abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73904207
quote:
'Minder afwachten bij zwangerschappen'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 07:28
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 07:28

AMSTERDAM - Verloskundigen en gynaecologen in Nederland stellen zich te afwachtend op bij zwangerschappen waardoor onnodig baby's sterven.
© GezondheidsnetDat zegt hoogleraar verloskunde Gerard Visser van het UMC Utrecht woensdag in de Volkskrant.

''Het verloskundige systeem in Nederland is achterhaald. We vertrouwen er hier te veel op dat de natuur het wel oplost.''

Eind dit jaar moet een stuurgroep onder leiding van het ministerie van Volksgezondheid met aanbevelingen komen om sterfte onder baby's te verminderen.

Ingrijpen

Nederland heeft de hoogste babysterfte van Europa. Volgens Visser moet bij zwangere vrouwen na 38 weken een inschatting worden gemaakt van de risico's. ''Is alles goed dan afwachten, zijn er risicofactoren dan ingrijpen'', vindt hij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73911392
quote:
'Speen kan leiden tot spraakachterstand'
Uitgegeven: 21 oktober 2009 11:08
Laatst gewijzigd: 21 oktober 2009 11:08

LONDEN - Jonge kinderen die duimen of langer dan drie jaar een speen gebruiken, lopen volgens wetenschappers een drie keer zo grote kans op een achterstand in de spraakontwikkeling als leeftijdsgenootjes die dat niet doen.
Dat meldden de onderzoekers woensdag in het wetenschappelijke tijdschrift BMC Peadiatrics.

De schrijvers stellen wel dat het verband tussen een minder goede ontwikkeling van de spraak en het overmatig zuigen nog niet definitief is vastgesteld.

Er moet volgens hen nog vervolgonderzoek op grotere schaal worden gedaan, voordat harde conclusies kunnen worden getrokken.

Onderzoek

De wetenschappers onderzochten 128 Chileense kinderen tussen de drie en vijf jaar oud. Ze vroegen de ouders naar de zuiggewoontes en deden een spraaktest.

Daaruit bleek onder meer dat kinderen die al vroeg de fles krijgen in plaats van borstvoeding, net als kinderen die duimen of een speen gebruiken, meer kans hebben op een vertraagde spraakontwikkeling.

Volgens de onderzoekers is het verstandig om pas na negen maanden borstvoeding over te stappen op de fles.

© ANP
nou daar heeft Amber echt geen last van... di eheeft alles behalve een spraakachterstand..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73922683
Da's wel een erg summiere testgroep... maar ik denk dat er al meerdere keren onderzoek naar gedaan is?
En ideaal voor de tanden is het ook niet.
Sowieso vind ik het geen zicht, een dreumes/peuter/kleuter overdag met een speen... en zeker niet als hij hem niet uit z'n mond haalt om iets te zeggen...
pi_73922991
Ik ben schuldig, Jen loopt nog best vaak met haar speen. Maar dat compenseer ik mooi doordat ze een jaar borstvoeding heeft gehad.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')