abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34440176
Tja, een beest moet ook eens vrij kunnen lopen. Ik laat onze mechelse herder zoveel mogelijk los lopen. Natuurlijk niet langs de weg (want ze heeft af en toe de neiging om achter auto's aan te jagen als ze teveel energie heeft) maar wel in de velden.

Kan ze achter de vogels aanjagen, is ze zo een paar honderd meter van me af en komt dan op vol tempo weer terug sprinten. Maar als er dan mensen aankomen gaat ze toch meteen weer aan de lijn. Niet iedereen voelt zich veilig als er een loslopende mechelaar in de buurt is.
pi_34440232
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:06 schreef El_Psycho het volgende:
Tja, een beest moet ook eens vrij kunnen lopen. Ik laat onze mechelse herder zoveel mogelijk los lopen. Natuurlijk niet langs de weg (want ze heeft af en toe de neiging om achter auto's aan te jagen als ze teveel energie heeft) maar wel in de velden.

Kan ze achter de vogels aanjagen, is ze zo een paar honderd meter van me af en komt dan op vol tempo weer terug sprinten. Maar als er dan mensen aankomen gaat ze toch meteen weer aan de lijn. Niet iedereen voelt zich veilig als er een loslopende mechelaar in de buurt is.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34440349
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:51 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Vertel dat dan maar ns aan een jogger of iemand die gewoon op zijn fiets voorbij tuft...

Ken mensen genoeg met rotervaringen op dat gebied. Bovendien is een hond die op je af komt rennen en blaft al bedreigend genoeg, bijten moet er dan nog bijkomen zeg...

Gewoon aanlijnen die hap... dat weet je nu eenmaal als je aan zo'n mormel begint.
Kun je ook lezen? Ik ben dus iemand die de honden altijd aangelijnd heeft.
pi_34440523
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:

[..]

OK, dat is tenminste een zinnig antwoord... erg aaibaar of lief zien ze er niet uit, eerder als misvormde biggen die te hoog op hun poten staan. Maar da's persoonlijke smaak
Klopt, dat is inderdaad een kwestie van smaak. Maar heb je er wel eens een in het echt gezien? En dan bedoel ik niet snel effe gekeken maar echt goed bekeken? De knapste zijn ze niet maar toch zijn ze mooi gebouwd hoor en er zijn veel lelijkere honden.
pi_34441574
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?

Leuk of aaibaar is het niet iig

Het zijn juist echte schoothonden, dat zou je eens moeten zien. Sulligste beesten die ik ken.
pi_34441781
Rotbeesten Waarom rennen die kwijlballen altijd achter je fiets aan? Ik ben voor honden aan de lijn, maar nog meer voor het compleet afschaffen van honden!
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:00:49 #107
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_34441811
Ach man..honden..houd er over op alsjeblieft.

Ben zelf een paar gebeten door zo'n k*thond en dan nog zegt de eigenaar: "Doet ie anders nooit?!?!" Jaja..klote beesten.

De beste hond is de opgezette hond.
als in goochelaar
pi_34441985
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 01:15 schreef dontcare het volgende:

[..]

Ik had een samojeed die kippen en kinderen niet leuk vond , niet echt veilig om los te laten lopen in een woonwijk/ park met kippen

hij ging gewoon mee joggen en op het strand of in het bos mocht hij wel los
Irritant trouwens was dat ouders dus niet luisteren als je zegt dat ze hun kind uit de buurt moeten houden
"nee hoor aai het lieve hondje maar'
"mevrouw , zou u uw kind bij u willen houden'"
"hij wil alleen maar de hond aaien hoor, toe doe maar"
*GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
"wat die kut hond is vals"
"nee hoor hij heeft gewoon een hekel aan uw kutkind"

*de hond was als pup mishandeld door een stelletje kut koters , hij heeft nooit iemand gebeten trouwens (op een stuk of 20 dode kippen in het park na dan) maar hij was wel duidelijk
Hmmm, waarom zeg je die ouders niet gelijk duidelijk dat je hond graag kinderen bijt/lust dan?
Als ik bovenstaande situatie even doorlees ben je daar ook niet bepaald kort en duidelijk over.
Als iemand mij zegt;" pas op, mn hond houdt niet van kinderen en kan bijten."
Dan blijf ik heus wel met mijn kind uit de buurt hoor. Mijn kind moet ook altijd eerst aan het baasje vragen of ze de hond mag aaien. Als ze het in dr botte hersens haalt om zo op een hond af te stappen kan ze rekenen op een flinke uitbrander van mijn kant.
The waves you made will always be
pi_34442139
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:53 schreef kLowJow het volgende:

Het zijn juist echte schoothonden, dat zou je eens moeten zien. Sulligste beesten die ik ken.
Vind jij ze zelf mooi? Ik kan er namelijk nooit over uit hoe lelijk die beesten zijn. Kan me zo moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die ze mooi vinden, esthetisch gezien...
pi_34442173
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:06 schreef pepper_961 het volgende:
Als ze het in dr botte hersens haalt...
Ik kan zo zien dat je erg dol op d'r bent.

pi_34442185
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:26 schreef ioor het volgende:
Van mij mogen ze vast blijven zitten, als ik in het park loop wordt ik 9 van de 10 keer door zo'n rot beest " aangevallen" omdat ze zogenaamd met je willen spelen.
Tuurlijk, dat geloof ik gelijk
pi_34442284
Ik kan me altijd ergeren aan hondenbezitters die hun hond los laten lopen in bv het bos, waar het totaal niet mag , kom ik eraan fietsen dan hangt er zo'n hond in mijn kuit, of springt hij op andere wandelaars. Dan staat vaak het baasje erbij te lachen. En die stront heb ik ook een stronthekel aan..
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_34442307
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Vind jij ze zelf mooi? Ik kan er namelijk nooit over uit hoe lelijk die beesten zijn. Kan me zo moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die ze mooi vinden, esthetisch gezien...
Het gaat er niet om of honden mooi zijn...

Wij hebben ook een franse kliko terrier (asbakkenras dus ) en haar koppie is prachtig... de rest is superlelijk, terwijl ze als pup supermooi was

pi_34442353
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:15 schreef kikoooooo het volgende:
Het gaat er niet om of honden mooi zijn...
Als je een rashond aanschaft, dan kies je doorgaans heel bewust. En dus ook op uiterlijk, want als uiterlijk er niet toe doet, dan koop je gewoon een vuilnisbakkie.
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:17:30 #115
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_34442366
Honden kunnen gewoon zeer gevaarlijk zijn. in een dierentuin zitten de gevaarlijke dieren toch ook achter een hek? Zou wat zijn als wolven vrij rondlopen in een dierentuin. Ik weet zeker dat je er geen hond meer zou zien..

Dus, honden gewoon ten alle tijde aangelijnd.
als in goochelaar
  woensdag 25 januari 2006 @ 12:21:55 #116
77575 NiTiN
Move On Up
pi_34442503
hond die op je af komt rennen: Pepperspray in den oogjes en neus. Toch jammerlijk dat dat verboden is.

had ie maar aangelijnd moeten zijn.

goede oplossing lijkt mij zo.
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_34442522
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Ik kan zo zien dat je erg dol op d'r bent.

Ik ben ook onwijs dol op haar!
Dat is ook de reden dat ik het er bij haar inprent, om nooit maar dan ook nooit zomaar een hond te gaan aaien zonder eerst aan het baasje te vragen of dat wel kan. Ik hou haar graag heel namelijk.
Dan geef ik haar liever zelf op dr kop, als ze het toch doet, dan dat ze op dr kop krijgt van een niet al te kindvriendelijk hond! Van mijn boze woorden houdt ze over het algemeen genomen minder lichamelijk letsel over dan van de afstraffing van zo`n hond.
pi_34442552
Ik heb mijn hond altijd los...... behalve als er andere mensen aankomen of andere honden
Als ze voorbij zijn laat ik hem weer los
pi_34442571
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:22 schreef pepper_961 het volgende:
Ik ben ook onwijs dol op haar!
Dat blijkt anders niet uit je bewoordingen. Mensen die op zo'n toon over hun kinderen praten ('d'r botte hersens'), zouden een fokverbod moeten krijgen.
pi_34442606
Mijn zus moet ook vaak de hond aan de riem houden, maar dat komt omdat die graag z'n neus achterna loopt.. z'n konijntje zal hem heerlijk smaken.
pi_34442702
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Als je een rashond aanschaft, dan kies je doorgaans heel bewust. En dus ook op uiterlijk, want als uiterlijk er niet toe doet, dan koop je gewoon een vuilnisbakkie.
Mwah. Dat idee heb ik niet. Sommige rashonden zijn heel lief, maar tegelijkertijd heel erg lelijk. Jij doet nu net of alle rashonden 'mooi' zijn. Ik zou een hond kiezen op zijn karakter, niet op zijn uiterlijk.
pi_34442743
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:27 schreef kikoooooo het volgende:
Mwah. Dat idee heb ik niet. Sommige rashonden zijn heel lief, maar tegelijkertijd heel erg lelijk. Jij doet nu net of alle rashonden 'mooi' zijn. Ik zou een hond kiezen op zijn karakter, niet op zijn uiterlijk.
Als je puur op karakter kiest, dan kun je ook voor een vuilnisbakkie gaan lijkt mij.
pi_34442934
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Dat blijkt anders niet uit je bewoordingen. Mensen die op zo'n toon over hun kinderen praten ('d'r botte hersens'), zouden een fokverbod moeten krijgen.
Dat is, een voor mij, erg bekende spreekterm die ik zelf niet al te letterlijk bedoel.
Jij moest eens weten hoe idolaat ik van mn kleine meiske ben, daar kan menigeen alleen maar jaloers op zijn!
Maar ik heb al een "fok"verbod op mezelf gelegd hoor.
Twee kindjes zijn voor mij genoeg.
pi_34444700
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ah, dus jij mag wel een mening over een ander hebben, maar een ander geen mening over je hond, dat vind je die persoon "een zeikerd".
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_34444810
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, dus jij mag wel een mening over een ander hebben, maar een ander geen mening over je hond, dat vind je die persoon "een zeikerd".
I fail to see any connection here.

En iedereen mag elke mening over mijn hond hebben die hij wil. Maar over mensen die beweren last te hebben van stront in de struiken, heb ik dan weer een mening. En dat mag ook. Maar wat dat te maken heeft met mensen die hun kinderen uitfoeteren...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')