abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34443977
Ik ga voor 2 weken naar Arizona in de VS en heb even bij vodafone geinformeerd. Ik ga 1,30 euro per minuut betalen als ik daar bel Dat kan wel goedkoper lijkt mij. Weet iemand of je daar prepaid kaarten ofzo kan kopen en wat dat dan kost?

zijn er daar een beetje telefooncellen te vinden en wat kost dat dan om daarmee te bellen naar Nederland?
Heeft iemand tips? Waar kan je die dingen kopen? Waar kan je e.e.a. vinden? Ik heb al gezocht maar zie letterlijk door de bomen het bos niet meer
blub blub
pi_34444177
bellen vanuit een telefooncel met een prepaykaart kan goedkoper zijn.

Vergeet overigens niet dat je mobiel wel moet kunnen werken op het Amerikaanse GSM 1900 netwerk en je lang niet overal dekking hebt met dat netwerk.

hier een overzicht met de verschillende operators:

http://www.gsmworld.com/roaming/gsminfo/cou_us.shtml

zie http://images.google.nl/images?hl=nl&q=gsm%20coverage%20map%20USA&sa=N&tab=wi

[ Bericht 23% gewijzigd door DutchTrain op 25-01-2006 13:20:06 ]
pi_34444376
Zijn dit die telefoonkaarten?
http://ld.net/products/rates.cgi?cogid=dalytelcom&refid=OldCalc&aname=Lowest%20Long%20Distance%20Rate&logo=http://ld.net/images/new_coglogo.gif&url=http://www.lowest-long-distance-rate.com&bizop=Y&style=&product=ibntel&page=Rates

Waar zou je kunnen vinden wat het kost om een mobiele prepaidkaart (mobieltje met triple band heb ik wel) kost (de tarieven dus)?

ps Hoe kan je een link plaatsen onder een andere naam. Dus klik hier en dat je dan op klik kan klikken
blub blub
pi_34444418
Ik heb een jaar lang in de VS gestudeerd en inderdaad, gebruik niet je eigen mobiele telefoon. Dat is ongeloofelijk duur. Ik had voornamelijk email en webchat contact met de familie, maar bellen deed ik ook vaak. Ik kocht een telefoonkaart voor 10 dollar en daar kon ik een uur of 4/5mee bellen. Je hebt startkosten, dus het is goedkoper om een gesprek van een uur te houden dan 6 van 10 minuten. Deze kan je kopen bij lokale tankstations oid. Vraag wel om een internationale callingcard, want er zijn ook kaarten voor alleen binnenlandse gesprekken en als het daarmee al mogelijk is om naar het buitenland te bellen dan is dit duurder per minuut dan met een internationale.

Ik had een telefoon op mijn kamer, maar er zijn vaak bij de meeste tankstations telefooncellen te vinden.

De telefoonkaarten werken met een tegoed (maar dat weet je vast zelf ook wel). Je belt eerst naar een gratis 0800-nummer van de telefoonkaart (te vinden op de achterkant), dan vragen ze je om je code in te toetsen (ook op de achterkant, moet je openkrassen). Dan kan je pas bellen.

Als je vanuit de VS naar Nederland belt:

- Je wilt dit nummer bereiken: 010 1234567
- Dan moet je 001 voor buitenland kiezen
- 31 is de landcode voor Nederland
- Het eerste getal van het netnummer weglaten

Dus in dit geval wordt het:
00131101234567
pi_34444640
en een prepaidkaart voor mobiele telefoons? Ik ben namelijk met iemand ook uit nederland op een nogal grote beurs en als je elkaar even wat wilt vragen dan lijkt me prepaid met een amerikaanse kaart goedkoper maar waar kan je die vinden en hoe zit dat met de verschillende aanbieders en tarieven enzo?
blub blub
pi_34444830
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:27 schreef nielsgeode het volgende:
en een prepaidkaart voor mobiele telefoons? Ik ben namelijk met iemand ook uit nederland op een nogal grote beurs en als je elkaar even wat wilt vragen dan lijkt me prepaid met een amerikaanse kaart goedkoper maar waar kan je die vinden en hoe zit dat met de verschillende aanbieders en tarieven enzo?
Prepaid mobiele telefoons zijn in de VS minder bekend en wordt ook minder gebruikt. Maar ze hebben het wel. Een andere Nederlander die ook op dezelfde universiteit als mij in de VS studeerde had zo een prepaid mobiele telefoon gekocht. Het kostte 99 dollar (excl. state tax) en dan zat er iets van 10 dollar beltegoed bij. En dan kon je een "top-up card" (opwaardeerkaart) kopen om tegoed erbij te kopen. De telefoon en de opwaardeer kaarten kocht hij bij BestBuy en dat is zo een grote zaak dat in elke (grote) stad er wel een vestiging is. De opwaardeerkaarten waren trouwens minder makkelijk aan te komen en hij had ze dus alleen bij BestBuy gevonden.

Ik had zelf het idee om mijn eigen mobiele telefoon mee te nemen en dan een prepaid simkaart te kopen en in mijn telefoon te doen. Helaas zijn ze in de VS niet echt bekend met de simkaart, dus dat werkte niet. De telefoons zijn echt aan de telefoonnummers gebonden (over het algemeen).
pi_34444858
dit is dus het hele gebied waar GSM 1900 werkt

pi_34446317
Gekke Amerikanen
alles is er anders, toch ontzettend raar dat ze niet gewoon prepaid kaarten voor je mobiel los verkopen?
blub blub
pi_34446787
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:19 schreef nielsgeode het volgende:
Gekke Amerikanen
alles is er anders, toch ontzettend raar dat ze niet gewoon prepaid kaarten voor je mobiel los verkopen?
Let wel, ik zeg niet dat ze het nergens hebben. Alleen in het gebied waar ik zat (Indiana, Illinois) kon ik het niet vinden. Dat wil niet zeggen dat ze het niet in heel VS hebben. Wij hebben dingen in NL die ze in Italie niet hebben en zo is het daar ook maar dan bv. Indiana en Arizona.
pi_34456190
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:06 schreef nielsgeode het volgende:
Ik ga voor 2 weken naar Arizona in de VS en heb even bij vodafone geinformeerd. Ik ga 1,30 euro per minuut betalen als ik daar bel Dat kan wel goedkoper lijkt mij. Weet iemand of je daar prepaid kaarten ofzo kan kopen en wat dat dan kost?

zijn er daar een beetje telefooncellen te vinden en wat kost dat dan om daarmee te bellen naar Nederland?
Heeft iemand tips? Waar kan je die dingen kopen? Waar kan je e.e.a. vinden? Ik heb al gezocht maar zie letterlijk door de bomen het bos niet meer
Koop gewoon een telefoonkaart voor in de telefooncel. Is echt een heel stuk goedkoper dan met de GSM. Telefoonkaarten stop je niet in de telefoon in de telefooncel, maar je belt een nummer, daarna tik je je "kredietnummer" van de kaart in en krijg je contact. Scheelt je een hoop geld.

En trouwens, EUR. 1.30 per minuut is nog vrij netjes... de rest van de wereld (buiten Europa) is normaal bijna 2 euro per minuut.
  vrijdag 30 juni 2006 @ 11:30:33 #11
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_39386000
Hmm, ik zie dat er in het gebied waar ik heen ga nagenoeg geen dekking is. Ik ga naar Yellowstone en omgeving dit najaar.
Ik heb wel eens iets gehoord over een 'Cellular' netwerk ?? Heeft dat een grotere dekking ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_39386196
Eind augustus gaat mijn vriendin naar de USA om daar een jaar High School te gaan doen. Ze blijft zo'n 10 maanden weg en dus zal er zo nu en dan gebeld gaan worden.

Omdat ze niet altijd afhankelijk wil zijn van de telefoon van haar host family, wil ze haar SIM-lock vrije tri-band Nokia meenemen en in Amerika een SIM kaartje kopen zodat ze daarmee kan bellen en gebeld worden.

Nu lees ik dat pre-paid niet zo veelgebruikt is. Iemand die weet hoe dit in Washington State is?
pi_39390481
Waarom neem je zon mobiel? Onzin man, echt die telefoonkaarten zijn vet relax en super goedkoop. Je kunt zo 4 a 6 uur naar nederland bellen voor 10 dollar ( 8 euro ). Ga dat eens mobiel doen, 3 a 5 minuten en je zit al op 8 euro....

Daarnaast is de dekking toch niet super in de USA, vooral in arizona :| ... Bergen en shit he
They execute an american tourist, we tactically nuke an entire city...
pi_39393655
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef ZeroSletje het volgende:
Waarom neem je zon mobiel? Onzin man, echt die telefoonkaarten zijn vet relax en super goedkoop. Je kunt zo 4 a 6 uur naar nederland bellen voor 10 dollar ( 8 euro ). Ga dat eens mobiel doen, 3 a 5 minuten en je zit al op 8 euro....

Daarnaast is de dekking toch niet super in de USA, vooral in arizona :| ... Bergen en shit he
Maar stel dat ik haar bel vanuit Nederland, op haar mobiel? Voordeel is dan dat ze óók bereikbaar is als ze niet thuis is. Ze zou mijn telefoon een paar keer over kunnen laten gaan zodat ik hiervandaan terugbel, toch? Vraag me nu ineens af wat het kost om vanuit Nederland naar een mobiel in de USA te bellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')