Panasonic heeft ook camera's met een 'party' stand. Leuk is dat ook de kleinere cameraatjes optische beeldstabilisatie hebben; helpt tegen bewogen foto's.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:58 schreef pijnboom het volgende:
Omdat mijn oude digitale camera is gestolen, ben ik van plan een nieuwe te kopen.
Ik ben bereid tussen de 300 en 400 euro uit te geven, zaken als resolutie en optische zoom zijn voor mij niet zo belangrijk, er is eigenlijk maar één eis: de camera moet snel een foto kunnen maken in donkere omgevingen.
[..]veel op feesten fotografeer, is vaak het leuke moment nét voorbij.
Kan iemand mij dus een goede camera aanraden die snel een foto maakt?
Dat is waar - wat dat betreft zou hij ook naar een fixed focus camera kunnen kijken. Ik meen dat o.a. Kodak en Ricoh er daar wel een paar van in hun assortiment hebben en die dus helemaal niet scherp hoeven te stellen - dat is echt 'point and shoot'.quote:Op maandag 27 maart 2006 13:10 schreef mgerben het volgende:
Ik kan je helaas geen modelnummer geven van een camera die in het donker probleemloos scherpstelt... wellicht dat moderne camera's dat beter doen dan jouw gestolen camera, maar het blijft een van de moeilijker opgaven voor een autofocus!
Megapixels zeggen niets.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:28 schreef AquaDiGio het volgende:
Mijn budget is �300. Ik wil een degelijk merk (bijv. géén Trust of Olympus) en moet min. 5,0 megapixel zijn. Accent moet op optische zoom liggen (of heb je op elke camera standaard optisch + digitaal?)
Is er ook een "camera van het jaar 2005" in die categorie icm mijn "eisen"?
Mochten jullie nog meer gewenste eigenschappen van mij willen weten dan hoor ik het wel.
Edit: hoeveel waarde moet ik hechten aan het aantal megepixels van een camera? Ik lees net dat dat helemaal niets zegt over de kwaliteit van de foto's.
Koop de Canon Ixus 55, bespaar je ook nog wat geld voor een leuke SD-kaartje of een extra accu.quote:Op maandag 27 maart 2006 22:28 schreef AquaDiGio het volgende:
Mijn budget is €300. Ik wil een degelijk merk (bijv. géén Trust of Olympus) en moet min. 5,0 megapixel zijn. Accent moet op optische zoom liggen (of heb je op elke camera standaard optisch + digitaal?)
Is er ook een "camera van het jaar 2005" in die categorie icm mijn "eisen"?
Mochten jullie nog meer gewenste eigenschappen van mij willen weten dan hoor ik het wel.
bvb dank!
Edit: hoeveel waarde moet ik hechten aan het aantal megepixels van een camera? Ik lees net dat dat helemaal niets zegt over de kwaliteit van de foto's.
Waarom bijstellen? Je eisen zijn redelijk, alleen niet echt bijzonder.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef AquaDiGio het volgende:
Bedankt voor de tips, maar ik ga, na het lezen van info over digitale camera's op de site van de consumentenbond, mijn eisen waarschijnlijk drastisch bijstellen.
Bijstellen in welke richting?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 13:33 schreef AquaDiGio het volgende:
Bedankt voor de tips, maar ik ga, na het lezen van info over digitale camera's op de site van de consumentenbond, mijn eisen waarschijnlijk drastisch bijstellen.
Het is op FOK altijd een zooitje, maar goed. De beste tip is natuurlijk de Canon EOS 300D aanschaffen. De vorige versie van de 350D maar momenteel toch wel zo'n 100-150 euro goedkoper. Mocht dat allemaal niet lukken, kan je nog altijd gaan voor de Nikon D50quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:59 schreef IETE het volgende:
Ja RonaldV, het werkt hier echt beter...
Handig zo'n Centraal forum,
als niemand erin reageert!
Qua aanschaf, is de 350 geen probleem... zou je dan nog steeds de 300 aanraden?quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:17 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Het is op FOK altijd een zooitje, maar goed. De beste tip is natuurlijk de Canon EOS 300D aanschaffen. De vorige versie van de 350D maar momenteel toch wel zo'n 100-150 euro goedkoper. Mocht dat allemaal niet lukken, kan je nog altijd gaan voor de Nikon D50
Nou, wat is je probleem dan? Voor minder heb je echt geen spiegelreflex hoor.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:32 schreef IETE het volgende:
[..]
Qua aanschaf, is de 350 geen probleem... zou je dan nog steeds de 300 aanraden?
Ik kan namelijk de350, met kit, voor 500 euro aanschaffen, dat is toch geen geld?
Qua prijs/kwaliteit-verhouding is deze 1 van de beste in zijn soort. Zeker doen.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:35 schreef IETE het volgende:
het probleem is er ook niet,
mijn vraag was alleen, of ik er een goede keus mee maak,
kan ik niet beter een andere aanschaffen? Of moedig je het juist aan, deze te kopen...
dat is wat ik wil weten
Kijk,quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:37 schreef Afwasborsteldetweede het volgende:
[..]
Qua prijs/kwaliteit-verhouding is deze 1 van de beste in zijn soort. Zeker doen.
Tja, wat is oud, de 350D is nog niet eens een jaar oud, in de fotografiewereld is dat nog vrij nieuw te noemen. De 350D is een semi-professionele camera. Canon kent al jaren een goede menu. Het is gewoon een camera met redelijk veel instellingen. Als je dit al geen goede camera vind, dan kom je echt in bij de profs, en dan betaal je vanaf 2.000 euro voor een camera.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 21:43 schreef IETE het volgende:
[..]
Kijk,
zoiets wou ik horen![]()
Maar de 350 is toch ook al een vrij oud model, en zag op de canon site, dat ze een nieuwe hebben... Nou ben ik niet zo heel erg bekend met spiegelreflex camera's, maar vind fotograferen echt geweldig, en zoek dus een betere camera dan ik nu heb, en van wat ik begrepen heb, is de 350 gewoon heel gemakkelijk in gebruikser gemak. En dat zoek ik...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |