quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:38 schreef Lucille het volgende:
Omdat het aroma pas goed uit de theebladeren komt bij een hoge temperatuur. Kraanwater is zelden warmer dan 70 graden.
hoeft niet, op 90 graden is het ook prima te drinken....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:36 schreef pieliewielie het volgende:
waarom moet het water eerst gekookt hebben voordat de thee lekker smaakt?
thee·wa·ter (het ~)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:41 schreef gebruikersnaam het volgende:
Even over de topic titel.
Wat is Theewater? en kan het zelfstanding iets laten koken?
Uit de kraan komt geen water van 90 graden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:49 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
hoeft niet, op 90 graden is het ook prima te drinken....
dat heb ik ook nooit gezegt: je kan het ook verwarmen naar 90 graden...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
Uit de kraan komt geen water van 90 graden.
Toch wel als je stadsverwarming hebt. En bij mij 82 graden op z'n heetst.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:38 schreef Lucille het volgende:
Omdat het aroma pas goed uit de theebladeren komt bij een hoge temperatuur. Kraanwater is zelden warmer dan 70 60 graden.
tenzij je een boiler hebtquote:
Dan gaan er meer bacteriën doodquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:09 schreef OpenDeur het volgende:
Ik zag laatst op een theeverpakking dat ik het water eerst 2 minuten moest laten doorkoken (C1000 thee volgens mij). Heeft dat überhaupt nut? Het water zal echt niet warmer dan100 graden worden volgens mij..
Tja het is aannemelijk dat dat de motivatie erachter is, maar dan moet het haast wel een vertaling zijn, want ons drinkwater is zo schoon als watquote:
Kan geen vertaling zijn. Voor C1000-selectie doen ze zelf gewoon ook de teksten hoor. Maar toch idd waarschijnlijk bacteriën oid.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:24 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Tja het is aannemelijk dat dat de motivatie erachter is, maar dan moet het haast wel een vertaling zijn, want ons drinkwater is zo schoon als wat.
Dat lukt bij veel waterkokers niet eens. Die slaan af bij 100 graden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:09 schreef OpenDeur het volgende:
Ik zag laatst op een theeverpakking dat ik het water eerst 2 minuten moest laten doorkoken (C1000 thee volgens mij). Heeft dat überhaupt nut? Het water zal echt niet warmer dan100 graden worden volgens mij..
Ik doel dan ook op hebben ipv zijnquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:53 schreef Rasing het volgende:
[..]
thee·wa·ter (het ~)
1 water om thee te zetten
ko·ken1 (onov.ww.)
1 (van vloeistoffen) door verhitting in een toestand zijn waarbij door de hele vloeistof verdamping optreedt
Als je dan de taalnazi gaat uithangen, doe het dan goed.
Mijn boiler kan tot iets meer dan 90 graden. Als je dan heel effe wacht met inschenken tot de kraan effe loopt dan is het 90 graden ongeveer, de ideale temperatuur om koffie of thee mee te zetten. Ik doe dat echter niet omdat ik toch liever de kalk e.d eruit heb.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:54 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het water is gekookt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:32 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Ik doel dan ook op hebben ipv zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |