abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:21:51 #1
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_34442501
ik ga t niet doen, laat dat duidelijk zijn. ik ben er te laf voor, maar toch denk ik er vaak aan.
heb nu een jaar een relatie met dit meisje en ookal is mn reputatie op dit forum nou niet echt positief op dit gebied ben ik stapel gek van dr.
stapel gek is misschien de verkeerde bewoording, ik ben compleet verslaafd aan dr. als ze bij me is ruik ik de hele tijd aan dr, ik blijf express wakker om dr te zien slapen, ik kan niet van dr afblijven. geen probleem zou je denken, maar ik word er compleet gestoord van. niets boeit me behalve zij. ik denk elke minuut aan dr, ik ben bang dat ze me niet meer wilt en bij elk meningsverschil ga ik ervan uit dat t over is. ik denk zo vaak bij mezelf dat het beter is haar nooit ontmoet te hebben en waarom begrijp ik zelf niet helemaal. we zijn een leuk stel samen, heb me niets om druk te maken omdat ik weet dat ze verliefd op me is maar toch mist er iets voor mij...
als ze slaapt dan bestudeer ik haar en zie ik perfectie... neus, haar, ogen, lichaam en het maakt me fokkin' onzeker. in het begin vond ik t nog wel grappig dat de doorgaans zelfverzekerde joey dit mocht meemaken, maar na een jaar is het nog steeds precies hetzelfde als na de 3e date. zooo vermoeiend.

ik praat er wel eens met haar over en zeg vaak hoe ik me hierover voel. ze begrijpt me dan totaal niet. ze zegt dat ik haar gevoelens zelf invul. het doet dr heel veel pijn en dat zie ik ook, maar ik wil dat zij precies hetzelfde heeft als ik en dat heeft ze niet
ik weet dat we een toekomst hebben, ik geloof dat we later oud zullen worden, kindertjes krijgen, maar eigenlijk wil ik het niet op deze manier.
mijn gemoedstoestand hangt van haar af en daardoor krijg ik het gevoel dat zij mn leven bepaald...

is dit herkenbaar voor iemand of ben ik hier weer eens de enige in ?

gr joey
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_34442554
en dan toch vreemdgaan he...

heb je er ooit bij nagedacht dat je haar in feite niet eens verdient?
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:23:44 #3
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34442558
wat mis je dan precies, want dat haal ik er niet uit?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:27:23 #4
88139 JoeyT
pi_34442695
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:23 schreef copycat het volgende:
wat mis je dan precies, want dat haal ik er niet uit?
heel moelijk te omschrijven, dat probeer ik ook altijd in gesprek met haar maar mislukt altijd.
ik mis eigenlijk dat zij hetzelfde heeft bij mij. ik weet dat ze verliefd op me is, ik weet dat ze niet zonder me wilt zijn (anders had ze t sowieso al gedaan, want makkelijk ben ik niet), maar ik heb niet t gevoel dat zij hetzelfde voelt als ik. en als ik dat zeg wordt ze heel erg boos, ze zegt dat iedereen anders is en niet voor haar moet praten... maar toch mis ik t... en dat een jaar lang... dus wat nou als dit gevoel de rest van mn leven blijft
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:28:18 #5
88139 JoeyT
pi_34442730
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:23 schreef nozem het volgende:
en dan toch vreemdgaan he...

heb je er ooit bij nagedacht dat je haar in feite niet eens verdient?
ben in t begin vreemd gegaan, heb alles verteld zij had mij ook iets geflikt dus sowieso geen issue meer. zijn allang begonnen aan schone lei
...
pi_34442758
je verwart zelfverzekerdheid met branie.
je bent van binnen gewoon een onzekere kut die zichzelf heel wat wijs maakt.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:29:36 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34442762
dat lijkt me inderdaad toch echt iets wat in jou zit. jouw onzekerheid die je parten speelt en dat kun je haar niet aanrekenen.
pi_34442766
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:21 schreef joeyt het volgende:
geen probleem zou je denken, maar ik word er compleet gestoord van.
geen probleem?
wat je zo omschrijft vind ik behoorlijk gestoord gedrag.
dus ik kan me voorstellen dat je je ook zo voelt.
meen ik serieus.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_34442840
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:27 schreef joeyt het volgende:

[..]

heel moelijk te omschrijven, dat probeer ik ook altijd in gesprek met haar maar mislukt altijd.
ik mis eigenlijk dat zij hetzelfde heeft bij mij. ik weet dat ze verliefd op me is, ik weet dat ze niet zonder me wilt zijn (anders had ze t sowieso al gedaan, want makkelijk ben ik niet), maar ik heb niet t gevoel dat zij hetzelfde voelt als ik. en als ik dat zeg wordt ze heel erg boos, ze zegt dat iedereen anders is en niet voor haar moet praten... maar toch mis ik t... en dat een jaar lang... dus wat nou als dit gevoel de rest van mn leven blijft
joey, het klinkt alsof jij verlangt naar een symbiotische relatie. dat is bij kinderen tot hooguit een jaar of drie normaal, die vormen een symbiose met hun moeder. maar als volwassene een symbiotische relatie willen is echt niet normaal.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:34:27 #10
88139 JoeyT
pi_34442916
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:29 schreef copycat het volgende:
dat lijkt me inderdaad toch echt iets wat in jou zit. jouw onzekerheid die je parten speelt en dat kun je haar niet aanrekenen.
ik reken t haar ook niet aan, maar t probleem is dat t geen normale onzekerheid is.

ik weet dat ze verliefd op me is, graag bij me is, alleen verder met mij is. maar het extreme gevoel dat ik heb heeft zij niet (gelukkig voor haar overigens, want t is niet gezond). weet alleen totaal niet hoe ik ermee moet omgaan. snap geen ene flikker meer van mezelf... en t erge is dat ik door die gevoelens gemeen tegen haar ga doen. om aan mezelf te bewijzen dat ik haar niet nodig heb... zij wordt daar verdrietig van en ik meen er geen flikker van
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:35:00 #11
88139 JoeyT
pi_34442933
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef moonah het volgende:

[..]

joey, het klinkt alsof jij verlangt naar een symbiotische relatie. dat is bij kinderen tot hooguit een jaar of drie normaal, die vormen een symbiose met hun moeder. maar als volwassene een symbiotische relatie willen is echt niet normaal.
wat betekent symbiotisch?
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:37:52 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34443019
kort gezegd (een relatie gebaseerd op) wederzijdse afhankelijkheid.
verre van gezond.
pi_34443044
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:35 schreef joeyt het volgende:

[..]

wat betekent symbiotisch?
dat je versmelt. je persoonlijkheid vervloeit met die van de ander.
pi_34443075
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:38 schreef moonah het volgende:

[..]

dat je versmelt. je persoonlijkheid vervloeit met die van de ander.
neen, het is een relatie met grote wederzijdse afhankelijkheid.
bij bacterien is het symbiotisch als er twee naast elkaar zitten waarvan er 1 zuurstof afgeeft en de ander zuurstof nodig heeft om te leven.
pi_34443078
en als ik jou was zou ik er maar eens wat aan gaan doen. want als je zo doorgaat ben je je vriendin sowieso kwijt (en terecht imo...).
pi_34443114
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:39 schreef jeroenmeloen het volgende:

[..]

neen, het is een relatie met grote wederzijdse afhankelijkheid.
bij bacterien is het symbiotisch als er twee naast elkaar zitten waarvan er 1 zuurstof afgeeft en de ander zuurstof nodig heeft om te leven.
bij mijn weten wordt in de psychologie zo'n relatie als joey omschrijft symbiotisch genoemd. maar dat komt idd niet overeen met de biologische interpretatie realiseer ik me.
pi_34443124
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:21 schreef joeyt het volgende:
stapel gek is misschien de verkeerde bewoording, ik ben compleet verslaafd aan dr. als ze bij me is ruik ik de hele tijd aan dr, ik blijf express wakker om dr te zien slapen, ik kan niet van dr afblijven. geen probleem zou je denken, maar ik word er compleet gestoord van. niets boeit me behalve zij. ik denk elke minuut aan dr, ik ben bang dat ze me niet meer wilt en bij elk meningsverschil ga ik ervan uit dat t over is. ik denk zo vaak bij mezelf dat het beter is haar nooit ontmoet te hebben en waarom begrijp ik zelf niet helemaal. we zijn een leuk stel samen, heb me niets om druk te maken omdat ik weet dat ze verliefd op me is maar toch mist er iets voor mij...
als ze slaapt dan bestudeer ik haar en zie ik perfectie... neus, haar, ogen, lichaam en het maakt me fokkin' onzeker. in het begin vond ik t nog wel grappig dat de doorgaans zelfverzekerde joey dit mocht meemaken, maar na een jaar is het nog steeds precies hetzelfde als na de 3e date. zooo vermoeiend.

ik praat er wel eens met haar over en zeg vaak hoe ik me hierover voel. ze begrijpt me dan totaal niet. ze zegt dat ik haar gevoelens zelf invul. het doet dr heel veel pijn en dat zie ik ook, maar ik wil dat zij precies hetzelfde heeft als ik en dat heeft ze niet
ik weet dat we een toekomst hebben, ik geloof dat we later oud zullen worden, kindertjes krijgen, maar eigenlijk wil ik het niet op deze manier.
mijn gemoedstoestand hangt van haar af en daardoor krijg ik het gevoel dat zij mn leven bepaald...

is dit herkenbaar voor iemand of ben ik hier weer eens de enige in ?

gr joey
nou je kan natuurlijk niet voor haar bepalen hoe zij zich moet voelen in een relatie. verschillende personen laten op verschillende manieren merken hoe ze zich voelen. als ze gek op je is dan zou het toch goed moeten zijn? waarom wil je dan zo graag dat zij dat anders duidelijk maakt... alleen omdat jij het gevoel hebt dat zij dat niet heeft. als je dat zegt wordt ze boos dus je mag ervan uitgaan dat ze nog wel erg verliefd is. is het niet meer zo dat je bepaalde dingen mist die ze doet waardoor je het idee krijgt dat ze minder van je houdt dan jij van haar? jij bekijkt haar totdat ze slaapt e.d. terwijl zij dat misschien niet doet? of misschien ontbreekt er wat spontaniteit bij haar...

denk dat je haar op dergelijke kenmerken moet wijzen in plaats van te zeggen dat je het gevoel hebt dat ze minder om je geeft dan jij om haar. ook al dat je niet echt kan verwoorden wat er mist zegt al dat je het niet echt precies weet (denk ik). komt in ieder geval al heel anders over als je zegt dat je graag wat meer aandacht in de relatie zou willen krijgen en meer spontaniteit in plaats van dat je zegt dat je het gevoel hebt dat ze minder van jou houdt dan jij van haar of dat er iets mist...

ik weet dus niet of het bovenstaande klopt maar zou me voor kunnen stellen dat daar een deel van het probleem ligt (van wat je voelt).

dat je het nog zo vermoeiend hebt met de relatie geeft aan volgens mij dat jezelf het gevoel hebt dat je er meer tijd insteekt en moeite dan zij en wel meer verwacht van haar. past dus wel mooi bij het eerste stuk want zodra zij wat dingen zou veranderen (welke ik dus niet weet maar jij wel zou kunnen weten, wat is hetgeen waarvan je het gevoel hebt dat mist?) zou je waarschijnlijk het al als een stuk minder vermoeiend beschouwen omdat je het gevoel dan hebt dat je hetzelfde terugkrijgt.

volgens mij past mijn bovenstaande verhaal ook bij de rest van jouw tekst.
jij vult haar gevoelens op die manier ook in terwijl ze misschien nog wel helemaal verliefd op je is. je merkt het alleen minder omdat zij andere dingen doet dan jij zou willen dat ze doet..?
je gemoedstoestand zou dan ook van afhangen.
ook dat je het gevoel hebt dat zij meer waard is als jou (waarvan ik niet zeker weet of ik dat goed uit je stuk tekst haal maar volgens mij heb je dat gevoel wel) kan juist uit jouw gedrag voorkomen tezamen met haar gebrek aan bepaalde dingen in de relatie..

nou ja een samenvatting:
confronteer haar met dingen die jij zou willen dat ze anders doet in plaats van haar gevoelens over jou in te vullen. als ze dat zou doen dan zou je de relatie ook als minder vermoeiend ervaren omdat dat gevoel misschien voortkomt uit het feit dat jij het gevoel hebt meer te doen en te voelen voor haar dan zij voor jou... wat zij dus tegenspreekt.

