Prepaid mobiele telefoons zijn in de VS minder bekend en wordt ook minder gebruikt. Maar ze hebben het wel. Een andere Nederlander die ook op dezelfde universiteit als mij in de VS studeerde had zo een prepaid mobiele telefoon gekocht. Het kostte 99 dollar (excl. state tax) en dan zat er iets van 10 dollar beltegoed bij. En dan kon je een "top-up card" (opwaardeerkaart) kopen om tegoed erbij te kopen. De telefoon en de opwaardeer kaarten kocht hij bij BestBuy en dat is zo een grote zaak dat in elke (grote) stad er wel een vestiging is. De opwaardeerkaarten waren trouwens minder makkelijk aan te komen en hij had ze dus alleen bij BestBuy gevonden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:27 schreef nielsgeode het volgende:
en een prepaidkaart voor mobiele telefoons? Ik ben namelijk met iemand ook uit nederland op een nogal grote beurs en als je elkaar even wat wilt vragen dan lijkt me prepaid met een amerikaanse kaart goedkoper maar waar kan je die vinden en hoe zit dat met de verschillende aanbieders en tarieven enzo?
Let wel, ik zeg niet dat ze het nergens hebben. Alleen in het gebied waar ik zat (Indiana, Illinois) kon ik het niet vinden. Dat wil niet zeggen dat ze het niet in heel VS hebben. Wij hebben dingen in NL die ze in Italie niet hebben en zo is het daar ook maar dan bv. Indiana en Arizona.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:19 schreef nielsgeode het volgende:
Gekke Amerikanen
alles is er anders, toch ontzettend raar dat ze niet gewoon prepaid kaarten voor je mobiel los verkopen?
Koop gewoon een telefoonkaart voor in de telefooncel. Is echt een heel stuk goedkoper dan met de GSM.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:06 schreef nielsgeode het volgende:
Ik ga voor 2 weken naar Arizona in de VS en heb even bij vodafone geinformeerd. Ik ga 1,30 euro per minuut betalen als ik daar belDat kan wel goedkoper lijkt mij. Weet iemand of je daar prepaid kaarten ofzo kan kopen en wat dat dan kost?
zijn er daar een beetje telefooncellen te vinden en wat kost dat dan om daarmee te bellen naar Nederland?
Heeft iemand tips? Waar kan je die dingen kopen? Waar kan je e.e.a. vinden? Ik heb al gezocht maar zie letterlijk door de bomen het bos niet meer![]()
Maar stel dat ik haar bel vanuit Nederland, op haar mobiel? Voordeel is dan dat ze óók bereikbaar is als ze niet thuis is. Ze zou mijn telefoon een paar keer over kunnen laten gaan zodat ik hiervandaan terugbel, toch? Vraag me nu ineens af wat het kost om vanuit Nederland naar een mobiel in de USA te bellen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef ZeroSletje het volgende:
Waarom neem je zon mobiel? Onzin man, echt die telefoonkaarten zijn vet relax en super goedkoop. Je kunt zo 4 a 6 uur naar nederland bellen voor 10 dollar ( 8 euro ). Ga dat eens mobiel doen, 3 a 5 minuten en je zit al op 8 euro....
Daarnaast is de dekking toch niet super in de USA, vooral in arizona :| ... Bergen en shit he
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |