abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33971402
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 13:10 schreef Repeat het volgende:

[..]

De cropfactor van E300 is dus 2, das niet echt sjiek.
Zo komt dus de kitlens uit op 28mm equivalent en de D50 kitlens op 29 mm, dus dat argument wat TS in de startpost noemt gaat al niet meer op...

[...]
TS wist toen nog niet dat de Olympus een kleinere sensor had, en dat de boel dus maal 2 moest ipv maal 1,5
I'll have her, but I will not keep her long
pi_33971517
Ik weet alleen niet hoe het zit met de foto's die rechtstreeks uit de Olympus komen.
Nikon staat erom bekend dat je foto's direct uit de camera wat donker ed. kunnen zijn. Dit is bij mijn D70 ook zo Voor optimaal resultaat moet je die dus nog door Photoshop halen, itt bv de Canon 350/300D waar de foto's direct uit de camera eigenlijk gelijk al af zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Repeat op 12-01-2006 13:24:15 ]
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2006 @ 14:44:06 #48
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33974220
Met een DSLR moet je er vanuit gaan dat je wat moet nabewerken. dat is nu eenmaal zo.

Afhankelijk van wat voor fotografie je wilt doen heb je de keuze van nabewerking. Voor de "huis-tuin-en-keuken kiekjes" zijn de foto's rechtstreeks uit een D70 ook al klaar voor afdrukken.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_33974448
Leuk als je op vakantie 2000 foto's hebt gemaakt
  FOK!fotograaf donderdag 12 januari 2006 @ 14:52:42 #50
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_33974493
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:51 schreef Repeat het volgende:
Leuk als je op vakantie 2000 foto's hebt gemaakt
lezen is soms moeilijk idd.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_34023004
In mijn ervaring hoef je de foto's uit de E-300 nauwelijks na te bewereken. Maar dat is misschien wel een beetje persoonlijk. In mijn ervaring is dit bij de D70 niet helemaal zo. Zoals Repeat al zegt een beetje donker, er is een verschil maar ik weet niet of ik daarop mijn aankoop zou baseren.

Ik heb niet zoveel met een Canon geschoten maar ik vind de kleuren nogal flets dus daar gebruik ik vaak het meeste nabewereking, maar zoals ik al zei het zal wel persoonlijk zijn.
pi_34076081
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:23 schreef ExCibular het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Met het winnen van wat tele verlies je teglijkertijd een stukje groothoek. Dat ben ik inderdaad te vergeten te vermelden.
Leuk voor macro, je krijgt meer dof en een grotere vergroting...
  FOK!fotograaf zondag 15 januari 2006 @ 10:17:40 #53
73911 ultra_ivo
pi_34076525
maar vervelend voor portretten. Vooral als je met een krappe DOF wilt werken.
pi_34083273
Wat is er mis met 4:3 ratio?
Vind het juist geweldig, A5, A4 of A3 printen, beeldvullend. Dat die 1 uur fotolabs anders denken, lekker belangrijk.
Maar mocht je voor Olympus gaan, neem dan gelijk die E-500, die verslaat de E-300 op alle vlakken.
Met een adapter zijn de mooie OM objectieven trouwens gewoon te gebruiken op deze camera's.
pi_34084414
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:31 schreef Olio het volgende:
Wat is er mis met 4:3 ratio?
Vind het juist geweldig, A5, A4 of A3 printen, beeldvullend. Dat die 1 uur fotolabs anders denken, lekker belangrijk.
Maar mocht je voor Olympus gaan, neem dan gelijk die E-500, die verslaat de E-300 op alle vlakken.
Met een adapter zijn de mooie OM objectieven trouwens gewoon te gebruiken op deze camera's.
aangezien 2:3 al jarenlang standaard is? afdrukken op 10x15 etc?
pi_34084706
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je bij de Olympus niet 3:2 in kunt stellen. Ik heb dan wel een compactcamera van Olympus, maar daar kan het ook bij. Dan wel alleen op de hoogste resolutie, en ik kan ook kiezen om met 4:3 te schieten.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_34084726
ik heb ook eens gaan kijken voor een olympus maar heb ergen gelezen dat hij niet zo goed zou zijn in sportfoto's (dit fotografeer ik graag)
pi_34084912
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:58 schreef Repeat het volgende:

[..]

aangezien 2:3 al jarenlang standaard is? afdrukken op 10x15 etc?
Ja?
Daar heeft mijn printer lak aan. En een goede fotozaak ook.

Elefes dat weet ik eigenlijk niet, zou kunnen.

Minolta dat ligt aan de fotograaf. De reactietijd van de ontspanner is geweldig, lees het maar na.
pi_34086267
Ik weet niet wat voor sporten je schiet maar Olymps is zeker goed genoeg. Welke camera beter is is een beetje afhankelijk van het soort sporten dat je schiet. De afweging is een beetje accuratesse tov snelheid. Canon is de allersnelste maar minder accuraat (350D niet de 1D )Olympus is wat langzamer en wat accurater. Nikon heeft een erg goede AF maar is ook wat langzamer dan Canon.

De E-500 verslaat de E-300 helemaal niet op alle fronten. De vergelijkingen zijn vaak wat vertekend omdat die gebruik maken van versie 1.0 van de E-300 firmware. Met het kiezen voor een E-500 krijg je een verbeterde AF matrix metering. Shadow/highlight based spot metering en een groter LCD. De E-300 heeft echter betere bouwkwaliteit, mogelijkheid het om een batterygrip toetevoegen en de mogelijkheid om de FL-36 (flitser) te gebruiken icm de interne flitser.

De Olympus schiet op 4:3 je bent nafaloop vrij op je foto's bij te knippen maar in camera gaat dat niet. (is ook vrij logisch het is een dslr, dus je kijkt door de lens en niet door/via de sensor)
pi_34086595
Maar als je naar de toekomst kijkt. Lenzen kan je houden, je camera upgraden. En dan zit je bij Canon of Nikon beter, aangezien die nog veel dikkere modellen hebben waar je in de toekomst misschien wel naar wilt overstappen
Kan je misschien ook aan denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')