edit: dit is dus slechts een mogelijkheid. misschien ben je ook zoals de rest zegt te onzeker (onnodig onzeker) maar dat weet ik niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2006 12:45:09 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 januari 2006 @ 12:43:12 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_34443169
in mijn ogen heb je een obsessie voor haar, tenminste zo komt het op me over
en nee dat is niet echt goed voor je relatie

verwacht jij van haar dat ze haar leven hetzelfde leeft als jij?
omdat je aangeeft dat je wilt dat zij hetzelfde moet hebben als jij hebt?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:43:42 #19
88139 JoeyT
pi_34443188
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:37 schreef copycat het volgende:
kort gezegd (een relatie gebaseerd op) wederzijdse afhankelijkheid.
verre van gezond.
nee is ook niet gezond en als ik rationeel ben dan snap ik t probleem ook niet echt. weet dat als t uitgaat t ook goed komt. weet dat ik prima zonder dr kan. heb nergens over te klagen, maar toch.

het enge is gewoon dat ik nog nooit iemand zoals haar heb ontmoet, qua alles. omdat ze anders is dan anderen, zij is mooi maar er zijn zat vrouwen die lekkerder zijn, maar als je 1 dag met haar hebt doorgebracht dan merk je meteen dat ze anders is. en t is niet dat ik dat zie omdat ik verliefd op dr ben. vrienden snapten in het begin niet waarom ik met dr had. heb best veel mooie meisjes gehad, maar nadat ze haar leerden kennen zeiden ze allemaal t zelfde... ze waren helemaal weg van dr...

ach ik ben denk ik gewoon weer eens gek bezig
pi_34443233
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:41 schreef moonah het volgende:

[..]

bij mijn weten wordt in de psychologie zo'n relatie als joey omschrijft symbiotisch genoemd. maar dat komt idd niet overeen met de biologische interpretatie realiseer ik me.
hmm, ik was in de veronderstelling dat het in de psychologie ook een grote wederzijdse afhankelijkheid zou zijn.
maar ik blijf er bij dat het verhaal van joey grote bullshit is. het lijkt bij mij op aandachttrekkerij, hij groeit er wel overheen.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:45:21 #21
88139 JoeyT
pi_34443244
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:39 schreef moonah het volgende:
en als ik jou was zou ik er maar eens wat aan gaan doen. want als je zo doorgaat ben je je vriendin sowieso kwijt (en terecht imo...).
en dat weet ik dus maar al te goed. maar uik snap niet waarom ik zo doe en weet dus ook niet hoe ik t tegenhoud. want voor mij is t dus echt geen pretje...
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:48:29 #22
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_34443356
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:45 schreef joeyt het volgende:

want voor mij is t dus echt geen pretje...
voor haar nog minder, lijkt me. als jij constant aan de diepte van haar liefde voor jou twijfelt...

het is iig echt iets dat in jou zit, dus jij bent de enige die daar iets aan en mee kan doen. al dan niet met professionele hulp.
pi_34443383
heb je wel positieve afleiding van je relatie? hobbies, sport, vrienden, familie etc.? als je teveel met haar bezig bent wordt je wereldje ook steeds kleiner en zij steeds 'groter'. hoe zit het verder met je zelfverzekerdheid?

ook vond ik het wel opvallend dat je 'mist' dat zij hetzelfde voelt. jij voelt je er eigenlijk hartstikke rot over, inderdaad,wees blij dat zij 'alleen' maar gelukkig is met je en niet van die heftige gedachtes heeft.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:49:37 #24
88139 JoeyT
pi_34443388
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:41 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

nou je kan natuurlijk niet voor haar bepalen hoe zij zich moet voelen in een relatie. verschillende personen laten op verschillende manieren merken hoe ze zich voelen. als ze gek op je is dan zou het toch goed moeten zijn? waarom wil je dan zo graag dat zij dat anders duidelijk maakt... alleen omdat jij het gevoel hebt dat zij dat niet heeft. als je dat zegt wordt ze boos dus je mag ervan uitgaan dat ze nog wel erg verliefd is. is het niet meer zo dat je bepaalde dingen mist die ze doet waardoor je het idee krijgt dat ze minder van je houdt dan jij van haar? jij bekijkt haar totdat ze slaapt e.d. terwijl zij dat misschien niet doet? of misschien ontbreekt er wat spontaniteit bij haar...

denk dat je haar op dergelijke kenmerken moet wijzen in plaats van te zeggen dat je het gevoel hebt dat ze minder om je geeft dan jij om haar. ook al dat je niet echt kan verwoorden wat er mist zegt al dat je het niet echt precies weet (denk ik). komt in ieder geval al heel anders over als je zegt dat je graag wat meer aandacht in de relatie zou willen krijgen en meer spontaniteit in plaats van dat je zegt dat je het gevoel hebt dat ze minder van jou houdt dan jij van haar of dat er iets mist...

ik weet dus niet of het bovenstaande klopt maar zou me voor kunnen stellen dat daar een deel van het probleem ligt (van wat je voelt).

dat je het nog zo vermoeiend hebt met de relatie geeft aan volgens mij dat jezelf het gevoel hebt dat je er meer tijd insteekt en moeite dan zij en wel meer verwacht van haar. past dus wel mooi bij het eerste stuk want zodra zij wat dingen zou veranderen (welke ik dus niet weet maar jij wel zou kunnen weten, wat is hetgeen waarvan je het gevoel hebt dat mist?) zou je waarschijnlijk het al als een stuk minder vermoeiend beschouwen omdat je het gevoel dan hebt dat je hetzelfde terugkrijgt.

volgens mij past mijn bovenstaande verhaal ook bij de rest van jouw tekst.
jij vult haar gevoelens op die manier ook in terwijl ze misschien nog wel helemaal verliefd op je is. je merkt het alleen minder omdat zij andere dingen doet dan jij zou willen dat ze doet..?
je gemoedstoestand zou dan ook van afhangen.
ook dat je het gevoel hebt dat zij meer waard is als jou (waarvan ik niet zeker weet of ik dat goed uit je stuk tekst haal maar volgens mij heb je dat gevoel wel) kan juist uit jouw gedrag voorkomen tezamen met haar gebrek aan bepaalde dingen in de relatie..

nou ja een samenvatting:
confronteer haar met dingen die jij zou willen dat ze anders doet in plaats van haar gevoelens over jou in te vullen. als ze dat zou doen dan zou je de relatie ook als minder vermoeiend ervaren omdat dat gevoel misschien voortkomt uit het feit dat jij het gevoel hebt meer te doen en te voelen voor haar dan zij voor jou... wat zij dus tegenspreekt.

edit: dit is dus slechts een mogelijkheid. misschien ben je ook zoals de rest zegt te onzeker (onnodig onzeker) maar dat weet ik niet.
ja miss is het de aandacht die ik mis. de dingen die ik doe en zij niet
ik vind mezelf ook echt triest hierin. en t is erg om jezelf triest te vinden het komt ook omdat gevoelens bij mij altijd in extremen komen en ik wil alles in t extreme...
pi_34443455
quote:
op woensdag 25 januari 2006 12:43 schreef joeyt het volgende:

[..]

nee is ook niet gezond en als ik rationeel ben dan snap ik t probleem ook niet echt. weet dat als t uitgaat t ook goed komt. weet dat ik prima zonder dr kan. heb nergens over te klagen, maar toch.

het enge is gewoon dat ik nog nooit iemand zoals haar heb ontmoet, qua alles. omdat ze anders is dan anderen, zij is mooi maar er zijn zat vrouwen die lekkerder zijn, maar als je 1 dag met haar hebt doorgebracht dan merk je meteen dat ze anders is. en t is niet dat ik dat zie omdat ik verliefd op dr ben. vrienden snapten in het begin niet waarom ik met dr had. heb best veel mooie meisjes gehad, maar nadat ze haar leerden kennen zeiden ze allemaal t zelfde... ze waren helemaal weg van dr...

ach ik ben denk ik gewoon weer eens gek bezig
ik denk dat jij persoonlijk behoorlijk de definitie van een psychoot benadert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')