Precies!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mensen die zomaar oversteken of zo langzaam fietsen dat ik me erover verbaas dat ze niet gewoon omvallenJaa.. die zijn érg irritant!
Ja precies....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:44 schreef Doderok het volgende:
Ik ken het gevoel, al is het bij mij gelukkig al een tijdje geleden..![]()
Als ik in een rothumeur was kon ik soms wat kortaf reageren. "Godverdomme klootzak wil je op je smoel krijgen!" tegen een scholier die me niet had zien aankomen bijvoorbeeld. Oude vrouwtjes die op het fietspad liepen konden ook commentaar verwachten trouwens.
Dan krijg je reacties als:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:47 schreef -Sandstorm- het volgende:
Zeg dat ze een Zippo kopen, probleem opgelost.
Ook dát ken ik ja...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:48 schreef longinus het volgende:
Auto's die hun deuren openflikkeren als je eraan komt fietsen
Hehe jaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Mensen die zomaar oversteken of zo langzaam fietsen dat ik me erover verbaas dat ze niet gewoon omvallenJaa.. die zijn érg irritant!
Ja inderdaad..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:48 schreef longinus het volgende:
Heb ik nooit het nut van begrepen.. Die fietsen zelfs in de winter liever een uur lekker traag dan dat ze even doortrappen en binnen 20 minute op school zijn.. losersquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:34 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Precies!
Die mensen moeten ze verbieden zich op de openbare weg te bevinden
(helemaal van die groepen van 20 man die niet harder gaan dan de snelheid die je nodig hebt om niet om te vallen)
Ik ben vroegah wel eens vol op zo'n deur geklapt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:48 schreef longinus het volgende:
Soms vraag ik me inderdaad af waarom zo'n clubje niet gewoon gaat lopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Vaak lopen ze ook in een diepbedroevend tempo. Dat soort types doen er een half uur over om 100 meter te lopenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
Soms vraag ik me inderdaad af waarom zo'n clubje niet gewoon gaat lopen.
Ook waar ja.. Ik heb er alleen dan minder last van denk ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Vaak lopen ze ook in een diepbedroevend tempo. Dat soort types doen er een half uur over om 100 meter te lopen.
Het is dan net gezichtsbedrog. Je dénkt dat ze stilstaan, maar als je heel goed kijkt zie je toch dat het beweegt.
Ik loop er ook gewoon omheen hoorquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook waar ja.. Ik heb er alleen dan minder last van denk ik.
Bij auto's is het net zo erg...60 rijden waar je 80 mag, of voor elke scheet op de rem trappen.quote:
Ah, op die manier.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik loop er ook gewoon omheen hoor
Maar soms zie ik dit soort dingen vanuit m'n huiskamertje
Oja, dat is ook zoiets inderdaadquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:20 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, op die manier.Heb ik zelf minder, ik woon in een klein straatje.. Waar ik me bij lopen weer over kan verbazen is hoe hard sommige mensen daarbij praten/schreeuwen (Voornl. Antillianen en andere Afrikanen), maar da's een cultureel verschijnsel..
Perfect verwoordquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:06 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Heb ik nooit het nut van begrepen.. Die fietsen zelfs in de winter liever een uur lekker traag dan dat ze even doortrappen en binnen 20 minute op school zijn.. losers![]()
En als je er dan makkelijk langs kon oke, maar dat is dus nooit het geval, want ze bestrijken de groep vaak heel de weg. En de hint dat er een hele horde aan mensen achter ze fietst begrijpen ze niet of willen ze niet begrijpen. En luisteren naar een bel gaat er vaak ook niet in, want dat is stoer om dat te negeren ofzo..
Toen ik nog op de scooter naar school ging ging ik dan gewoon op de rijbaan rijden, maar met de fiets is dit niet echt handig![]()
Het zijn ook Afrikanen die niet op een eiland wonen.. Afrikaanse schoonfamilie gehad. Daarbij is op bijv. een verjaardag een bezigheid dat de Afrikanen in een kringetje gaan staan, en zo hard mogelijk met elkaar communiceren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Oja, dat is ook zoiets inderdaad
Ik las daar ergens een keer de verklaring voor dat ze op die eilanden altijd tegen de wind in moeten schreeuwen en dat ze daarom zo'n volume hebben![]()
.
Sounds... interestingquote:
Ik heb nou nooit dat als ik iets meemaak in het dagelijks leven, gelijk denk van .. laat ik hier dadelijk iets van gaan neerzetten op klaagbaakquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:37 schreef T3rr0r het volgende:
Gisteren fietse ik ook weer achter zo'n groepje van die brugkutjes. Allemaal op een tergend laag tempo fietsen, ik snap werkelijk niet waarom sommige mensen zo traag kunnen fietsen. Ik kan dat zelfs fysiek niet zo traag fietsen. En ik dacht nog zo: zal ik hier een topic over openen in klaagbak, maar zie hier het is niet eens meer nodig.
Het liefst zou ik die trage mongolen van hun fiets af willen knallen, maar ja, dan mag dan weer niet he
Herinner me er niet aan zegquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:48 schreef longinus het volgende:
Hč ja... laten we die doelgroep weer eens door het slijk gaan halen...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ik erger mij dóód aan die eersteklas kutkinderen die niet normaal kunnen fietsen, zelfde geldt voor oude omaatjes.![]()
2 x 20 kilometerquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:04 schreef Revelation het volgende:
TS, hoe veel kilometer moet je fietsen dan?
Geen ervaring met wat ik bedoel ofzo?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:05 schreef Odulla het volgende:
[..]
Hč ja... laten we die doelgroep weer eens door het slijk gaan halen...
Gezellig...
Ook dat ken ik, zit ik met een groep vrienden aan de tafel in de kantine, duwt de "stoerste" brugger de "zwakste" tegen onze tafel, omdat wij steevast reageren....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:10 schreef kloely het volgende:
Ik heb ook een grafhekel aan van die kut bruggertjes die opeens omvallen, omdat ze weer eens lopen te stoeien. Midden op de openbare weg. Vanmiddag ook al zoiets, ik liep de kelder ( van mijn school ) binnen, toen er een of andere kut brugger, uit kwam en hij reed recht op me af.. Ik bedacht me geen moment en duwde het stuur zo in zijn maag, waarna de woorden: KUT BRUGGERR door de kelder heen galmden. Toen voelde ik me weer voldaan
Het overkomt mij dan ook al 5 jaar lang iedere keer als ik naar school fiets... behalve als 't vriest...dan moeten ze natuurlijk met de treinquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:43 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Ik heb nou nooit dat als ik iets meemaak in het dagelijks leven, gelijk denk van .. laat ik hier dadelijk iets van gaan neerzetten op klaagbaak
echt super vet manquote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:10 schreef kloely het volgende:
Ik heb ook een grafhekel aan van die kut bruggertjes die opeens omvallen, omdat ze weer eens lopen te stoeien. Midden op de openbare weg. Vanmiddag ook al zoiets, ik liep de kelder ( van mijn school ) binnen, toen er een of andere kut brugger, uit kwam en hij reed recht op me af.. Ik bedacht me geen moment en duwde het stuur zo in zijn maag, waarna de woorden: KUT BRUGGERR door de kelder heen galmden. Toen voelde ik me weer voldaan
Daar zit maar 1 ding op:quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:31 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hoi!
Ik erger mij dóód aan die eersteklas kutkinderen die niet normaal kunnen fietsen, zelfde geldt voor oude omaatjes.![]()
Als ik op de fiets naar school zit moet ik door een paar straten waar veel scholieren fietsen, opzich niet erg, al is het wel erg kut, dat zij ineens, midden op het FIETSPAD stil gaan staan, omdat er óf een tas van de fiets afgeflikkert is, óf iemand moet zonodig een sigaret aansteken, óf dit, óf dat.![]()
Ik erger me er dood aan 's ochtends vroeg.
Heb ik die ellende gehad, moet ik 's middags ook nog terug...![]()
Fiets ik weer door dezelfde kleine kutstraatjes...fietsen er soms van die heel oude mensen voor me, die niet harder kunnen dan pak 'm beet 10 km per uur. Dat is het irritante dan nog niet... Maar die mensen stoppen soms ineens zonder aan te geven dát ze gaan stoppen omdat ze bekenden zien lopen op de stoep naast het fietspadAls ik er dan langsfiets, hoor je ook nog zoiets als: "de jeugd van tegenwoordig"
ik erger me dood![]()
Edit: typo
wel een goed idee...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:04 schreef Blinky het volgende:
[..]
Daar zit maar 1 ding op:
Zelf ook in het midden rijden, maar net niet over de middenstreep. Als er een groepje aan komt fietsen, versnel je je gang, zet je schrap en keer je schouder iets extra naar buiten.
Let er wel op dat als je zelf klein bent (zoals ik) dat je dat niet bij iedereen kunt doen, omdat je dan zelf op de grond terecht kunt komen....
Ook dat klopt helemaal...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:56 schreef cheukert het volgende:
Niets is zo vervelend als die josti's die iemand anders gaan inhalen terwijl jij hun aan t inhalen bent...
Die lullo's kijken gewoon niet naar achter als ze iemand gaan inhalen, levensgevaarlijk!
Mee eens!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:22 schreef cheukert het volgende:
Of mensen met kinderen die denken dat ze alles kunnen makenLeer die kinderen dan eens fatsoenlijk uitkijken en oversteken
inderdaad, en dan worden zij boos dat ik niet even bel ofzo. Dat doen zij toch ook niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 19:56 schreef cheukert het volgende:
Niets is zo vervelend als die josti's die iemand anders gaan inhalen terwijl jij hun aan t inhalen bent...
Die lullo's kijken gewoon niet naar achter als ze iemand gaan inhalen, levensgevaarlijk!
Dan erger ik mij dus ook aan jouquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:34 schreef HPoi het volgende:
Ik haal altijd in over de stoep. (als ik er niet langs kan dan) Gelukkig hier allemaal fietspaden met een hele laag verschil tussen pad en stoep.![]()
uhuh, beter dan bellen, dan ga je omkijken waardoor je mij of jezelf overhoop rijdt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dan erger ik mij dus ook aan jou
...over de stoep inhalen schrik ik meestal van
Zolang ze maar rechtshouden vind ik het best...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:38 schreef HPoi het volgende:
btw waarom zie ik zoveel mensen met kinderwagens op het fietspad lopen in TEGENGESTELDE richting???!!!?? Is die stoep te hobbelig voor het kind? Mijn speedygonzalesfiets (racefiets) komt veel harder aan hoor. (oke, binnen de bebouwde kom probeer ik het rustig aan te doen, toch nog tussen de 20-30 km/u btw)
Je hindert ze niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:40 schreef cheukert het volgende:
[..]
Zolang ze maar rechtshouden vind ik het best...
Ik loop ook op t fietspad als t niet anders kan, maar dan wel in tegengestelde richting rechtshoudend, zo zie ik mensen aankomen en hinder ze niet...
Ik fiets zelf ook hard...denk ongeveer 25 km per uur ofzo gemiddeld...en als je dan ineens moet remmen, of ergens voor uit moet wijken, dan is dat niet fijnquote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:38 schreef HPoi het volgende:
btw waarom zie ik zoveel mensen met kinderwagens op het fietspad lopen in TEGENGESTELDE richting???!!!?? Is die stoep te hobbelig voor het kind? Mijn speedygonzalesfiets (racefiets) komt veel harder aan hoor. (oke, binnen de bebouwde kom probeer ik het rustig aan te doen, toch nog tussen de 20-30 km/u btw)
Ben het helemaal met je eensquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:37 schreef OMG het volgende:
-verhaal-
En nou in het Nederlands graagquote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:43 schreef Maikuuul het volgende:
Inderdaad gek zo gaar, ik ook vanmorgen he ik reed over de brug, zoeen achterlijke vader met zijn kind achterop. Ik toeter 2x schuiftie niet, naja toen ging ik 5cm van zijn achterband afrijden en toen schoof hij opeens, zoeen gare gast alsof je dat niet hoort.
Alsof je dat niet kan begrijpen.quote:
Ik moet er oprecht moeite voor doenquote:
Teveel ervaring op Fok met dat gezeik over oudere mensen. Makkelijke doelgroep.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Geen ervaring met wat ik bedoel ofzo?
Ja, dat is ook ellendig! Maarja, als je het bruggertje z'n gezicht onthoudt, kan je hem later altijd nog straffen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:14 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ook dat ken ik, zit ik met een groep vrienden aan de tafel in de kantine, duwt de "stoerste" brugger de "zwakste" tegen onze tafel, omdat wij steevast reageren....
Soms ben ik ook in staat tot het omver trappen van die luiquote:Op woensdag 25 januari 2006 08:57 schreef Devilnl het volgende:
maat van me ging altijd tegen de fietstas aan fietsen
dan die kut koters van.. Wat moet je man!/Kijk uit lul!
hij er naast fietsen (door de berm heen desnoods).. maar trapte het hele zwikje om .
had soms ook wel momenten van. Doe normaal joh.. maar aan de andere kant![]()
die gast moest je niet pissig maken want dan zag je het vuur in z'n ogen staan. (werkt(e) in een slagerij, zo sterk als een dijk. en is niet helemaal 100punten ..)
nog een impressie.. hij had echt nooit een trui aan.. (alleen tshirt dus). en als het regende/sneeuwde. deed ie z'n jas uit omdat die anders nat word![]()
. fietste hij daar in z'n t-shirt..
en god.. ik ben zeker 100x telaat op school gekomen dankzij hem..
ik: morgen opfietsen? hij: Jooo.... Ik: om 7:45? hij: is goed! ... en dankomt ie 15minuten telaat aanzetten
noujah was een leuke tijd
hij kreeg toen ook op de 1e schooldag van het jaar direct al een rode kaart (1e les ook nog)
precies. als je zolangzaam fietst gebeurt er idd niksquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:29 schreef twisteddlogic het volgende:
Je moet je niet zo aanstellenAls je gewoon uitkijk gebeurt er helemaal niks.
jawel, je valt omquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:35 schreef Devilnl het volgende:
[..]
precies. als je zolangzaam fietst gebeurt er idd niks![]()
En dan krijg je dit: Vallende fietsers voor jequote:
Blegh... 't gaat vanzelf langzaam achter zo'n groepquote:Op donderdag 26 januari 2006 10:29 schreef twisteddlogic het volgende:
Je moet je niet zo aanstellenAls je gewoon uitkijk gebeurt er helemaal niks.
Dan ga je er toch voorbijquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Blegh... 't gaat vanzelf langzaam achter zo'n groep![]()
Dat kan niet als ze je er niet langs willen laten...quote:
Ja, of in plaats van het stuur, de arm/pols van de persoon die ernaast fietst.quote:Op maandag 30 januari 2006 12:08 schreef Sunjammer het volgende:
Nog zo'n prachtig verschijnsel: Van die brugkutjes die al kwebbelend op de weg fietsen en dan elkaars stuur vasthouden! En dan het liefst met z'n 5-en naast elkaar![]()
Ik loop soms ook op het fietspad me me kinderwagen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 20:38 schreef HPoi het volgende:
Blijft kut jaquote:Op maandag 30 januari 2006 13:04 schreef Salsagirl het volgende:
auto's die op fietspad gaan staan,moet je er omheen rijden
dan zijn er weer van die irritante gasten die beginnen te toeteren omdat je dat doet![]()
ja moet je dan,kan namelijk niet door die auto heen
of dat ze in eens rechts afslaan zonder het aan te geven,knal je er bijna op![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |