om te gooien.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:14 schreef MrBean het volgende:
[..]
Nee maar dit is wel heel direct.
Ik weet het, met Made-in-China-Barbies "help" je ook de Chinese regering, maar dan gelukkig alleen nog maar economisch. Dit is echt meewerken met het beleid!
quote:Google komt met gekuiste zoekmachine
SAN FRANCISCO - De internetonderneming Google komt met een gekuiste zoekversie voor China. Door zelfcensuur toe te passen hoopt het bedrijf een conflict met de Chinese overheid te vermijden. Dat heeft het bedrijf dinsdag in San Francisco meegedeeld.
Gebruikers van de zoekmachine in China krijgen bijvoorbeeld geen of beperkte toegang tot e-mail, chatrooms en blogs. Google probeert op deze manier in het 1,3 miljard tellende China terrein terug te winnen op de Chinese zoekmachine Baidu.
Meneer Bush, ga je groep.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
We moeten China aanvallen voor het te laat is. Dus Mr Bush, go your gang.
Unfortunately peaunutbutter!quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:34 schreef SterkStaaltje het volgende:
We moeten China aanvallen voor het te laat is. Dus Mr Bush, go your gang.
Omdat ze willen zorgen dat de bevolking niet in contact komt met websites die negatief staan tegenover de regering en de communistische samenleving?quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:11 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Ik heb voor m'n tentamen geschiedenis dus al die rommel over China moeten leren, ik weet dus allemaal wel wat ze doorgemaakt hebben, alleen het 'waarom' ontgaat me.
En ik snap niet dat zo'n man Mao heel China kon ownenquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat ze willen zorgen dat de bevolking niet in contact komt met websites die negatief staan tegenover de regering en de communistische samenleving?
Ik weet het ook niet.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:07 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
En ik snap niet dat zo'n man Mao heel China kon ownen. Ik bedoel, hoe
. Netals met Hitler mên, hoe komt zo'n gek nou aan de macht. Hendig sjiek interessant eigenlijk
.
dat lijkt me duidelijk. Iedere vorm van oppositie wordt zeer hardhandig de kop in gedrukt daarquote:Op donderdag 26 januari 2006 19:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat ze willen zorgen dat de bevolking niet in contact komt met websites die negatief staan tegenover de regering en de communistische samenleving?
Ja, maar dat is tenminste nog indirect, zoals ik al eerder uitlegde.quote:Op donderdag 26 januari 2006 20:10 schreef NightH4wk het volgende:
Huilie.Pak random iets uit je kamer en er staat vast wel Made in China op, we steunen ze allemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |