abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34449727
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:41 schreef NiTiN het volgende:

[..]

die in tekenfilms van weleer altijd werden afgebeeld als zijnde wrede, harteloze en nietsontziende bruten, maar in werkelijkheid een wonderschone en verantwoordelijke taak hebben, namelijk het verwijderen van ongewenste organismen uit de samenleving. Honden vangen dus

edit: mooi stuk van een visionair , een must read!
"Hondenbezitters behoren tot de onderste regionen van de voedselketen. Het dringt maar niet tot ze door dat niet iedereen hun ziekelijke liefde voor hun hond met ze deelt. Ze kunnen er niet bij dat je het niet schattig vindt dat hun hond jouw kinderen in hun gezicht zit te lebberen. Ze tongen immers zelf ook voortdurend met hun hond? Ze gaan er zelfs mee naar bed!"

En hoe waar!

"Ik was eens in het park aan het spelen met mijn kinderen. Gezellig, totdat er weer zo’n stinkbeest op ze af kwam rennen. Met zijn gore modderpoten sprong hij tegen één van mijn kinderen op, die daardoor omviel. Ik zei tegen de eigenaresse van de hond dat ik daar niet van gediend ben, en dat ze haar hond moet aanlijnen. “U doet uw kinderen toch ook niet aan de lijn?” zei ze.

Met dit soort gekken, die honden gelijkstellen met mensenkinderen (of misschien zelfs honden wel bóven mensenkinderen stellen), valt niet te praten."

Erg herkenbaar
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34449959
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:58 schreef kamagurka het volgende:

[..]

"Hondenbezitters behoren tot de onderste regionen van de voedselketen. Het dringt maar niet tot ze door dat niet iedereen hun ziekelijke liefde voor hun hond met ze deelt. Ze kunnen er niet bij dat je het niet schattig vindt dat hun hond jouw kinderen in hun gezicht zit te lebberen. Ze tongen immers zelf ook voortdurend met hun hond? Ze gaan er zelfs mee naar bed!"

En hoe waar!
Gelukkig ben je totaal niet generaliserend
pi_34449962
dubbel
pi_34450012
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 15:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Man, lul toch op met je opruiende praatjes over verzet tegen de politiek, je lijkt wel zo'n schuimbekkende texaan met een dubbelloops geweer die zijn achtertuin in de gaten houdt op indringers of mensen van de regering

Als de politiek jou verbied die koleredingen los te laten lopen heb je dat gewoon te pikken. Anders mogen ze die krengen best in het asiel schoppen voor een spuitje
pi_34450035
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:27 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Mwah. Dat idee heb ik niet. Sommige rashonden zijn heel lief, maar tegelijkertijd heel erg lelijk. Jij doet nu net of alle rashonden 'mooi' zijn. Ik zou een hond kiezen op zijn karakter, niet op zijn uiterlijk.
inderdaad!! goed gezegd mee eens.
pi_34450047
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:04 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Gelukkig ben je totaal niet generaliserend
Nee hoor, ik zie alleen maar honderden fotoos van kneuzen op het F&F forum of programma's op tv van mensen die zich breeduit over hun bek laten likken door zo'n beest

pi_34450088
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nee hoor, ik zie alleen maar honderden fotoos van kneuzen op het F&F forum of programma's op tv van mensen die zich breeduit over hun bek laten likken door zo'n beest

En dan zijn alle hondenbezitters zo?

Dan zal ik wel een uitzondering op de regel zijn!
pi_34450204
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:06 schreef kamagurka het volgende:

Eh... Heb jij er last van als iemand zich laat likken door zijn hond of het dier bij hem in bed laat slapen? Lijkt me niet.
pi_34450374
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Eh... Heb jij er last van als iemand zich laat likken door zijn hond of het dier bij hem in bed laat slapen? Lijkt me niet.
Zeg ik dat ergens dan? Ik reageer slechts op iemand die het ontkent en nee, een echt lekkere gewoonte vind ik het niet
Maar je laat je maar lekker aflebberen door je hond hoor, see if i care
pi_34450405
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:15 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens dan? Ik reageer slechts op iemand die het ontkent en nee, een echt lekkere gewoonte vind ik het niet
Maar je laat je maar lekker aflebberen door je hond hoor, see if i care
Mag jij vertellen wie het ontkent.
  woensdag 25 januari 2006 @ 16:37:57 #211
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_34451167
Ook zo'n mooi standaard zin:" Nee, hij (de hond) doet niets hoor."

Dan roep ik altijd terug: "En? Weet de hond dat ook?"
als in goochelaar
pi_34457125
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Met die kanttekening dat jij je honden gewoon in het bos laat schijten.
Het hondenbos ja, losloopgebied bedoeld voor honden, daar betaal ik me scheel voor aan hondenbelasting....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34457243
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:33 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dat zie je wel vaker bij hondenbezitters inderdaad, het zich niet kunnen inleven in hoe andere mensen over hondenpoep denken.
Je bent gewoon een zeiksnor, dat is het probleem, ik hou er namelijk net zo min van om in de poep te dansen...

Ik let dus altijd op waar mijn honden hun behoefte doen, is dat ergens waar mensen er last van kunnen hebben dan ruim ik het op, maar als jij ervan houdt om in prikbosjes en midden in het bos van de paden af te struinen dan is dat jouw probleem idd wat mij betrefd.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34457409
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?

Leuk of aaibaar is het niet iig
Die zijn juist wel heel erg leuk, bullterriers worden de clowns onder de honden genoemd, als je een hond zoekt die altijd zin heeft in een dolletje, die altijd vrolijk is, waarmee je heerlijk op stap kan dan moet je een bull nemen, je moet alleen tegen het eigewijze kunnen.

Het zijn ontzettende kroelkonten trouwens, aaibaarheidsfactor rijst de pan uit...

Weet je wat het is he, heb nu zelf zo'n klein mormel hier lopen en daardoor zie ik des te beter hoe goed van karakter die grote jongens zijn, als dit karakter in zo'n grote zou zitten dan zou het echt gevaarlijk worden.
Maar dat hebben die honden niet, die zijn best heel erg zachtaardig, veel rustiger, veel kalmer, minder geldingsdrang...

Het zijn hele prettige honden, zo ook de tosa die ik gehad heb, wat een heerlijkheid was dat om als hond te hebben, een lieve kroelkont met een enorm hart van goud.
pi_34457479
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:36 schreef kamagurka het volgende:

[..]

O, krijgen we dat riedeltje weer... en mensen moeten zeker ook goudvissen en vogelbelasting gaan betalen omdat die eigenlijk ook wel lastig zijn

Als je niet kunt zien dat een hond qua formaat en temperament veel schadelijker en gevaarlijker is dan een kat of een fret heb je echt wel problemen hoor... Verantwoordelijke mensen houden hun kat bovendien gewoon binnen en katten springen ook niet tegen iedereen op ongewenst of beginnen te bijten of blaffen... dus ik zie niet in waarom je loopt te zeiken. Volgens mij alleen maar een calimero-reactie.. zij niet en ik wel, dat is niet eerlijk!! ahoiahoi!!
Nee katten springen niet tegen je op, schijten alleem maar in de zandbak en als hun eigenaren ze niet goed ontwormen kan je kind die wormen krijgen waarvan de larven aardige schade kunnen aanrichten aan hun organen en zelfs blindheid kunnen veroorzaken.

Ach, tis maar wat je schadelijk vindt he...

Begrijp me niet verkeerd, heb 4 katten die ook buiten komen, maar weet snerterig goed dat katten voor overlast kunnen zorgen en hele beste ook.
pi_34457887
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:59 schreef kamagurka het volgende:

[..]

En dát is nu precies waar je altijd op terugkomt bij hondenmensen.. "maar die van mij doet dat niet hoor"... daar wordt je toch wel zoooooo moe van he

We hebben het in ieder geval over gevallen waarbij mensen dat dus wél doen! En daarom zijn dat soort regels nogmaals prima t.a.v. honden
Begrijp eens dat de aso's die te beroerd zijn hun hond op te voeden of om wat verder te lopen zodat mensen geen last van de ontlasting hebben net zo vervelend, misschien zelfs wel vervelender, zijn voor de mensen die wel normaal met hun dier om kunnen gaan.

Door dit soort mensen is er amper nog een strand waar ik mag komen met mijn hond, zijn de meeste binnensteden verboden gebied voor honden, is er een aanlijngebod buiten de losloopgebieden gekomen, enz enz enz enz.
Terwijl als ik naar het strand zou gaan met mijn honden ik ze vantevoren uitlaat en voor de zekerheid poepzakjes mee zou nemen omdat ik van strandwandelingen hou, maar niet wil dat anderen last van mijn hobby hebben.

Ik heb dus veel minder vrijheid met mijn honden door anderen die het verkloten, dat is bar irritandt.
pi_34458054
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:55 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Maar je mag er verder geen kritiek op hebben?

Nogmaals, ik vind het bespottelijk dat een of andere triangeljosti met zo'n klotebeest de buurt onveilig maakt, dat je dan als doorsnee burger waakzaam moet zijn en over je angsten heen moet komen. Gewoon aanlijnen, zijn we overal vanaf
Als dat het geval is kan je gewoon officiele instantie inroepen om dit probleem aan te pakken aangezien er al een losloop verbod is buiten de speciaal aangegeven losloopgebieden.

Als je dus contact opneemt met de politie dan kan je met ze afspreken dat ze het in de gaten houden en dan gaat iemand gewoon hartstikke nat als hij zijn hond zich niet netjes laat gedragen.
pi_34458487
Veel reacties erodome..

Ik blijf echter wel bij mijn standpunten tav. het aanlijnen van honden en de overlast die ze geven, aangezien dat ook nogal zichtbaar is namelijk

Maar zolang mensen zich daar aan houden en niet alleen maar een hond hebben voor de (foute) status of om anderen te treiteren, zal je mij er niet over horen
Het lijkt weer het geval van de groep die het voor de rest verpest...
pi_34459008
Ik ben dan ook een groot voorstander van het hondenbewijs, als mensen eens wisten wat ze in huis haalde en er niet zo mee liepen te sollen dan zou het aantal bijtincidenten minimaal gehalveerd worden(en dat is een hele voorzichtige schatting) en zou er niet zoveel irritatie bestaan over honden.

Maar ook de handhaving van de wet kan beter, dus beter controleren of mensen zich aan de regels houden en idd bekeuren als een hond ergens poept waar het niet mag of losloopt.
Maar daar moet wel tegenover staan dat er ruimte gemaakt wordt waar die honden wel los kunnen e.d. en dat mist te vaak nog, wel je scheel betalen aan hondenbelasting, maar er wordt niets met dat geld gedaan om problemen op te lossen aan beide kanten.

Neem van die hondentoiletjes, geen enkele zichzelf respecterende hond gaat op zo'n met pis doordrengt en onder de schijt zittend ding zitten, het is te klein meestal, er zijn er te weinig...

Nu woon ik lekker vrij en dat heeft als voordeel dat alles om het dorp heen losloopgebied is, maar voor mensen die wat minder vrij wonen is het vaak ook echt lastig om hun dier te kunnen bieden wat deze nodig heeft zonder de regels te breken.

Dan heb ik het niet over asociaal gedrag van honden die tegen mensen opspringen en dat soort nare zaken, maar gewoon even lekker uit kunnen laten rennen, hebben ze nodig, voorkomt ook bijtincidenten, want een hond die te weinig beweegt raakt gefrustreerd en een gefrustreerde hond bijt vele malen sneller.
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:39:40 #220
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34461832
Loslopende honden zijn kut. Mits ze niet luisteren
pi_34461962
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:39 schreef TommyGun het volgende:
Loslopende honden zijn kut. Mits ze niet luisteren
Die stelling klopt volgens mij niet.

Dus loslopende honden die niet luisteren zijn niet kut
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:50:59 #222
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34462283
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:42 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Die stelling klopt volgens mij niet.

Dus loslopende honden die niet luisteren zijn niet kut
LOL

Je snapt me wel
pi_34462338
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:50 schreef TommyGun het volgende:

[..]

LOL

Je snapt me wel
Jawel
  woensdag 25 januari 2006 @ 21:59:33 #224
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_34462698
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 21:51 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Jawel
pi_34462897
Op gepaste plaatsen laat ik mijn hond wel loslopen. Ze is de goedheid zelve, ze springt alleen soms uit enthousiasme tegen mensen op, maar die zitten daar zelden mee. En als een andere hond wil spelen is ze niet meer te pakken te krijgen totdat ze van vermoeidheid omvalt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')