abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34444854
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:23 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb mijn hond altijd los...... behalve als er andere mensen aankomen of andere honden
Als ze voorbij zijn laat ik hem weer los
Ik dus ook en ik heb ook nog nooit iemand er commentaar op horen leveren, zelfs niet zien terugdeinzen of zo. Maar ja, ik roep het beest ook gelijk terug zodra ik iemand zie komen en dan luistert ze ook.

Ik kan me voorstellen dat mensen niet blij zijn als iemand z'n hond los laat lopen en het beest totaal niet onder controle heeft. Dat is dan ook minder.
pi_34444868
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:17 schreef Goochie het volgende:
Zou wat zijn als wolven vrij rondlopen in een dierentuin. Ik weet zeker dat je er geen hond meer zou zien..
Juist wel...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34444935
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

I fail to see any connection here.

En iedereen mag elke mening over mijn hond hebben die hij wil. Maar over mensen die beweren last te hebben van stront in de struiken, heb ik dan weer een mening. En dat mag ook. Maar wat dat te maken heeft met mensen die hun kinderen uitfoeteren...
Tsja, raar dat je dan de connectie kattenpoep in je tuin/ stront in de struiken van een hond weer niet ziet...
pi_34444989
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:35 schreef kamagurka het volgende:
Tsja, raar dat je dan de connectie kattenpoep in je tuin/ stront in de struiken van een hond weer niet ziet...
Sorry? 't Lijkt mij dat je van kattenpoep in je tuin meer last hebt dan van hondenstront in de gemeentelijke bosjes. Of bedoel je dat juist te zeggen?
pi_34445085
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

I fail to see any connection here.

En iedereen mag elke mening over mijn hond hebben die hij wil. Maar over mensen die beweren last te hebben van stront in de struiken, heb ik dan weer een mening. En dat mag ook. Maar wat dat te maken heeft met mensen die hun kinderen uitfoeteren...
Waar zie jij mij m`n kind uitfoeteren dan?
Heb jij mij dat tegen haar horen zeggen dan of zo?
Je moet niet over me oordelen als je mij nog mijn kind nog de manier waarop ik met haar omga kent. Zoiets kun je niet uit 1 zinnetje over botte hersen halen namelijk.
[/me]kijkt argwanend om zich heen of ze ergens Lupa_Solitaria in de buurt ziet rondlopen....[/me]
The waves you made will always be
pi_34445146
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:39 schreef pepper_961 het volgende:
Waar zie jij mij m`n kind uitfoeteren dan?
Heb jij mij dat tegen haar zeggen dan of zo?
[me]kijkt argwanend om zich heen of ze ergens Lupa_Solitaria in de buurt ziet rondlopen....[/me]
Ik chargeer een beetje nu. Ik vond je opmerking over 'd'r botte hersens' nogal naar overkomen, maar je hebt al uitgelegd die uitdrukking voor jou een andere gevoelswaarde had.
pi_34445325
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Sorry? 't Lijkt mij dat je van kattenpoep in je tuin meer last hebt dan van hondenstront in de gemeentelijke bosjes. Of bedoel je dat juist te zeggen?
Ik denk dat je van hondenpoep meer last hebt. period.

Leuk als je even van het pad af wijkt, flatsjjj!

Ik zie jou niet iedere dag met je schoenen door je planten in de tuin banjeren... of doe je dat wel
pi_34445361
Met die "botte hersens"opmerking ben ik ook gewoon opgegroeid, dat hoorde ik overal om me heen en had niet die waarde die jij eraan hangt. Het werd regelmatig gebruikt om kinderen te waarschuwen voor van alles en nog wat.
"denk erom dat je die straat niet oversteekt want dat is levensgevaarlijk! Dus haal het niet in je botte hersens om dat toch te doen" Dat botte hersens had totaal geen neerbuigende of afkattende of afbekkende waarde, maar was meer een woord om kracht bij te zetten dat iets echt bloedlink was.
Lastig uit te leggen eigenlijk. Maar ik hoop dat je de juiste "lading" van het woord begrijpt.
pi_34445373
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:46 schreef kamagurka het volgende:

Jij kruipt graag op handen en voeten de bosjes in?
quote:
Ik zie jou niet iedere dag met je schoenen door je planten in de tuin banjeren... of doe je dat wel
Ik stap liever met mijn voeten in de stront dan dat ik er met mijn handen in graai eigenlijk.
pi_34445386
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:46 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Loop jij door de gemeentetuintjes dan? Zoals bosjes?
pi_34445387
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:47 schreef pepper_961 het volgende:
Met die "botte hersens"opmerking ben ik ook gewoon opgegroeid, dat hoorde ik overal om me heen en had niet die waarde die jij eraan hangt. Het werd regelmatig gebruikt om kinderen te waarschuwen voor van alles en nog wat.
"denk erom dat je die straat niet oversteekt want dat is levensgevaarlijk! Dus haal het niet in je botte hersens om dat toch te doen" Dat botte hersens had totaal geen neerbuigende of afkattende of afbekkende waarde, maar was meer een woord om kracht bij te zetten dat iets echt bloedlink was.
Lastig uit te leggen eigenlijk. Maar ik hoop dat je de juiste "lading" van het woord begrijpt.
Denk 't wel.
pi_34445443
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Jij kruipt graag op handen en voeten de bosjes in?
[..]

Ik stap liever met mijn voeten in de stront dan dat ik er met mijn handen in graai eigenlijk.
Owkee, jij tuiniert iedere dag... goh, wat een groene vingers toch op fok!

Ik weet niet wat jij met struiken bedoelt, maar hier in Utrecht schijten die klotebeesten gewoon op groene grasveldjes hoor, in het park. Ja, daar voetballen ook wel ns kinderen.. of daar loop je ook wel ns overheen om ergens naartoe te moeten
pi_34445449
Als je vind dat een hond vrij moet kunnen rennen dan moet je op een boerderij gaan wonen en daar een hond nemen.
Anders moet je geen hond nemen want er zijn ook mensen die als de dood zijn voor honden, ZOALS IK!!

Ik mis m'n bus en kom te laat op m'n werk omdat ik overal oslopende honden zie en nog liever omloop of blijf staan tot ze weg zijn.

Jouw hond moet niet MIJN probleem worden en dat is met deze mensen nu wel het geval.

Hond aan de lijn.
pi_34445477
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:48 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Loop jij door de gemeentetuintjes dan? Zoals bosjes?
Gr-as-ve-ld-en... ook gemeentetuin
pi_34445489
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:50 schreef bxie het volgende:
Als je vind dat een hond vrij moet kunnen rennen dan moet je op een boerderij gaan wonen en daar een hond nemen.
Anders moet je geen hond nemen want er zijn ook mensen die als de dood zijn voor honden, ZOALS IK!!

Ik mis m'n bus en kom te laat op m'n werk omdat ik overal oslopende honden zie en nog liever omloop of blijf staan tot ze weg zijn.

Jouw hond moet niet MIJN probleem worden en dat is met deze mensen nu wel het geval.

Hond aan de lijn.
Anders leer jij eens lezen! Ik en andere users hebben duidelijk aangegeven dat in geval van andere mensen of dieren, ik de hond aan de lijn doe!
pi_34445524
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:51 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Gr-as-ve-ld-en... ook gemeentetuin
Mijn hond schijt niet op Gr-as-ve-ld-en
Katten schijten wel in mijn siertuin, waar ik inderdaad met de handen in moet!
pi_34445549
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:50 schreef kamagurka het volgende:
Owkee, jij tuiniert iedere dag... goh, wat een groene vingers toch op fok!
Ik heb geeneens een tuin. Het gaat hier over een hypotethische situatie. Ik trap namelijk ook zelden of nooit in de hondenpoep.
quote:
Ik weet niet wat jij met struiken bedoelt, maar hier in Utrecht schijten die klotebeesten gewoon op groene grasveldjes hoor, in het park. Ja, daar voetballen ook wel ns kinderen.. of daar loop je ook wel ns overheen om ergens naartoe te moeten
Dat andermans honden op speelveldjes schijten, dat kan ik niet helpen. De mijne doen het zoveel mogelijk in de struiken en in de waterkant, waar niemand ooit loopt.
pi_34445577
Terug op hondenpoep.....
Het is best irritant als je smorgens je kind lopend naar de peuterspeelzaal brengt en je moet tussen de stront op de stoep laveren. Stront ligt dan tien centimeter naast het grasveld notabene!! Maar de pest is dat ze een bordje op het grasveld hebben geplaats waarop staat aangegeven dat je je hond er niet op mag uitlaten omdat aan het eind van dat grasveld een hondentoilet is en dus laten ze hun hond er maar naast schijten. Te beroerd om die, nog geen honderd, metertjes extra te lopen! En van de stront van de honden die dan stiekem toch op het grasveld mogen schijten, komt de stront alsnog op de stoep te liggen als het veldje zomers weer es gemaait wordt

Ach joh poep gebeurt.
pi_34445603
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:50 schreef bxie het volgende:

Hond aan de lijn.
Sorry, maar hier overdrijf je. Als jij een hondenfobie hebt, dan is dat jouw probleem en dan zou ik daar maar eens iets aan doen. Da's de enige manier waarop je het kunt oplossen, want mensen met honden zullen er altijd zijn. Ik had ooit een spinnenfobie, maar dan ga ik nog niet de gemeente aanschrijven dat ze alle spinnen moeten verdelgen.
pi_34445628
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:54 schreef pepper_961 het volgende:
Terug op hondenpoep.....
Het is best irritant als je smorgens je kind lopend naar de peuterspeelzaal brengt en je moet tussen de stront op de stoep laveren. Stront ligt dan tien centimeter naast het grasveld notabene!! Maar de pest is dat ze een bordje op het grasveld hebben geplaats waarop staat aangegeven dat je je hond er niet op mag uitlaten omdat aan het eind van dat grasveld een hondentoilet is en dus laten ze hun hond er maar naast schijten. Te beroerd om die, nog geen honderd, metertjes extra te lopen! En van de stront van de honden die dan stiekem toch op het grasveld mogen schijten, komt de stront alsnog op de stoep te liggen als het veldje zomers weer es gemaait wordt

Ach joh poep gebeurt.
En *dat* is inderdaad asociaal gedrag.
pi_34445656
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:06 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Hmmm, waarom zeg je die ouders niet gelijk duidelijk dat je hond graag kinderen bijt/lust dan?
Als ik bovenstaande situatie even doorlees ben je daar ook niet bepaald kort en duidelijk over.
Als iemand mij zegt;" pas op, mn hond houdt niet van kinderen en kan bijten."
Dan blijf ik heus wel met mijn kind uit de buurt hoor. Mijn kind moet ook altijd eerst aan het baasje vragen of ze de hond mag aaien. Als ze het in dr botte hersens haalt om zo op een hond af te stappen kan ze rekenen op een flinke uitbrander van mijn kant.
Als een hondeneigenaar zegt dat dat kind niet mag aaien, dan moet de moeder tegen dat kind zeggen dat het niet mag omdat meneer/mevrouw het niet wil hebben.
Zoiets hoort volgens mij nog steeds bij de opvoeding van een kind. Dus in dit geval zit de moeder fout en niet de eigenaar van de hond.
A.C.A.B
pi_34445693
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:06 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Hmmm, waarom zeg je die ouders niet gelijk duidelijk dat je hond graag kinderen bijt/lust dan?
Als ik bovenstaande situatie even doorlees ben je daar ook niet bepaald kort en duidelijk over.
Als iemand mij zegt;" pas op, mn hond houdt niet van kinderen en kan bijten."
Dan blijf ik heus wel met mijn kind uit de buurt hoor. Mijn kind moet ook altijd eerst aan het baasje vragen of ze de hond mag aaien. Als ze het in dr botte hersens haalt om zo op een hond af te stappen kan ze rekenen op een flinke uitbrander van mijn kant.
Ik had een grote indrukwekkende Duitse Dog die niet honderd maar wel tweehonderd procent te vertrouwen was met kinderen, en tegelijkertijd een Border Collie teefje met een "snoezig" uiterlijk die er absoluut geen been in zag om in vreemden (inclusief kinderen) te happen.

Je wilt niet weten hoevaak ik heb moeten vragen of mevrouw/meneer niet wilde proberen om de Border Collie te aaien, OMDAT ZE BEET. En hoe vaak ik niet tegen een kindje gezegd hebt dat ze de Duitse Dog maar moesten komen aaien omdat die wel lief was.

En weet je wat de reactie dan was? "O, daar geloof ik niets van. Ze ziet er zo lief uit"(auw).
Of: "nee, Pietje ga maar niet naar die grote hond. Als je dat kleintje niet mag aaien lopen we wel door"
en dit laatste meestal op verongelijkte toon.
pi_34445709
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik heb geeneens een tuin. Het gaat hier over een hypotethische situatie. Ik trap namelijk ook zelden of nooit in de hondenpoep.
[..]

Dat andermans honden op speelveldjes schijten, dat kan ik niet helpen. De mijne doen het zoveel mogelijk in de struiken en in de waterkant, waar niemand ooit loopt.
En dát is nu precies waar je altijd op terugkomt bij hondenmensen.. "maar die van mij doet dat niet hoor"... daar wordt je toch wel zoooooo moe van he

We hebben het in ieder geval over gevallen waarbij mensen dat dus wél doen! En daarom zijn dat soort regels nogmaals prima t.a.v. honden
pi_34445722
Ach ja, veel mensen denken jouw hond nu eenmaal beter te kunnen inschatten dan jijzelf.
pi_34445752
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:59 schreef kamagurka het volgende:
En dát is nu precies waar je altijd op terugkomt bij hondenmensen.. "maar die van mij doet dat niet hoor"... daar wordt je toch wel zoooooo moe van he

We hebben het in ieder geval over gevallen waarbij mensen dat dus wél doen! En daarom zijn dat soort regels nogmaals prima t.a.v. honden
Ik word net zo ziek als jij van mensen die hun hond midden op het looppad laten schijten e.d. Die verpesten het namelijk ook voor mij en andere hondeneigenaren die wél rekening houden met anderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')