abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34403439
Vanmorgen in de krant, staat er een foto in van een meisje die zich warm moet houden aan een vuurtje terwijl ze staat te wachten op iets. Het is daar -36.

Wat doen die fotografen dan? weer weg gaan naar hun warme auto?

Zo zie je ook vaak foto's van mensen in hongersnood en mensen zonder huis . dan ga je toch geen foto maken en gewoon weer weg lopen?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 07:16:06 #2
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_34403443
Ja, die mensen hebben het ook druk.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_34403506
Schiet mij ineens een verhaal te binnen van een sbsfilmploeg die de hulptroepen blokkeerden om maar goed beeld te krijgen van een gefrituurde kleuter die op het balkon stond van een paniekerende moeder die haar fikkende frituurpan naar buiten had gemieterd.

Ja, dat is een heeeeeeeeeele lange zin maar hij loopt wel en het klopt ook nog Tenminste volgens een bekende cabaretier dan
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_34403669
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:32 schreef Morwen het volgende:
Schiet mij ineens een verhaal te binnen van een sbsfilmploeg die de hulptroepen blokkeerden om maar goed beeld te krijgen van een gefrituurde kleuter die op het balkon stond van een paniekerende moeder die haar fikkende frituurpan naar buiten had gemieterd.

Ja, dat is een heeeeeeeeeele lange zin maar hij loopt wel en het klopt ook nog Tenminste volgens een bekende cabaretier dan
Filmploegen die hulpdiensten belemmeren om maar een goed shot te krijgen? Als zo iets al voor komt mogen die mensen van mij ter plekke een nekschot krijgen. Of in ieder geval hele zware straffen opgelegd krijgen. Ziekelijk
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:05:18 #5
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_34403674
en die filmploegen van unicef e.d. daar walg ik echt van. ik bedoel; van al dat geld dat je in zo'n ploeg steekt kan je echt veel mensen helpen, en dan denk ik; als je écht om die mensen geeft...
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_34403716
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:32 schreef Morwen het volgende:
Schiet mij ineens een verhaal te binnen van een sbsfilmploeg die de hulptroepen blokkeerden om maar goed beeld te krijgen van een gefrituurde kleuter die op het balkon stond van een paniekerende panikerende moeder die haar fikkende frituurpan naar buiten had gemieterd.

Neh neh

Soms vraag je je dat af idd, totdat je het verhaal hoort van een fotograaf in Sudan die een van de honger stervend meisje fotografeerde terwijl ze nog naar een voedseldropping probeerde te kruipen en er al een gier op haar stond te wachten.
Die man pleegde zelfmoord, ondanks dat hij niets meer kon doen.

(Nogal een verschil met een SBS-filmploeg magoed...)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34403735
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:05 schreef MadMarine het volgende:
en die filmploegen van unicef e.d. daar walg ik echt van. ik bedoel; van al dat geld dat je in zo'n ploeg steekt kan je echt veel mensen helpen, en dan denk ik; als je écht om die mensen geeft...
Maar die hulp komt misschien helemaal niet als de pers de zaak niet onder de aandacht brengt (de Darfurs op de wereld dan, niet de gefrituurde kleuters).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 24 januari 2006 @ 08:14:09 #8
71513 _Liquid_
Pimp maintenance
pi_34403749
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:14 schreef tonks het volgende:
Vanmorgen in de krant, staat er een foto in van een meisje die zich warm moet houden aan een vuurtje terwijl ze staat te wachten op iets. Het is daar -36.

Wat doen die fotografen dan? weer weg gaan naar hun warme auto?

Zo zie je ook vaak foto's van mensen in hongersnood en mensen zonder huis . dan ga je toch geen foto maken en gewoon weer weg lopen?
Waarom denk je daarover na. Hier is het nog te vroeg voor. Ik vind het mooie foto's en jij ook, daar gaat het om. Toch? Wat hij daarna doet met dat kindje mag de fotograaf zelf weten
:r Patty Brard :r
pi_34403750
Als de fotografen & journalisten zouden helpen zou het nieuws er bij inschieten, dus bereikt de tragiek minder mensen en kan je wereldwijd minder hulp verwachten
klik hier!!
niets....
ALAAAAAF!
pi_34404035
ik denk bij van die zielige beelden ook altijd, als ze na het filmen maar wat te eten geven ofzo.

helemaal als ze zo'n heel arm kind een langere tijd filmen en helemaal ondervragen enzo.
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_34404183
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:42 schreef Inorbit het volgende:
ik denk bij van die zielige beelden ook altijd, als ze na het filmen maar wat te eten geven ofzo.

helemaal als ze zo'n heel arm kind een langere tijd filmen en helemaal ondervragen enzo.
Dan krijgt ie een voetbalplaatje van Kluivert. Verder moet ie niet zeuren.
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:20:41 #12
3767 Herald
Come get some
pi_34404613
je hebt helemaal gelijk tonks, gelukkig zijn er nog wel mensen die bedenken voordat ze een ipod of MDA willen aanschaffen "hmm als ik mezelf nu eens niet verwen met dit soort gadgets maar het geld er van opstuur naar een arm land, dan hoeft een fotograaf in elk geval één kind niet meer zo zielig te fotograferen"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:26:50 #13
131306 Vipers
Zei ik toch!!
pi_34404714
Het is heel simpel die mensen voeren hun werk gewoon uit. Er zou dan ook geen nieuws meer te zien zijn. Ik heb mij zelfs laten vertellen dat ze niet eens mogen helpen, dat staat in hun contract.

Tevens zorgen deze mensen er wel voor dat dit soort problemen onder de aandacht worden gebracht.
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niets! Want als ik toch wat zeg, zeg je toch: wat zeg je?
pi_34404837
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:51 schreef kippiej het volgende:

[..]

Dan krijgt ie een voetbalplaatje van Kluivert. Verder moet ie niet zeuren.
Hij zo: "Ja maar, die speelt als een natte krant. Heb je Van Nistelrooy niet?"
Fotograaf: "Die niet dan?"
Kind:
Fotograaf: "Nou dan, prettige hongersnood verder!"

En ja, er zijn journalisten die zich zo gedragen. Zo heeft Willibrord Frequin ooit eens een ijskast met medische noodhulpmiddelen voor een rampgebied uitgeruimd omdat hij anders zijn pilsjes niet koud kon houden.

In de regel echter, zijn journalisten vooral te vinden in zulke gebieden uit oprechte betrokkenheid met de wereld en zou diezelfde wereld niet eens horen (of willen horen) van vrouwenrechten schendingen in Afghanistan, executies van homo's in Iran of het (kinder)Leger van de Heer in Uganda. Foto's daarvan brengen net iets dichterbij wat er speelt.
pi_34404861
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:34 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hij zo: "Ja maar, die speelt als een natte krant. Heb je Van Nistelrooy niet?"
Fotograaf: "Die niet dan?"
Kind:
Fotograaf: "Nou dan, prettige hongersnood verder!"

En ja, er zijn journalisten die zich zo gedragen. Zo heeft Willibrord Frequin ooit eens een ijskast met medische noodhulpmiddelen voor een rampgebied uitgeruimd omdat hij anders zijn pilsjes niet koud kon houden.
SERIEUS?
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:35:57 #16
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_34404866
Dat is gewoon hun werk. Ze zitten niet in "ramp"gebieden om de wereld te redden. Ze zitten daar om volgevreten westerse materialisten wat mooie foto's voor te schotelen voor tijdens het ontbijt.
pi_34404877
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:35 schreef ShaoliN het volgende:
Dat is gewoon hun werk. Ze zitten niet in "ramp"gebieden om de wereld te redden. Ze zitten daar om volgevreten westerse materialisten wat mooie foto's voor te schotelen voor tijdens het ontbijt.
Precies. Ipv die man te beschuldigen kun je ook naar de consument kijken. Jezelf dus.
pi_34404881
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:26 schreef Vipers het volgende:
Het is heel simpel die mensen voeren hun werk gewoon uit. Er zou dan ook geen nieuws meer te zien zijn. Ik heb mij zelfs laten vertellen dat ze niet eens mogen helpen, dat staat in hun contract.

Tevens zorgen deze mensen er wel voor dat dit soort problemen onder de aandacht worden gebracht.
Ik denk niet dat dit contractueel is vastgelegd, vaak is het echter zo dat het verstandiger is je zoveel mogelijk buiten een conflictsituatie te houden. Journalisten in Sudan die Dinka's van water voorzagen, werden bijvoorbeeld in het vervolg gewoon neergepaft door de milities omdat die nou eenmaal bezig waren met een genocide door middel van uithongering en verdorsting. Dan wordt hulp in hun ogen een politieke daad. Triest en stampvoetend onmenselijk, maar zo gaat dat.
pi_34404882
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:20 schreef Herald het volgende:
je hebt helemaal gelijk tonks, gelukkig zijn er nog wel mensen die bedenken voordat ze een ipod of MDA willen aanschaffen "hmm als ik mezelf nu eens niet verwen met dit soort gadgets maar het geld er van opstuur naar een arm land, dan hoeft een fotograaf in elk geval één kind niet meer zo zielig te fotograferen"
Als ik mijn telefoon bij een hongerig afrikaantje had gekocht en daarna om te testen er een foto van maakte. Dan had ik dat misschien gedacht ja.
pi_34404902
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 08:10 schreef Mwanatabu het volgende:

Soms vraag je je dat af idd, totdat je het verhaal hoort van een fotograaf in Sudan die een van de honger stervend meisje fotografeerde terwijl ze nog naar een voedseldropping probeerde te kruipen en er al een gier op haar stond te wachten.
Die man pleegde zelfmoord, ondanks dat hij niets meer kon doen.

Kevin Carter inderdaad, Manic Street Preachers hebben nog een nummer over hem geschreven.
Paar maanden nadat hij de Pullizer prijs won met bovenstaande foto pleegde hij zelfmoord.
Als je zijn verhaal leest ga je er inderdaad anders over denken.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:41:25 #21
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34404946
Het is jammer dat je nooit ziet wat er gebeurd als de camera's eenmaal uitgeschakeld zijn.
Natuurlijk, bij wijze van voorlichting worden die schrijnende gevallen vereeuwigd, zodat wij verwende westerlingen ook beseffen dat er écht leed is in de wereld.
Bij mij gaat het er niet in, dat een ploeg van Unicef na het schieten van plaatjes van een hongerend meisje, haar niet 'beloond' met een extra portie rijst ofzo voor haar en haar moeder. Of dat het jochie wat in de vrieskou zit te bedelen, niet een trui toegegooid krijgt.
Ja soms zullen ze ook hard moeten zijn. Een humanitaire medewerker kan het leed van de wereld niet op zijn schouders dragen.

Die foto... Kippenvel.

(hoe) Had hij dat meisje ooit nog kunnen redden?
power to the people
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:41:52 #22
3767 Herald
Come get some
pi_34404959
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:37 schreef tonks het volgende:
Als ik mijn telefoon bij een hongerig afrikaantje had gekocht en daarna om te testen er een foto van maakte. Dan had ik dat misschien gedacht ja.
ik hoop maar dat je dit via je MDA hebt gepost terwijl je met een dekentje onderweg bent naar dat meisje
pi_34404987
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:41 schreef Herald het volgende:

[..]

ik hoop maar dat je dit via je MDA hebt gepost terwijl je met een dekentje onderweg bent naar dat meisje
Het is al erg genoeg dat ik op school zit en windows xp MOET gebruiken
  dinsdag 24 januari 2006 @ 09:45:22 #24
3767 Herald
Come get some
pi_34405018
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:43 schreef tonks het volgende:
Het is al erg genoeg dat ik op school zit en windows xp MOET gebruiken
ik hoop dat een fotograaf je een Apple zal toegooien!
pi_34405025
Zoals al eerder gezegd, een fotograaf is in dit geval de boodschapper. Hoe hard het ook klinkt, de boodschapper heeft in feite een zeer beperkte maar tegelijkertijd zeer belangrijke rol. Zonder boodschapper zijn wij niet op de hoogte van het feit dat er uberhaupt iets aan de hand is, zo simpel als het maar kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')