Filmploegen die hulpdiensten belemmeren om maar een goed shot te krijgen? Als zo iets al voor komt mogen die mensen van mij ter plekke een nekschot krijgen. Of in ieder geval hele zware straffen opgelegd krijgen. Ziekelijkquote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:32 schreef Morwen het volgende:
Schiet mij ineens een verhaal te binnen van een sbsfilmploeg die de hulptroepen blokkeerden om maar goed beeld te krijgen van een gefrituurde kleuter die op het balkon stond van een paniekerende moeder die haar fikkende frituurpan naar buiten had gemieterd.
Ja, dat is een heeeeeeeeeele lange zin maar hij loopt wel en het klopt ook nogTenminste volgens een bekende cabaretier dan
![]()
Neh nehquote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:32 schreef Morwen het volgende:
Schiet mij ineens een verhaal te binnen van een sbsfilmploeg die de hulptroepen blokkeerden om maar goed beeld te krijgen van een gefrituurde kleuter die op het balkon stond van een paniekerende panikerende moeder die haar fikkende frituurpan naar buiten had gemieterd.
Ja, dat is een heeeeeeeeeele lange zin maar hij loopt wel en het klopt ook nogTenminste volgens een bekende cabaretier dan
![]()
Maar die hulp komt misschien helemaal niet als de pers de zaak niet onder de aandacht brengt (de Darfurs op de wereld dan, niet de gefrituurde kleuters).quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:05 schreef MadMarine het volgende:
en die filmploegen van unicef e.d. daar walg ik echt van. ik bedoel; van al dat geld dat je in zo'n ploeg steekt kan je echt veel mensen helpen, en dan denk ik; als je écht om die mensen geeft...
Waarom denk je daarover na. Hier is het nog te vroeg voor. Ik vind het mooie foto's en jij ook, daar gaat het om. Toch? Wat hij daarna doet met dat kindje mag de fotograaf zelf wetenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:14 schreef tonks het volgende:
Vanmorgen in de krant, staat er een foto in van een meisje die zich warm moet houden aan een vuurtje terwijl ze staat te wachten op iets. Het is daar -36.
Wat doen die fotografen dan? weer weg gaan naar hun warme auto?
Zo zie je ook vaak foto's van mensen in hongersnood en mensen zonder huis. dan ga je toch geen foto maken en gewoon weer weg lopen?
Dan krijgt ie een voetbalplaatje van Kluivert. Verder moet ie niet zeuren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:42 schreef Inorbit het volgende:
ik denk bij van die zielige beelden ook altijd, als ze na het filmen maar wat te eten geven ofzo.
helemaal als ze zo'n heel arm kind een langere tijd filmen en helemaal ondervragen enzo.
Hij zo: "Ja maar, die speelt als een natte krant. Heb je Van Nistelrooy niet?"quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:51 schreef kippiej het volgende:
[..]
Dan krijgt ie een voetbalplaatje van Kluivert. Verder moet ie niet zeuren.
SERIEUS?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:34 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hij zo: "Ja maar, die speelt als een natte krant. Heb je Van Nistelrooy niet?"
Fotograaf: "Die niet dan?"
Kind:![]()
Fotograaf: "Nou dan, prettige hongersnood verder!"
En ja, er zijn journalisten die zich zo gedragen. Zo heeft Willibrord Frequin ooit eens een ijskast met medische noodhulpmiddelen voor een rampgebied uitgeruimd omdat hij anders zijn pilsjes niet koud kon houden.![]()
Precies. Ipv die man te beschuldigen kun je ook naar de consument kijken. Jezelf dus.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:35 schreef ShaoliN het volgende:
Dat is gewoon hun werk. Ze zitten niet in "ramp"gebieden om de wereld te redden. Ze zitten daar om volgevreten westerse materialisten wat mooie foto's voor te schotelen voor tijdens het ontbijt.
Ik denk niet dat dit contractueel is vastgelegd, vaak is het echter zo dat het verstandiger is je zoveel mogelijk buiten een conflictsituatie te houden. Journalisten in Sudan die Dinka's van water voorzagen, werden bijvoorbeeld in het vervolg gewoon neergepaft door de milities omdat die nou eenmaal bezig waren met een genocide door middel van uithongering en verdorsting. Dan wordt hulp in hun ogen een politieke daad. Triest en stampvoetend onmenselijk, maar zo gaat dat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:26 schreef Vipers het volgende:
Het is heel simpel die mensen voeren hun werk gewoon uit. Er zou dan ook geen nieuws meer te zien zijn. Ik heb mij zelfs laten vertellen dat ze niet eens mogen helpen, dat staat in hun contract.
Tevens zorgen deze mensen er wel voor dat dit soort problemen onder de aandacht worden gebracht.
Als ik mijn telefoon bij een hongerig afrikaantje had gekocht en daarna om te testen er een foto van maakte. Dan had ik dat misschien gedacht ja.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:20 schreef Herald het volgende:
je hebt helemaal gelijk tonks, gelukkig zijn er nog wel mensen die bedenken voordat ze een ipod of MDA willen aanschaffen "hmm als ik mezelf nu eens niet verwen met dit soort gadgets maar het geld er van opstuur naar een arm land, dan hoeft een fotograaf in elk geval één kind niet meer zo zielig te fotograferen"
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 08:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Soms vraag je je dat af idd, totdat je het verhaal hoort van een fotograaf in Sudan die een van de honger stervend meisje fotografeerde terwijl ze nog naar een voedseldropping probeerde te kruipen en er al een gier op haar stond te wachten.
Die man pleegde zelfmoord, ondanks dat hij niets meer kon doen.
ik hoop maar dat je dit via je MDA hebt gepost terwijl je met een dekentje onderweg bent naar dat meisjequote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:37 schreef tonks het volgende:
Als ik mijn telefoon bij een hongerig afrikaantje had gekocht en daarna om te testen er een foto van maakte. Dan had ik dat misschien gedacht ja.
Het is al erg genoeg dat ik op school zit en windows xp MOET gebruikenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:41 schreef Herald het volgende:
[..]
ik hoop maar dat je dit via je MDA hebt gepost terwijl je met een dekentje onderweg bent naar dat meisje
ik hoop dat een fotograaf je een Apple zal toegooien!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:43 schreef tonks het volgende:
Het is al erg genoeg dat ik op school zit en windows xp MOET gebruiken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |