quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:06 schreef El_Psycho het volgende:
Tja, een beest moet ook eens vrij kunnen lopen. Ik laat onze mechelse herder zoveel mogelijk los lopen. Natuurlijk niet langs de weg (want ze heeft af en toe de neiging om achter auto's aan te jagen als ze teveel energie heeft) maar wel in de velden.
Kan ze achter de vogels aanjagen, is ze zo een paar honderd meter van me af en komt dan op vol tempo weer terug sprinten. Maar als er dan mensen aankomen gaat ze toch meteen weer aan de lijn. Niet iedereen voelt zich veilig als er een loslopende mechelaar in de buurt is.
Kun je ook lezen? Ik ben dus iemand die de honden altijd aangelijnd heeft.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:51 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Vertel dat dan maar ns aan een jogger of iemand die gewoon op zijn fiets voorbij tuft...
Ken mensen genoeg met rotervaringen op dat gebied. Bovendien is een hond die op je af komt rennen en blaft al bedreigend genoeg, bijten moet er dan nog bijkomen zeg...
Gewoon aanlijnen die hap... dat weet je nu eenmaal als je aan zo'n mormel begint.
Klopt, dat is inderdaad een kwestie van smaak. Maar heb je er wel eens een in het echt gezien? En dan bedoel ik niet snel effe gekeken maar echt goed bekeken? De knapste zijn ze niet maar toch zijn ze mooi gebouwd hoor en er zijn veel lelijkere honden.quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
OK, dat is tenminste een zinnig antwoord... erg aaibaar of lief zien ze er niet uit, eerder als misvormde biggen die te hoog op hun poten staan. Maar da's persoonlijke smaak
quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:31 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waarom heb je nu van zulke beesten vraag ik me af... voel je je dan stoerder? Of veiliger?
Leuk of aaibaar is het niet iig
Hmmm, waarom zeg je die ouders niet gelijk duidelijk dat je hond graag kinderen bijt/lust dan?quote:Op woensdag 25 januari 2006 01:15 schreef dontcare het volgende:
[..]
Ik had een samojeed die kippen en kinderen niet leuk vond , niet echt veilig om los te laten lopen in een woonwijk/ park met kippen![]()
hij ging gewoon mee joggen en op het strand of in het bos mocht hij wel los
Irritant trouwens was dat ouders dus niet luisteren als je zegt dat ze hun kind uit de buurt moeten houden
"nee hoor aai het lieve hondje maar'
"mevrouw , zou u uw kind bij u willen houden'"
"hij wil alleen maar de hond aaien hoor, toe doe maar"
*GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR
"wat die kut hond is vals"
"nee hoor hij heeft gewoon een hekel aan uw kutkind"
*de hond was als pup mishandeld door een stelletje kut koters , hij heeft nooit iemand gebeten trouwens (op een stuk of 20 dode kippen in het park na dan) maar hij was wel duidelijk![]()
Vind jij ze zelf mooi? Ik kan er namelijk nooit over uit hoe lelijk die beesten zijn.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:53 schreef kLowJow het volgende:
Het zijn juist echte schoothonden, dat zou je eens moeten zien. Sulligste beesten die ik ken.
Ik kan zo zien dat je erg dol op d'r bent.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:06 schreef pepper_961 het volgende:
Als ze het in dr botte hersens haalt...
Tuurlijk, dat geloof ik gelijkquote:Op woensdag 25 januari 2006 10:26 schreef ioor het volgende:
Van mij mogen ze vast blijven zitten, als ik in het park loop wordt ik 9 van de 10 keer door zo'n rot beest " aangevallen" omdat ze zogenaamd met je willen spelen.
Het gaat er niet om of honden mooi zijn...quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Vind jij ze zelf mooi? Ik kan er namelijk nooit over uit hoe lelijk die beesten zijn.Kan me zo moeilijk voorstellen dat er mensen zijn die ze mooi vinden, esthetisch gezien...
Als je een rashond aanschaft, dan kies je doorgaans heel bewust. En dus ook op uiterlijk, want als uiterlijk er niet toe doet, dan koop je gewoon een vuilnisbakkie.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:15 schreef kikoooooo het volgende:
Het gaat er niet om of honden mooi zijn...
Ik ben ook onwijs dol op haar!quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik kan zo zien dat je erg dol op d'r bent.
Dat blijkt anders niet uit je bewoordingen. Mensen die op zo'n toon over hun kinderen praten ('d'r botte hersens'), zouden een fokverbod moeten krijgen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:22 schreef pepper_961 het volgende:
Ik ben ook onwijs dol op haar!
Mwah. Dat idee heb ik niet. Sommige rashonden zijn heel lief, maar tegelijkertijd heel erg lelijk. Jij doet nu net of alle rashonden 'mooi' zijn. Ik zou een hond kiezen op zijn karakter, niet op zijn uiterlijk.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je een rashond aanschaft, dan kies je doorgaans heel bewust. En dus ook op uiterlijk, want als uiterlijk er niet toe doet, dan koop je gewoon een vuilnisbakkie.
Als je puur op karakter kiest, dan kun je ook voor een vuilnisbakkie gaan lijkt mij.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:27 schreef kikoooooo het volgende:
Mwah. Dat idee heb ik niet. Sommige rashonden zijn heel lief, maar tegelijkertijd heel erg lelijk. Jij doet nu net of alle rashonden 'mooi' zijn. Ik zou een hond kiezen op zijn karakter, niet op zijn uiterlijk.
Dat is, een voor mij, erg bekende spreekterm die ik zelf niet al te letterlijk bedoel.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat blijkt anders niet uit je bewoordingen. Mensen die op zo'n toon over hun kinderen praten ('d'r botte hersens'), zouden een fokverbod moeten krijgen.
Ah, dus jij mag wel een mening over een ander hebben, maar een ander geen mening over je hond, dat vind je die persoon "een zeikerd".quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat blijkt anders niet uit je bewoordingen. Mensen die op zo'n toon over hun kinderen praten ('d'r botte hersens'), zouden een fokverbod moeten krijgen.
I fail to see any connection here.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ah, dus jij mag wel een mening over een ander hebben, maar een ander geen mening over je hond, dat vind je die persoon "een zeikerd".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |