abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34478074
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:54 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Wat heeft het feit dat jouw kat een mietje is te maken met het feit of het beest wilder is dan een hond? Katten zijn gewoon over het algemeen veel minder tam dan een hond. Leven veel meer hun eigen leventje waarbij de eigenaar maar een bijrolletje speelt, vallen ook vaker terug op oerinstincten. (En ik weet dat er uitzonderingen zijn waarbij de katten de hele dag binnenblijven en als er een mens binnenkomt ze de rest van de avond alleen nog maar geknuffeld en geaaid willen worden)

Maar ik blijf erbij dat er meer dieren gedood worden door katten dan door honden, juist doordat honden wel aangelijnd moeten lopen en katten niet. Het is alleen zo dat wanneer een hond bijt je vaak een aardige wond eraan overhoudt (omdat honden nou eenmaal groter zijn) terwijl de verwondingen die een kat toebrengt voor een mens wat meer lijken op speldeprikjes/krassen.
Man, hoe kom je hier nou allemaal bij??

Als je honden zou laten lopen, zijn ze ook binnen de korste tijd verwilderd. Heeft geen zak met kat of hond te maken Katten zijn helemaal niet veel "wilder" of minder tam
Ik heb mijn hele leven al katten en op een enkele bromvlieg of vlinder na hebben ze nog nooit iets gevangen. Verder zou het me ook jeuken als ze duiven of muizen vangen, daar zijn ze door mensen aanvankelijk zelfs voor aangeschaft!

Dat ze zgn. zoveel onafhankelijker zijn of zich niets aantrekken van hun eigenaar, of sterker, daar niet eens een band mee zouden hebben is echt een fabeltje en broodje aap verhaal van de eerste orde! Ik snap niet dat hondenbezitters altijd weer met dat achterlijke verhaal aankomen. Mijn katten zijn erg persoonlijk op mij gericht (één op mij, één op mijn vriendin trouwens). Die komen echt wel als ik ze roep en kappen met krabben als ik roep dat het niet mag. Ze zijn wat dat betreft net zo opvoedbaar/ of niet als de meeste andere roofdieren. Zo verschrikkelijk anders dan de meeste zoogdieren zijn katten echt niet hoor
quote:
Nu ben ik het met je eens dat er gevallen zijn waarbij een hond een mens/kind echt aanvalt, maar dat zijn hoge uitzonderingen waarbij de oorzaak weer meestal bij de eigenaar ligt. Ik heb het dan over het type aso wat een vechthond koopt, niet omdat hij het een leuk/lief beestje vind maar omdat ze 'stoer' zijn en die ze dan ook nog zo aggressief mogelijk maken omdat dat nog stoerder uit ziet''. (Waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat alle eigenaren van 'vecht'honden zo zijn. Sterker nog het merendeel niet, maar het zijn die rotte appels die het nieuws halen en waar jij nu naar refereert.) Maar dit soort aso's laat dan weer meestal niet z'n beest los lopen, omdat die mensen het stoerder vinden dat het beest als een gek aan de lijn zit te trekken.
Helaas vind je dit soort types vrijwel alleen maar terug bij hondeneigenaren ja... jammer.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34478184
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:06 schreef El_Psycho het volgende:

[..]

Beetje dom antwoord eigenlijk. Je verwijt mensen dat ze geen verstand hebben van hun huisdier, ook al maken die mensen hun huisdier ook altijd mee, maar wanneer jou gevraagd wordt of jij zoveel van je beesten weet is datzelfde antwoord opeens een geldige verklaring....
Je leest niet.

Ik geef commentaar op jouw veronderstelde kennis over katten en hun gedrag, omdat je die blijkbaar moet vergelijken met honden. Daarop reageer ik met "je hebt geen verstand van dieren". Je zal je hond echt wel snappen, maar van katten heb je nog niet het minste begrepen, dus doe daar dan ook niet zo stellige uitspraken over
pi_34478289
Ach uit ervaring weet ik dat katten noch honden te vertrouwen zijn als het om kinderen gaat!
pi_34478424
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:13 schreef Rekkie het volgende:
Ach uit ervaring weet ik dat katten noch honden te vertrouwen zijn als het om kinderen gaat!
Ik spreek je niet tegen... altijd goed om er bij in de buurt te blijven

Andersom geldt dat trouwens ook: kinderen zijn niet te vertrouwen als het om huisdieren gaat.
pi_34478792
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:16 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Andersom geldt dat trouwens ook: kinderen zijn niet te vertrouwen als het om huisdieren gaat.
Ook nooit kinderen alleen laten (zonder toezicht) bij welk huisdier dan ook!

Ik ken een verhaal van een man die zijn hond met 1 slag dood sloeg omdat zijn hond zijn dochter greep. Achteraf bleken de oren van de hond met 9!!!! nietjes aan elkaar vast geniet!
pi_34478893
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:59 schreef furanku het volgende:
[afbeelding]

Vanmiddag gewoon aangelijnd... is aangevallen door een:

[afbeelding]
die niet aangelijnd was..

nog sorry daarvoor
pi_34480082
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:30 schreef donnahvh het volgende:

nog sorry daarvoor
Met alleen sorry kom je niet weg hoor...
pi_34480316
Ik reed meer dan 10 jaar geleden met een vriend van mij achterop op een brommer. We reden door een park heen. En dat ding kon niet eens boven de 35km/h, maar kon een hond die uit de struiken kwam niet meer ontwijken. Wij allebei op de grond en brommer kapot. Kwam zijn basin gewoon rustig aanlopen. Ze had het helemaal niet zien gebeuren en liep gewoon vrolijk door.

Kutwijf! Echt..let dan gewoon op je mormels. Haar verzekering heeft toen wel alles geregeld, maar toch. Er hadden ergere dingen kunnen gebeuren. Die hond kwam ook gewoon met de schrik vrij gelukkig.
pi_34480919
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 10:54 schreef El_Psycho het volgende:
Hetzelfde geld hiervoor. Er zullen denkelijk minstens net zo veel kinderen zijn die door een kat gekrabt of gebeten worden als door een hond. Dat een kat een kind gelukkig niet zwaar kan verwonden wil niet zeggen dat ze daardoor makker zijn.
Kattenkrabben zijn ook al minder onschuldig als je denkt, er bestaat de kattenkrabziekte namelijk die je, jawel, van een kattenkrab kan oplopen
quote:
Kattenkrabziekte

Wat is de kattenkrabziekte?
Een kwart van de Nederlandse huiskatten is besmet met Bartonella henselae, een bacterie die de kattenkrabziekte veroorzaakt. Per jaar komen ongeveer duizend tot tweeduizend mensen (meestal jonge kinderen) bij de huisarts met verschijnselen van deze ziekte. Waarschijnlijk krijgen veel meer mensen de ziekte, maar gaan ze niet allemaal naar een arts omdat de verschijnselen lijken op die van een griepje en vanzelf weer overgaan.
De ziekte heeft een goedaardig verloop. Het is dan ook niet nodig om de kat de deur uit te doen vanwege mogelijk besmettingsgevaar. Alleen bij mensen met een erg lage weerstand, zoals bij een HIV-infectie of na een orgaantransplantatie, kan de ziekte grotere problemen geven.

datum laatste wijziging: 5 augustus 2004

Verschijnselen van de kattenkrabziekte
Als een kat met de bacterie Bartonella henselae is besmet, kan hij die bacterie door te krabben doorgeven aan mensen die dan de kattenkrabziekte krijgen. Er verschijnen dan kleine zweertjes met pus op de plek waar u gekrabt bent, meestal op de handen of armen, maar soms ook in het gezicht. U kunt hierbij moe zijn of koorts krijgen. Verder zetten de lymfeklieren die dicht bij het krabwondje zitten op. Bij letsel op bijvoorbeeld de arm, zijn de vergrote lymfeklieren in de oksel duidelijk voelbaar. Heel soms breekt een klier zelfs open en komt er pus naar buiten.

Deze goedaardig verlopende ziekte duurt ongeveer twee weken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34481003
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:01 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Met alleen sorry kom je niet weg hoor...
ok , doet ie anders nooit
pi_34481096
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:27 schreef donnahvh het volgende:

ok , doet ie anders nooit
Waardeloze vaak gehoorde smoesje...
pi_34481170
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:29 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Waardeloze vaak gehoorde smoesje...
nou ok dan !
hij dacht dat t een knijntje was en wilde m aan mij komen brengen , toen ie zn vergissing inzag was t te laat en had ie spijt
pi_34481183
ow en het is een zij trouwens en geen st bernard maar berner sennen
pi_34481310
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 14:32 schreef donnahvh het volgende:

[..]

nou ok dan !
hij dacht dat t een knijntje was en wilde m aan mij komen brengen , toen ie zn vergissing inzag was t te laat en had ie spijt
pi_34481397
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:23 schreef kikoooooo het volgende:
Wat heb ik daar een hekel aan zeg. Ben ik met onze hond aan het lopen en dan kom ik weer van die mensen tegen die hun hond ALTIJD aan de riem hebben. Waarom doen die mensen dat? Ik vind t zielig! een hond moet gewoon even lekker kunnen rennen enzo! Meestal hebben ze dan ook nog maar een lijntje van een meter of twee.

Natuurlijk snap ik t wel als mensen een dikke pittbull oid hebben dat ze hem niet van de riem afhalen, maar dat soort honden zie ik hier nooit.
Ik heb een hekel aan mensen die hun hond los laten lopen buiten een losloopgebied, als je het er niet voor over hebt om met je hond naar het strand of het bos te gaan moet je niet lopen emmeren dat je hond niet kan uitrazen, want zoveel heb je er dan blijkbaar ook niet voor over.
quote:
Zelfde geldt voor mensen die hun katten nooit naar buiten laten, ook zielig!
Dat vind jij. Maar wat ook daadwerkelijk zielig is: katten die worden platgereden, vergiftigd, kattenaids of leukemie oplopen, in de regen en de kou voor de deur zitten, al die zwerfkatjes die geboren worden (er zijn veel minder zwerfhonden omdat die niet zomaar alle dagen de straat op geschopt worden). Al die vogeltjes die gevangen worden zijn ook zielig.
pi_34482640
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:10 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Je leest niet.

Ik geef commentaar op jouw veronderstelde kennis over katten en hun gedrag, omdat je die blijkbaar moet vergelijken met honden. Daarop reageer ik met "je hebt geen verstand van dieren". Je zal je hond echt wel snappen, maar van katten heb je nog niet het minste begrepen, dus doe daar dan ook niet zo stellige uitspraken over
Mijn kennis van katten is gebaseerd op de jaren dat de kat van m'n zus bij ons thuis woonde, de jaren erna (toen m'n zus dus met kat en al verhuisd was) en de katten van een vriend van me. En ikzelf, maar ook m'n zus en dus die vriend van me zeggen allemaal dat katten veel zelfstandiger zijn.

Maar zoals ik al eerder zei, weet ik dat er uitzonderingen zijn, ik heb het hier over het gros, de massa, terwijl Nitin ongenuanceerd stelde dat alle honden roofdieren zijn. Daar kwam mijn reactie dat katten IMO minder gedomesticeerd zijn dan honden vandaan. Dat dat komt omdat meer mensen hun katten volledig zonder toezicht laten rondscharrelen dan dat hondeneigenaren dat doen.
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 13:16 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Hier ben ik het dan wel weer roerend mee eens. (Ook met de persoon die jij al quotte (met dubbel t om een beetje halfslachtig verleden tijd uit te drukken))
[edit]
ergens een 'dat kan' die te veel was weggehaald
[/edit]

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Psycho op 27-01-2006 08:14:15 ]
pi_34482720
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:10 schreef El_Psycho het volgende:
quotte (met dubbel t om een beetje halfslachtig verleden tijd uit te drukken))
Volgens de officiële regels zou het 'quotete' moeten zijn, maar echt mooi is dat niet.
pi_34482805
"hebt gequote" is dan makkelijker.
pi_34482871
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:15 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
"hebt gequote" is dan makkelijker.
En dat zou dan weer 'hebt gequotet' moeten zijn.
pi_34483540
wat ik ook zoooo ranzig vind is dat mensen hun hond mee uit eten nemen
Kom op zeg ! Gaan ze een biertje drinke met hun hond , Lunchen met hun hond , Dineren met hun hond.

Bozer kan je mij tijdens werk bijna niet krijgen hoor , ik heb ook eindelijk m'n zin doorgedraaft op m'n werk: " Boven , in het reataurant gedeelte , GEEN HONDEN!!!! "

Ik bedoel , jij zit daar met je date , lekker uit eten....komt er een groep mensen met een hond die jou de hele tijd met zn tong uit z'n bek aan zit te gapen...en in het gezelligste geval ruikt het dan ook nog naar hond smerig.

Weg ermee!! Wat mij betreft mag het in de hele zaak verboden worden.
Ik help sommige mensen dus niet omdat ik simpel weg langs dat kutbeest moet.

En dan die mensen die altijd een bakje water voor de hond willen.
Ik haal het alleen omdat ik het zielig vind voor die hond, dus nee ik HAAT honden niet ik ben BANG voor ze en de eigenaren moeten eens wat meer rekening met anderen houden i.pv. maar te denken dat iedereen van honden houd , of dat je in ieder geval wel van HUN hond houd. NEE!

En dat bakje water pleur ik daarna weg!
Ik vind dat zo smerig , ik ga geen bakje waar een hond uit lebbert weer gebruiken om iets voor de gasten weer in te bewaren.

Ben erover op het matje geroepen maar heb m'n punt duidelijk kunnen maken en we hebben nu wegwerp bakjes voor de hond.

ZO!!
pi_34483650
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:34 schreef bxie het volgende:
wat ik ook zoooo ranzig vind is dat mensen hun hond mee uit eten nemen
Kom op zeg ! Gaan ze een biertje drinke met hun hond , Lunchen met hun hond , Dineren met hun hond.

Bozer kan je mij tijdens werk bijna niet krijgen hoor , ik heb ook eindelijk m'n zin doorgedraaft op m'n werk: " Boven , in het reataurant gedeelte , GEEN HONDEN!!!! "

Ik bedoel , jij zit daar met je date , lekker uit eten....komt er een groep mensen met een hond die jou de hele tijd met zn tong uit z'n bek aan zit te gapen...en in het gezelligste geval ruikt het dan ook nog naar hond smerig.

Weg ermee!! Wat mij betreft mag het in de hele zaak verboden worden.
Ik help sommige mensen dus niet omdat ik simpel weg langs dat kutbeest moet.

En dan die mensen die altijd een bakje water voor de hond willen.
Ik haal het alleen omdat ik het zielig vind voor die hond, dus nee ik HAAT honden niet ik ben BANG voor ze en de eigenaren moeten eens wat meer rekening met anderen houden i.pv. maar te denken dat iedereen van honden houd , of dat je in ieder geval wel van HUN hond houd. NEE!

En dat bakje water pleur ik daarna weg!
Ik vind dat zo smerig , ik ga geen bakje waar een hond uit lebbert weer gebruiken om iets voor de gasten weer in te bewaren.

Ben erover op het matje geroepen maar heb m'n punt duidelijk kunnen maken en we hebben nu wegwerp bakjes voor de hond.

ZO!!
Nou.... dusssss en nu?
pi_34483717
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:37 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nou.... dusssss en nu?
Dat bepaalde hondenmensen echt zo vreemd zijn...dat zijn ook de types die dus nooit rekening met anderen houden.
pi_34483940
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:39 schreef bxie het volgende:

[..]

Dat bepaalde hondenmensen echt zo vreemd zijn...dat zijn ook de types die dus nooit rekening met anderen houden.
Ok dat is wel duidelijk. Maar dit topic ging over nooit los lopen van honden.
Niet over sommige hondenmensen en hun rare gedragingen
pi_34484025
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Ok dat is wel duidelijk. Maar dit topic ging over nooit los lopen van honden.
Niet over sommige hondenmensen en hun rare gedragingen
dat weet ik, daar had ik ook al over gepost maar ik moest nog fftjes deze ergernis kwijt

vergeef mij
pi_34484063
ohh om het dan maar weer on topic te maken , ze laten ze dus ook vaak LOSLOPEN he in het grand café !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')