abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34409518
Nog geen topic voor deze industrialgrootheid?

Al jaren een van mijn favoriete bands, en ondanks enkele albums die wat minder waren zijn ze de laatste paar jaar weer goed op dreef en erg actief.

Binnenkort een nieuw album en Amerikaanse tour. En als men dat overleeft hopelijk weer een Europese tour:
quote:
MINISTRY have finalized the track listing for their new album, "Rio Grande Blood", due on May 2 via 13th Planet Records/Megaforce in the U.S./Canada and 13th Planet Records/Soulfood Music Distrib GbmH in Europe. The follow-up to 2004's "Houses Of The Molé" was produced by MINISTRY mainman Al Jourgensen at 13th Planet Studios in El Paso, TX, mixed at The Saltmine in Mesa, AZ, and mastered at DNA Mastering in Studio City, CA. The album features guitarist Tommy Victor (PRONG, ex-DANZIG), bassist Paul Raven (KILLING JOKE) and drummer Mark Baker, with guest appearances by Jello Biafra (ex-DEAD KENNEDYS) and Sgt. Major.

"Rio Grande Blood" (view artwork here) track listing:

01. Rio Grande Blood
02. Señor Peligro
03. Gangreen (featuring Sgt. Major)
04. Fear (Is Big Business)
05. Lieslieslies
06. The Great Satan Remix
07. Yellow Cake
08. Palestina
09. Ass Clown (featuring Jello Biafra)
10. Khyber Pass

Check out two recent photos of MINISTRY taken during the recording sessions for the new album: Photo#1 (left to right: Tommy Victor, Al Jourgensen, Paul Raven), Photo#2 (left to right: Raven, Mark Baker, Jourgensen, Victor).

As previously reported, Jourgensen confirmed in a recent online posting that SLIPKNOT drummer Joey Jordison will be sitting behind the kit for MINISTRY on their upcoming North American tour, which is scheduled to kick off in early May. Joey is expected to join a touring lineup that will include Jourgensen, Victor and Raven.

MINISTRY's MasterBaTour 2006 will consist of 60 dates scheduled throughout the U.S. and Canada beginning on May 6. Support on the trek will come from Al's other band, REVOLTING COCKS and the San Antonio, Texas-based PITBULL DAYCARE. European dates are currently being booked for August and September 2006.
De nieuwe 'ouwe lullen' line-up:

25 jaar geleden begonnen als vrij suf electro/ebm bandje, en langzaamaan uitgegroeid tot een van de grondleggers van de Industrialmetal, samen met bands als Nine Inch Nails en Skinny Puppy. De stijlverandering ingezet met albums als 'The Land of Rape and Honey' en 'The Mind is a Terrible Thing to Taste' kwam op 'Psalm 69' tot volledige ontwikkeling. En betekende de grote doorbraak, het album kwam uit ten tijde van de rellen in Los Angeles en met nummers als 'N.W.O' (New World Order), 'Just One Fix' en 'TV 2' bleek het de perfecte soundtrack hiervoor.

Het brein achter Ministry is Al Jourgensen (alias Buck Satan, Hypo Luxa enz.). en daarnaast bekend van side-projects als oa. Lard en the Revolting Cocks.

Discografie:

With Sympathy (1983)

12" Singles (1985)

Twitch (1986)

Land of Rape and Honey (1988)

Mind is a Terrible thing to Taste (1989)

In Case You Didn't Feel Like Showing Up (live) (1990)

Psalm 69 (1992)

Filth Pig (1996)

Dark Side of the Spoon (1999)

Greatest Fits (2001)

Sphinctour (live)(2002)

Animositisomina (2003)

Houses of the Mole (2004)

Rantology (remixes en live) (2005)

Meer info: http://www.ministrymusic.org

Meer liefhebbers, fans, mensen die er een hekel aan hebben? Gooi het in dit topic
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 januari 2006 @ 12:37:13 #2
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34409647
Tot en met Psalm 69 heb ik alles (waarvan het vroegere werk op tape) - van daarna niets. In 1992 in Paradiso gezien.

A mind is a terrible thing to taste veruit mijn favoriete album.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_34410059
Zelfs het oudere eerste werk kan ik wel waarderen, het enige album dat ik minder vind is Dark Side of the Spoon. Er komt trouwens ook een Europese tour in augustus meen ik me te herinneren.
Verder is de live dvd Sphinctour (ook al zo'n geweldige titel) en de dvd met videos ook aan te raden al was het alleen maar voor de video van Do you think I'm sexy van de Revolting Cocks.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_34411206
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:37 schreef Doc het volgende:
Tot en met Psalm 69 heb ik alles (waarvan het vroegere werk op tape) - van daarna niets. In 1992 in Paradiso gezien.

A mind is a terrible thing to taste veruit mijn favoriete album.
Als je Psalm 69 de moeite waard vind, zou je zeker Houses of the Mole moeten checken, album wordt ook weleens 'Psalm 70' genoemd
pi_34411278
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:52 schreef bartrid het volgende:
Zelfs het oudere eerste werk kan ik wel waarderen, het enige album dat ik minder vind is Dark Side of the Spoon. Er komt trouwens ook een Europese tour in augustus meen ik me te herinneren.
Verder is de live dvd Sphinctour (ook al zo'n geweldige titel) en de dvd met videos ook aan te raden al was het alleen maar voor de video van Do you think I'm sexy van de Revolting Cocks.
Oudere werk is niet helemaal mijn ding, maar wel grappig om te horen hoe ze zich ontwikkeld hebben door de jaren heen. Ben het met je eens dat Dark Side of the Spoon (ondanks de geweldige albumtitel) een vrij matig album is, betekende kennelijk ook bijna het einde van Ministry.

Je bedoelt de Tapes of Wrath dvd?
pi_34411350
Ministry in de tent op Fields of Rock een paar jaar geleden was een van de beste optredens die ik ooit heb gezien.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:43:20 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_34411574
Ministry heb ik altijd wel tof gevonden met "The Mind Is ...." als favoriete album van de band.

Alleen kan ik er niet erg lang naar blijven luisteren, want hoewel ze voor mij vaak een instant rush zijn, ben ik ze ook vrij snel terug beu.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 januari 2006 @ 13:51:49 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_34411859
ja zeg, komkommer, als je dit topic nou een paar dagen terug geopend had had ik de nieuwe Revolting Cocks cd voor je.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_34412629
Superband natuurlijk!

A mind.. is zeker hun beste plaat, maar land of rape and honey mag er ook zeker zijn Twitch is ook wel cool, erg electronoise

Ik heb ze al vaak live gezien, maar live wordt het geluid op de ceedees toch niet gehaald Maar ik heb ze ongeveer 4x per week in de korsakoff gehoord begin jaren 90, waarmee ik de muziek ook nog het meest mee associeer En de inrichting natuurlijk!

Ik heb weinig van hun periode na filth pig (wat ik hun slapste ceedee vind), maar soms hoor ik nog wat wat wel ok is, dus misschien moest ik maar weer ns wat spul gaan dow.. kopen

Lard is wel hun leukste side-project wat mij betreft.
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_34412815
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 12:52 schreef bartrid het volgende:
We believe van twitch is erg lekker, vaak gehoord ook tijdens de inrichting

Ach, nostalgie is ook niet meer wat het geweest is
pi_34413056
quote:
Je bedoelt de Tapes of Wrath dvd?
Yep die bedoel ik. Jammer dat er geen extra's op staan. Ik hoop dat In Case You Didn't Feel Like Showing Up ook ooit nog eens op dvd uitkomt.

Filth Pig vond ik in het begin helemaal niks maar ik ben hem in de loop van de jaren steeds meer gaan waarderen.
Een aantal jaren geleden speelden ze 's middags op Rock Im Park met 2 drummers en saxofoon..... De meeste Duitsers konden het niet waarderen, wij wel

Altijd leuk om mensen op het verkeerde been te zetten. Eerst Every day is halloween en dan Just one fix
quote:
Lard is wel hun leukste side-project wat mij betreft.
Eensch. Ik hoop dat de nieuwe Revolting Cocks ook weer wat beter is dan Prune Tang wat een tijdje geleden de ronde deed want dat was erg zwak...

Trouwens, dit zou wel eens het laatste Ministry album kunnen worden want Al wil terug naar school.
pi_34413222
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:23 schreef bartrid het volgende:

Filth Pig vond ik in het begin helemaal niks maar ik ben hem in de loop van de jaren steeds meer gaan waarderen.
Ik vond alleen die dylan-cover wel aardig kan ik me herrineren..

Maar volgens mij is die paat speciaal gemaakt om iets te hebben dat live te halen was, ipv. die monsterlijke machinale beats van weleer
pi_34413372
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:51 schreef Tokus het volgende:
ja zeg, komkommer, als je dit topic nou een paar dagen terug geopend had had ik de nieuwe Revolting Cocks cd voor je.
Kom je nou mee
(je hebt hem niet meer?)
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik vond alleen die dylan-cover wel aardig kan ik me herrineren..

Maar volgens mij is die paat speciaal gemaakt om iets te hebben dat live te halen was, ipv. die monsterlijke machinale beats van weleer
Filth Pig vond ik in het begin ook erg tegenvallen, maar nadat ik ze in (ik meen) 013 zag tijdens die tour en die nummers live hoorde was ik behoorlijk om en is het een van de betere Ministry albums imo.

Die monsterlijke machinale beats hebben ze op Houses of the Mole ook weer hoor
pi_34413453
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:23 schreef bartrid het volgende:

[..]

Yep die bedoel ik. Jammer dat er geen extra's op staan. Ik hoop dat In Case You Didn't Feel Like Showing Up ook ooit nog eens op dvd uitkomt.

Trouwens, dit zou wel eens het laatste Ministry album kunnen worden want Al wil terug naar school.
In Cae you Didn't Feel is ook een klein beetje versleten op video bij mij, wordt wel tijd voor een dvd release. Die Tapes of Wrath moet ik eens checken dan.

Hm..maar als student heb je toch juist tijd over voor dingen als een bandje?
Toch grappig dat hij als ongeveer 50 jarige terug naar school wil.
pi_34413580
Hij wil weer les gaan geven
pi_34413686
Ohzo hehe, misschein eens een keer een college van hem gaan volgen dan
pi_34425095
Ministry is ruig, maar ik begrijp er geen ene fuck van, dat ze stiekem heel groot zijn, maar toch ook weer niet heel erg groot, en dat het soms verrekte moeilij kan zijn er plaatjes van in de cd-zaak te vinden.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 22:28:05 #18
66363 TrentReznor
Nothing can stop me now..
pi_34428781
Heb alleen greatest fits thuis

Zijn er nog albums die ik eigenlijk nog moet hebben en waarvan weinig op greatest fits staat? (vast wel)
Zou ze nog wel eens live willen zien iig!
Code #0 Er is een onbekende fout opgetreden. Ga terug en probeer het opnieuw.
pi_34430057
Opzich staat op Greatest Fits van een aantal albums een stuk of 3 nummers, dus je zou ze eigenlijk gewoon allemaal moeten hebben.

Maar als je wil beginnen zou ik gewoon Psalm 69 nemen.
Of als je het echt goed wil doen vanaf het begin in chronologische volgorde natuurlijk
pi_34430359
Wat ik als Prong en Killing Joke fan ook cool vind is dat Tommy Victor (1 van de strakste gitaristen) en Raven (1 van de beste bassisten in het genre) meespelen.
pi_34430855
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Opzich staat op Greatest Fits van een aantal albums een stuk of 3 nummers, dus je zou ze eigenlijk gewoon allemaal moeten hebben.

Maar als je wil beginnen zou ik gewoon Psalm 69 nemen.
Of als je het echt goed wil doen vanaf het begin in chronologische volgorde natuurlijk
Nou, ik zou even wachten met aanschaffen van "with sympathy"...
pi_34430922
Nee joh, juist niet
pi_34431228
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:17 schreef bartrid het volgende:
Nee joh, juist niet
Ik denk dat hij zich te pletter schrikt als ie een "just one fix" verwacht
pi_34432091
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 23:24 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Ik denk dat hij zich te pletter schrikt als ie een "just one fix" verwacht
Leuk toch?

ongeveer hetzelfde doe ik met mensen die Delerium leuk vinden....Circuitry van Hard Wired draaien.....Ze geloven me meesteal niet als ik zeg dat het dezelfde band is
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 25 januari 2006 @ 12:12:39 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_34442195
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:11 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb ze al vaak live gezien, maar live wordt het geluid op de ceedees toch niet gehaald Maar ik heb ze ongeveer 4x per week in de korsakoff gehoord begin jaren 90, waarmee ik de muziek ook nog het meest mee associeer
"Just one fix!"...

Ik kan me bijna geen avond herinneren dat dat NIET gedraaid werd in die tijd
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')